הטימברלייק החדש: ג'סטין ביבר הוא אליל הסטייל המפתיע של השנה

וגם: כך תבחרו משקפי ראייה; למה כל יום הוא יום מתאים לז'קט ג'ינס; והמותג שיהפוך גם את הזוג הכי משעמם לכוכבי רוק. עמרי קירון עם כל מה שגברים צריכים לדעת על סטייל

מאת  | ‏ 6 דצמבר 2015
ביבר? זה אתה?  (צילום: גטי אימג'ס)

ביבר? זה אתה? (צילום: גטי אימג'ס)

גיבור הסטייל: ג'סטין ביבר

אז עכשיו אני אמור לאהוב את ג'סטין ביבר. אוקיי. רק לפני שמונה חודשים יכולתי להשתלח במדור זה ממש בדמותו הנלעגת מבלי שלאף אחד תהיה בעיה, אבל עכשיו לא. עכשיו אנחנו מתחרמנים מג'סטין ביבר. המוזיקה שלו היא הרי פתאום נורא בוגרת, ו-purpose, האלבום החדש, הוא פופ מבריק ומרגש, ובכלליות סלחנו לו על שנים ארוכות שבהן התנהג כמו הילד הכי אפס בכיתה ואנחנו מוכנים למשוח אותו בשמן ולהכתירו לג'סטין טימברלייק החדש.

תאמינו לי, ניסיתי להיאבק בנרטיב השקרי הזה ככל יכולתי. נחרתי בבוז למול וידויי החרטה שהעניק בתכנית של אלן דג'נרס, צחקתי בהפגנתיות כשבכה על הבמה, הזכרתי לכולם שאנחנו בעצם בטים סלינה גומז – אבל אז בחנתי מקרוב את המלתחה החדשה של ביבר, התאהבתי, וכעת אני מזמזם את sorry מעל ארוחת הצהריים מדי יום. המלך מת, יחי המלך החדש.

סטייל פשוט מעולה (צילום: אינסטגרם)

סטייל פשוט מעולה (צילום: אינסטגרם)

הסיפור היפה ברנסנס הביברמני הוא שקרלה וולש, הסטייליסטית של הכוכב מזה ארבע שנים, כמעט ולא ניסתה להמציא אותו מחדש. הגרסה הקודמת של ביבר – צבעונית ומקושקשת, מלאת חולצות ארוכות מדי ומכנסיים עם מפשעה רחבה מדי – לא נמחקה לטובת תדמית חדשה מהניילונים, אלא פשוט נוקתה והתבגרה במעט, וכנראה שזה כל מה שהיה צריך. הגזרות הטיפשיות עדיין כאן, ויש גם לא מעט יציאות מביכות כמו חולצת הנירוונה המחרידה שלבש לאחרונה לטקס ה-AMA, אבל תספורת הפלטינה מוצלחת, הקווים חדים ובהירים מתמיד, ואפשר להגיד שהסקס אפיל חזר. "לקידום האלבום הזה הלכנו על מראה יותר נקי, יותר מודרני, מעיין הרחבה של מה שעשינו בעבר, אבל טבעית וארצית באופי שלה", אמרה החודש וולש להארפרז בזאר. התוצאה מזכירה את מה שקרה לכל לוגו בולט בעולם בעשורים האחרונים: הקווים הכללים נשמרו, אבל הכל נהפך בסיסי, פשוט וצלול יותר.

אלא שהגאולה האופנתית של ביבר לא נסתיימה כאן, והיא לקחה צעד אמיץ קדימה, במהלך שהופך אותו באחת מילדון מתאמץ המנסה להיראות כמו ראפר קשוח לחלוץ סטייל ששם את האצבע על המגמה הכי מעניינת בעולם הגברים כרגע: יוקרה אנטי יוקרתית. מספיק להסתכל על חולצת האוברסייז מג'ינס שלבש ביבר בטקס BBC Radio 1 Teen Awards כדי להבין על מה מדובר: פריט מרוט ופרום בקצוות של בית האופנה Marques’Almeida, המסמן את אותה גבריות מחוספסת במפגין שהענף כולו מתחקה אחריה, תוך הפניית עורף גלויה למראה המצוחצח שאפיין מאז ומעולם אופנת עילית. ראף סימונס בקו הנושא את שמו, AMI, גושה רובצ'ינסקי – אלה רק דוגמאות מעטות לבתי אופנה שאחראים בימים אלה למהפכת ה-Haute scruff  (חספוס עילי, בתרגום חופשי) שמבקשת למלא את הארון הגברי בפריטים שבורים, רמוסים, גולמיים במהותם. במקרה הזה, דווקא נער הפלסטיק המובהק ביותר של תעשיית המוזיקה, הופך לפרזנטור המוצלח מכולם.

