"נוטים לחשוב שאני ליידי, עד שאני פותחת את הפה"

הבעל עושה את הכביסות, הילדים רואים את אמא בשבתות והחברות מבית הכנסת לא מצליחות למצוא איתה נושא שיחה משותף – אבל שיראל אברהמי, יזמית חרדית מכפר חב"ד שכובשת את המגזר עם אתר השופינג שלה, עסוקה מדי בשביל להתנצל: "החלטתי לנצל את התכונות שקיבלתי מהקדוש ברוך הוא בשביל ביזנס"

מאת  | ‏ 28 יולי 2016
שיראל אברהמי. פאשניסטה חרדית, בתוך חברה שלא שמעה את המושג "פאשניסטה" (צילום: דבורה פרימן)

שיראל אברהמי. פאשניסטה חרדית בתוך חברה שלא שמעה את המושג "פאשניסטה" (צילום: דבורה פרימן)

לשיראל אברהמי כבר הייתה תכנית. מסלול עתידי ברור, וחלום אחד שלמדה לטפח: לסיים את התיכון, להתקבל לסמינר, המקבילה החרדית לתואר ראשון, ומיד לאחר מכן לעלות על מטוס ולהתחיל שליחות בקהילה יהודית בחו"ל. אלא שהמנהל שלה חשב אחרת. "רגע לפני שהייתי אמורה לטוס הוא קרא לי אליו לשיחה ואמר לי שזה לא יקרה, כי אני לא ראויה להוות השראה לאף אחת", היא אומרת. "הוא פתח את המחשב והראה לי תמונות מהפייסבוק, בהן רואים אותי עם ברך בחוץ ומרפקים גלויים. התביישתי מאוד באותו רגע, בכיתי. אמרתי לו שזה לא אומר שאני לא ראויה, ביקשתי שיחזור בו, אבל הוא המשיך לומר לי דברים קשים, שאף אחד לא ירצה להתחתן איתי וכאלה. הבנתי שיש לי אפשרות להישבר, להמשיך לזוז לפי החוטים שלו, או לראות שזה לא המקום שלי ולחפש משהו אחר".

בגיל 19 היא החליפה את החלום לטוס בחלום על תעופה מסוג קצת שונה. היא החליטה להתעסק באופנה, והחלה לבסס את מעמדה כסטייליסטית ופאשניסטה חרדית, בתוך חברה שלא שמעה את המושג "פאשניסטה". ארבע שנים מאוחר יותר, עם בעל, שני ילדים, אלפי עוקבות ברשתות החברתיות, בלוג מצליח ואתר שופינג בו היא מוכרת בגדים טרנדים לנשות המגזר – קשה לדמיין אותה עושה משהו אחר.

"קח אותו להתקלח ותחליף לו חיתול", היא אומרת לישראל, בעלה, ומושיטה אליו את אריאל בן החודשיים, "הוא כרגע אכל". אנחנו יושבות בסלון ביתם בכפר חב"ד, ובזמן שאברהמי מתמקמת מחדש על הכורסה מול התמונה הענקית של הרבי מילובביץ', היא מספרת בגאווה איך מוקדם יותר ישראל שטף את הבית. "מה שאני עושה הוא מאוד לא מקובל. כחרדית יש לך דרך מאוד ברורה ואת לא הולכת ימינה או שמאלה, ולכן רוב הנשים בעולם הזה הן עקרות בית. בעיקרון את יכולה להיות רופאה, אחות, כל מה שבא לך – אבל הרוב רוצות להיות כמו כולן, ולכן אם הן יוצאות לעבוד הן הופכות להיות מורות. אבל אני שאלתי את עצמי אם יש דבר טוב יותר, והחלטתי לנצל את התכונות והמשאבים שקיבלתי במתנה מהקדוש ברוך הוא בשביל הביזנס".

היה לך ברור שאת יכולה לעשות מזה כסף?
"תשמעי, תוך שבוע מהרגע שהעליתי את הקולקציה שלי לאתר כל השמלות נמכרו, ואז הבנתי שיש לי משהו בידיים. הגעתי ליועץ המס שלי והוא אמר לי, 'בואי שבי. יש לנו מלא עבודה'".

"מה שאני עושה הוא מאוד לא מקובל" (צילום: דבורה פרימן)

"מה שאני עושה הוא מאוד לא מקובל" (צילום: דבורה פרימן)

"להתאים בגדים לצנועות? כאב ראש, מקדחה"

הנוכחות של אברהמי מבהירה שמדובר פה במשהו חדש – מין תמהיל היברידי בין דמות החרדית הצנועה שאנחנו מכירים בעל פה, לטרנדים אופנתיים ששמורים בדרך כלל לתל אביב. נשים דתיות מטופחות הן כמובן לא משהו חדש, וגם ראינו בעבר בלוגריות חרדיות שמתעקשות ליישר קו עם העולם שבחוץ – אבל יש משהו בהגשה של אברהמי, באודם האדום והבלתי מתנצל ובמבט מלא הביטחון, שמבהיר שהיא כאן כדי לשנות את כללי המשחק. זו לא עוד חרדית שמנסה לרדוף אחרי מה שראתה בטלוויזיה, אלא מישהי שיודעת שהיא יכולה להכתיב אופנה.

"כשעוד התלבטתי לגבי הקריירה קיבלתי הצעה מחיה דובוב, בלוגרית חרדית מצליחה, לכתוב אצלה", היא משחזרת. "היא ראתה תמונות שהעליתי לפייסבוק עם סטיילינג שונה וחשבה שזה מעניין. חירבשתי לה טקסט ואחרי שהפוסט התפרסם גיליתי שאני יכולה לסחוף אחרי קהל שלם. זה גרם לי להחליט שאני צריכה לפתוח בלוג משלי".

