"אני אוהב את מה שאני רואה במראה"

לא, אלה לא כוויות, לא, זה לא מידבק, כן, הוא יהפוך ללבן לגמרי יום אחד. כמה יפה אמיתי ארמן? כל כך יפה שאפילו מחלת ויטיליגו – מחלת מייקל ג'קסון – לא מונעת ממנו לדגמן

מאת  | ‏ 31 דצמבר 2015
מכנסיים: נובוריש דוג (צילום: ניר אריאלי)

מכנסיים: נובוריש דוג (צילום: ניר אריאלי)

לפני כמה שנים אמיתי ארמן נפצע בברך והיה זקוק לקביים. "דוד שלי ואני יצאנו ממסעדה. לשנינו יש ויטיליגו, אני עם הקביים, ומישהי עצרה אותנו בבהלה ושאלה 'אתם בסדר?'. היא חשבה שנשרפנו".

בשנת 1993 מייקל ג'קסון התייצב מול המצלמות בתכנית של אופרה ווינפרי. הוא סיפר שהוא חולה בויטילגו – מחלה אוטואימונית, שגורמת לגוף לתקוף את תאי המלנוציטים האחראים על צבע העור, ובכך גורמת לו להלבין. רבים לא האמינו לו, ובמשך שנים חשבו שהוא צובע את עורו בלבן בטיפולים מסתוריים. רק לאחר מותו, בנתיחה שלאחר המוות, התברר סופית שהוא לא בילף, ג'קסון באמת היה חולה.

את אמיתי ארמן לא שואלים אם הוא מלבין את העור שלו. פשוט שואלים אותו מאיפה הוא קיבל את הכוויות האלה. "חושבים שנשרפתי, שהכתמים שלי הם כוויה ולא באמת יודעים מה זו המחלה הזו", מספר ארמן בן ה-19. כשהוא היה בן שנתיים הופיעה נקודה בהירה קטנה על עורו, שהלכה והתפשטה. "ויטיליגו עלול להתפרץ בעקבות טראומה, אבל אצלי לא היה אירוע טראומטי. ידעו שאולי זה יתפרץ. לאמא שלי ולאחים שלה יש ויטיליגו, וגם לסבתא ולאחים שלה היה. עדיין, אני חושב שאמא עדיין נלחצה כשזה התחיל".

מכנסיים וחולצה: נובוריש דוג (צילום: ניר אריאלי)

מכנסיים וחולצה: נובוריש דוג (צילום: ניר אריאלי)

"ג'ינג'ים, אשכנזים ולבקנים יוכלו להזדהות איתי"

אי אפשר שלא להסתכל עליו כשהוא נכנס לחדר. גבוה מאוד, יפה בצורה בלתי רגילה, הכתמים על עורו גורמים לך לרצות להתבונן בו עוד ועוד. אלה צעדיו הראשונים בעולם האופנה והדוגמנות; בבוקר הוא קם והולך ללימודי עתודה, לתעודת הנדסאי אלקטרוניקה. נורא רציתי להיות קרבי, נורא רציתי לשרת בצנחנים", הוא מספר. "בגלל העור, נתנו לי פרופיל 64 וגם זה אחרי שנלחמתי שיעלו לי".

הוא בן להורים חקלאים, גדל בראש פינה וגר בה עדיין. "זה מקום אנושי. כולם מכירים את כולם", הוא אומר. "תמיד היו לי חברים ולא הרגשתי שונה. כשאני יוצא מראש פינה אני מקבל יותר מבטים. פעם עצר אותי איזה מישהו ברחוב שהיה חייב לספר לי שיש לו בן דוד שסובל מויטיליגו והוא לקח אותו למישהו שהצליח לטפל בזה, אבל זה לא עניין אותי".

וואלה? אבל אתה יודע, ויטיליגו זו בכל זאת מחלה. אתה רוצה לומר שאף פעם לא קיווית לגרום לה להיעלם איכשהו?
"אני יודע שיש כל מיני טיפולים בקרני אולטרא סגול וכאלה, אבל אין טיפול שיודעים בוודאות שעובד. את אמא שלי ניסו לקחת לכל מיני טיפולים. זה לא הצליח, והיא החליטה שהיא לא רוצה לרוץ איתי ממקום למקום ולהעביר אותי את מה שהיא עברה. חוץ מזה, אם זה יצליח יהיה לי מוזר לראות את עצמי כמו כולם. זה משהו נורא ייחודי".