אין ספק שהקעקועים תורמים לאווירת הסטייל (צילום: גטי אימג'ס)

אין ספק שהקעקועים תורמים לאווירת הסטייל (צילום: גטי אימג'ס)

פייר, הפלטין מחמיא לו מאד (צילום: גטי אימג'ס)

פייר, הפלטין מחמיא לו מאד (צילום: גטי אימג'ס)

אפשר להגיד שהסקס אפיל חזר (צילום: גטי אימג'ס)

אפשר להגיד שהסקס אפיל חזר (צילום: גטי אימג'ס)

ג'סטין טימברלייק החדש (צילום: גטי אימג'ס)

ג'סטין טימברלייק החדש (צילום: גטי אימג'ס)

ברטוב זה בכלל נראה טוב (צילום: גטי אימג'ס)

ברטוב זה בכלל נראה טוב (צילום: גטי אימג'ס)

המדריך: כך תבחרו משקפי ראייה

מבין מלאכות האופנה השונות, בחירת משקפי ראייה הייתה מאז ומתמיד הפעולה השנואה עליי. למעשה, מדובר באחת הפעולות השנואות עליי באופן כללי, לצד הוצאת שיער מהחור בכיור ונגיעה בשקיות ניילון רטובות. כמי שמרכיב משקפיים מגיל שלוש בערך, ההתייצבות העירומה מול המראה בחנות הייתה תמיד הודאה בכישלון: השנים חולפות, ואני עדיין לא יכול להסתדר בלעדיכם. אתם שם, תקועים באמצע הפרצוף, גלעד לכך שלעולם לא אהיה אחד מהילדים המגניבים.

ובכל זאת, אני בן 27 ומעולם לא ניסיתי עדשות או לייזר או כל תחליף אחר – כנראה בגלל שעם השנים קצת התאהבתי במזוכיזם הזה, המאלץ אותך להישיר מבט ולנסות לעצב את הפנים מחדש. הרי זה בדיוק מה שמשקפיים עושים לגבר: מעניקים לו הזדמנות נדירה לקחת את תווי הפנים ולסתת אותם על פי בקשה. אסור לחרבן את זה.

אז מה עושים? מתייחסים לבחירת משקפיים כמו אל עסק רציני. מקדישים זמן, מנסים, לא מתעייפים מהר ממבחר הצבעים והסגנונות, כי התוצאות יישארו איתכם לאורך זמן. חולמים להסתובב בעולם על עננת סקס אפיל ממושקפת ולהרגיש שאתם קלארק קנט? נסו להיצמד לכמה כללי בסיס:

משנה את כל הפרצוף. טום פורד (צילום: יח"צ)

משנה את כל הפרצוף. טום פורד (צילום: יח"צ)

שימו לב לצורת הפנים שלכם, ועכשיו תשברו אותה: משקפיים נכונים צריכים להתאפיין בגאומטריה ההפוכה לתווים שנתן לכם הטבע. לפנים עגולות או אובאליות יתאימו משקפיים מרובעים, מלבניים וזוויתיים. לפנים מרובעות יתאימו משקפיים עגולים או משקפיים עם חצי מסגרת, שירככו את המראה. לפנים מלבניות וארוכות יתאימו משקפיים גדולים ורחבים שיצרו איזון.

אל תתפשרו על נוחות: משקפיים צריכים לשבת בצורה מושלמת – כולל מיקום הגשר בין העדשות והמוטות מאחורי האוזניים. כמו כן, כדאי שתחייכו ותבדקו האם הלחיים שלכם מרימות את המשקפיים. אם כן, זה לא הזוג בשבילכם.