בהתחלה התרכזה בהפקות אופנה בעיתונים לקהל החרדי, ותוך זמן קצר כבר הרשתה לעצמה לחלום בגדול. "בחודשים הראשונים הייתי מרימה טלפון לסוכנות דוגמנות כמו רוברטו ומבקשת לעבוד עם דוגמנית. ככה פניתי גם למעצבי שיער, מאפרות ומי לא. לא הרווחתי על זה שקל, אבל זה יצר לי שם במגזר. היה לי חשוב להגיד 'אני כאן ותראו אותי'. ואז יום אחד ישבתי עם ישראל ואמרתי לו למה שלא נתחיל למכור בגדים משלנו? נעשה מזה כסף טוב. ראיתי את חנות האופנה Adika כמקור השראה. כי אם עדי רונן (המייסדת) מכרה ב-40 מיליון את העסק – למה אני לא יכולה? בטח שכן. קלטתי שיש פה ביקוש ואין היצע".

מתוך האתר "שיראל אברהמי" (צילום: עדן גבאי)

מתוך האתר "שיראל אברהמי" (צילום: עדן גבאי)

אברהמי החליטה לוותר על השלב בו היא מתחילה בקטן ומוכרת בגדים דרך פייסבוק, והשקיעה באתר רציני עם מיתוג מוקפד. את הסחורה ייבאה מחו"ל, עם ההתאמות הנדרשות לקהל היעד ("זה בעייתי, כי לא הייתה לי שליטה על האורך של הבגדים") ובהמשך החליטה לייצר קולקציה בעיצובה, בה היא בעיקר מתרגמת טרנדים עולמיים לשפה צנועה. ההצלחה הייתה מידית: כבר בשבוע הראשון כל מאה הפריטים שהעלתה לאתר נמכרו, וגם ירידי המכירות שהחלה לקיים הוכיחו שהקהל החרדי מחפש מודל אופנתי קצת יותר מעודכן – ומוכן גם לשלם 450 שקלים תמורת השמלה היקרה ביותר שאברהמי מציעה, מחיר לא מובן מאליו במגזר. "הגעתי לגבעת שמואל וכולן נהרו אלי, ערים שלמות באו לקנות", היא אומרת. "מכרתי את כל הקולקציה שלי עד לפריט האחרון ועד היום אני מקבלת טלפונים על ביקוש לשמלות שכבר אזלו בפסח האחרון. זה עיצוב מהמם, שיקי, עם סטייל, שמתאים לאורח החיים האמיתי של הנשים האלה. נניח שמלה שמטשטשת מה שלא צריך לראות בזמן ההיריון ואחריו, או שמלה בגזרת איי שמתאימה לאגן הרחב של המזרח התיכון. אחרים שיוצרים אופנה חרדית, עושים משהו שהוא כבר לעוס וקיים. אני מוכרת את הטרנדים הכי שווים בגרסה צנועה".

זה אומר אותו דבר, רק עם שרוול ארוך?
"
את יודעת מה זה להתאים בגדים לצנועות? זה כאב ראש, מקדחה. כי מישהי בגובה 1.70 רוצה שהבגד יעבור לה את הברך אבל מישהי בגובה 1.50 לא רוצה ללבוש שק. קשה מאוד לרצות את כולן. אני מקבלת עדיין טענות מבנות בגובה 1.80 ומשהו שאומרות לי שאין להן מה ללבוש".

"החלום שלי? למכור לערביות הטחונות האלה מערב הסעודית"

אברהמי בטוחה שההצלחה שלה קשורה לעבודה קשה, עקשנות וחושים מחודדים, אבל גם היא מבינה שהטיימינג שיחק כאן לטובתה. האבולוציה של האישה החרדית בכל הקשור למודעות ושאיפות אופנתיות, היא אומרת, נמצאת בשלב מתקדם בהרבה מזה שנתפס כלפי חוץ – ובמציאות הזאת, שופינג באינטרנט הפך לשיחת חולין מקובלת גם בבתי הכנסת המסוגרים ביותר. "דוסיות רציניות סיפרו לי שהן פתחו פייסבוק כדי להיות מעודכנות במה שאני מעלה וזה שוק כי לא הייתי מאמינה עליהן בחיים", היא אומרת. "נשים אצלנו היום צמאות למידע הזה. למי שאין אינטרנט יש טלפון כשר שדרכו היא יכולה לקבל תמונות דרך הודעות, ואני שולחת להן תמונה של השמלה שהן רוצות והן באות אלי לקחת את החבילה. לקח זמן עד שהן התרגלו לקנות באינטרנט בלי למדוד. אמרתי להן, 'במקום לנסוע עכשיו לירושלים, למה שלא תשבי במיטה עם כוס קפה ותקני את הבגד', ובסוף הן השתכנעו".

"קשה מאוד לרצות את כולן" (צילום: דבורה פרימן)

"קשה מאוד לרצות את כולן" (צילום: דבורה פרימן)

את הלקוחות שכנעת, אבל מה עם שותפים עסקיים? איך מתייחסים לאישה חרדית שמנסה להרים ביזנס?
"תראי, בהתחלה היו כאלה שעבדו עלי במפעלים. שילמתי על בד מסוים וקיבלתי בד אחר וזול. ספגתי את ההפסדים והזמנתי חדש. אמרתי לעצמי, תלמדי מזה ותדאגי שיתפסו אותך כמישהי רצינית. היה לי את החוש והייתה לי ההבנה, חסר רק הניסיון. היום כל הספקים יודעים מי זו שיראל. אני מתקשרת אליהם בצרחות אימים כשצריך ויודעת איך לנהל אותם דווקא בגלל שאני אישה. הם קוראים לי הרבנית. בגלל שאני באה יפה, מאופרת עם עקבים, הם נוטים לחשוב שאני ליידי, עד שאני פותחת את הפה".

