קולקציות

המותג הנחשב בעולם נחת בישראל

LOEWE הספרדי עושה עלייה מוצלחת למדי, האחיות לבית סמפל חוזרות למחוזות ילדותן, ב-Belle&Sue הולכים על אופטימיות לבישה, אליאן סטולרו יוצרת רעש אלגנטי, רשת עמנואל מקשיבה לרחשי האינסטוש ובגלביה יגרמו לכן לפנטז על החופשה הבאה. כל מה שחשבנו על הקולקציות החדשות בחנויות

מאת  | ‏ 22 יוני 2017

סוף סוף בישראל. LOEWE (צילום: אינסטגרם loewe)

סוף סוף בישראל. LOEWE (צילום: אינסטגרם loewe)

LOEWE

המותג הספרדי הנחשק לואה נחת לא מזמן ברשת חנויות פקטורי 54. מדובר במותג ותיק מאוד שנולד במדריד בשנת 1846, כשההתמחות העיקרית שלו היא תיקי עור שהפכו במהלך השנים למבוקשים מאוד. מעבר לקו העיצובי, למותג יש שם של קו תקן לאיכות בדברי עור.

בשנת 2013 הצטרף לחברה המעצב הסופר מדובר ג'ונתן וו אנדרסון בן ה-33 כמנהל אמנותי. עולם האופנה היה כמרקחה: האם יצליח המעצב הבועט בעל המותג הנושא את שמו למצוא רוח חדשה מאחורי המותג הספרדי הוותיק? ובכן, התשובה היא לגמרי כן. אנדרסון הביא איתו רעננות וקווים חדשים שהפכו את המותג האיכותי גם לקו תקן לסטייל מעודכן.

תיקי העור הפכו את המותג לנחשק ברחבי תבל (צילום: אינסטגרם loewe)

תיקי העור הפכו את המותג לנחשק ברחבי תבל (צילום: אינסטגרם loewe)

כבר בסוף 2015 יצא ליין תיקים של לואה ששיגע את העולם – ליין תיקי החיות. זה התחיל משאריות עור שהפכו ביום בהיר אחד בסטודיו העיצוב של המותג לתיק דוב והשאר היסטוריה. לצד הדוב פיתחו גם ליין של תיקי פיל (כולל גרסה מיניאטורית הורסת לארנק מטבעות). בהתחלה כולם התייחסו לליין התיקים החדש כקוריוז, אבל עד מהרה זה הפך לאקססורי הכי נחשב. אין איט גירל או סלב עם אהבה לעולם האופנה שלא נצפתה אוחזת בתיק פילון קטן וחמוד.

נכון לרגע זה, לפקטורי 54 הגיעו מבחר תיקים סופר נחשקים בגדלים שונים. אהבנו במיוחד את תיק "ברצלונה" שמגיע בשני צבעים ובגודל מעולה, שיעבור את היום בעבודה ומשם ישר לאירוע בערב. יש לו לשון שסוגרת אותו עם אבזם מוזהב בצורת משולש, ויש סיכוי רב שתחלמו עליו הלילה. בהמשך העונה יגיעו לרשת גם פריטי לבוש נוספים (כרגע יש מעט בגדים ויותר תיקים), כך שיש בהחלט למה לחכות.

טווח מחירים: החל מ-950 שקלים
להשיג ברשת חנויות פקטורי 54

פילפילון עולה המון, אבל חמוד מדי (צילום: אינסטגרם legrandbazarstore)

פילפילון עולה המון, אבל חמוד מדי (צילום: אינסטגרם legrandbazarstore)

כמה מהממתקים שהגיעו לחנויות פקטורי 54 (צילום: יח"צ)

כמה מהממתקים שהגיעו לחנויות פקטורי 54 (צילום: יח"צ)

SAMPLE

מאז הקימו האחיות עינב זיני ונופר מחלוף את סמפל לפני כ-9 שנים המותג עשה דרך ארוכה ומרשימה. מה שהחל את דרכו במרתף מתחת לבית המשפחה בחדרה, נחשב כיום לאחד המסקרנים בארץ ולחביב האיט גירלס המקומיות ויודעות הדבר. לאחרונה עבר סמפל שדרוג נוסף, ואחרי 4 שנים מוצלחות במרכז שוסטר, מצא בית חדש בקניון רמת אביב בצורת חנות פופ-אפ שמתעתדת להפוך למשכנו הרשמי.