מכנסיים וז'קט: דולצה וגבאנה לבוטיק אמור (צילום: ניר אריאלי)

מכנסיים וז'קט: דולצה וגבאנה לבוטיק אמור (צילום: ניר אריאלי)

ההשלכות הבריאותיות: הוא נשרף בשמש נורא מהר. "בים אני לובש לפעמים חליפת צלילה, ואני חייב להשתמש בקרם הגנה לעתים תכופות. לפני שאני הולך לים או לבריכה אני צריך להימרח רבע שעה לפחות. לפעמים בא לי פשוט לרוץ לתוך המים. בנוסף, אני בן למשפחה חקלאית ותמיד עבדתי בקטיף, על הטרקטור. בגלל המחלה אני מתלבש כמו תאילנדי כשאני עובד במשק. זה לא קל, במיוחד בחום של יולי-אוגוסט".

אם הדברים יתגלגלו לפי התכנית. הימים על הטרקטור בחום הקיץ מאחורינו. קשה לא להישבות בקסם הארצישראלי, המושבניקי שלו. "בקיץ הייתי בחופשה משפחתית בתאילנד ואמא שלי פתאום זרקה – 'כשנגיע לארץ, אתה תהיה דוגמן. אני אדבר עם אח שלי', הוא מפיק. אמרתי לה 'טוב', לא התייחסתי לזה יותר מדי ברצינות, אבל באותו ערב מישהי שלחה לי הודעה בפייסבוק וכתבה שאני נורא מיוחד ושהיא רוצה שאני אצטלם לאיזה פרויקט. איך שהגעתי לארץ זה יצא לפועל. החלטתי שכדאי לנסות. משם זה התגלגל לעוד יום צילומים ומשם זה התגלגל לגלעד, הסוכן שלי, שראה את התמונות ונורא נורא התלהב".

לדעתך אתה יפה?
הוא משתהה רגע. "אני חושב שאני מיוחד. אני אוהב את מה שאני רואה במראה, אף פעם לא התלוננתי. כשהייתי קטן יותר כן עברו לי בראש מחשבות כמו – 'למה דווקא לי?'. חשבתי על זה בעיקר אחרי שהייתי נשרף בשמש. אני אוהב ספורט ובמיוחד טיולי אופניים. היתה פעם שממש נשרפתי, יצאתי לטיול עם אבא וממש היו לי כוויות. כעסתי על עצמי".

לי אין ויטיליגו ועדיין זה קורה לי.
"כן", הוא צוחק, "גם ג'ינג'ים, אשכנזים ולבקנים יוכלו להזדהות איתי".

"חשוב לי שידעו שזה לא מדבק" (צילום: ניר אריאלי)

"חשוב לי שידעו שזה לא מדבק" (צילום: ניר אריאלי)

"אנשים מסתכלים עלינו כשאנחנו יחד"

אל הראיון מגיעה קורל, בת זוגו מזה שנה וחצי. היא נראית כמו הילדה הכי יפה בגן. גם היא בת 19, ויחד הם נראים כזוג שיצא מקטלוג. "קורל היא האהבה הראשונה שלי. אנחנו יחד מגיל 17. היינו ידידים טובים והתקרבנו במהלך המסע לפולין. הנושא של הויטיליגו עלה בינינו בפעם הראשונה כשקורל ראתה באינסטגרם את ויני הארלו, הדוגמנית הראשונה עם ויטיליגו ואמרה לי – 'היי, הנה אתה באישה!'".

קורל: "אנחנו מכירים אחד את השני מכתה ז' ובחיים לא ייחסתי לויטיליגו משמעות. ראיתי עוד ילד בשכבה, לא בנאדם שונה. התרגלתי לראות אותו ולא חשבתי לעצמי כלום על הכתמים. כשנתקלתי בוויני הארלו קצת בדקתי מה זה באינטרנט. בסך הכל זה מעניין ולא רגיל. אנשים מסתכלים עלינו כשאנחנו יחד, אבל זה לא מעצבן. נגיד, ישבנו אחרי צילומים בתל אביב במסעדה ומישהו שהתפרץ לו ויטיליגו ניגש לאמיתי".

אמיתי: "כן, הוא התחיל לדבר איתי, לשאול אותי אם אני מטפל בזה. הוא אמר לי שזה התחיל לו בגיל יותר מאוחר, בסביבות גיל 22. כנראה שזה יותר הפריע לו".

דיברתם על וויני הארלו. אמיתי, היית אומר שהיא המודל שלך בתעשיית האופנה?
"בלי שום צל של ספק. היא באמת המודל לחיקוי שלי והיא גם נורא הצליחה. אני חושב שאם ויני לא היתה מדגמנת, לא הייתי מגיע לדוגמנות בכלל. היא הראשונה שבאמת עשתה את זה והנה, היא הצליחה. ראיתי שצחקו עליה כשהיא היתה קטנה. אחרי אחד הצילומים, מישהי פנתה אלי בפייסבוק ואמרה לי שגם לה יש את המחלה והיא נורא מתביישת ומסתירה את זה. ניסיתי לעודד אותה ולהגיד לה שזה לא כזה נורא, שזה מיוחד".

