מלך הארון: המעיל היחיד שאתם צריכים כדי להיראות טוב. תמיד

וגם: הבלוגר שיוציא לכם את העיניים, הצבע הכי מלכותי בחורף ואירוע אחד שמזכיר למה שווה להיות בחור בתל אביב. עמרי קירון עם כל מה שגברים צריכים לדעת על סטייל

מאת  | ‏ 19 דצמבר 2015
פשוט מסדר את כל הלוק. ASOS (צילום: יח"צ)

פשוט מסדר את כל הלוק. ASOS (צילום: יח"צ)

המדריך: כל הדרכים ללבוש מעיל אופנוענים בחישוב לאחור, אחוז ניכר משנות נעוריי בכפר סבא העברתי בפחד שאחד הפריקים בקריית ספיר יחליט לכבות עליי סיגריה. הגן הציבורי – ממוקם על הציר הראשי שבין הקניון וסניף פיצה טנגו – היה במשך תקופה ארוכה זירת הגלדיאטורים של חיי, מקום בו הייתה מגולמת ההיררכיה החברתית כולה. מצד אחד היינו אנחנו, ילדים חייכנים בחולצות תנועה שסיפרו מור"קים על הערב המשוגע ההוא בו שתו בריזר וראוtwo girls one cup. מצד שני היו הם: טיפוסים אפלים מהשכבה, משומני שיער ומחוררי אוזניים, שסימנו את הטריטוריה שלהם בעשן נרגילה. על כולנו נגזר להתקוטט על שלושה ספסלים וברזייה, מנסים לאחוז קצת במרחב הציבורי. אלא שהמצב היה ברור: לנו היו טבע נאות ושירונים מודפסים של משינה, להם היו מעילי אופנוענים מעור. אנחנו נאלצנו להסתלק. מה יש במעיל האופנוענים הקלאסי שמצליח לנצח בכל סיבוב? הרי מעטים פריטי הלבוש הגבריים ששומרים במשך כל כך הרבה שנים על אותו אפיל כוחני ודומיננטי – ויותר מכך, מצליחים להתאים את עצמם לרוח התקופה ולהשתלב בדינמיקת הסטייל של כל עשור בדרך. מאז שפרץ ב-1928 עם דגם ה-PERFECTO של חברת SCHOTT, הצליח הדגם הקלאסי לשמור על מעמד איקוני ולהיראות רלבנטי שוב ושוב: קודם אצל מרלון ברנדו בסרט THE WILD ONE, אחר כך בגרסאות רוקריות בסבנטיז והיום בדגמים יוקרתיים של סן לורן, טום פורד וז'יבנשי. הנפח אמנם השתנה, נצמד והתרחק, ועל הדרך התווספו ונעלמו ניטים ופרוות, אבל הבסיס זהה: צווארון ברכיסה א-סימטרית, ריצ'רץ' בקצה השרוול, כיס צד קטנטן, חגורה עם אבזם וסקס אפיל מיידי.

 ג'ו ג'ונאס יודע איך לעשות את זה נכון (צילום: גטי אימג'ס)

ג'ו ג'ונאס יודע איך לעשות את זה נכון (צילום: גטי אימג'ס)

בשנתיים האחרונות הוא הפך לנחלת הכלל: מפריט אנכרוניסטי על שם ניקולס קייג', למרכיב אינטגרלי בכל מלתחה של גבר עם שאיפות מעט אופנתיות. הרשתות בתגובה מפציצות בשלל אינטרפרטציות בצבעים ובחומרים שונים, אבל אני חושב שדווקא הדגם הקלאסי – השחור, הפשוט, הגברי מכולם – הוא זה שמעניין להמשיך ולחקור. פעם הוא שימש כתו תקן קלישאתי, כמעט תחפושתי, למראה "מרדני", אבל היום האנשים הקולים בעולם מצליחים להעניק לו פרשנות מרעננת ולשלב אותו בכל לוק . ניתן בשישה מהם סימנים: הרוקרי: קלאסיקה שלא נס ליחה. סקיני ג'ינס, מגפי צ'לסי, טי שירט לבנה או גולף שחור. כמה פשוט, ככה טוב. המתוחכם: רק צריך להחליף את המקטורן הקלאסי. חולצה לבנה מכופתרת, מכנסיים מחויטים, נעלי דרבי ואטיטיוד מתנשא.