אם בתחילת הדרך אברהמי תפקדה על תקן נציגת שירות לקוחות, מחסנאית ואשת אריזה, היום יש לה שתי עובדות נוספות, מחסן אליו מגיעה הסחורה ובתוכנית גם משרד מסודר. אלא שהיא כבר חושבת רחוק יותר: לאחרונה פתחה בניו ג'רזי חנות המוכרת את הסחורה שלה, וחנות שניה בארה"ב בדרך. "אני לא רוצה להישאר רק באינטרנט. בתחושה שלי תמיד אפשר עוד", היא אומרת. "הסניף הזה נפתח אחרי שקיבלתי הרבה מאוד הצעות מאנשי עסקים אמריקאים. את יודעת מה החלום שלי? למכור לערביות הטחונות האלה מערב הסעודית שיושבות להן בארמונות. הייתה לי מישהי כזו וזה פתח לי את התיאבון. הרי הן גם מחפשות צניעות וגם דתיות כמונו, רק שהן מאמינות במשהו אחר".

ומה עם התפתחות בארץ? מעניינים אותך שיתופי פעולה?
"יאנה יוסף רצתה לקחת בגדים מהמותג שלי למיזם אופנה שלה אבל זה לא הסתדר בינינו בסוף. לא התאים לי שהיא לא כותבת את השם שלי באתר שלה אלא רק בתוויות שמצרפים לבגדים. אמרתי לה 'למה אני צריכה את זה, הרי אני מותג בפני עצמי'. היא אמרה לי שיש לה מלא עוקבים ככה שזה משתלם, אז אמרתי לה שהשורה התחתונה היא למי הכסף זורם בבנק – אלי או אליך".

את לא מפחדת לדבר על כסף.
"תראי, אני מסתכלת מסביב: כל החברות המורות שלי, כמה הן מרוויחות? 6-7 אלף שקלים? הן חוזרות בשעה חמש הביתה ואין להן כוח לראות את הילדים מרוב שכל היום הן היו עם ילדים אחרים בבית ספר. איפה אני? כמה אני מגלגלת בחודש לעומתן? זה מצב שאין לתאר".

מתוך האתר של שיראל. השמלות עולות לאתר ונחטפות במהירות (צילום: עדן גבאי)

מתוך האתר של שיראל. השמלות עולות לאתר ונחטפות במהירות (צילום: עדן גבאי)

התעשרת מהעסק הזה?
"אני לא רוצה לדבר על סכומים, אבל בינתיים לא הפכתי למיליונרית. מה שכן, אנחנו קונים עכשיו דירה והילדים שלי היו כבר כמה פעמים בחו"ל. אני לא מתביישת בכסף ולא מתגאה בו. יש לי בבית מותגים כמו דיור וולנטינו, אבל פעם הצטלמתי איתם לפייסבוק וראיתי שזה מושך תשומת לב לא טובה אז הפסקתי. עושר אמיתי והצלחה יהיו כשאמכור את העסק בארבעים מיליון שקל, או שאקנה משרדי נדל"ן במיליונים ואוכל לחיות מלהשכיר אותם כל חודש".

"אומרים שמאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה, אבל אצלנו זה בדיוק ההפך"

אברהמי עלתה לארץ מדרום אפריקה בגיל שלוש. אמה גננת, אביה טכנאי מחשבים, ויש לה עוד שישה אחים ואחיות שגדלו לדבריה בסביבה ליברלית יחסית. לא כולם חרדים אדוקים, ויש אפילו אח חילוני לגמרי. בגיל 19 הכירה דרך חברה משותפת את ישראל בעלה, נדל"ניסט בן 24 שעזב את המקצוע לטובת מיזם האופנה של אשתו. לשניים יש שני ילדים – מני בן שנתיים ואריאל בן החודשיים. "הוא נתן מעצמו כדי שהאישה שלו תצליח. אני מעריצה אותו כי היו כאלה שהתנגדו לנישואים האלה", היא אומרת. "לחלק מהאנשים היה קשה לראות אותו עם אישה קרייריסטית, והם לא הבינו למה הוא צריך להיות מאחורי ולא בפרונט".

מה חלוקת התפקידים ביניכם בבית?
"אומרים שמאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה, אבל אצלנו זה בדיוק ההפך. ישראל תומך בי גם רגשית אבל גם מקצועית ומשפחתית. הוא גם שותף בעסק ואחראי על הפן הניהולי שקשור למענה ללקוחות ולספירת מלאי, ואני אחראית על הפן הכספי, על המשא ומתן ועל היצירה. מעבר לזה בבית הוא זה שעושה כביסות, שוטף ומנקה ומגדל את הילדים יותר טוב ממני. אין כמו אהבה של אמא, אבל יש כאן גבר שיודע מה לעשות. הוא נותן לי את האנרגיה להמשיך הלאה".

"אימא מאושרת זה גם ילדים מאושרים" (צילום: דבורה פרימן)

"אימא מאושרת זה גם ילדים מאושרים" (צילום: דבורה פרימן)

את מרגישה שהסביבה מצפה ממך להסתובב עם ייסורי מצפון על כך שאת לא זמינה כל הזמן לילדים?
"בגלל העסק אני לא יכולה להיות כמו עקרת בית שיש לה זמן להניק את התינוק שלה במשך חודשים. אני שואלת את עצמי למה באמת אין לי את האימהות הזו שכולן מספרות עליה, זו שהתינוק מחובר אליך. קשה לי עם זה, אבל אני לא חושבת שאני מונעת משהו מהילד בזה שאני לא נמצאת. הייתי רוצה להעמיד פה סירים כל יום על הגז, אבל האשמה הזו מתאזנת כי אני לא יכולה להיות הכל. זה לא הופך אותי לאמא פחות טובה. אני נותנת לילדים שלי שפע כלכלי, וחום ואהבה בשבתות וחגים שאני רק איתם. אז המודל שלי לאמהות זו לא אמא שנמצאת כל היום עם הילדים אלא אמא שמאושרת ממיצוי הפוטנציאל שלה. ואימא מאושרת זה גם ילדים מאושרים. מבחינתי אני רוצה אפילו 20 ילדים. הקריירה שלי לא סותרת את זה".

