שחור משחור: המעצבת שרוצה להוציא את הטי-שירט הכהה בעולם

חשבתם שהחולצה השחורה שלכם כהה? אז זהו, שלא. מעצבת אופנה גרמנייה מבקשת את עזרתנו בקיקסטארטר כדי להוציא לפועל את הבד החדשני עליו היא עומלת - הכהה ב-40% מכל בד שחור שהכרנו עד כה. העתיד כנראה לא כזה בהיר כמו שחשבנו

מאת  | ‏ 7 נובמבר 2015
שחור, לא כמו שחשבנו (צילום: קולומבינה סמילה)

שחור, לא כמו שחשבנו (צילום: קולומבינה סמילה)

כשוונסדיי אדמס, הבת של המשפחה הגותית ביותר על המרקע, אמרה פעם "אני אפסיק ללבוש שחור כשימציאו צבע כהה יותר", היא לא ידעה שהעתיד קרוב ממה שדמיינה. יש מי שכבר עומלת עבורה על צבע כהה יותר מהשחור שהכרנו עד כה, והיא צריך את עזרתנו לשם כך. המעצבת הגרמנייה פיבי הס, העובדת, בין השאר, בליין האופנה של סטלה מקרטני לאדידס, מגייסת בקיקסטארטר 10,000 יורו כדי לקדם את המותג Borderlands, ששם למטרה לעצב את הטי-שירט השחורה ביותר אי פעם.

זה אולי נשמע מעט מגוחך ולא ריאליסטי במיוחד, אבל מסתבר שיש הסבר מדעי העומד מאחורי המיזם שכל הבלאקרים ישמחו לראות יוצא לפועל: החומר השחור ביותר בעולם עשוי מננו-צינורית פחמן, חומר שאי אפשר ללבוש על הגוף. אבל בטבע נמצאה דוגמא לאורגניזם שמשתמש באולטרה-שחור: נחש צפע-גבון, המשתמש בגוון עורו כהגנה מפני טורפים.

החולצה המדוברת (צילום: פיבי הס)

החולצה המדוברת (צילום: פיבי הס)

המציאה הזו הביאה את הס ומפתחי הטקסטיל שלה ליצירת Viperblack - אבטיפוס בד חדש שמחזיר 40% פחות אור מכל בד שחור אחר. אם יגיעו ליעד בקיקסטארטר שהציבו עבור הפיתוח, הם יעצבו בראש ובראשונה את הגביע הקדוש של כל מלתחה – הטי-שירט השחורה המושלמת, המורכבת מאחוזים גבוהים של כותנה ושילוב של בד רשת תלת ממדי, לנוחות מקסימלית.

אחריה, הם מבטיחים, ינסו לשכלל את הבד אפילו יותר, ולהגיע לרמות גבוהות יותר של שחור. מסתבר שיש דבר כזה שחור משחור.

הציטוט שהתחיל את הכל

הציטוט שהתחיל את הכל

בקרוב על כולנו?

בקרוב על כולנו?

הבד החדש לעומת הרגיל (צילום: פיבי הס)

הבד החדש לעומת הרגיל (צילום: פיבי הס)

בקרוב אצלנו (צילום: IMAXTREE)

בקרוב אצלנו (צילום: IMAXTREE)

השאירו תגובה