ללכת עם ולהרגיש בלי: ימי הזוהר של הקומבינזון

בין הסדינים או כשמלת קיץ קלילה, הקומבינזון הוא השילוב המושלם בין הרומנטי לחושני | מציאות הוינטג' השוות

מאת  | ‏ 28 יולי 2011
איפה לקנות קומבינזון ברשת

עם עקבים במיטה. אליזבת טיילור מתוך "חתולה על גג פח לוהט" | צילום מסך

מלאכת הפיתוי א-לה ליז טיילור כוללת תסרוקת מוקפדת, עקבים וקומבינזון. בסרט "חתולה על גג פח לוהט" (1958) ושנתיים לאחר מכן בסרט "באטרפילד 8", משרטטת טיילור, עם קומבינזון חובק חמוקיים, את המודל לחושניות בהוליווד של שנות ה-60. לא מיניות מתפרצת ובוטה, אלא דווקא משחק עדין על הגבול שבין בגדים תחתונים לאופנה.

השימוש בקומבינזון (Slip) החל בראשית המאה הקודמת, בעקבות העלייה בפופולריות של הצללית הישרה והטבעית יותר. הקומבינזון הוא למעשה גלגול מודרני יותר של הפטיקוט – חצאית תחתית אשר נועדה להעניק נפח וצורה לבגדים שמעליה. בדומה לפטיקוט גם הקומבינזון נועד לשמש כשכבת ביניים – מעל ההלבשה התחתונה ומתחת לבגד, וסייע במניעת התגרדות כתוצאה מחצאית צמר או בחימום הגוף בימות החורף הקרים. כמובן שבישראל, בהיעדר ימים קרים ממש, הקומבינזון מתאים בעיקר כפריט קיצי קליל בתוך הבית, או כשמלה רומנטית עדינה.

איך לקנות קומבינזון וינטג' ברשת

הכי סקסי שיש. אליזבת' טיילור מתוך "באטרפילד 8" | צילום מסך

| תור הזהב של הסבנטיז |

ישנם שני סוגים עיקריים של קומבינזונים – שמלה בעלת כתפיות דקיקות (Full Slip) או חצאית עם גומי במותן (Half Slip). כותנת הסאטן הדקיקה והחלקלקה עשויה בדרך כלל מבד משי או מפוליאסטר. בשלהי שנות ה-60 החלו להוסיף סיבי לייקרה לבד שנהיה גמיש יותר, ובשלב מסוים אף ייצרו קומבינזונים מסריגים דקים הנצמדים לגוף. אך תור הזהב האמיתי של הקומבינזונים (וגם של שאר מוצרי ההלבשה התחתונה) התרחש בשנות ה-70. זה היה עשור עם פריחה בשימוש בחומרים כמו משי טהור, תחרות צרפתיות ורקמות מורכבות שחוברו יחדיו בנדיבות ויצרו מראה עשיר, שלא נראה כמוהו עד אותם ימים בתחום.

את הקומבינזונים המשובחים של שנות ה-70 ניתן כמובן לחפש באתרי המכירה השונים כמו איביי ואטסי במחירים מאוד אטרקטיביים, ובאתר הזה תוכלו למצוא מגוון קומבינזונים וינטג' יפהפיים מסודרים כבר על פי מידות (משלוחים מהאתר לארץ יעלו לכם 10 דולר).

קומבינזונים ברשת

1. קומבינזון משנות ה-40 – 65 דולר
2. קומבינזון וינטג' מעוטר תחרה – 36 דולר
3. קומבינזון וינטג' מסאטן – 35 דולר
4. קומבינזון משנות ה-50 – 22 דולר
5. קומבינזון באורך מקסי משנות ה-40 – 30 דולר
6. קומבניזון משי משנות ה-40 – 84 דולר
7. חצאית משנות ה-70 מעוטרת תחרה – 8 דולר
8. חצאית מעוטרת תחרה – 13 דולר
9. קומבניזון וינטג' שחור מעוטר תחרה – 32 דולר

השאירו תגובה

 

  • What an amazing article on the merits of fine lingerie. Thank you for including our site as examples. I wanted to extend the offer to let your readers know that I am always available to answer your questions about slips. Just ask!
    Kindest Regards,
    lori Kolstad

    מאת: Lori Kolstad |‏ 28 ביולי 2011 | 18:04