וויני הארלו על המסלול של דיזגוואל. מתחזקת קריירת דוגמנות מצליחה ביותר (צילום: גטי אימג'ס)

וויני הארלו על המסלול של דיזגוואל. מתחזקת קריירת דוגמנות מצליחה ביותר (צילום: גטי אימג'ס)

אתה חושב שמדינה שמרנית כמו ישראל מוכנה לדוגמן עם ויטיליגו?
"אני לא הכי בטוח. לאט לאט כן מתפתחת מודעות למודל יופי קצת יותר רחב. אבל בדיוק לפני שהגענו לכאן קראתי כתבה בעברית על ויני והתגובות לא היו הכי מעודדות. למרות זאת, אני אצליח להתמודד עם טוקבקים רעים. אני ערוך לזה נפשית, מכיר את עצמי ויודע שהרבה אנשים תומכים בי. הויטיליגו גרם לי להבין שיש אנשים שהם יותר אטומים, שיותר קשה להם להסתכל מחוץ לקופסה ולנורמה הרגילה של מה זה דוגמן ומה זו דוגמנית. אני חושב שדווקא בגלל זה יכול להיות ממש מגניב לעשות קמפיין עם ויני. לא ראיתי דוגמן, גבר, עם ויטיליגו. ניסיתי לפנות אליה באינסטגרם, אבל קשה להגיע אליה".

קורל: "חברים גם מנסים, מתייגים אותה על תמונות שלו. מנסים שהיא תשים לב".

אמיתי: "כן, אבל זה די קשה".

אילו מותגים אתה יכול לפרסם לדעתך?
"זו שאלה קשה", הוא מתפתל וחושב קצת. "זו צריכה להיות חברה אמנותית. אני מקווה שהחברה הישראלית תיפתח יותר לדברים מיוחדים, כי זה עדיין קשה. אם לא אצליח לפרוץ בארץ, אולי אצליח לפרוץ בחו"ל, שם אנשים פתוחים יותר לנושא".

מה לגבי ריאליטי? ככה פורצים היום.
"הרבה דוגמנים ניסו לפרוץ דרך ריאליטי ודווקא נכשלו. אני חושב שזה המקום שבו עלולים לנסות להפוך אותי לגימיק ושכדאי להיזהר מזה. אם אני אלך לדבר כזה אני ארצה להעביר מסר מעצים ומחזק. מבחינתי, אם אצליח להיכנס לתודעה של אנשים וחברות גדולות ייבחרו בי כדי לפרסם אותן, אז אדע שבאמת הצלחתי".

מייקל ג'קסון. הכוכב הכי מפורסם שחלה במחלה (צילום: גטי אימג'ס)

מייקל ג'קסון. הכוכב הכי מפורסם שחלה במחלה (צילום: גטי אימג'ס)

"עם השנים אני אהפוך לבן לחלוטין"

מתחת לפני השטח בכל זאת מסתתרים זכרונות לא נעימים. כשאני שואלת את אמיתי מה הכי חשוב לו שידעו על ויטיליגו הוא מיד משיב: "שזה לא מדבק!"

זו דעה קדומה שאתה נתקל בה לעתים קרובות?
"כשהייתי בערך בכתה ג' התחברתי עם איזה ילד. אחרי כמה זמן אמא שלו ניגשה אלי ואמרה לי: 'אל תיגע לי בילד', משהו כזה. לא הבנתי בדיוק מה היא רוצה, כי עד אז אף אחד לא אמר לי כלום על הויטיליגו. אני חושב שזו היתה הפעם הראשונה שמישהו אמר לי משהו על זה. לא התייחסתי למה שהיא אמרה יותר מדי, אבל כן התרחקתי מהילד. לאחרונה מישהו שאני מכיר אמר לי בזלזול – 'מה, אתה דוגמן?' אני חושב שהוא אמר את זה בקשר לויטיליגו. לא נתתי לו להוריד אותי ואמרתי לו – 'אתה מזלזל בי?!', זה השתיק אותו".

