דמעות תנין: נעלי הקרוקס חוזרות לחיינו

יש הרבה דברים בעולם האופנה שנתונים לחילוקי דעות על טעם ועל ריח, אבל יש דבר אחד שהוא קונצנזוס מוחלט – נעלי קרוקס הן רעה חולה. אבל אמש התפיסה הזו החלה להישבר כשהמעצב האירי הנחשב כריסטופר קיין החליט לשתף פעולה עם חברת הגומי לכבוד קולקציית אביב-קיץ 2017 שהציג בשבוע האופנה בלונדון. האם הנעליים יחזרו בקרוב להיות לגיטימיות? בואו נקווה שלא

מאת  | ‏ 20 ספטמבר 2016
קרוקס בתצוגה של כריסטופר קיין. לשפשף את העיניים ולא להאמין (צילום: AP)

קרוקס בתצוגה של כריסטופר קיין. לשפשף את העיניים ולא להאמין (צילום: AP)

רק סיימנו להירגע משיתוף הפעולה ההזוי בין מגפי UGG לנעלי טבע שמסעיר את הרשת, והנה יש לנו כבר עוד שערורייה של כיעור מצטיין, הפעם ממסלול שבוע האופנה הלונדוני, שם החליט המעצב הפופולרי והבועט כריסטופר קיין, לבעוט לפאשניסטות בפרצוף את כל מה שהן הכי הכי שונאות – נעלי קרוקס.

נעלי הקרוקס הן אחד הדברים הכי מוסכמים בעולם האופנה. כולם, בלי יוצא מן הכלל, רואים בהם תפלצת בלתי נסבלת. כך היה לפחות עד אתמול, אז בחר כריסטופר קיין לקחת כמה כפכפי קרוקס מהזן הכי הכי בסיסי, מגושם ומלא בחורים, ולתקוע בהם אבנים יקרות ביד רחבה כמו נזם באף חזיר, ולהצעיד אותם במסלול כמו נקודה בלתי נשכחת בתחתית סימן הקריאה של העיצובים שלו. ברגע אחד שאלו את עצמם כולם – האם יכול להיות שהקרוקס הפכו עכשיו לנעליים הנכונות? אפשר להירגע. לפחות בינתיים, כי התשובה הקולקטיבית היא לא.

התצוגה הייתה מרהיבה, הנעליים - פחות (צילום: גטי אימג'ס)

התצוגה הייתה מרהיבה, הנעליים – פחות (צילום: גטי אימג'ס)

מדובר בשיתוף פעולה של המעצב האירי עם חברת קרוקס העולמית, והעיצוב המרנין הזה, בצבעי אדמה וחאקי, יימכר לציבור בקרוב ויעלה על פס ייצור המוני. מדובר בהצלחה גדולה עבור חברת הנעליים, שעושה כמיטב יכולתה בשנים האחרונות על מנת להיכנס לעולם האופנה. החברה מייצרת לאחרונה הרבה עיצובים מעודנים, כשהדבר הכי טוב שאנשים אומרים עליהם הוא ש"אי אפשר להאמין שזה קרוקס". הם הצליחו להשתחל לצילומים בטין ווג בכתבת אופנה שעסקה בנורמקור, וכן הבלוג המצליח "מן רפלר" של ליאנדרה מדין גם הוא יצר עמם שת״פ תוכן הקיץ.

מה עשינו רע שזה מגיע לנו? (צילום: גטי אימג'ס)

מה עשינו רע שזה מגיע לנו? (צילום: גטי אימג'ס)

היו לא מעט נעליים נוחות שהצליחו לזרוח בעולם האופנה לאחרונה, מבירקנשטוק ועד סליידס, אבל הקרוקס תמיד היו הקו האדום. רק הזמן יגיד מה ההשפעה של קיין על ההמון. בינתיים הרשתות החברתיות מוצפות באנשים מזועזעים, וערוץ האופנה של אתר האפינגטון פוסט ציינה שקיין חילק למוזמנים גם שקית עם תפילה נוצרית, בה יש להשתמש כדי להתפלל שקרוקס לעולם לא יופיעו שוב על הראנוויי, לעולם.

״אישית, קרוקס עושות אותי מאוד עצבנית, אבל כריסטופר קיין עושה אותי שמחה, אז אני נקרעת,״ כתבה עיתונאית מגזין אל. פאשניסטות נוספות צייצו: ״אפילו כבדיחה אירונית, קרוקס על המסלול זה רעיון גרוע״, ומגזין ווג עורך בטוויטר סקר, בו הוא מנסה לברר כמה מהנשים יסכימו ללכת בקרוקס. גם אתר מטרו ערך סקר, והרוב המוחץ הצביע ברגליים והכריז כי לעולם לא ינעל את נעלי הגומי, מהסיבה הפשוטה שהן מחרידות מדי.

בקרוב בקניון הקרוב לביתנו? (צילום: אינסטגרם WWD)

בקרוב בקניון הקרוב לביתנו? (צילום: אינסטגרם WWD)

אל תהרגו אותנו, אנחנו רק השליח (צילום: גטי אימג'ס)

אל תהרגו אותנו, אנחנו רק השליח (צילום: גטי אימג'ס)

מנהלי קרוקס כמובן בשמיים (צילום: טוויטר CROCS)

מנהלי קרוקס כמובן בשמיים (צילום: טוויטר CROCS)

רק אל תעלו איתן במדרגות הנעות, סבבה? (צילום: גטי אימג'ס)

רק אל תעלו איתן במדרגות הנעות, סבבה? (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה

 

  • תיקון קטן זה מזמן לא גומי זה זבל סינטטי שמזיק לכף הרגל

    מאת: יוסיי |‏ 21 בספטמבר 2016 | 07:03
  • זה שמעצב מפגר מחליט להציג את הנעליים בקטע אומנותי לא אומר שעכשיו זה ״חזר לאופנה״

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 20 בספטמבר 2016 | 14:44