בקולקציית הקיץ הנוכחית החליטו האחיות להפנות את המבט פנימה ויצרו אוסף אישי ומרגש שמקורו בזיכרונות הילדות של השתיים משנות השבעים והשמונים. מבט מאקרו על הקולקציה אולי לא מסגיר מיד את מקורות ההשראה, אבל התעמקות בפרטים הקטנים מגלה סיפור נוסטלגי, מלוטש ומובהק אודות בית המשפחה, הדמויות הססגוניות שבו, המוזיקה והאווירה.

ד"ש מהילדות. קולקציית הקיץ של סמפל (צילוםף רייצ'ל רביבו)

ד"ש מהילדות. קולקציית הקיץ של סמפל (צילוםף רייצ'ל רביבו)

הקולקציה מורכבת משלושים לוקים שונים, בצבעוניות האופיינית לרוח הסבנטיז – חום, ורוד עתיק, חרדל וירוק הם הגוונים השולטים, ואיתם משתלבות נגיעות של לורקס, הדפסי אריחים גדולים ופסים. את חומרי הגלם מייבאות האחיות מרחבי העולם, תוך שימת לב מדוקדקת לפרטים הקטנים. הכפתורים והרוכסנים מיוצרים באיטליה בהתאמה אישית, וההרכבה הסופית וחיבור הקצוות האחרונים של כל הפריטים נעשים בארץ תחת עינן הבוחנת.

מנעד הגזרות נרחב וכולל קווי מותן גבוהים וסילואטים צמודים ולצדם אוברסייז משוחרר וקליל יותר. בלטו במיוחד חצאית עור אלסטית בעלת רוכסן קדמי מוזהב, חליפה בהדפס פרחים ירקרק עם סיומת ספורטיבית מפתיעה, שמלה דמוית וסט עשויה לייקרה בשילוב כפתורי עיניים ושמלת ערב רומנטית ואוורירית מבד שיפון בטכניקת פליסה.

הסבנטיז והאייטיז התקשרו (צילום: רייצ'ל רביבו)

הסבנטיז והאייטיז התקשרו (צילום: רייצ'ל רביבו)

העונה גם מחלקת האקססוריז קיבלה התייחסות נרחבת, והיא כוללת סיכות דש צבעוניות ומתוקות, סנדלי בד מדויקים עם טוויסט, חגורה מטאלית מתכווננת ומלאת גלאם ועגילים שמאפשרים משחקי מיקס אנד מאץ' עם האאוטפיטים השונים.

התוצר הסופי של סמפל הוא מינימליסטי אך מושקע, מחובר לשורשים הפרטיים אך אוניברסלי, ובעיקר כזה שפשוט בא לנו ללבוש.

טווח מחירים: 350-4,600 שקל
ניתן להשיג בחנות המותג בקניון רמת אביב

מינימליסטי אך מושקע (צילום: רייצ'ל רביבו)

מינימליסטי אך מושקע (צילום: רייצ'ל רביבו)

משוסטר לקניון רמת אביב (צילום: רייצ'ל רביבו)

משוסטר לקניון רמת אביב (צילום: רייצ'ל רביבו)

הלורקס חוגג שעות נוספות (צילום: רייצ'ל רביבו)

הלורקס חוגג שעות נוספות (צילום: רייצ'ל רביבו)

את חומרי הגלם מייבאות האחיות מרחבי העולם (צילום: רייצ'ל רביבו)

את חומרי הגלם מייבאות האחיות מרחבי העולם (צילום: רייצ'ל רביבו)

Belle&Sue

מדהים לראות איך שינויים שעוברים בעולם מבחינה פוליטית וחברתית באים לידי ביטוי בתוך הבגדים שאנחנו לובשים. קולקציית הקיץ של אתר האופנה (והחנות) Belle&Sue היא סוג של זיכרון ילדות עם גישה אופטימית לחיים.