"פעם הייתי בים ומישהו אמר לי – 'מה זה, כמה קרם הגנה שמת?!' אז צחקתי איתו ואמרתי לו – 'נראה לי שקצת יותר מדי'. פעם אחרת, אחרי טיול אופניים מישהו העיר לי – 'מה זה, כמה בוץ?'. יש אנשים שאם ייראו אותי מרחוק באמת יחשבו ככה ואז אני אצחק איתם, אין לי בעיה. אני צוחק על זה עם חברים – אני נורא אוהב הומור וצחוק. חשוב לי שידעו שאין מה לפחד מויטיליגו".

"חשוב לי שידעו שאין מה לפחד מויטיליגו" (צילום: ניר אריאלי)

"חשוב לי שידעו שאין מה לפחד מויטיליגו" (צילום: ניר אריאלי)

איך המחלה תשפיע עליך לאורך השנים?
"הכתמים משתנים – גדלים, קטנים. בקיץ זה מתרחב יותר לידיים ושמים לב לשינויים. בסופו של דבר, עם השנים אני אהפוך לבן לחלוטין. זה משתנה בין אדם לאדם, אבל אמא שלי לגמרי לבנה, פרט לכמה כתמים שיוצאים מדי פעם בשמש. מכיוון שירשתי את הויטיליגו מאמא והיא יודעת בדיוק איך זה, אני מתייעץ איתה על המחלה".

אבל אתה חושב לפעמים על מה יקרה אם תוריש את המחלה לילדיך?
"אם יוולד לי ילד עם ויטיליגו, אני אחשוב שהוא מיוחד – אבל לא אעשה לו הנחות. הוא יהיה רגיל, אני אגדל אותו כמו שגדלתי אני. רגיל לגמרי".

מה לדעתך המתנה הכי גדולה שקיבלת מהחיים עם ויטיליגו?
"הרבה אנשים מנסים להיראות מיוחדים באמצעות עגילים, קעקועים – כאלה. לי יש את זה טבעי. אני לא צריך למשוך תשומת לב".

ווסט וז'קט: אופנת סגל (צילום: ניר אריאלי)

ווסט וז'קט: אופנת סגל (צילום: ניר אריאלי)

צילום: ניר אריאלי
סטיילינג: חיה וידר
איפור: סבטלנה קריחלי
אמיתי ארמן לסוכנות brick

 

השאירו תגובה

 

  • ידוע לי על פיתרון למחלה..אשמח אם איתי יכתוב לי.

    מאת: חיה אבנת |‏ 2 בינואר 2021 | 22:03
  • הוא ממש יפה, הוא ממש כמוני גם לו יש יופי ואופי מיוחד כמו שיש לי.❤

    מאת: עדי מדמון |‏ 18 בנובמבר 2020 | 20:03
  • מסכן הבן אדם אני רוצה להיות חבר שלו נשבע אני לא צוחק

    מאת: נתי |‏ 15 בנובמבר 2020 | 16:24
  • זה כ"כ יפה…….
    לדעתי יום יבוא, ואנשים יצבעו על עצמם כתמים לבנים…
    זה מושלם…

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 13 בנובמבר 2020 | 21:35
  • אתה ככ יפה!! אני מסתכלת עליך ומתה..אין דברים כאלו.

    מאת: אורח |‏ 3 בינואר 2016 | 07:12
  • אם תדמיינו אותו בצבע אחיד בלי כתמים , הוא בכלל לא נראה דוגמן !

    מאת: אורח |‏ 3 בינואר 2016 | 00:58
  • הדוגמנית הזו שאתה רואה כמודל, לא מגיבה לך מסיבה פשוטה אחת (לדעתי): אתה מספיק אטרקטיבי ויפה כדי לגנוב לה את ההצגה. הקריירה שלה בנויה על מיוחדות המראה שלה ועל היופי שלה, ויש לציין שאצלך שני הדברים האלה עולים על שלה… כדאי שתבנה את הקריירה שלך לעצמך, ותן לה לרדוף אחריך. זה עוד יקרה…

    מאת: אחת מהצפון |‏ 2 בינואר 2016 | 22:56
  • בהצלחה רבה ! חתיך…

    מאת: אורח |‏ 2 בינואר 2016 | 22:24
  • גם לי יש מחלה כזאת כבר 20 שנה אני ב גיל 39 ו אני רוצה להגיד לך אני לא מתבייש מזה כל כבוד לך

    מאת: רוסלן |‏ 2 בינואר 2016 | 22:16
  • עם סוכן שיש לך אני מאמין שתגיע רחוק

    מאת: שרון |‏ 2 בינואר 2016 | 20:39
  • גם לי יש את המחלה בזאת
    והרבה אנשים שואלים אותי מה יש לך מהזה כוויטצ? זה מדבק?
    ואני לאחרונה ניתקלת בהרבה אנשים שיש להם את זה.
    כל הכבוד לך שתצליח

