אייץ' זה אוהל: מי השתלט על השלט של H&M?

השחתה של פעילי המחאה לקראת "הפגנת המיליון" בשבת? או תעלול יחצני של המותג השבדי? | תשפטו בעצמכם

מאת  | ‏ 30 אוגוסט 2011

אף פקח ואף שוטר לא הפריע במשך דקות ארוכות לבחורים בסרבלים שטיפסו על שלט החוצות של רשת H&M בצומת רוקח-נמיר. השלט הענק על גשר גני התערוכה שהבטיח ש"הרצליה עומדת להשתנות" השתנה בעצמו.

בשעת לילה מאוחרת הגיעו כמה אנשים שהקפידו להסתיר את פניהם עם מסיכות ואוברולים (ועם צלם צמוד), טיפסו על הגשר והסבו את השלט, שקידם את פתיחת הסניף החדש של הרשת בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה ב-18 באוגוסט, לקידום הפגנת המיליון במוצאי שבת הקרובה, 3 בספטמבר. מעתה לא רק "הרצליה" עומדת להשתנות, אלא המדינה כולה בעקבות המחאה החברתית, הבטיח השלט החדש.

אבל האם באמת מדובר במחאת גרילה? בבלוג הפרסום "מזבלה" סיפרו כי במייל שנשלח אליהם נטען שלא פעילי מחאת האוהלים, אלא דווקא פרסומאים עומדים מאחורי השחתת השלט. העובדה כי לוגו המותג נותר ללא פגע וכי השינוי נעשה רק יום אחד לפני מועד ירידת השלט הגבירו את החשד כי מדובר בתעלול יחסי ציבור. גם ההפקה המהוקצעת של הקליפ גורמת לנו להאמין שלפעילי המחאה יש היום כמה דברים חשובים יותר לעשות מהפקת סרטון ויראלי כמו זה.

זיו קווין, דוברת  H&Mישראל מסרה בתגובה כי " H&Mלא מרגישה שנעשה לה עוול, זה בסך הכל ניצול מומנטום של כמה חברה צעירים וקריאייטיבים". קווין הוסיפה כי "באופן עקרוני, H&M לא מתעסקת במחאות פוליטיות או חברתיות, אלא רק באופנה".

אז למי אתם מאמינים?

השאירו תגובה