האתר מורכב מכמה מותגים חזקים שבשבילם חוזרים הגולשים לקנות באתר ובחנות שוב ושוב, ואם אנחנו צריכים לסמן קו מחבר בין כל המותגים יחד אפשר לומר שהם כולם עוברים שינוי למשהו אקולוגי יותר. אם ניקח למשל את המותג הכי מדובר בבית Belle&Sue, הלא הוא צ'יפ מאנדיי, נוכל לראות בבירור איך הקולקציה הנוכחית מלאה בכותנה אורגנית עם דגש על דנים אורגני עשוי סיבים של בגדים ישנים.

גישה אופטימית לחיים. Belle&Sue (צילום: רותם לבל)

גישה אופטימית לחיים. Belle&Sue (צילום: רותם לבל)

מבחינת הגזרות, הסקיני עדיין קיים (הרי זה סימן ההיכר של המותג), אבל השנה התווספו המון גזרות רחבות שהן שיא הטרנד היום. יש לא מעט גזרות חדשות של מאם ג'ינס ובויפרנד שלא היו בעונות קודמות. יש תחושה שהסקיני זז הצידה לטובת גזרות "אנטי פיט" ולטובת שמלות יותר רחוקות מקו הגוף. מה שמדהים הוא שלמרות כל התהליך האקולוגי שלהם, המחירים לא עלו וזה בהחלט משמח.

מותג נוסף שעבר תהליך גדול הוא מארה הופמן. המעצבת עצמה עברה שינוי גדול בשנים האחרונות. היא הפכה יותר רוחנית שמשקיעה לא מעט מזמנה ביוגה, וזה ניכר בפריטים העונה. מי שהתפרסמה בתעשיית האופנה כמעצבת הפרינטים הגדולה, פתאום הולכת על קווים נקיים יותר ושימוש בפשתן אורגני.

המותגים עברו התפתחות מבורכת (צילום: רותם לבל)

המותגים עברו התפתחות מבורכת (צילום: רותם לבל)

ב-Belle&Sue חובבים שיתופי פעולה ובצדק. זה מרענן, זה כיף וזה תמיד בסטייל. השנה הלכו לצד המותג Vender עם קולקציית קפסולה שכולה באה משירי הקאנטרי של פעם. יש טי-שירטס סופר קוליות עם ציטוטים של שירים שלא בא להוריד מהגוף.

כמו בעונות הקודמות, גם השנה נמכרים ב-Belle&Sue בגדי הים של דיווה, אולי הכי מדוברים בקרב מבינות עניין. השת"פ בין Belle&Sue לדיווה נפרס על פני כמה שנים ומעניק את האופציות הכי סטייל לפריטי ים וחוף. כבר מזמן הבנו שמחשופים ענקיים לא עובדים עלינו, ואילו הגזרות השיקיות של גב פתוח בשילוב של פרינטים מדויקים עושים את העבודה.

טווח מחירים: 69-1,590 שקלים
להשיג באתר Belle&Sue ובחנות: שינקין 41, תל אביב

מתוך שיתוף הפעולה של Belle&Sue ו-Vender (צילום: יח"צ)

מתוך שיתוף הפעולה של Belle&Sue ו-Vender (צילום: יח"צ)

חולצות שלא תרצו להוריד מהגוף (צילום: יח"צ)

חולצות שלא תרצו להוריד מהגוף (צילום: יח"צ)

בגדי הים של דיווה. מחשוף קדמי זה כל כך אוברייטד (צילום: רותם לבל)

בגדי הים של דיווה. מחשוף קדמי זה כל כך אוברייטד (צילום: רותם לבל)

הקיץ נישאר בבית ונזמין אונליין (צילום: רותם לבל)

הקיץ נישאר בבית ונזמין אונליין (צילום: רותם לבל)

אליאן סטולרו

חנות הדגל של אליאן סטולרו היא אי של שקט באמצע רחוב דיזינגוף הסואן. הקולקציה פרוסה באלגנטיות לאורך הקירות הלבנים בחלל העגלגל, המואר והפתוח. מבעד לחלון הגדול אפשר לראות את ההמולה שבחוץ, מבלי להרגיש אותה.

