לנשום עמוק וללבוש שאנל: המותג החומרי בעולם מתחבר לטבע
לכבוד קולקציית הקוטור לאביב/קיץ 16, קרל לגרפלד החליט לעבור לאווירה מדיטטיבית. בתצוגה שהתקיימה הבוקר בפריז, אולם הגראנד פאלה הפך לטבע יפני מסודר היטב שהיווה תפאורה מושלמת לחליפות ושמלות שאנל לא מהעולם הזה. בין הדוגמניות שעשו הוממממ כל הדרך למסלול הייתה גם ג'יג'י חדיד שעשתה את הופעת הבכורה שלה לשאנל, ורק קארה דלווין נשארה לצפות מהצד
תסמכו על קרל לגפרלד שיספק את השואו הגדול והיקר ביותר בכל שבוע הההוט קוטור בפריז. כמו תמיד, הוא מגייס את אולם הגראנד פאלה במרכז העיר לבד הקנבס הפרטי שלו, עליו הוא משרטט את חלומותיו הפרועים ביותר. בפעמים האחרונות הוא יצר נמל תעופה המטיס את "שאנל אירליינס", לפני כן היה אחראי לקזינו שנפתח ונסגר בפחות מחצי שעה, וכעת, לכבוד קולקציית הקוטור של שאנל לאביב/קיץ 16, הוא יצר עולם פסטורלי, אורגני ומחובר לאדמה. הרצפה כוסתה בדשא ירוק ומכוסח היטב, אל המסלול הגיחו הדוגמניות ממבנה עץ במראה זן יפני, עצים גבוהים נשתלו מסביב, קירות תכלת דימו קו שמיים ובריכה מלבנית קטנה סיפקה את הטאץ' השלו הסופי. הרמז הראשון לקונספט התצוגה ניתן עוד בשלב ההזמנה עצמה. מי שזכה לקבל אינווייט לשואו הכי אקסקלוסיבי בפאשן וויק, קיבל הזמנה עשויה חומר דמוי עץ טבעי, שרמזה כי הפעם העושר השאנלי מתבטא בחזרה למקורות הטבע.
בעוד מחוץ לאולם, הטמפרטורה בפריז עמדה על 9 מעלות בלבד, האווירה בפנים התחממה עם הדוגמניות הגדולות והמוכרות ביותר. אל קיילי ג'נר, המוזה התורנית של לגרפלד, הצטרפה חברתה הטובה ג'יג'י חדיד בהופעת הבכורה שלה בשאנל. השתיים חברו לדוגמניות הלוהטות של הרגע – בלה, האחות היקרה של ג'יג'י, מיקה ארגנרז (שפתחה את התצוגה), לינדזי וויקסון, אידי קמפבל ומריה קרלה בוסקונו. כמו בפעם הקודמת, קארה דלווין כבר לא השתתפה בתצוגה כדוגמנית מן המניין, אלא צפתה בחברותיה מהשורה הראשונה יחד עם גור כלבים חמוד להפליא.
הקולקציה עצמה, כמו שלגרפלד נוטה לעשות כשזה נוגע להוט קוטור, הייתה תמצית המראה השאנלי, כולל חליפות ז'קט וחצאית מבד טוויד מורכב. פלטת הצבעים גם היא הייתה בטווח המוכר שבין לבן מלוכלך לנייבי, עם נגיעות גווני אדמה מלאי טקסטורה. אל אותן חליפות שידך לגרפלד את מי שייתכן ויהפוך לאקססורי הפופולרי הבא – חגורה דקה עליה מתנדנד תיק קטן וארוך, שיתאים לסמארטפון, כרטיס אשראי ופחות או יותר זהו.
סם מקנייט, מי שהיה אחראי על עיצוב השיער בתצוגה, הגדיר את התסרוקת שהרכיב בתור "קרואסון שאנל", שאופיין בשיער מהודק ואסוף עם שביל באמצע המגולגל מאחורנית בצורה שאכן דמתה באופן מעורר תיאבון למאפה הצרפתי הלאומי. בעוד התסרוקת הדהדה לנשות שאנל המבוגרות עם השיער המתוקתק תמידית, האיפור (עליו הייתה אמונה פט מקגראת') נטה לכיוון אוונגרדי וניסיוני יותר, עם שני קווי אייליינר שחורים ומכונפים שמסגרו את העיניים והקנו ווייב בימתי למראה כולו.
כדי לתת לקולקציה בכל זאת איזושהי אמירה חדשה ושונה מקולקציות קודמות, לגרפלד השקיע את מרצו אל עבר אזור הכתפיים והזרועות, אותן הדגיש באופן מקורי ומלא נפח שעדיין נתון לוויכוח באם הוא מחמיא, יפה או לביש. נראה כי הפעם לגרפלד התנזר ממכנסיים, והקפיד על חצאיות ושמלות באורך מידי, שהעניקו מקום של כבוד לאלמנט נוסף וחשוב בקולקציה – הנעליים. הפריט שנחטף מחנויות שאנל באופן המהיר ביותר (ראו ערך נעלי הסלינג-בק משנה שעברה) קיבל הפעם וריאציה ישנה-חדשה בדמות פלטפורמות עשויות עץ עם קודקוד מעוגל וקלאסי. האם הנעליים החדשות יהפכו להיות בסט סלר כמו קודמותיהן? ימים יגידו.
כפי שנהוג בתצוגות הקוטור, אל המסלול עולה אחרונה ה"כלה". אבל בניגוד למצופה, לגרפלד לא בחר באחת מבנות חדיד או אפילו בקנדל או בקארה, אלא דווקא בזו שפתחה את התצוגה, הדוגמנית הארגנטינאית מיקה ארגנרז, שקשה היה לזהותה בלי תסרוקת הקארה המפורסמת שלה, אותה העתיקה לא מזמן ארבל קינן מ"האח הגדול". בשמלה לבנה ופרוותית עם ז'קט קצר ושובל מלכותי, ארגנרז הצליחה לנסוך קצת מהקול והאדג'יות שלה אל תוך הקולקציה החלומית והנשית כל כך של שאנל. אין מה לעשות, לגרפלד שיחק אותה שוב.
איך נשים סוגדות למותג המיושן הזה? פשוט בגדים מחרידים
מאת: אורח | 28 בינואר 2016 | 09:53