ההשקעה בעסק לא מבודדת אותך מאוד מהקהילה החרדית?
"אני מקפידה להגיע לבית כנסת בחגים ואני מרגישה את הקהילתיות גם במכולת ובאספות. אבל כן, אני מבודדת, כי אני ובנות אחרות בשכבת הגיל שלי לא נמצאות באותו מקום. הן לא מבינות מה זה עולם העסקים ועל מה אני מדברת אז אין לנו שפה משותפת. ישבתי בשבת חתן לפני כמה חודשים וכולן שם מורות והן דיברו רק על ההוראה, על החוקים החדשים של המנהלת בבית הספר שלהן. אני יושבת ואומרת איזה באסה שאין לנו על מה לדבר".

תני לי דוגמה למישהי שכן היית שמחה לשבת איתה לשיחה.
"קייט מידלטון. היא ההשראה שלי, אני מתה עליה. מדהים שנסיכה גויה לובשת צנוע. גם קייט וגם המלכה הולכות ככה וזה אומר שצנוע זה הכי מכובד והכי יפה, וזה בעצם נותן אישור לנו החרדיות. היא מתלבשת יפה ולא יקר. החלום שלי זה לפגוש אותה".

חולמת לעשות אקזיט כמו Adika (צילום: עדן גבאי)

חולמת לעשות אקזיט כמו Adika (צילום: עדן גבאי)

האתר של שיראל
עקבו אחרי שיראל באינסטגרם: shirelavrahami@

השאירו תגובה

 

  • מה זה????
    איך הרשו לפרסם כתבה כזו???
    מה זו הגאווה הזו?? השחצנות?? זו אישה?? זו אמא??
    אני בהלם!!! לכי תשקיעי בילדים שלך, בזוגיות, במשפחה,
    לא בכסף!! לא בכמה את מגלגלת בחודש…!!!
    ובחייאת, תודו, שאת הבגדים שלה קונות רק הפראייריות,
    כי מה זה המחירים האלו??
    בואנה הגזמת רציני!!!
    ו..זה שאת מגדירה את עצמך כחרדית, לא עושה רושם טוב בכלל..

    אני בד"כ לא כזאת שמגיבה לכתבות, אבל הפעם- לא יכולתי שלא!!
    באמת שאני לא שונאת אותך, כי יהודי אסור לשנוא, ולכל יהודי יש נשמה טובה שרוצה להאיר בעולם, אבל מחכה שיגלו אותה…
    אז… פעם הבאה תחשבי פעמיים לפני שאת עושה משהו. בהצלחה שיראל..

    מאת: אנונימי |‏ 9 במאי 2021 | 15:54
  • בס"ד
    ראיתי קראתי התבוננתי התרשמתי וברור מעל כל צל של ספק שהקב"ה זיכה אותך בכישרון יצירתי מטורף ובחושים עסקיים מצויינים ואת עושה את שליחותך עם כל הכלים שזיכה אותך הקדוש ברוך הוא וזוהי שליחותך.
    סגנון הבעת הדעות שלך והשקפותייך הן שלך. כפי שפרצופיהם שונים דעותיהם שונות ולגיטימי שכל אדם יתנסח כפי שהוא מתנסח.
    את לא צריכה אמנם להתנצל לא על דעותיך לא על השקפותיך ולא על דרך בה את מתלבשת או מתאפרת או מנהלת את אורח חיי משפחתך זה שלך בלבד מול בורא עולם.
    אך הצגת משרת הוראה כמשתמע מדבריך כנשים חלולות ריקות דעה ו או אין להן אמירה בכל נושא שהוא למעט חינוך.
    טעות גדולה יקירתי!
    ניצבת מולך אישה בת 61 שלא נראית כפי גילה שעסקה בחינוך ופדגוגיה , עם חושים חדים לעסקים ודעות מוצקות וברורות בכל נושא אקטואלי או ומדעי או בכל עניין כזה או אחר ומזמינה אותך יקירה לשיח בכל עניין שהוא אפילו בענייני עסקים אשמח לנפץ דעה קדומה שלך.
    אולי זוהי איזה שהוא אספקלריה אישית שלך בה את מצומצמת לענייני שיח בעסקים בלבד??????????
    חומר למחשבה.
    אני זמן מה מחפשת את מס' הטלפון שלך כי אני מעריצה את העיצובים שלך ואת הרוח שלך שבגבך , המניעה את עשייתך .והרבי בשבילי הוא אפילו יותר מדרך חיים.
    בני מני בן ה31 הוא הילד של הרבי. ואנו עם סיפור עצום של הרבי היקר שלנו שברוך השם מלווה אותנו ושהשם ימשיך לזכותנו בליווי זה ללא סוף.
    והוא בן יחיד שלנו.
    אשמח לשוחח עמך בטלפון ולפגוש אותך , המייל שלי רשום . הרימי את הכפפה .

    מאת: אסתר ליפמן |‏ 5 באפריל 2021 | 17:19
  • אישה פורצת דרך
    מדהימה
    אמיצה
    והנשים החרדיות מתקשות לעכל אותה
    הקינאה בוערת בהן על האחת האמיצה שהעיזה להעיז
    שלא הלכה עם העדר
    יום יבוא ורבות מהן יתעוררו ויבינו שיש עוד דרכים טובות לחיות בהן תחת הדת
    ושהגשמה אושר וכסף הן לא מילים גסות שצריך לבלוג מהן אלא להפך, לחתור להגשמתן..
    ואם היא חטאה בחוסר צניעות אתן חטאתם בחוסר פירגון ושפיטה וקינאה עזה
    תתבוננו, תחשבו , תילמדו .
    היא הצליחה במקום שאתן ניכשלתן.
    ויש הרבה מה ללמוד ממנה
    הקדוש ברוך הוא ישפוט אותה ולא אתן
    .