הסטייל החדש של ביבר. המעיל לגמרי עושה ממנו בחור ולא ילד (צילום: גטי אימג'ס)

הסטייל החדש של ביבר. המעיל לגמרי עושה ממנו בחור ולא ילד (צילום: גטי אימג'ס)

המונוכרומטי-ספורטיבי: בחו"ל קוראים לזה health goth ומתכוונים לדיוויד בקהאם, אנחנו נתפשר על איציק זוהר: מראה שחור וספורטיבי מכף רגל ועד ראש שכולל נעלי ריצה, מכנסי ג'וגר, טי שירט פשוטה וז'קט ששובר את הכל. הטרנדי: כל כוכבי העונה ביחד, ונכון לעכשיו זה עובד. ג'ינס קרעים, חולצת אוברסייז, סטן סמית' לבנות וסווטשירט מהוה עד כמה שניתן. ראין גוסלינג חי את החיים. זה פשוט מתאים לכולם (צילום: גטי אמג'ס) הנווד: כאן הכל שאלה של פרופורציות, ולכן הז'קט יהיה צר במיוחד או רחב במיוחד. חוץ מזה יש מגפיים כבדים, כובע גדול, צעיף כבד עד כמה שניתן והרבה צבעי אדמה. החצי שקוף: יעבוד מעולה במזג אוויר ישראלי. גופיה דקה, חולצה שקופה, ג'ינס בגזרה ישרה וסניקרס נקיות. מבחוץ אתם קשוחים, אבל בפנים חופשיים כמו פוקהונטס.

ככב לובשים את המעיל הבלוגרים באינסטגרם (צילום: אינסטגרם)

ככב לובשים את המעיל הבלוגרים באינסטגרם (צילום: אינסטגרם)

מעילי עור

מעילי עור

1. dry korn, מחיר: 3920 שקלים 2. ריפליי, מחיר: 3999 שקלים 3. ג'יבאנשי, מחיר: 14,130 שקלים 4. דיזל בלאק גולד, מחיר: 8000 שקלים 5. ברשקה, מחיר: 399 שקלים 6. 99%, מחיר: 16,190 שקלים 7. קסטרו, מחיר: 299 שקלים 8. ריבר איילנד, מחיר: 410 שקלים 9. טופמן, מחיר: 489 שקלים 10. ספרינגלפילד, מחיר: 499 שקלים 11. סאנדרו, מחיר: 5280 שקלים

קאדו דנטס. אייקון אופנה בינלאומי (צילום: אינסטגרם blog do kadu)

קאדו דנטס. אייקון אופנה בינלאומי (צילום: אינסטגרם blog do kadu)

גיבור הסטייל: קאדו דנטס הבעיה המרכזית שלי עם קאדו דנטס היא הנעליים שלו, וליתר דיוק המוקסינים של בוטגה ונטה. לפני כשנתיים, כשקיבלתי את ההחלטה האווילית להוציא חצי משכורת על זוג מוקסינים אחד של מותג היוקרה האיטלקי (סטייט אוף מיינד: עם הנעליים האלה אני בן אדם חדש), לא תיארתי לעצמי שכעבור שלושה חודשים בלבד עור הצבי המפואר ממנו הם עשויים יהפוך לפכסם עבש וכמוש, ושכל שיישאר לי מהפריט הקלאסי הוא גלוני זיעה ופטרת בציפורניים (סטייט אוף מינד: אני דביל). אצל קאדו, לעומת זאת, בלוגר אופנת הגברים המצליח ביותר בברזיל, אין זכר לשחיקת סולייה או לדהיית צבע, וגם לא לימי שיער גרועים. עם 153 אלף עוקבים באינסטגרם, מאות אלפי צפיות לסרטונים שלו ביוטיוב ומעמד בינלאומי מתחזק של אייקון אופנה, הוא ערוך ומזומן לשדר לעולם בכל רגע את ערכי המותג שלו: אני פאקינג פנטסטיק, אתם אסופת לוזרים. למען האמת, אני בכלל לא משתגע על הסגנון שקאדו מטפח, אבל לא מצליח להוריד ממנו את העיניים. מאז שייסד את blog do kadu, לפני ארבע שנים וחצי, הוא דואג למלא את הפיד בתערובת אפילפטית של לוקים צבעוניים במיוחד, גנדרניים ומחושבים עד לזרא, משולבים בגיחות עמוסות חסויות ליעדים אקזוטיים ברחבי הגלובוס. פה הוא משוטט בהודו בחליפה נוצצת של גוצ'י, כאן הוא נושא תיק של לואי ויטון בגיחה לדובאי, והנה הוא כבר מסתובב על החוף בבליז, לבוש הרמס מכף רגל ועד ראש. ההדוניזם המחויך שקאדו, רופא שיניים לשעבר, מציג לעולם הוא כל כך אסקפיסטי וכל כך מופרך, עד שכמעט פלא שמישהו מוכן לפרגן לו בלייק. מנגד, על המתח המובנה שבין הסתנוורות מיופי לקנאה בחילתית מבוסס חלק גדול מאוד באינסטגרם – וברור שהבחור הזה, המעסיק כיום חמישה אנשי צוות, כולל יחצ"נית צמודהוסוגר בקצב חוזים עם חברות שעונים, טלפונים ניידים ונעליים, פשוט הבין את המכניקה האנושית: לראות אדם שמעולם לא מזיע, לסגור את הפיד בזעם ולהכות את החתול, ואז מיד לחזור לסיבוב נוסף.