למרות האווירה השלווה, בפנים קורה לא מעט. בין הבגדים היוקרתיים לסטודיו הקטן בו מתרחש הייצור כולו מפריד וילון בלבד. הקיר האחורי מכוסה בגלילי הבד, חלקם מקומיים וחלקם מיובאים, ומאחוריו עומלות התופרות המיומנות על הפריטים, שדורשים לא מעט עבודת יד והשקעה בפרטים הקטנים. התהליך, מספרת המעצבת, נע בין ספונטניות לתכנון מדוקדק – חלק מהפריטים מעוצבים חודשים מראש, וחלקם נולדים תוך כדי תנועה ומשתלבים בקו באופן אורגני.

אי של שקט. קולקציית הקיץ של אליאן סטולרו (צילום: מרינה מוסקוביץ)

אי של שקט. קולקציית הקיץ של אליאן סטולרו (צילום: מרינה מוסקוביץ)

העונה סטולרו עשתה שימוש בצבעים נועזים מתמיד, המשולבים בצורה של קולור-בלוקים והדפסים קיציים. הגזרות נקיות עם חיתוכים גיאומטריים מתוחכמים ואלמנטים של משחקי שקיפות, א-סימטריה וקשירות. אפשר למצוא בקולקציה בדי משי, אורגנזה, מש, פשתן וקרפ, המשולבים יחד לעיצובים מחויטים אך לבישים.

אהבנו את שמלת התחרה המכופתרת בלבן, ז'קט רגלן מעוטר בחורים בעל שרוולים קצרים, מכנסיים מתרחבים בגזרה גבוהה עם שתי שורות כפתורים וכמובן, את השמלה הירוקה והמסוקרת שלבשה אשת ראש הממשלה בשבוע האופנה האחרון בתל אביב.

טווח מחירים: 800-9,200 שקלים
ניתן להשיג בחנות המעצבת: דיזינגוף 253, תל אביב

צבעוניות נועזת (צילום: מרינה מוסקוביץ)

צבעוניות נועזת (צילום: מרינה מוסקוביץ)

הקפדה על הפרטים הקטנים (צילום: מרינה מוסקוביץ)

הקפדה על הפרטים הקטנים (צילום: מרינה מוסקוביץ)

השמלה ששרה נתניהו כל כך אוהבת, שהיא לבשה אותה גם בצהוב (צילום: מרינה מוסקוביץ)

השמלה ששרה נתניהו כל כך אוהבת, שהיא לבשה אותה גם בצהוב (צילום: מרינה מוסקוביץ)

גזרות נקיות והדפסים מתוחכמים. אליאן סטולרו (צילום: מרינה מוסקוביץ)

גזרות נקיות והדפסים מתוחכמים. אליאן סטולרו (צילום: מרינה מוסקוביץ)

עמנואל

משהו טוב עובר על הקניינים של רשת עמנואל. נראה שהם קוראים את כל אתרי האופנה החשובים, עושים שיעורי בית באינסטוש וכתוצאה, מרכזים ללקוחה הישראלית את כל המותגים הנכונים של הרגע.

אבל אל תתבלבלו עם הגלגול הקודם של הרשת שהתמקד במחלקת הנעליים. כיום עמנואל היא רשת חנויות בוטיק שמציעה בגדים, אקססוריז, וכן, גם נעליים, במה שהפך לוואן סטופ שופ משובחת למדי.