    מאת: נעה |‏ 7 בינואר 2020 | 01:25
  • היי חברות, ראש השנה בפתח… כמה לשון הרע, המילים הפוגעות שלכן… לא טובות יותר…. כל אחת בוחרת את הדרך שלה, הפרנסה והברכה בה, משמיים… תאהבו, תפרגנו, תסלחו.. ובעז"ה שנכתב ונחתם לשנה טובה

    מאת: פנינה |‏ 13 בספטמבר 2017 | 21:34
  • חרדיות לא שמות אודם אדום, גם לא לק אדום, או בגד/נעל בצבע אדום, זהו צבע עז שלא מתאים לאופי של הנשים ולהלכה הדתית, (אגבגם רוב הדתיות – לא חרדיות נמנעות מכך)
    ובנוסף חרדיות מכסות את כפות הרגליים כולל האצבעות…
    למה כל אחת קוראת לעצמה חרדית?

    מאת: אורח |‏ 15 באוגוסט 2016 | 12:37
  • מהממתתת, מעריצה של השאפתנות שלה

    מאת: מיכל |‏ 14 באוגוסט 2016 | 01:51
  • אוי שיראל שיראל… כאחת שלמדה איתך בכיתה, לא השתנית. שחצנית, לא חכמה, ורודפת אחרי תענוגות הרגע. זה שאת נדרשת ללכלך על אנשים אחרים כדי לקדם את עצמך זה כבר מראה הכל.
    אם באמת יש לך כל כך הרבה כסף (ואני יודעת שלא) קחי יועצת תקשורת כי את פשוט יוצאת רע בראיונות. ואת יודעת מה? אולי באמת כדאי שתשתקי ולפחות נחשוב שאת ליידי…

    מאת: אורח |‏ 12 באוגוסט 2016 | 09:12
  • חייבת לומר שאת מתלבשת מדהים ונראית נפלא! אני הכי מעריכה נשים שבולטות באמצעות הבגדים ולא באמצעות המחסור בבד או פרובוקציות זולות אחרות אבל… כשקראתי שאת מגדירה עצמך חרדית הופתעתי. תגדירי את עצמך איך שאת רוצה. אבל ערכי הדת מדברים על כך שהאישה לא צריכה לבלות. לא אומרת לשנייה אחת שאני מסכימה עם זה. ולכן הנשים מכסות עצמן אבל לא רק! ללבוש צבעים זועקים ואודם אדום! את הכי בולטת שיש. ומכאן אני מעריכה אותך! אבל מכאן את לא מקיימת את ערכי הדת. אני נמצאת בדיוק במצב שלך מבחינת אמונה אבל אני לא מגדירה עצמי חרדית לשנייה. וגם הבגדים באתר שלך – מדהימים נדירים אבל לא חרדיים בשום צורה. את צריכה לבדוק עם עצמך כמה דברים לדעתי. אל תרגישי מחוייבת לדת שללא ספק ניתן לראות שאת לא לגמרי שלמה איתה. אבל בכל מקרה ישר כוח! אישה מדהימה. בדת לא יודעים להעריך דברים כאלה. אני מסורתית ויודעת את הדילמה בעצמי. בדת מדברים על אישה שהיא מלכת הבית. לא מלכתת העולם.

    מאת: אורח |‏ 3 באוגוסט 2016 | 20:52
  • שיראל יקירתי
    את מדהימה ומקסימה גאה בך ובכל העשייה הברוכה ואני שמכירה אותך ואת אישיותך מקרוב יודעת שהשליחות והצניעות והאכפתיות נובעות מכל הלב את אלופה גדולה מהחיים
    אין עליך המשיכי לעשות חיל
    גאה בך
    אוהבת ??

    מאת: אורח |‏ 2 באוגוסט 2016 | 21:35
  • למה היא צריכה להתבייש שהיא רוצה לעשות כסף? האם זה סותר את מה שהיא עושה? היא מביאה אופנה יפייפיה להמון לקוחות שמרוצות ממנה!!!

    מאת: מיכל |‏ 1 באוגוסט 2016 | 03:47
  • כבדי את בן זוגך. זה ערך חשוב ולא נראה כי ניחנת בו

    מאת: טנית |‏ 31 ביולי 2016 | 21:30
  • מה זה החוסר פירגון הזה בתגובות?
    מדובר באישה צעירה שהצליחה בזכות עצמה ולא עשתה שום דבר על חשבונכם.
    וברור שמה שמעניין אותה זה כסף, בשביל זה היא קורעת את עצמה.
    אז הבגדים שלה לא לטעמי ויקרים מדי בשבילי אבל היא אשכרה הצליחה להקים עסק מצליח בכלום זמן… היא תגיע רחוק

    מאת: אורח |‏ 31 ביולי 2016 | 11:17
  • אין פה שום קנאה, תמימות או איך שלא תקראו לזה. זו פשוט כתבה לא נעימה לקריאה נקודה. והיא עומדת מאחורי המילים שם!
    אני ככ שמחה שלא נרשמתי לסופש הסטיילינג המוצלח שעשית כי מה הקשר ביני לבינך? אין לנו נושא שיחה משותף, הרי אני מורה ולא אשת עסקים…
    אבל היי, אני עובדת משרה מלאה ורואה את הבייבי שלי כבר ב14:30. אז אולי יש לאנשים סדרי עדיפויות שונים? חשבת עז? מאיפה מגיעה כל היהירות שלך??
    את החברות בפייסבוק הפסדת ממני, וממש לא רק ממני…

    מאת: חני |‏ 31 ביולי 2016 | 09:59
  • ממש לא נראית ליידי, רחוק מזה..

    מאת: שרי |‏ 31 ביולי 2016 | 08:48
  • שיראל את אלופה ומספר 1 מעוררת השראה. זה שאנשים כאן נוטים להוציא דברים מפרופורציה ולקח כל מה שכתוב בכותרות כתורה מינסיני. זה בעיה שלהם. וכן הקנאה כאן עולה עד מעל הראש! את בחורה מדהימה ואת עושה עבודה מדהימה. הרצון וההתמדה והמסירות שלך למה שאת טובה ואוהבת יביאו אותך עוד יותר רחוק.

