אז, האם גבר יכול להתלבש טוב יותר מחברה שלו?

מהבנים של פסטיבל קואצ'לה ועד הזוג שמנסח מחדש את כללי האופנה. עמרי קירון עם כל מה שאתם צריכים לדעת על סטייל

מאת  | ‏ 15 אפריל 2015
כולם היו שם (צילום: גטי אימג'ס)

כולם היו שם (צילום: גטי אימג'ס)

האירוע: פסטיבל קואצ'לה

בעוונותיי, מעולם לא הייתי בבוםבמלה. כשהמגניבים מהשכבה בתיכון נסעו לפסטיבל בניצנים, מצוידים בגיטרות ובקונדומים בכיס, אני וחבריי הצטופפנו באוטובוס בדרך לסוף שבוע פרוע בצפת. בימים הסתובבנו ברחובות העתיקים ושתינו ברד בטעם לימבו, בלילות קנינו בריזר וניסינו לדמיין איך זה מרגיש לא להיות בתולים.

לא יכול להגיד שחשתי שאני חורך את החיים האלה, אבל האמת היא שהפסטיבל פשוט לא עניין אותי במיוחד. להירדם לקול דידג'רידו ולבנות כלי נגינה מקופסת שימורים ומקל קטורת, חשבתי, אני יכול גם בהזדמנות אחרת.

אנחנו לא בבומבלה יותר, טוטו. קודי סימפסון בקואצ'לה (צילום: גטי אימג'ס)

אנחנו לא בבומבלה יותר, טוטו. קודי סימפסון בקואצ'לה (צילום: גטי אימג'ס)

השבוע הייתה הפעם הראשונה שבאמת הרגשתי פספוס. שטף הידיעות והתמונות מפסטיבל קואצ'לה בפאלם ספרינגס לא רק דיווח על ליין אפ מרים במיוחד, אלא גם הזכיר לי שוב כמה אופנת פסטיבלים זה דבר כיפי כשהוא מבוצע נכון. הפעם, הצד הגברי יצא עם ידו על העליונה. בזמן שמפורסמות כמו קנדל ג'נר, פריס הילטון, קייט בוסוורת' וביונסה נראו כמו סתומות כשעטו על עצמן כל מה שהתקשר אסוציאטיבית למונח "היפית סקסית" – כולל פרנזים, שמלות בוהו פרחוניות ומלא פריטים בצבע טורקיז – הבנים שמרו על איפוק יחסי שמנע מהם להיראות כאילו התחפשו לקלישאת רוקנרול.

ווסטים מרישיקש ושרוואלים עם ציורי דולפינים לא היו שם, ואת מקומם תפסו המון חולצות טישירט מצליפות, ג'ינסים קצרצרים שמשודכים לסנדלי גלדיאטורים או סניקרס קלאסיות בצבעוניות ניאונית, חליפות תואמות בהדפסים טרופים ומלא כובעי פדורה ופנמה, משקפי שמש וצמידי עור. זה דרס קוד קז'ואלי שלא מעמיד פנים של רוחניות או הארה, אלא מאמץ את הפופ עד הסוף ומאפשר ללובשים אותו להזיע בסטייל. אלא אם כן אתה ג'סטין ביבר, ואז כמובן שנראית כמו דוש.

דרס קוד: קז'ואל (צילום: גטי אימג'ס)

דרס קוד: קז'ואל (צילום: גטי אימג'ס)

הצד הגברי יצא עם ידו על העליונה (צילום: גטי אימג'ס)

הצד הגברי יצא עם ידו על העליונה (צילום: גטי אימג'ס)

לא תמצאו פה ווסטים מרישיקש  (צילום: גטי אימג'ס)

לא תמצאו פה ווסטים מרישיקש (צילום: גטי אימג'ס)

ככה עושים אופנת פסטיבלים נכונה (צילום: גטי אימג'ס)

ככה עושים אופנת פסטיבלים נכונה (צילום: גטי אימג'ס)

מה שקורה בקואצ'לה, נשאר בקואצ'לה. אדם לווין ופול מקרטני (צילום: גטי אימג'ס)

מה שקורה בקואצ'לה, נשאר בקואצ'לה. אדם לווין ופול מקרטני (צילום: גטי אימג'ס)

והיוש לדושבאגס שגם היו שם. כריס בראון וג'סטין ביבר (צילום: גטי אימג'ס)

והיוש לדושבאגס שגם היו שם. כריס בראון וג'סטין ביבר (צילום: גטי אימג'ס)

המדריך: כך תלבשו שחור

26 שנים ואלכסנדר וונג אחד נדרשו לי כדי להתחיל לאהוב שחור. לבשתי אותו לא מעט לפני כן, מן הסתם, והוא היה פונקציונאלי להפליא והסב לי שקט בימים שבהם לא היה לי כוח לעולם או לבגדים. רק בחורף האחרון, שהתחיל בקולקציית הקפסולה השחורה של וונג ל-h&m, או ליתר דיוק בסווטשירט בודד שחרשתי עליו מאז עד כלות, גיליתי כמה כיף שחור יכול להיות. ולא סתם שחור, אלא כזה שהולך מכף רגל ועד ראש, מייתר באחת את כל הצבעים האחרים.