מזמן לא רק נעליים. עמנואל (צילום: שי יחזקאל)

מזמן לא רק נעליים. עמנואל (צילום: שי יחזקאל)

כמו בעונות הקודמות, אפשר למצוא בקולקציה שמות כמו אלכסנדר וונג, SEE BY Chloé, פריים דנים וראג אנד בון, אבל הפעם שווה לשים דווקא לב ל-Ganni, המותג הדני האולטרה-קולי שיודע לעשות קסמים עם פרינטים פרחוניים וטי-שירטס הומוריסטיות, וכן לג'ינסים של RE/DONE, שהפכו זה מכבר לאהובים ופופולריים במיוחד על ידי האיט גירלס הגדולות בעולם.

כמו תמיד, התמהיל הקונספטואלי של הרשת מתמקד בסטריט מתוחכם, לחובבות המראה הבייסיקי שמוכנות לשלם לא מעט על האיכות, יחד עם נגיעות ערב מעט יותר נוצצות ואפלוליות. הנעליים כולן עשויות בקפידה, הבדים מהכותנה והמשי הנעימים ביותר והג'ינסים תמיד בגזרות נקיות ונצחיות. המחירים, כאמור, לא זולים, אבל אם זה בין קפיצה לקניון הקרוב לביתכן או טיסה לחו"ל – בסוף זה יוצא הרבה יותר משתלם.

טווח מחירים: 490-5,500 שקלים
להשיג ברשת חנויות עמנואל

הקניינים יודעים את העבודה (צילום: שי יחזקאל)

הקניינים יודעים את העבודה (צילום: שי יחזקאל)

מבחר ג'ינסים נאה כמו תמיד (צילום: שי יחזקאל)

מבחר ג'ינסים נאה כמו תמיד (צילום: שי יחזקאל)

העונה יש דגש רציני על פריטי ערב. שינוי מרענן ומבורך (צילום: שי יחזקאל)

העונה יש דגש רציני על פריטי ערב. שינוי מרענן ומבורך (צילום: שי יחזקאל)

גלביה

למותג המקומי גלביה יצא די טוב בשנים האחרונות – מראה הכפתנים הפך ללגיטימי גם מחוץ לגבולות המזרח התיכון, וממשיך להיות רלוונטי גם בקיץ 2017. הרי מי לא רוצה להתלבש ביומיום כאילו היא בחופשה תמידית, עם רוח הנושבת מבעד לכותנה דקה וצבעוניות שמחזירה לאי יווני נסתר?

מירב הדרי ואתי צאיג העומדות מאחורי המותג יודעות שזה הסוד שקוסם לכל כך הרבה נשים ישראליות – השילוב בין הקז'ואל למשודרג, בין אורות הניאון במשרד למחשבות שנודדות לחוף הים. וכיוון שסוס מנצח לא ממהרים להחליף, העונה הנוכחית ממשיכה את אותו קו עיצובי שהפך את המותג לכל כך פופולרי – פריטים בלבן נצחי שיכולים לשמש כחולצה קיצית אולטימטיבית או שמלת חתונה אלטרנטיבית, הדפסי פסים בשילובי רקמות פרחים, ונגיעות דנים לבחורות האורבניות יותר בחבורה.

בחופשה תמידית. קולקציית הקיץ של גלביה (צילום: עדי הלמן)

בחופשה תמידית. קולקציית הקיץ של גלביה (צילום: עדי הלמן)

כמו בעונות הקודמות, אהבנו בעיקר את החולצות ושמלות המידי עם השרוולים התפוחים במראה בלקני, שגורמות לנו להרגיש כאילו חג שבועות מתפרס על פני שנה שלמה.

טווח מחירים: 590-790 שקלים
להשיג בחנויות המותג
ובאתר

בוהו שיק לחובבות הז'אנר (צילום: עדי הלמן)

בוהו שיק לחובבות הז'אנר (צילום: עדי הלמן)

נגיעות דנים לאורבניות שבחבורה (צילום: עדי הלמן)

נגיעות דנים לאורבניות שבחבורה (צילום: עדי הלמן)

מפה ליוון (צילום: עדי הלמן)

מפה ליוון (צילום: עדי הלמן)

 

השאירו תגובה