    מאת: אורח |‏ 31 ביולי 2016 | 04:46
  • חושבת שהיא המציאה את הגלגל, אבל יש לה טעם מחריד בבגדים. שמלה אדומה-כתומה עם תיק תכלת? כמו כן, הרבה עיצובים העתיקה מאמריקן וינטאג, זה בדיוק הסגנון שלהם. אז שלא תעוף על עצמה, יש לה עוד הרבה מה ללמוד. ואני לגמרי מעדיפה מורות משכילות על פני מעצבת אופנה דמיקולו, שאפילו להתאפר בצורה מחמיאה לא יודעת.

    מאת: שרי |‏ 31 ביולי 2016 | 00:39
  • את מהממת אמיצה ונסיכה אמיתית!!!!

    מאת: ימית |‏ 31 ביולי 2016 | 00:13
  • אני מורה, מרוויחה את כספי ביושר ובאושר. יש לי סבלנות לילדים שלי, יש לי ידע, נסיון, אני מוערכת ואהובה! לא מבינה למה את מכפישה את חברותייך המורות?
    אגב, יש לי דירה ואני טסה לחול עם הילדים כל שנה ואני נוטפת סטייל וקלאסה והכל עם משכורת של 6000-7000.
    סליחה על חוסר הענווה אבל את מעלה בי תחושת גועל וחלחלה!!!! לכי תשקיעי בבעלך ובילדים לפני שתמצאי את עצמך בלי כלום….

    מאת: אורח |‏ 30 ביולי 2016 | 23:23
  • יש את זה ביותר מתנשא???
    את מצליחה? כל הכבוד! ההצלחה עלתה לך לראש עם כל הכבוד…
    קצת צניעות…

    מאת: אורחת |‏ 30 ביולי 2016 | 23:09
  • חיה בסרטט!!! מזה הגאוותנות הזאת?? לא מדברת עם חברות כי הם לא מבינות בעסקים… זה מה שיש לך לדבר? על עסקים?

    מאת: אורח |‏ 30 ביולי 2016 | 23:01
  • מי ישמע בואו לרבי עקיבא בבני ברק ותראו כמה כמוה יש בחנויות

    מאת: אורח |‏ 30 ביולי 2016 | 22:55
  • אני לא בטוח שלזה התכוון הרבי של חב"ד שיה צדיק גדול. זה מה שקורה שמתירים פאות… בהתחלה הולכים עם פאה קצרה, אחרי זה ארוכה יותר, ואחרי זה פאה עד אמצע הגב, עם חצאית מעל הברך בלי גרביונים, ועד שזה מגיע למצבים האלה. לצערנו הרב יותר ויותר בחורות כאלה הופכות להיות פחות ופחות צנועות. אני חושב שהגיע הזמן שרבני חב"ד יתעוררו ויעצרו בבהילות את עניין החוסר צניעות ששורר במקומות רבים – פאות זה בולשיט!

    מאת: אורח |‏ 30 ביולי 2016 | 21:57
  • קודם כל הכיסוי ראש שלך לא כשר, גם בחב"ד שמותר פאה אבל לא ארוכה.

    מאת: דני |‏ 30 ביולי 2016 | 21:50
  • כחרדית אין לה מה להציע לי! הבגדים שלה ממש לא עונים על הגדרות צניעות הבסיסיות כגון לכסות מרפקים ובירכיים.

    מאת: אורח |‏ 30 ביולי 2016 | 21:07
  • חרדית עם נעלי עקב אדומות?

    מאת: אורח |‏ 30 ביולי 2016 | 16:17
  • הבגדים יפים. אכן יוצאת לא טוב , אבל:
    1. תמיד תעברו במסננת מה שכלי תקשורת מדווח (תמיד מדגישים מה שרוצי, באופן לא מאוזן)
    2.אם לא הייתה תקיפה, עצמאית, פושרית, הייתה באמת אולי מורה (וזה אחלה מקצוע…)

    לגבי מחירים: אמנם ההוצאות שלהם לא זהות, אבל איך ניתן להשוות יצור המוני כמו של רנואר, קסטרו וכדומה עם הכמויות שהיא מייצרת…

    מאת: יצא לי לקרוא... |‏ 30 ביולי 2016 | 15:14
  • תמשיכו לתת במה לנשים שלא עושות צבא ובאותו הזמן מתחילות קריירה !! שתחזיר את כל הכסף שעשתה מגיל 18 עד 20 ותשאיר משכורת חייל . בושה ! אשה חילונית כבר מזמן היתה נזרקת לכלא על עריקות

    מאת: דנידין |‏ 29 ביולי 2016 | 22:19
  • אהבתי

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 19:17
  • יהירה ומתנשאת, את רוצה להגיד שאת מצליחה, בכיף שיהיה לך,
    אבל למה להכפיש ציבור שלם.
    אין לך נושאי שיחה עם חברות? מעניין למה…אולי תקראי את הראיון ותביני.
    אם עד עכשיו חשבתי שמגיע לך שאפו, ירד לי ממך לגמרי.
    ולא, אני לא מורה או עקרת בית.

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 18:05
  • פאשניסטה עם אותם נעליים בכל תמונה.. וחוץ מזה, מה זה השחצנות הזאת, בעולם החרדי יש המון נשים מוצלחות וקרייריסטיות שלא מתבטאות ככה. &ששק@

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 17:32
  • אחת הטיפשות

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 17:24
  • אחת המטומטמות שקיימים בגלובס

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 17:10
  • אתמול התקיים מרתון אופנה איפור שיער וסטיילינג בראשות שיראל. כל בעלי המקצוע שוכנעו לעבוד חינם. שיראל, מתי תתראייני על התנאים שניתנו שם לנשים שעמלו יום שלם ללא תמורה?