הכירו את הטרנדים, ואז התעלמו מהם: היום כולם הולכים עם משקפי וינטג' מרובעים בסגנון שנות ה-40, משקפי גרגורי פק מעוגלים או משקפיים שקופים בגוונים עדינים – אבל סיכוי טוב שאתם תראו בכל אחד מאלה כמו סתומים, ולכן שווה להיות עירניים. תתנסו במבחר השונה בחנות: צבעים, מרקמים, חומרים. משקפיים יהפכו לסימן ההיכר שלכם די במהרה, ולכן עדיף שהם לא יהיו גם סימן ההיכר של כל מי שמסביבכם.

הימנעו מיצירתיות יתר: מעט מאוד אנשים נראים טוב באמת במשקפי אוואנגרד מוגזמים. האביזר הזה ילווה אתכם ביומיום, ועדיף שלפעמים הוא ידע לשתוק. הדבר תקף, אגב, גם למשקפיים עם לוגו מוגזם. הימנעו.

תעשו סלפי בחנות, כדי לוודא שהם יושבים כראוי: אבל אולי זו רק סטייה שלי.

משקפיים

משקפיים

1. garrett leight , מחיר: 1122 שקלים
2. GOSSIP, רשת אופטיקה הלפרין, החל מ- 400 שקלים
3. המשקיפה, מחיר: 890 שקלים
4. culture and gross, מחיר: 1427 שקלים
5. POLAR, רשת אופטיקה הלפרין, מחיר: החל מ- 1250 שקלים
6. פרסול, מחיר: 1170 שקלים
7. פרינס, מחיר: 650 שקלים
8. טום בראון, מחיר: 1960 שקלים

משקפיים

משקפיים

9. פראדה, מחיר: 1100 שקלים
10. קרולינה למקה, מחיר: 299 שקלים
11. ג'לו לאירוקה, מחיר: 129 שקלים
12. טום פורד, מחיר: 1600 שקלים
13. דולצ'ה גאבנה, מחיר: 1600 שקלים
14. בלמיין לדיוק אופטיק, מחיר: 1150 שקלים
15. ריי באן, מחיר: 700 שקלךים
16. ג'ורג'יו ארמאני, מחיר: 1200 שקלים

להקשיב לטרנדים אבל לא רק. קרולינה למקה ברלין (צילום: אייל נבו)

להקשיב לטרנדים אבל לא רק. קרולינה למקה ברלין (צילום: אייל נבו)

הפריט: ז'קט ג'ינס

אין לי ז'קט ג'ינס ולדעתי לא היה לי אחד מאז 1996. כחלק מהאידיאולוגיה הברורה שלי – "היכנס לחנות במטרה להצטייד בפריט בייסיק על זמני אבל צא ממנה עם שבעה פריטים מוגזמים שתלבש עונה אחת בטרם יימאסו עלייך (אחד מהם בצבע ירוק רעל)" – מעולם לא היה לי היה לי פנאי של ממש לרכוש אחד. לתחושתי, ז'קט גי'נס הוא בגד שכנראה קניתי פעם ומאז הוא מתחבא במעמקי הארון שלי, חומק מהעין בדיוק ברגע המתאים. עוד ברשימת הפריטים הנעלמים-תמיד: מכנסי צ'ינו קלאסי בצבע חאקי, צעיף שחור חלק, סוודר עבה בצבע כחול כהה וחולצת פסים בשחור לבן. אשמח שמישהו (שלי גרוס?) יסביר לי בהזדמנות מתי הוא בדיוק הטיימינג המתאים לקנות את כל אלה מבלי להרגיש שאתה קצת מת מבפנים.

ולענייננו: כל גבר צריך ז'קט ג'ינס, ולו רק בגלל שמעטים הימים בשנה שאינם מצדיקים ז'קט ג'ינס. קחו למשל את השבוע האחרון: יום סתווי, יום אביבי, גל קור אלפיני – בכולם יכולתם ללבוש ז'קט ג'ינס, בין אם כמעיל או כאחת מהשכבות שמתחת, אבל יש מצב שנמנעתם כי פעם בתחילת שנות האלפיים מישהו אמר לכם שזה כבר לא עובד. אבל אנחנו הרי יודעים כבר שכל מה שהתרחש בעשור הקודם לא רלבנטי, ולכן הצעתי היא שתאמצו מחדש את ז'קט הג'ינס כפריט מפתח במלתחה היומיומית. היצמדו לגזרה הקלאסית משנות החמישים, התאפקו ככל יכולתכם משפשופים מיותרים ומשחקי נפחים, ותקבלו בתמורה מנה גדושה של גבריות נערית שתקבל הרבה אופי עם הזמן. אשמח שתדווחו לי איך זה מרגיש.