אי אפשר להוריד ממנו את העיניים (צילום: אינסטגרם blog do kadu)

אי אפשר להוריד ממנו את העיניים (צילום: אינסטגרם blog do kadu)

סטייל אינסופי (צילום: אינסטגרם blog do kadu)

סטייל אינסופי (צילום: אינסטגרם blog do kadu)

מה עם איזה קלאץ' קטן (צילום: אינסטגרם blog do kadu)

מה עם איזה קלאץ' קטן (צילום: אינסטגרם blog do kadu)

מוכיח את טענת המעיל עור שלנו (צילום: אינסטגרם blog do kadu)

מוכיח את טענת המעיל עור שלנו (צילום: אינסטגרם blog do kadu)

תערובת אפילפטית של לוקים צבעוניים במיוחד (צילום: אינסטגרם blog do kadu)תערובת אפילפטית של לוקים צבעוניים במיוחד (צילום: אינסטגרם blog do kadu)

תערובת אפילפטית של לוקים צבעוניים במיוחד (צילום: אינסטגרם blog do kadu)

חי בגישת אני פאקינג פנטסטיק (צילום: אינסטגרם blog do kadu)

חי בגישת אני פאקינג פנטסטיק (צילום: אינסטגרם blog do kadu)

הצבע: בורגונדי האם יש דבר כזה צבע לא אינטליגנטי? האם ניתן להסיק על עובר אורח מסקנות אך ורק לפי החולצה שאותה בחר ללבוש או צבע המכנסיים שלו? האם יש לנו בכלל את הזכות לשפוט בני אדם לפי פלטת הגוונים של הבגדים שלהם? וודאי שכן, ויפה שעה אחת קודם. העולם הרי מתחלק לשניים: כאלו שבוחרים להתהלך בין הבריות בגוונים חכמים, מתונים, מדויקים, צבעים שנבחרו בקפידה כדי לעורר סקרנות או לכל הפחות לשדר קסם אישי. וכאלה שלובשים אדום. כמעט קשה לי להסביר עד כמה האדום, ובן דודו המופרע כתום, מעוררים בי חלחלה – ובכל זאת אנסה. מלתחתו הנכונה של גבר, מוחצן ככל שיהיה, מבוססת תמיד להשקפתי על ממד חמקמק של מסתורין, איזה מעצור קטן בדלת ששומר על מרחק בריא. אני למשל איבדתי בחיי היומיום כל סיכוי למסתוריות, תודות לשיתוף יתר ועכבות שלשול מילולי שאני דואג להשאיר אחריי באשר אלך – אבל לפחות בכל הקשור לבגדים שלי, אני מנסה להקפיד על איפוק מסוים, פשוט משום שגיליתי שזה תמיד נראה יותר טוב. אדום, לא משנה איך תסובבו את זה, הוא בין הצבעים הבודדים (היוש, ירוק דשא) שלעולם ישדרו בדיוק את ההפך. ידרשו נוכחות, יגבירו את הווליום, יסירו ממך באחת כל רמז לצניעות מחוספסת. הסבר נוסף שאני גאה לספק לסלידה שלי מאדום: הוא מכוער לאללה. אלא שלכל גוון יש מוצאי גוון, והעונה אני מסכים לצאת מגדרי ולהתפשר על הבורגונדי כצבע לגיטימי במידה. יש שיקראו לו בורדו, אבל אז הם מפספסים את הקסם המלכותי שהוא נושא עימו ואת אותה הדרת כבוד אירופאית ומבורכת. בניגוד לאחיו הערס, הבורגונדי משדר אפיל בוגר שמצד אחד דורש נוכחות בחלל, ומצד שני לא הופך את מי שלובש אותו לקריקטורה מתלהבת. בתי אופנה רבים – מדיור ולנווין ועד ולנטינו ומקווין – אימצו אותו השנה כצבע בסיס מרכזי בקולקציות, והמדפים מתמלאים בו כאילו 1996 מעולם לא חלפה. איך צריך ללבוש אותו? שתי אפשרויות: האחת, ללכת על טוטאל לוק בורגונדי עשיר מכף רגל ועד ראש, בתתי גוונים ובמרקמים שונים, אבל זה לאמיצים. השנייה, לשלב אותו לצד פריטים מחוספסים ופשוטים מאוד, ולהעניק למראה יומיומי זריקה אריסטוקרטית. ראו הוזהרתם, בעונות הבאות הוא יעלם – אבל בינתיים, תנו לו להיות הגילטי פלז'ר שלכם.

