לה שוק: זה התיק היחיד שתצטרכו הקיץ

אחרי שתיק הקש הצרפתי כבש כל חלקה טובה באינסטגרם, הגיע הזמן לפנות מקום לאייקון שוק אחר מארץ הבגט והמקרון - קבלו את סל הרשת מנורמנדי שיישא עבורכן את כל מה שצריך, מפירות פוטוגניים ועד המגזין האהוב עליכן. חובבות האופנה כבר התמכרו ועכשיו תורכן להצטרף אלינו לאובססיה

מאת  | ‏ 8 יולי 2017

היי, אנחנו באובסס לסל הרשת הזה (צילום: pixiemarket)

היי, אנחנו באובסס לסל הרשת הזה (צילום: pixiemarket)

לצרפתים יש "פור" עלינו בכל מה שקשור לחיים האלו – הם יודעים איך לאכול נכון, איך לרהט דירה כהלכה, איך לדבר במבטא מושלם ואיך לעשות קניות. כל מי שביקר אי פעם בשוק צרפתי, בין אם באחד הרבעים בפריז או בעיירה קטנה וציורית בפרובאנס, יודע שאפילו האקססוריז סביב טקס הרכישות השבועי נראים כמו מתוך ז'ורנל אצור היטב.

מסלסלת הקש הגדולה הנישאת על הזרוע ומכילה גבינות, פירות ים ואולי כמה מפות שולחן חדשות, ועד סל הרשת הקטנטן ממנו מבצבצים כמה תפוחים, תפוזים ואולי איזה בגט פוטוגני – הצרפתים האלו יודעים איך לאבזר נכון אפילו את המוצרים הבסיסיים ביותר בחיים.

 

A post shared by Natasha Goldenberg (@ngoldenberg) on

כמו בהרבה מקרים אחרים, בסופו של דבר גם עולם האופנה הבין שיש ניצוץ של גאונות בפשטות היומיומית הזו. אחרי שג'יין בירקין הפכה בשנות השבעים את תיק הקש ללגיטימי גם מחוץ לגבולות השוק, הוא קיבל חיים חדשים בשנים האחרונות בזכות לא מעט פאשניסטות שמנסות ללכוד את אותה נונשלנטיות בירקינאית כשהן מצטלמות לאינסטגרם עם תיק הקש שלהן בקפה דה פלור או בדרך לתצוגה של ולנטינו.

אבל נראה שהעונה אותו תיק קש מוכר ואהוב מפנה את מקומו לטובת אייקון צרפתי אחר, מינימליסטי יותר, הלא הוא סל הרשת שמציג לראווה את כל המרכולת האישית. כמו כל דבר טוב, גם לו יש היסטוריה ענפה – "רשמית" הסל עוצב לראשונה בשנת 1860 על ידי חברת Filt מנורמנדי, שייצרה את הסלים עבור הדייגים המקומיים. הודות לכותנה הטבעית, החוזק והקלות שלו, הוא הפך מסוד כמוס בצפון מערב צרפת לנחלת הכלל. כעת, בזכות האינסטוש, הוא כבר מושא תשוקה של לא מעט חובבות אופנה שהספיק להן מתיקי מעצבים יקרים ותרות אחר משהו פשוט יותר, אבל כמו תמיד – פוטוגני.

את התמונות בהן מתויג "סל הפילה" אפשר לאפיין בכמה סממנים משותפים, אותם אפשר לשייך לשתי קטגוריות עיקריות – האחת, צילום ברוח "טבע דומם" בו הסל תמיד יהיה מונח באגביות ובתוכו מספר תפוזים או לימונים בוהקים ולצדו ספר או מגזין, מוצר טיפוח טבעי (רצוי של Aesop), כובע ומשקפי שמש.

קטגוריית הצילום השנייה, וכביכול ה"פחות מבוימת", יראה הסל כשהוא נאחז בעדינות על ידי עלמה צעירה (ברוב המקרים, אסייאתית), לבושה בחולצה בהירה מעומלנת ומכנסיים רחבים. בצילום, כמו בחיים עצמם עם הסל הזה, לא יראו קבלות ישנות מקומטות ועדשות להחלפה, כיוון שיציאה מהבית עם תיק שכזה משמעה להיפרד מהגשמיות לטובת קלילות מנטלית ונכונות לשקיפות. מקסימום, תמיד אפשר לתקוע את הטלפון בכיס.

 

A post shared by @naninstudio on

אז מה תעשה בחורה ישראלית שחשקה נפשה בסל רשת שכזה? ובכן, משיטוט אינטרנטי נמצאו התוצאות הבאות – המותג הישראלי KAV מייבא לחנות ביפו את גרסת הידית הקצרה בשלושה צבעים שונים (שחור, לבן וטבעי), הבוטיק הניו יורקי The Line מוכר את גרסת הידית הארוכה ב-62 שקלים, האתר honeycombathome מציע את התיק הקלאסי של פילה בשלל צבעים, וב-etsy נמצאה גרסה סינית מוצלחת שעושה רושם כמו הדבר האמיתי.

 

A post shared by @emily___0616 on

 

A post shared by Christie Tyler (@nycbambi) on

 

A post shared by Chinda Phraph (@ch.phr8ph) on

 

A post shared by Reese Blutstein (@double3xposure) on

 

A post shared by Reese Blutstein (@double3xposure) on

 

A post shared by 김희동(Heesung Kim) (@heedonga) on

 

A post shared by NU SWIM (@nu_swim) on

 

A post shared by Natalie Grant (@selfishwardrobe) on

 

A post shared by Sami Huerta (@simply.sami) on

 

A post shared by Chinda Phraph (@ch.phr8ph) on

השאירו תגובה

 

  • זה הרי ידוע שמה שנשים שמות בתיק זה קילו תפוזים ומגזינים

    מאת: אני |‏ 9 ביולי 2017 | 09:14