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 16:57
  • חחחח הזויה , צחוקים של החיים

    מאת: דוד |‏ 29 ביולי 2016 | 16:14
  • אין משהו בקופסא
    אנחנו צריכים לקבל אישור מקייט מידלטון שאפשר ללבוש בגדים צנועים?
    חחח הזויה

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 15:31
  • טימטום טימטום טימטום
    מזה החרא הזה? קשקושים
    חצופה שהיא משווה את הכסף שלה לחברות המורות שלה!!

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 15:30
  • חרדיתת? ממש לא… חרדית לא הולכת עם בגד מעל הברך, ולא מעל המרפק!
    להלביש חרדיות זו מקדחה??? תקדחי לעצמך בראש… חצופה…
    יש את חן פאשן שיש לה קולקציהגם לנשים שרוצות מעל הברך וגם לנשים שרוצות מתחת לברך… אם לא יכולה לקרא לעצמך מעצבת אופנה לציבור החילוני תורידי את הטייטל חרדית… כי את ממש לא!

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 15:02
  • את יקרה בטירוף וזה מאודדדד חורה כי את לא מעוניינת להביא סטייל למגזר הדתי אלה בעיקר לעשות כסף על גבם של אלו שמעוניינות להתלבש יפה אך אין מספיק הצע בשוק ומצד שני הן גם לא יכולות להוציא 400 שח על שמלה. זה מעיד בעיקר על תאבת בצע. אם באמת היית מעוניינת לעשות שינוי היית רואה שקסטרו ורנואר ועוד שאר חברות כמו זארה לא מתמחרות בגדים בצורה הזאת. אצלך אין בכד אחד מתחת ל200 שח ואם כן זה פריט אחרון. ניצלת מצוקה זמנית . ואגב מי שבאמת תחפש קצת באינטרנט תמצא אפשרויות הרבה יותר זולות וממש לא פחות טובות

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 15:01
  • אכזבת! מתנשאת על כל העולם, כולל על בן הזוג:
    1)"קח אותו להתקלח ותחליף לו חיתול"
    2)הוא שותף בעסק- אחראי למענה ללקוחות וספירת מלאי חחחחח (טוב שלא אמרת הוא שותף בעסק- אחראי על הניקיון).
    ממש פודל
    שיהיה ברור- אני בעד שויון בין המינים בכל התחומים
    אבל מה שקראתי בכתבה זה זלזול בבן אדם.

    מאת: מישהי מאוכזבת |‏ 29 ביולי 2016 | 14:49
  • בתור דתיה שמקפידה על לבוש צנוע, אני מודעת היטב לצורך בבגדים צנועים לכתכילה- כאלה שלא צריך להוסיף להם חולצה או חצאית בסיס… לצערי אחרי שקראתי את מה שאמרת אני אעדיף לקנות מאה שמלות שצריך להוסיף להן פרטי בסיס ולא לקנות אצלך! הרווחת את זה בכבוד- אני לא יודעת מי הנשמה הטובה שנתנה לך עצת אחיתופל שרק פרובוקציה תביא אותך לכותרות, האמת , השגת את זה, את בכותרות, אבל שכחת שאצלינו במגזר לא אוהבים פרובוקציות, כנות ופשטות היו עושות לך את העבודה והיית שומרת על הדרך על שמך הטוב… כבר אמרו לפניי, השחצנות והיהירות זועקות לשמים, והגמל שמרבה לבקר את כולם ממש אבל ממש לא מודע לוואחד דבשת שיש לו… חבל… דווקא צריך מעצבות דתיות…שמעצבות על פי כללי ההלכה הבסיסיים ביותר- מרפק… ברך…

    מאת: דתיה |‏ 29 ביולי 2016 | 14:38
  • האמת שיצא לי לראות כמה עיצובים שלה באינסטגרם ואני עדיין מחפשת סטייל ללבוש נעליים אדומות חולצה צהובה גרביים לא קשור וכובע שוליים זה לא סטייל זה כמה פריטים יפים כל אחד לחוד ומזעזעים ביחד אני מציעה לה לכתוב קייט מידלטון ואז היא תראה מה זה סטייל….

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 13:53
  • לא אהבתי בכלל…בגדים לא צנועים משמינים וממש לא "פאשניסטיים". בחורה עם אף בעננים וחסרת צניעות…ודרך אגב אני גננת ולא מתביישת בזה. אני עושה עבודת קודש בזמן שהגברת טסה לה בעננים עם האף למעלה..

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 13:31
  • הכתבה רק מוכיחה כמה להיזהר במה מאמינים.. אם הצליחו להוציא מישהי כזאת מתוקה ומוכשרת כל כך מתנשאת, וואו. תחשבו פעמיים לפני שאתן לוקחות כתבות למיניהן כתורה מסיני.
    ולשיראל את אמיצה ויש לך טעם מעולה. בהצלחה ענקית

    מאת: מיכל |‏ 29 ביולי 2016 | 13:18
  • אהבתייייייייייייי

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 13:02
  • זה לא בגדים צנועים לחרדיות!!!
    אין תמונה שבה לא רואים לה את הברך/מרפק או שהצוואר לא פתוח מאוד!
    זה מקסימום לדתיות שלא רוצות חשוף מידי.
    וזה בלי לדבר על היהירות שלה ועל "כמה היא מגלגלת בחודש" במקום לראות את הילדים שלה..