צבע אלגנטי. ASOS (צילום: יח"צ)

צבע אלגנטי. ASOS (צילום: יח"צ)

ואלה הפריטים שהכי אהבנו

ואלה הפריטים שהכי אהבנו

1. חולצה, ברברי לונדון, מחיר: 945 שקלים 2. תיק, kanken, מחיר: 439 שקלים 3. נייקי לסטורי, מחיר: 549 שקלים 4. סוודר, קסטרו, מחיר: 199 שקלים 5. מכנסיים, H&M, מחיר: 149 שקלים 6. ז'קט, גוצ'י, מחיר: 2650 שקלים 7. כפפות, ASOS, מחיר: 47 שקלים 8. חולצה, לאנוון, מחיר: 1170 שקלים 9. סוודר, incotex, מחיר: 850 שקלים 10. צמיד, טומי הילפגר, מחיר: 295 שקלים 11. כובע, HUF לחנויות Jin-G, מחיר: 200 שקלים 12.מכנסיים, kolor , מחיר: 1140 שקלים 13. מכנסיים, רנואר, מחיר: 299 שקלים 14. נעליים, סקופ, מחיר: 250 שקלים 15. ארנק, TUMI\, מחיר: 390 שקלים

המוסך. 12 איט בויז תל אביבים מגיעים למכור במחירים אטרקטיביים את הבגדים שהצטברו להם בארון (צילום: אלירן דהן)

המוסך. 12 איט בויז תל אביבים מגיעים למכור במחירים אטרקטיביים את הבגדים שהצטברו להם בארון (צילום: אלירן דהן)