כל גבר חייב לפחות ז'קט ג'ינס אחד בארון

כל גבר חייב לפחות ז'קט ג'ינס אחד בארון

ז'קט ג'ינס

ז'קט ג'ינס

1.צ'יפ מאנדיי לבל אנד סו, מחיר: 459 שקלים
2. רנואר, מחיר: 259 שקלים
3. BURBERRY BRIT, מחיר: 4920 שקלים
4. קסטרו מן, מחיר: 259 שקלים
5. LEE, מחיר: 599 שקלים
6. אלכסנדר מקווין, מחיר: 3190 שקלים
7. H&M, מחיר: 299 שקלים
8. OFFICINE GENERALE, מחיר: 1280 שקלים
9. G STAR, מחיר: 749 שקלים
10. KENZO לבוטיק ל'איטליה, מחיר: 2490 שקלים
11. wrangler, מחיר: 599 שקלים
12. דיזל, מחיר: 1400 שקלים

אין ביום בשנה שאי אפשר ללבוש ז'קט ג'ינס. מנגו (צילום: יח"צ)

אין ביום בשנה שאי אפשר ללבוש ז'קט ג'ינס. מנגו (צילום: יח"צ)

המותג: THE KOOPLES

זוגות מושלמים, הם בכל מקום. קחו למשל את אימאן האמן ונלייה ג'וניור, צמד דוגמנים יפה להחריד שמתפוצץ בחודשים האחרונים על תעשיית האופנה העולמית. לבושים תמיד באופנת רחוב אגבית ונהדרת, השניים האלה, בדמיוני לפחות, הם הזוג שאני רוצה להצטרף אליו לשלישיה: יוצאים לטבילות ליליות בעירום, מצטטים אחד לשני שירים של וולט ויטמן, שומעים בריפיט אלבומים של פרנק אושן ומעבירים שבתות ארוכות באפיית עוגיות טחינה. הקסם הנערי שהם מביאים איתם, שילוב של גנים משובחים וסטייל מגובש להכעיס, הוא מנוע צמחי מרכזי בקריירה שלהם. אבל הם כמובן לא המציאו את הטריק.

הכירו את THE KOOPLES – מותג פריזאי מצוין ששמו מתבסס על ההגייה הצרפתית למילה "זוגות" באנגלית. שלושת האחים למשפחת אלישה – אלכסנדר (מעצב קו הגברים), לורן (מעצב קו הנשים) ורפאל (האחראי על המיתוג) – הבינו כבר מההתחלה שהדבר שכולם בעצם רוצים הוא להיות פאוור קאפל נוטף מגניבות פריזאית-קליפורנית, ולכן את הקמפיינים של המותג הם מקפידים לבסס על זוגות אמיתיים ולוהטים שמדגמנים יחד אאוטפיטים רוקיסטים ואנדרוגינים.

אימאן האמן ונלייה ג'וניור. זוג הדוגמנים המדובר של תעשיית האופנה (צילום: אינסטגרם hammamimaan)

אימאן האמן ונלייה ג'וניור. זוג הדוגמנים המדובר של תעשיית האופנה (צילום: אינסטגרם hammamimaan)