    מאת: אורח |‏ 2 בינואר 2016 | 18:41
  • איזה יופי המון בהצלחה

    מאת: אורח |‏ 2 בינואר 2016 | 17:55
  • היי גם אני קבלתי לפני 8 שנים את המחלה הזאת והיה לי קשה לראות את ההבדלים בגון העור משתנים. בתקופה האחרונה השלמתי עם המחלה , והאמת נחמד להיות שונה. (:

    מאת: אורח |‏ 1 בינואר 2016 | 22:25
  • תותך על

    מאת: מלך |‏ 1 בינואר 2016 | 17:44
  • ראיתי הרבה תמונות שלך מהפוסטים של לירון עיני ומאוד התלהבתי שראיתי אותך!! אתה ממש מיוחד ואני חושבת שזה אפילו לא נחשב למחלה כי זה דבר פשוט יפה. אתה מדהים ומהמם!! מאחלת לך המון הצלחה בהמשך והלוואי ותצליח להשיג את המטרות שלך ולהפיץ את זה בכל הארץ ובעולם!!

    מאת: מירב |‏ 1 בינואר 2016 | 15:40
  • מה יפה בזה?…תפסיקו להיות יפי נפש.זה לא נראה טוב.

    מאת: ?המאוזן? |‏ 1 בינואר 2016 | 14:40
  • איזה חמוד ממש השראה. תצליח בעזרת ה'

    מאת: אורח |‏ 1 בינואר 2016 | 11:45
  • מלך

    מאת: גיא |‏ 1 בינואר 2016 | 10:54
  • אחלה גבר..תצליח

    מאת: אחד |‏ 1 בינואר 2016 | 10:51
  • אתה אמיץ ויפיפה

    מאת: אורח |‏ 1 בינואר 2016 | 09:31
  • יש לזה תרופה ברפואה הטבעית, גם בארומהתרפיה וגם צמחי מרפא, חבל שהרפואה הקונבנציונלית מתייחסת לזה כמחלה שאין לה טיפול ולא כתסמין של חוסר איזון, אם בא לך להיפטר מזה (אבל אז כבר לא יכתבו עליך יותר) תחפור קצת ברפואה מבוססת ראיות בתחום של מה שמוגדר בישראל רפואה משלימה ובשאר העולם פשוט רפואה. בכל מצב, תצליח.

    מאת: אדם |‏ 1 בינואר 2016 | 07:42
  • בחור חתיך שתצליח ותמשיך לפרוח
    הגיע הזמן שהמודעות לויטיליגו תגדל קצת, עצוב לשמוע שיש אנשים שחושבים שהכתמים ההללו מדבקים או שסתם נועצים עיניים כאילו שזו תופעה הזויה.

    מאת: אורח |‏ 1 בינואר 2016 | 00:15
  • בחור חכם ואנטילגנטי בעל בטחון עצמי ומודעות גבוהה ויכולת שיפוט והבנה מרשימה ישר כח על הפיכחות ועוד תגיע רחוק

    מאת: חן |‏ 31 בדצמבר 2015 | 21:55
  • יפהפה ומיוחד מאוד בחשיבה שלו ובתפיסת עולמו

    מאת: אורח |‏ 31 בדצמבר 2015 | 21:47
  • http://www.hdtvip.com

    מאת: Strphnie Smith |‏ 31 בדצמבר 2015 | 21:34
  • הוא ממש חתיך

    מאת: חתיך |‏ 31 בדצמבר 2015 | 21:27
  • יש לי אל המחלה הזו גם , אהבתי איך לקחת את זה בקלות.. למרות שאני עדיין לא שלמה עם זה ועדיין נמצאת בטיפולים,
    גאה בך ושיהיה לך הרבה הצלחה !

    מאת: אדל |‏ 31 בדצמבר 2015 | 19:16
  • יפיפה

    מאת: אורח |‏ 31 בדצמבר 2015 | 18:49
  • מכירים אותו מילדות וחשוב שידעו שאופיו הפנימי עולה אפילו על יופיו החיצוני. בהצלחה אמיתי .

    מאת: אמא של חבר |‏ 31 בדצמבר 2015 | 18:06
  • תותח עלל

    מאת: אורח |‏ 31 בדצמבר 2015 | 15:34
  • אני לא מאמינה!! חתיך הורס עם לוק של לוק סקייווקר וישראלי!
    הרבה הצלחה ואני מקווה שנראה אותו בכל מקום כי גם אנשים לא שגרתיים יכולים להצליח בכל תחום

    מאת: אילנה מורבידי |‏ 31 בדצמבר 2015 | 15:10