האירוע: מוסך#1 לפני שנה בדיוק חזרתי מניו יורק ורציתי למות. הייתי מתהלך בשקט בשדרות הרטובות של תל אביב, רואה תיירים מצלמים חיילת שאוכלת פרוזן יוגורט, ומרגיש שאני חי בחצר האחורית של העולם. מסביבי, אנשים חזרו ואמרו שאין על העיר הזאת והכל נגיש ותראה יש את סנטה קתרינה וגם הפסיקו להתבייש כאן בקריוקי, אבל אני רק רציתי לברוח למקום עם סניף של cos. ראיתי אותם כשבויים שהתאהבו בחוטפת המפויחת שלהם: העיר שכלאה אותם בלי הרבה אפשרויות אחרות מסביב, ומאז הם נאלצים להתאהב בסוודרים הכעורים שלה ובמדרכות עם ריח פיפי. האתגר הבורגני שלי בשנה האחרונה היה למצוא מחדש את השפה המשותפת שלי עם תל אביב, בלי להרגיש שאחרים כבר השתלטו עליה וכל שנותר לי הוא ליישר קו עם ערבי מחווה מעייפים לטריפונס. משימה כזאת דורשת בדרך כלל לצאת מאזור הנוחות ולהיות פחות ביקורתי – ובמקרה שלי, היא גם הצריכה ממני לנסות להסתכל מחדש על הדרך בה גברברי תל אביב מתלבשים. ימי קיץ ארוכים של ברמודות משובצות וטוניקות א-סימטריות הערימו קשיים, אבל עם תחילת הגשם אני מרגיש שמשהו בקשר שלי איתה נפתח. אלו שלא לובשים מעילי פליז דווקא נראים אחלה לרוב, ופתאום נדמה לי שהעיר מתמלאת הזדמנויות מעניינות עבור גברים שרוצים להתלבש. מיזם מרגש במיוחד כזה, של גיל רבי ואביב גרינברג, יתקיים ביום שישי הקרוב בבר הספוטניק בעיר, והוא חוסה תחת השם הטוסטסטרוני "מוסך". על פניו, הייתי אמור לתעב אותו: 12 איט בויז תל אביבים מגיעים למכור במחירים אטרקטיביים את הבגדים שהצטברו להם בארון, מה שמבטיח בדרך כלל אסופה די מבחילה של חולצות בייסבול וחגורות עור קלועות בריח טחב, סיוט לשונא יד שניה שכמוני. אלא שהפעם אני דווקא אופטימי: לא רק שיצא לי להתקל בכמה וכמה מהמעורבים, והם צנועים וחתיכים ועם טעם משובח, אלא שמדובר בהזדמנות אמיתית ליצירת קהילה אופנתית גברית שלא מבוססת על שכפולים מהלוקבוק האחרון של זארה. תוסיפו הבטחה של המארגנים לאמנות צעירה, מוזיקה טובה ומילת הקסם "דרינק צהריים", ותקבלו הזדמנות מעולה לרדת מהעץ הניו יורקרי הרקוב שלכם ולקנות קצת מתנות לחברים. מוסך#1, שישי הבא 25.12 , 12:00-17:00, ספוטניק, אלנבי 122

יוזמי "מוסך", אביב גרינברג וגיל רבי. הזדמנות אמיתית ליצירת קהילה אופנתית גברית (צילום: אלירן דהן)

יוזמי "מוסך", אביב גרינברג וגיל רבי. הזדמנות אמיתית ליצירת קהילה אופנתית גברית (צילום: אלירן דהן)

הרשימה:

הרשימה

הרשימה

1. מעיל קימונו | VISVIM צפו: אדם התחתן עם מעיל שמצא באינטרנט. 2,338 דולר, אפשר לקנות כאן 2. טבעת | FOUNDWELL VINTAGE דברים שלא יימאס לי מהם לעולם: טבעות חותם. 375 אירו, אפשר לקנות כאן 3. נעליים | ADIDAS STAN SMITH כמו כולם, רק טיפה אחרת. 99.90 אירו, אפשר לקנות כאן 4. משקפיים | MAISON MARGIELA אם כבר לשמור על דיסטנס, אז ככה. 325 ליש"ט. אפשר לקנות כאן 5. מכנסיים | MICHAEL KORS הנה טריק: זוג מכנסיים אחד שמתאים לכל מצב רוח. 160 דולר, אפשר לקנות כאן 6. צעיף | VALENTINO המזכרת המתבקשת מימים היפים בביסל"ח. 565 דולר, אפשר לקנות כאן 7. כוס | WACKO MARIA אם יש גן עדן, הוא בטח לא בקיוביקל שלכם. 25 דולר, אפשר לקנות כאן >>לאינסטגרם של עומרי 

השאירו תגובה

 

  • 16000 שקל למעיל?! נדפקתם הא!
    צעיף ב500 דולר?!
    אולי תנסו לדבר בגובה העיניים של העם ולא של הילדים של תשובה.

    מאת: אורח |‏ 20 בדצמבר 2015 | 08:53
  • מעילי העור האלו מתאימים רק לגייז

    מאת: אורח |‏ 20 בדצמבר 2015 | 08:16
  • בן דודו המופרע כתום. לא אתה גומר אותי

    מאת: נעה |‏ 19 בדצמבר 2015 | 21:02