האחים אלישה נולדו למשפחה מיוחסת: ההורים הם המייסדים של בית האופנה המצליח comptoir des cotonniers, והם חונכו וגדלו לתוך אופנה. ב-2008 החליטו שגם להם מתחשק בייבי משלהם, וכמעט מידית מרגע שהושק הפך THE KOOPLES להצלחה – מצטרף לגל החדש של מותגי אופנת ההיי סטריט הצרפתית, דוגמתSANDRO  ו-MAJE, שמציעים פרימיום קז'ואל מעורר קנאה. אלא שבעוד סנדרו דוגל בקו מינימליסטי וכמעט נזירי, ב-THE KOOPLES הולכים על גרסה מתירנית הרבה יותר, שכוללת גזרות צרות' פלטת צבעים מונוכרומטית עם נגיעות צבע עזות בצהוב ואדום ושימוש רב בעור. ההשראות של שלישית האחים אולי שחוקות וכוללות בעיקר מילים כמו "מרד" ו"סבנטיז" – אבל בזכות אותה יכולת צרפתית נסתרת להפוך גם את הקלישאה הגדולה ביותר לאלגנטית, התוצאה לא קריקטוריסטית. עם יותר מ-320 נקודות מכירה מסביב לעולם, כולל בלונדון, ניו יורק, לוס אנג'לס וסיאול, ועם קו בגדי ספורט חדש ומרשים, המותג מרשה לעצמו להצמד לנוסחה מצליחה: סקיני ג'ינס, חולצות מחויטות עם דיטייליז רוקיסטיים ומעילי אופנוענים הדוקים, המגשרים בין קו הגברים לקו הנשים. מעולה במיוחד, ומתאים גם לסינגלס.

THE KOOPLES. בא לנו הכל (צילום: יח"צ)

THE KOOPLES. בא לנו הכל (צילום: יח"צ)

סטייל נקי ומוקפד (צילום: יח"צ)

סטייל נקי ומוקפד (צילום: יח"צ)

לא מצליחים לבחור איזה פריט אנחנו יותר רוצים (צילום: יח"צ)

לא מצליחים לבחור איזה פריט אנחנו יותר רוצים (צילום: יח"צ)

בין מחויט לקזו'אל (צילום: יח"צ)

בין מחויט לקזו'אל (צילום: יח"צ)

מתאים גם אם אתם סינגלס (צילום: יח"צ)

מתאים גם אם אתם סינגלס (צילום: יח"צ)

הרשימה:

הרשימה

הרשימה

1. כובע | STOFFE
כי אם לא הייתם מעבירים את חייכם במשרד פלורוסנטי, הייתם נוודים שעפים עם הרוח. 200 דולר, אפשר לקנות כאן

2. מתקן לסלוטייפ | TOM DIXON
הסחת דעת נהדרת שתאפשר לכם לא לעבוד. 60 ליש"ט, אפשר לקנות כאן

3תיק | SAINT LAURENT
יתלכלך לכם תוך יום, אבל פרקטיות זה לחלשים. 795 דולר, אפשר לקנות כאן

4. מכנסיים: פול סמית'
והרי לכם: מכנסיים שמתאימים להכל. 175 ליש"ט, אפשר לקנות כאן

5. שכמיה | דורון אשכנזי
להיכנס מתחת לחמודה הזאת ולא לצאת לעולם. 450 ₪, אפשר לקנות בחנויות המעצב

6. צמיד | DAVID YURMAN
חפצים לא יהפכו אותך למאושר, חוץ מצמיד זהב ורוד 18 קראט עם תג מחיר של 7,500 דולר. אפשר לקנות כאן

7נעליים: HENDER SCHEME
פעם בכמה שבועות אניח כאן נעיים של המותג הזה, עד שמישהו יבין את הרמז. 968 דולר, אפשר לקנות כאן

האינסטוש שלי: omri kiron 

השאירו תגובה

 

  • 1.לא גיליתם שגסטין אליל הסטייל הוא תמיד היה!!
    2. גסטיןןן חיים שלייי נסיךךךך

    מאת: הודיה ביבר |‏ 7 בדצמבר 2015 | 21:26
  • חחחחח הקטע עם הג'ינס ממש טוב, קונה כזה עכשיו!!!

    מאת: נורי |‏ 7 בדצמבר 2015 | 20:16
  • כתוב מצחיק מאוד אהבתי

    מאת: יצית |‏ 7 בדצמבר 2015 | 19:29
  • העם דורש עוד קירון!
    כותב שנון ומהפנט עם פרספקטיבה סופר מרעננת על עולם האופנה.
    גיב אס מור אנד גיב איט פאסט!

    מאת: אורח |‏ 7 בדצמבר 2015 | 00:40