כדי לנצל את הלוק הזה כמו שצריך יש לזרוק מהחלון את דימויי נערי הניינטיז בדוקטור מרטינז, ולהתייחס אליו כמו שהוא באמת: מכשיר פלא שישדרג באחת את המראה שלכם, בלי שתראו מתאמצים לרגע: הוא מדגיש משחקי נפחים, ומבלט מרקמים, ובונה מחדש צללית מודרנית כמעט מאפס. שלא תבינו לא נכון, אני בעד פרינטים ובעד צבעים, אבל בחודשים האחרונים מצאתי שכשאני נמצא במצב רוח החד ביותר שלי, או לפחות במצב רוח האופנתי ביותר, תמיד זה נגמר בלוק שחור. כזה שמאפשר הרבה, ועדיין מונע התפזרות.

משחקי נפחים וצלליות (צילום: יח"צ)

משחקי נפחים וצלליות (צילום: יח"צ)

1. אמריקן וינטג', מחיר: 179 שקלים, 2. uno de 50, מחיר: 455 שקלים, 3. רנואר, מחיר: 199.90 שקלים, 4. יפו-תל אביב, מחיר: 49.90 שקלים, 5. אמריקן וינטג', מחיר: 659 שקלים, 6. HERCSHEL לסטורי, מחיר: 349 שקלים, 7. סווטש, מחיר: 599 שקלים, 8. זארה, מחיר: 299 שקלים

למזלכם, האביב הוא תקופה מעולה לשחק את המשחק הזה. דיבורים על פריחה וצבעי קיץ זה יפה, אבל אנחנו נמצאים בנקודה קריטית בשנה שבה אפשר ללבוש שחור בלי להיצלות, וגם לנצל הבלחות חורף מפתיעות כדי לעשות את זה בכמה שכבות ובכמה חומרים. בגלל היתרון הברור, לפיו פריטים שחורים לגמרי תמיד יתאימו אחד לשני, אתם חופשיים לחלוטין להעז איתם – בגזרות, בבדים, במרקמים. זה אפילו רצוי: לוק שחור לחלוטין יקום וייפול על הרבדים שתעניקו לו, ולכן חשוב שיהיה גיוון.

מעיל עור שחור ודק מעל טי שירט כותנה וסקיני ג'ינס משופשף, למראה ג'יימס דיני היפסטרי במידה; או מכנסיים שחורים מפוסלים עם נפח מובהק מצוותים לחולצת אריג קרובה אל הגוף בהדפס לבן מינימליסטי. מכנסי כדורסל עד הברך יילכו טוב עם חולצה מכופתרת שחורה ואטומה, וחולצת ג'קראד קופסתית תתאים מצוין לצ'ינו וסנדלי רצועות שחורים. הכל מותר, הכל רצוי, הכל קורא לכם להשתחרר. ורק לשם הבהרה: אין באייטם זה כדי לקרוא לכם שמנים.

לג'יימס דין ההיפסטר (צילום: יח"צ)

לג'יימס דין ההיפסטר (צילום: יח"צ)

1. פרסול, מחיר: 1,060 שקלים, 2. קוואלי לבוטיק ל'איטליה, מחיר: 270 שקלים, 3. JUD TLV, מחיר: 840 שקלים, 4. דיזל, מחיר: 230 שקלים, 5. זארה, מחיר: 199 שקלים, 6. סליו, מחיר: 279.90 שקלים, 7. טומי הילפיגר, מחיר: 890 שקלים, 8. UNITED NUDE, מחיר: 360 שקלים

הצעות הגשה נוספות: RIMMAROMANO, מאניה ג'ינס, מעוז דהאן לנובוריש דוג (צילום: ז'אן כהן, שי יחזקאל, איתי תורג'מן)

הצעות הגשה נוספות: RIMMAROMANO, מאניה ג'ינס, מעוז דהאן לנובוריש דוג (צילום: ז'אן כהן, שי יחזקאל, איתי תורג'מן)

גיבור הסטייל: יוהאן האובל

האם לגבר מותר להתלבש יותר טוב מאשתו? לרוב, התשובה ברורה: נשים רוצות שהגברים בחייהן יתלבשו יפה, וכשהן אומרות "יפה" הן מתכוונות לרקע יפה. גבר אופנתי מדי הוא משהו שלימדו אותנו לחשוד בו, ועל כן גם הבחור בטוקסידו המתוקתק ביותר הפנים מזמן שהוא נמצא שם למטרה אחת בלבד: לשמש כקנבס נקי שיבליט את יופייה של האישה שלצידו. לגיטימי או לא, תחליטו לבד, ובינתיים אני רק אניח כאן את תמונת החתונה של אוליביה פלרמו ויוהאן האובל, מיוני שעבר.