    מאת: לולה |‏ 29 ביולי 2016 | 12:41
  • עד היום הערצתי אותך ואף עקבתי אחרייך בדבקות אחרי הכתבה בזו טיפת הערצה וטיפת כבוד לא נותרה לי אלייך את אדם שחצן שהדבר היחיד שמעניין אותו זה כסף כסף כסף כסף כסף את הופכת אנשים לנחותים מימך למה ? כי הן עובדות את השם בצורה הראויה אולי הן אלו שלא מוצאות איתך שיחה משותפת מה רע בלהיות מחנכת בישראל (אגב אני יועצת פנסיונית כך שלא תחשבי שאני גננת) אני רואה בנשים אלו מלאכיות שבעתיד הן אלו שיכניסו חכמה ובינה לבנייך תלמדי לכבד אותם וגם את בעלך ! יבוא הגיל שתבכי בגלל השנים האלה שדברת נטו על כסף יבואו אנשים שיגידו שאני מדברת מקנאה וכן גם את תגידי זאת אז אבוא ואומר לך שטיפת קינאה אין לי לאדם מסכן שחי למען הכסף להפך יש לי קנאה לאותן נשות ישראל שמחנכות את ילדיהן ושולחוץ את בעליהן ללמוד תורה !!! זה מושא להערצה לא מישי שמכפישה את הרב כי בסהכ צדק אם את לא הולכת עפ כללי הדת צאי מהמקום זה הדת ! את לא החרדית המודרנית את כלל לא חרדית חרדית עושה מה שכתוב בהלכה עם גדרי צניעות ההלכה את מתיימרת לשנות תרבות של אלפי דורות וזה עצוב אם אני חשבתי עד היום שאת עושה עבודת קודש בכך שהוצאת בגדים צנועים אני מבינה כמה זה נעשה מתוך רצון להפוך את הצנועות לפתוחות ! עצוב הרסת את שמך הטוב !

    מאת: אישה עם כבוד |‏ 29 ביולי 2016 | 11:08
  • הבגדים יפים, אבל עם כל הכבוד לא יפה להשתחצן שאת מרוויחה המון על חשבון הנשים שקונות את הבגדים שלך ב-300-400 שקל.

    מאת: מימי |‏ 29 ביולי 2016 | 11:01
  • כל הכבוד! סוף סוף אישה חרדית לא כנועה וחיה רק למען בעלה. היא אישה שרואה את כולם- את בעלה, הילדים וגם את עצמה.
    מדהימה! מאחלת לך שתגדלי ותצליחי!

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 10:32
  • הכל טוב אבל היא ממש לא חרדית ולא קרובה לזה. סתם גימיק שיווקי

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 10:31
  • איך חרדית? רואים לה את הברכיים והמרפקים רחמנא ליצלן

    מאת: שיקסע |‏ 29 ביולי 2016 | 10:22
  • חרדית מכסה את המרפקים ואת הברכיים. מי שלא כזאת, היא פשוט לא חרדית…. וגם לא דתית.

    נאחל לחמודה הזו שתתאמץ עוד קצת, עוד כמה סנטימטרים ואת חרדית…. לא חבל?

    מאת: גולש |‏ 29 ביולי 2016 | 09:45
  • כל החברות שלך מורות?!?!? ולכולן אין זמן לילדים?? מעניין, היה נשמע שגם הילדים שלך לא רואים כמעט את אמא. שחצנית מתנשאת.

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 09:04
  • כזו יהירות וזלזול במגזר ממנו את מתפרנסת לא ראיתי הרבה זמן..

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 06:55
  • שחקנית רק מדברת על כסף יענו להוציא לאנשים ציניים זה לא כל כבודה בת מלך פנימה

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 03:00
  • אישה מהממת וצנועה עם סטייל מהרס!! החלום שלה זה לפגוש את קייט, החלום שלי- לפגוש אותה!!!

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 00:50
  • שיראל היקרה, פועלך מעורר הערצה. אך.. קצת צניעות לא תזיק..
    לא כל מי שעובדת מורה, וכל עבודה מכבדת את בעליה
    אז אכן מעוררת השראה בגלל גילך הצעיר, אך כנראה שזה גם קצת בעוכרייך כשתגדלי תדעי איך להתראיין בחוכמה, קצת פוליטקלי קורקט לא יזיק??
    בהצלחה!

    מאת: אורחת הכבו |‏ 29 ביולי 2016 | 00:49
  • חבל מאוד שהמחירים של הבגדים מאוד יקרים….

    מאת: אורח |‏ 29 ביולי 2016 | 00:07
  • מהממת אבל ממש לא היחידה תציצו לחשבונות של יסכה חגג עדי בורג כרמית מור סול שוורץ חוי קובין ליאור ציפי וייס ועוד מלאאאאא העסק פורח

    מאת: רבקה |‏ 28 ביולי 2016 | 23:18
  • השמלה הלבנה מהממת
    כל הכבוד לך תמשיכי יש לך טעם מקסים

    מאת: אורח |‏ 28 ביולי 2016 | 23:00
  • תאמיני לי, אף אחד לא חושב שאת ליידי.

    מאת: אורח |‏ 28 ביולי 2016 | 22:50
  • מהמם

    מאת: ליזה |‏ 28 ביולי 2016 | 22:20
  • גברת חחמודה לא כל מי שעובדת מורה… אל תכפישי

    מאת: אורח |‏ 28 ביולי 2016 | 21:00
  • מעוררת השראה

    מאת: אורח |‏ 28 ביולי 2016 | 18:40
  • מהמם איך ניתן להגיע אליה אשמח אם יענו לי על כך תודה

    מאת: אושרת |‏ 28 ביולי 2016 | 17:23
  • לא התחברתי אליה.אצלי בראש ובראשונה זה עניין של צניעות.לא משנה כמה יפים יהיו הבגדים זה עניין של גישה.תהיי נחמדה ותקבלי נחמדות.היא יהירה מדי וזה גורם להרחקה

    מאת: אני |‏ 28 ביולי 2016 | 16:50
  • בעיניי היא לא חרדית, מדובר בשחצנית גדולה. אולי היא מציגה כישרון באופנה אבל צריכה ללמוד עוד הרבה איך להתראיין…

    מאת: אורח |‏ 28 ביולי 2016 | 16:31
  • חרדית -חרדה לה'
    שיראל את ניראת בחורה מוצלחת יפה ומוכשרת אבל עם כל הכבוד תורידי את הטייטל 'חרדית' כי את לא .
    חרדית היא אחת ששומרת על הצניעות לא מבליטה את עצמה ובטח לא עם צבע אדום .
    יקירתי, את שומרת מוסרת .

    מאת: ליטל |‏ 28 ביולי 2016 | 16:11