האם גוצ'י חצו את גבול הטעם הטוב?

אם בעונה הקודמת כולנו הרמנו גבה לנוכח כפכפי הבית עם פרוות הקנגרו של בית האופנה גוצ'י, אז העונה המצב הרבה יותר קשה. קבלו את דגם "לזלי", נעליים בצורת זברה העשויות שיער עיזים אמיתי. המחיר, אם כבר שאלתם, עומד כרגע על 4,700 שקלים והביקוש בשיאו

מאת  | ‏ 29 אוגוסט 2016
נעלי הזברה. מגניב בטירוף או מוזר מדי? (צילום: מתוך האתר)

נעלי הזברה. מגניב בטירוף או מוזר מדי? (צילום: מתוך האתר)

אז איפה באמת עובר הגבול בין מגניב לביזאר? נדמה שבבית האופנה גוצ'י, החליטו לבחון את הסוגיה הזו לעומק העונה. מבט חטוף בכמה מדגמי הנעליים של המותג מגלה שעם ההצלחה הגדולה מתעורר גם תאבון חסר גבולות להתפרע.

על ההצלחה שבית האופנה זוכה לה, תחת הנהגתו של המנהל האמנותי אלסנדרו מיקלה, כבר דובר רבות. גם מי שפקפק ביכולת שלו להטמיע שפה סגנונית חדשה, התבדה ממזמן. לאחר שב-2015 המכירות עוד לא סיפקו הוכחה נחרצת להצלחה, הנתונים שחשפה לאחרונה קבוצת היוקרה קרינג, אליו משתייך המותג, מוכיחים גידול משמעותי במכירות כשקטגוריות הready-to-wear והנעליים רושמות את הצמיחה המרשימה ביותר.

עוד כמה מנעלי גוצ'י לעונה הקרובה

עוד כמה מנעלי גוצ'י לעונה הקרובה

קטגוריית הנעליים של גוצ'י, לצד תיקי היוקרה, קיבלה פוקוס משמעותי מכל הכיוונים הנכונים. בעונה שעברה היו אלה נעלי הסליפר הפרוותיות של גוצ'י שאומצו על ידי מובילות הדעה הנחשקות ביותר ונטמעו באופן מסקרן במרחב האופנתי. הנעליים האלו סיפקו הוכחה נוספת שהרמת גבה המונית לנוכח פריט תמוה כזה או אחר של גוצ'י, משמעה הצלחה מסחררת בקופות.

קולקציית סתיו-חורף 2016 וקולקציית הריזורט לשנת 2017 מוכיחות שלבית האופנה יש עוד כמה שפנים לשלוף מהכובע, במיוחד בכל מה שקשור לנעליים. כמה מהדגמים שנראו בתצוגות כבר זוכים לתשומת לב מרשימה וכצפוי, גם להסתייגות וביקורת. הדגם הכי שנוי במחלוקת עונה לשם "לזלי" ומתומחר 4,700 שקלים. נעל העקב, בעלת האפיל הוינטג'י, מאובזרת בהדפס זברה נוכח וזנב מרשים של שערות עז. רצועת הסגירה שלה מתחברת לכפתור פנינה בולט שהפך למזוהה עם נעלי המותג. התוצאה,אם תשאלו אותנו,לא פחות מקרקסית.

מקדימה הן באמת מגניבות (צילום: מתוך האתר הרשמי)

מקדימה הן באמת מגניבות (צילום: מתוך האתר הרשמי)

"תקשיבו", הכריזה בבלבול רייצ'ל בסר מהאתר  Refinery29 , "אני לגמרי בעד נעלי גוצ'י מוזרות. הן גוצ'י, למען השם, וגוצ'י כבר הפך לשם נרדף לטוב. המותג זוכה להצלחה מרשימה בתקופה האחרונה ומהווה חלוץ אמיתי בכל מה שקשור לנעליים יפות בצורה ביזארית. בגוצ'י אין גבולות ומבחינתי- הם לא עושים טעויות. כל זה היה נכון עד שהם הלכו על נעל זברה שלקחה את מקור ההשראה בצורה ליטרלית מדי".

האם נעלי הזברה חצו את גבול הטעם הטוב? מבט נוסף בקולקציה מגלה עוד מספר דגמים שיכולים להיחשד באותה מידה של בעייתיות. סניקרס מוזהבות ומעוטרות בפומפוני פרוות מינק עם קשירת lace-up" " ונעלי עקב עם נעצי מתכת מוגזמים הן רק שתיים מהאפשרויות שאיתרנו בחטף.  איך שלא מסתכלים על זה, בכל מה שקשור לנעליים של גוצ'י כנראה שצריך לאמץ את  הקלישאה "never say never". מי האמין לפני מספר עונות שכפכפי "סבא" מרופדים בפרווה יהפכו למשאת ליבה של כל פאשניסטה? המוסכמות האופנתיות, כך מוכיח שוב ושוב מיקלה, התגבשו אך ורק על מנת שיפרו אותן.

קולקציית הזברה שכולם מדברים עליה (צילום: מתוך האתר)

קולקציית הזברה שכולם מדברים עליה (צילום: מתוך האתר)

השאירו תגובה

 

  • איזה מגניב

    מאת: ליטל |‏ 30 באוגוסט 2016 | 16:19
  • דווקא יפה מאוד מאוד!! ממש אהבתי.

    מאת: מישי |‏ 30 באוגוסט 2016 | 11:45
  • והנה תמצית הבעיה באנושות.
    התעללו ורצחו בעלי חיים בשביל נעליים מיוחדות, אבל מה שמעניין אנשים זה שהן מוזרות/מכוערות.
    זה מה שמעניין…..

    מאת: אורח |‏ 30 באוגוסט 2016 | 11:18