הניינטיז התקשרו: אילו פריטי אופנה אנחנו מגגלים הכי הרבה?

סניקרס "סופרסטאר" של אדידס, ג'ינס ליוויס וז'קטים בסגנון בומבר. אלו הן מילות החיפוש הכי נפוצות בתחום האופנה בגוגל, ומוכיחות כי טרנד הנורמקור דומיננטי מאי פעם. בואו נגיד שאם גוגל היה קיים בשנת 1995, היינו מחפשים בדיוק את אותו הדבר

מאת  | ‏ 1 דצמבר 2015
הניינטיז התקשרו, הם רוצים את מילות החיפוש שלהם בחזרה (צילום: camilleovertherainbow)

הניינטיז התקשרו, הם רוצים את מילות החיפוש שלהם בחזרה (צילום: camilleovertherainbow)

מלבד תחושת המשפחתיות ופרצי הנוסטלגיה, עונת החגים ידועה ביכולת שלה לעורר את חיית השופינג הקטנה שחבויה אצל רבים מאתנו. כשעושים אחד ועוד אחד בין השניים, או יותר נכון כשחברת גוגל מנתחת את הטירוף העונתי המתחולל במנועיה בימים אלו, אין פלא שתוצאות החיפוש המובילות ברשימת הקניות של עונת החגים הנוכחית הן דווקא פריטים נוסטלגיים ברוח שנות ה-90.

אז באילו פריטים אופנתיים אנשים הכי חושקים לקראת הכריסמס הקרוב? ובכן, תשכחו מכל הפריטים הטרנדיים שראיתם על מסלולי התצוגות של בתי אופנה כמו גוצ'י או סן לורן, והיכונו לאותם הפריטים בדיוק שהיינו מחפשים בשנת 1995, לו גוגל היה קיים אז.

מסתבר כי בהשוואה לחיפושים מכווני קניות שנעשו בגוגל באוקטובר של שנה שעברה, ניתן להצביע על כך שהשנה נרשמת העדפה כמעט כפולה לפריטים בעלי אפיל נוסטלגי, דוגמת נעלי אדידס מדגם סופרסטאר, מכנסי ליוויס וז'קטים בסגנון בומבר.

ליוויס ואדידס. אילו היינו שומרים אותם מאז (צילום: AYR)

ליוויס ואדידס. אילו היינו שומרים אותם מאז (צילום: AYR)

פרץ הנוסטלגיה הזה קשור כמובן אל השפעתו המחלחלת של ה"נורמקור" שעשה כותרות במהלך שנת 2014, ועדיין ממשיך עמנו. אותה מגמה אופנתית-חברתית שהפכה דווקא את חוסר ההתבלטות למשאת הלב של מובילי הדעה האופנתיים, ושמה זרקור על הניינטיז (ופריטים המזוהים עם העשור, דוגמת ג'ינס ליוויס 501 ונעלי סניקרס בסיסיות), מתגלה כיותר מטרנד חולף שמגזיני האופנה נהנו לשפוך עליו מילים. את ההכפלה בכמויות החיפושים השנה אפשר לנמק בסיבה הפשוטה שכמו בכל טרנד, לוקח זמן מהרגע בו הוא עדיין סוד של יודעי דבר עד לשלב בו הוא מתקבע כדבר שבשגרה אצל יתר הצרכנים בשוק.

נתון מעניין נוסף שעולה מחיפושי הקניות האחרונים בגוגל הוא שסריגי הכריסמס הכעורים, אלו שמקושטים בדמויות של סנטה קלאוס, עוגיות ג'ינג'ר ועצי אשוח, איבדו מעט מכוחם. הבשורות הרעות הן שאת מקומם תופס פריט לא פחות תמוה – אוברולים למבוגרים מסוג Onesies, שמתפקדים כפריט הקיטשי הלוהט לעונת החגים הקרובה. כך שזכרו, כל חיפוש בגוגל הוא עוד מדד למחקר הבא שלהם, אז בואו כולנו נחפש "נעלי סלינג-בק דמויות שאנל" ואולי מישהו סוף סוף יוציא את הגרסה הנגישה לנעליים שכולנו רוצות וצריכות בארון.

MOM JEANS חזק ברשת (צילום: aloveisblind)

MOM JEANS חזק ברשת (צילום: aloveisblind)

שננו - סופרסטאר, לא סטן סמית'

שננו – סופרסטאר, לא סטן סמית'

מה היינו עושים בלי גוגל?

מה היינו עושים בלי גוגל?

ז'קט בומבר. עכשיו גם אתם תחפשו אותו (צילום: aloveisblind)

ז'קט בומבר. עכשיו גם אתם תחפשו אותו (צילום: aloveisblind)

הג'ינס לא הולך לשום מקום (צילום: lookdepernille)

הג'ינס לא הולך לשום מקום (צילום: lookdepernille)

אדידס פה כדי להישאר (צילום: Facehunter)

אדידס פה כדי להישאר (צילום: Facehunter)

השאירו תגובה