אום אל פחם סטייל: "סגנון הלבוש שלי בהחלט יוצא דופן בעיר"

מואנס מחאג'נה, בלוגר אופנה בן 18, הוא דפנטלי הדבר הכי מרענן שיצא מאום אל פחם, שלא לומר חיה נדירה בנוף המקומי. אבל התמיכה האדירה שקיבל ממשפחתו נתנה לו ביטחון להתמסר לחלום. ראיון מלא השראה

מאת  | ‏ 12 ינואר 2017
הכירו את מואניס (צילום: מתוןך הבלוג)

הכירו את מואניס (צילום: מתוןך הבלוג)

כשגילינו את מואנס מחאג'נה בשיטוטינו ברשת, מיד הרגשנו שיש כאן משהו שונה. הוא רק בן 18, עם סטייל משובח ומדויק, כותב על אופנה ולייף סטייל באופן שמבהיר שהוא יודע על מה הוא מדבר, ומתגורר באום אל פחם. כאלה דברים לא רואים כל יום.

ואכן, האהבה העזה של מחאג'נה לצילום ואופנה קיבלה רק בשנה האחרונה תרגום אינטרנטי. לאחד תקופה לא קצרה בה התלבט כיצד להביא את עצמו לידי ביטוי, החליט מחאג'נה בן ה-18 , המתגורר באום אל פחם, להצטרף לקהילת הבלוגרים ולנסות להותיר בה את חותמו האישי בבלוג אופנה משלו. הבחירה של מחאג'נה להפוך לבלוגר לייפסטייל ערבי לא מובנת מאליה והוא בעצמו מעיד שבנוף המקומי הוא מהווה סוג של חיה נדירה.

נוף שונה באום אל פחם (צילום: מתוך הבלוג)

נוף שונה באום אל פחם (צילום: מתוך הבלוג)

"בפברואר האחרון פתחתי את הבלוג מתוך שאיפה לבטא את הסגנון שלי, לשתף במתכונים ומוזיקה שאני אוהב ולהשמיע את הקול הייחודי שלי", הוא מספר, "החודשים האחרונים היו ניסיון מעשיר בשבילי. אני אוהב את הכתיבה בבלוג ואת הצילום, יש לי עוקבים מכל העולם וזה משמח ואולי באיזשהו מקום יש לי גם תפקיד בלעודד בלוגרים בנים אחרים מהעולם הערבי שחוששים לבטא את עצמם".

איך באמת הסביבה קיבלה את העיסוק שלך?
"תראי, יש אנשים שמגיבים ומעירים. סגנון הלבוש שלי בהחלט יוצא דופן בעיר ויש אנשים שמסתכלים עלי בסוג של תדהמה. גם בבית הספר היו חברים שהיו זורקים לי הערות, אפילו מעליבות. אנשים פה לא באמת מבינים מה זה להיות בלוגר, אני גר בעיר שלא מחונכת לתכנים כאלו. כן, לחבר'ה בגילי יש חשבונות אינסטגרם, אבל הם מפרסמים בדרך כלל סתם תמונות אישיות ורובם לא מבינים אנגלית ברמה גבוהה. אני חייב לציין שכל התגובות האלו לא השפיעו עלי, הן דווקא חיזקו בי את הביטחון ועודדו אותי ללכת על זה".

עם האחות הגדולה שנתנה לו השראה לפתוח את הבלוג (צילום: מתוך הבלוג)

עם האחות הגדולה שנתנה לו השראה לפתוח את הבלוג (צילום: מתוך הבלוג)

מחאג'נה, שסיים השנה לימודי תיכון במקיף העירוני אום אל פחם, מעיד שתמיד היה לו חיבור לעיצוב ואופנה אך מי שטיפחה את האהבה שלו לעולם הזה, והזינה אותה, היא אחותו אפנאן. למרות שהיא עובדת כאחות, אפנאן גם היא פאשניסטה מובהקת. הוריו של מחאג'נה, שלושת אחיו ושתי אחיותיו תמכו בו לאורך הדרך ולעדותו מהווים משאב רציני בדרך שהוא שואף לסלול. אבל אם לרגע חשבתם שגם ההורים של מחאג'נה מגיעים מעולמות האומנות והעיצוב, אז טעיתם. אב המשפחה עבד עד לפני שנתיים כסגן מנהל בבית הספר לחינוך מיוחד ובמקביל ניהל משרד לייעוץ מס בו הוא עובד עד היום. אימא של מואנס עבדה באגף החינוך בעירייה והיום היא בפנסיה.