היא, נערת חברה ניו יורקרית ואולטרה אופנתית (שלפי השמועות היוותה השראה לדמותה של בלייר וולדורף ב"גוסיפ גירל"), מופיעה כאן בסווטשירט דק, מכנסונים קצרים וחצאית טול, כולם מבית קרולינה הררה. הוא, דוגמן, צלם ומעצב נעליים גרמני, ניצב לידה בחליפה לבנה מושלמת מבית מארק אנתוני, מטפחת דש בכחול עמוק ושיער שגורם לי לרצות לצרוח. ביחד הם נראים כמו כל הדברים שלעולם לא נהיה: קולים להחריד, נינוחים במידה ויפים עד כאב. אלוהים שישמור, אפילו עושה רושם שנוח להם.

יפה להם לבן. יוהנס ואוליביה ביום חתונתם

יפה להם לבן. יוהנס ואוליביה ביום חתונתם

מבט חטוף בהיסטוריה המצולמת של השניים יבהיר שאכן מדובר כאן בתופעה. אפשר היה לצפות מפלרמו, דיוות סטייל ואם דרקונים אופנתית, לסרס את הצלע הגברית שלצידה כדי לצאת טוב בתמונות, או לפחות לדאוג שבעלה לא ייראה כל הזמן כאילו יצא מהמקלחת. אלא שהיא כנראה כל כך בטוחה במעמדה, עד שבחרה לאמץ אותו בחום כאקססורי משלים בז'קט דש כפול.

בשנים האחרונות השניים מציגים כמעט על בסיס שבועי מראות מתואמים, שבהם משתקף האובל כמתלבש מצטיין שמצליח לשלב בין נער אורבני מחוספס לנסיך של דיסני. פה הוא מצוות למכנסי ג'ינס בהירים ומגפי מדבר בלייזר מצוין למראה קז'ואלי מופתי, שם הוא מפציץ על השטיח האדום עם חליפה בוורוד בייבי ונעלי סירה של טום פורד. תמיד הכל בחייטות מושלמת, התאמה מדויקת והבלחות אומץ שדואגות לא לזעזע. את השיער, אגב, הוא דואג לחפוף רק פעם בכמה ימים. תאמינו לי, ביררתי.

לא נופל ממנה (צילום: גטי אימג'ס)

לא נופל ממנה (צילום: גטי אימג'ס)

כל הלוק מדויק ומחושב (צילום: גטי אימג'ס)

כל הלוק מדויק ומחושב (צילום: גטי אימג'ס)

פאוור קאפל של עולם האופנה (צילום: גטי אימג'ס)

פאוור קאפל של עולם האופנה (צילום: גטי אימג'ס)

בין נער אורבני מחוספס לנסיך של דיסני (צילום: גטי אימג'ס)

בין נער אורבני מחוספס לנסיך של דיסני (צילום: גטי אימג'ס)

כל אלו בבקשה, תודה (צילום: יח"צ)

כל אלו בבקשה, תודה (צילום: יח"צ)

1. הספר: 75 לקומיקס מארוול
מצד אחד: חברה שלכם חולמת על שולחן סלון דקורטיבי עם ספרי עיון שירשימו את האורחים. מצד שני: אתם לא ששים להוציא הון על עוד ספר כרומו תחת הכותרת "סודות מרוקו – הווילות הנסתרות של מרקש". למה שלא תציעו לה לרכוש את האלבום החגיגי הבא, אשר חוגג 75 שנה לחברת הקומיקס האגדית שיצרה את הדמויות מהן למדתם הכל על אהבה? החברה תחשוב שהפכתם אמנותיים, אתם תקבלו את קפטן אמריקה באמצע הסלון. בום. 160 דולר, אפשר לקנות כאן.

2. החולצה: PUBLIC SCHOOL
לצד שמות גדולים כמו ג'ון וורווטוס וטומי הילפיגר, קברניטי שבוע האופנה הניו יורקי הראשון שמוקדש רק לגברים (13-16 ביולי) ידעו שהם חייבים להביא גם בשורות חדשות. הפתרון: פאבליק סקול, כנראה הדבר הקרוב ביותר למה שאמא שלכם הייתה מכנה "שם חם". קשה להפריז בהייפ שיש סביב המותג המבעבע הזה, ולכן אשלח מסר לעורך היקר שלי שנמצא כרגע בניו יורק: היוש. אפשר לקנות כאן.

3. הקולקציה: בת הים הקטנה
הנה הדבר הכי משמח שיקרה לכם השבוע. כלומר, אם אתם מוכנים להוציא 280 אירו על גופיה וכמעט כפול מזה על סווטשירט: המותג התמיד מגניב בובי אבליי חוזר בקולקציית האביב שלו אל בת הים הקטנה, הסרט שהוכיח לנערות העולם שהכל מסתדר בסוף, לו רק תוותרי על הקול שלך ותרשימי נסיך מפונק עם רגליים שלא שייכות לך. אבל למה להיות סתם אנטי? פריט אחד כזה בארון, לובסטר מדבר לצידכם ותסרוקת מוצלחת עם גירקרקפת – ואתם כבר לא יצורים אומללים. אפשר לקנות כאן.

השאירו תגובה