אם נציץ בארון הפרטי שלך מה נמצא בו?
"בגלל שאני עדיין צעיר רוב הבגדים שלי הם מרשתות כמו זארה h&m  פול אנד בר וברשקה. בתחום העיצוב אני מאוד אוהב את איקאה. אני גם מאוד אוהב בתי אופנה יוקרתיים כמו לואי ויטון אבל עדיין לא יכול להרשות לעצמי. אחותי כן קונה מותגים כמו לואי ויטון, דיור, פנדי, שאנל וולנטינו אבל אני בינתיים חוסך כדי לקנות מצלמה מאוד יקרה שאני רוצה וכשאסיים ללמוד ואתחיל לעבוד ארשה לעצמי יותר".

חולם על לואי ויטון אבל בינתיים קונה בזארה (צילום: מתוך הבלוג)

חולם על לואי ויטון אבל בינתיים קונה בזארה (צילום: מתוך הבלוג)

יש בלוגרים מהעולם שהשפיעו עליך במיוחד?
"אני מאוד אוהב את אדם גלאגר האמריקאי (@iamgalla) ואת עלי גורדון (@aligordon89). אני גם עוקב ומושפע ממדריכי יוטיוב בנושאי סטייל".

אתה נוסע הרבה לחו"ל? יש עיר ספציפית שמעוררת בך השראה?
"אני מאוד אוהב לנסוע לחו"ל עם הורי או עם אחותי. השנה הייתי באמסטרדם ופריז שהיא אחת מהבירות האופנתיות, בנוסף למילאנו, שמעוררות בי הכי הרבה השראה".

מבין את קוד הלבוש לכל אירוע (צילום: מתוך הבלוג)

מבין את קוד הלבוש לכל אירוע (צילום: מתוך הבלוג)

למה אתה כותב רק באנגלית?
"זו השפה שמרגישה לי הכי נכון. אימא שלי עודדה אותי ללמוד אנגלית מגיל צעיר ופיתחתי אותה במשך שנים. למדתי, ראיתי טלוויזיה וסרטים ושמעתי מוזיקה באנגלית וזה מאוד תרם לי. אני חושב שהאנגלית מבטאת בצורה הטובה ביותר את מי שאני".  

ומה החלומות לעתיד?
"אשמח מאוד ליצור קשר עם אנשים מהתעשייה המקומית. זאת הפעם הראשונה שפנו אלי מכלי תקשורת מקומי וזה מאוד מרגש. במישור המקצועי אני רוצה ללמוד עיצוב פנים וסטיילינג ואני חושב על שנקר. הייתי שמח לעבור בתקופת הלימודים לתל אביב ולחיות בה. כמובן שאשמח לקבל הכרה כבלוגר וכצלם מוביל, להתפתח ולהצליח".

המשפחה תומכת וזה נותן לו כח (צילום: מתוך הבלוג)

המשפחה תומכת וזה נותן לו כח (צילום: מתוך הבלוג)

חובב בגדים בשחור ולבן (צילום: אינסטגרם MOANESMM)

חובב בגדים בשחור ולבן (צילום: אינסטגרם MOANESMM)

מאד מחובר לעולם האופנה (צילום: מתוך הבלוג)

מאד מחובר לעולם האופנה (צילום: מתוך הבלוג)

ביום שופינג בירושלים (צילום: מתוך הבלוג)

ביום שופינג בירושלים (צילום: מתוך הבלוג)

מסתובב עם המצלמה (צילום: אינסטגרם MOANESMM)

מסתובב עם המצלמה (צילום: אינסטגרם MOANESMM

חולם על לימודי עיצוב, שוקל את שנקר (צילום: מתוך הבלוג)

חולם על לימודי עיצוב, שוקל את שנקר (צילום: מתוך הבלוג)

 

 

השאירו תגובה

 

  • האמת בחור חמוד

    מאת: חמוד |‏ 16 בינואר 2017 | 10:22
  • אוהבת ומעריכה
    לא רק בלבוש אתה מהמם אלא גם באישיות
    ישר כח

    מאת: מנאר חמאייסה |‏ 15 בינואר 2017 | 20:51
  • אתה הורס! כל הכבוד על הרדיפה לחלום. אתה מאוד מוכשר ובטוחה שעוד נשמע עלייך.
    בהצלחה!

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 15 בינואר 2017 | 16:47
  • מושלם

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 15 בינואר 2017 | 09:14
  • יפה מאוד לראות נער צעיר שבוחר ללכת נגד הזרם, ועושה משהו שהוא אוהב ומועיל לעולם. באמת מאחלת הצלחה, ושתהיה דוגמא לכל בני הנוער בסביבתך, כי בטח לכל אחד יש את החלום והדבר שהוא טוב בו ויכול לתרום!

    מאת: זוהר |‏ 15 בינואר 2017 | 08:23
  • מהמם! כל הכבוד לך וכל הכבוד לאחותך שאתם לא נותנים לתכתיבים עתיקים לנהל לכם את החיים!

    מאת: עדי |‏ 15 בינואר 2017 | 08:07
  • איזה מהמם!

    מאת: שיר |‏ 13 בינואר 2017 | 02:20