להזיע בסטייל: איך צריך להתלבש לאימון

וגם: הבלוגר שהוא מצפן אופנתי, הקולקציה שמוכרת הכל חוץ מבגדים, ולמה בעצם כולם מקפלים את המכנסיים עד מעל הקרסול? עמרי קירון עם כל מה שגברים צריכים לדעת על סטייל

מאת  | ‏ 7 ספטמבר 2015
גם לאימון ספורט צריך לדעת איך להתלבש. ASOS (צילום: יח"צ)

גם לאימון ספורט צריך לדעת איך להתלבש. ASOS (צילום: יח"צ)

המדריך: כך תתלבש לאימון
לפני כמה ימים פגשתי חבר קרוב לארוחת ערב, ומיד כשראה אותי הניח ידו על כתפי ושאל באמפתיה למה הפסקתי להתאמן. התשובה: לא הפסקתי להתאמן, יא חתיכת זבל, הלוואי ותישרף בגיהינום. לא רק שאני קורע את התחת שלוש פעמים בשבוע ומעמיד פנים שאני חווה תחושת סיפוק, עליי גם להתמודד עם מכרים שתומי עין שלא מצליחים להבחין בירכי הפלדה החדשות שלי? וזה לא שלא שלחתי רמזים בעניין. בשלושת החודשים האחרונים, מאז שהקמתי את עצמי מהספה, חיי החדשים כאתלט הם בלי שום ספק נושא השיחה האהוב עליי. אני דואג להשחיל אותו באגביות אלגנטית בשיחות חולין ("העבודות על הרכבת הקלה סותמות את העיר, מה עוד שיש לי אימון היום") ואף שולף אותו כטיעון מרכזי בוויכוחים וברגעי משבר ("מי שכח את הצלחת שלו במיקרוגל המשרדי? יש לי אימון היום, אני חייב לחמם"). לכל מי ששואל, ובעיקר לאלה שלא, אני מרחיב בתיאורים גרפים על זיעת ארנב בגב ומספר בגאווה כמה מדהים לקחת החלטה ולהוציא את עצמך באחת מתבניות ישנות שעיכבו אותך במשך שנים (כך למשל, כל חיי הייתי בטוח שאני גרוע בהרמת משקולות, וכעת נוכחתי לדעת שאני גם גרוע ב-TRX).

במיוחד אני נהנה לספר על הבגרות שאני מפגין בכל הקשור למלתחת הספורט שלי. אם בפעמים הקודמות בהן נרשמתי לחדר הכושר הוצאתי הון קטן על בגדים עוד לפני שדרכתי במקום, שהרי ידוע כי שריר נבנה בצורה מיטבית רק כשהוא עטוף בגופיית נייקי ממותגת בכחול קובלט, הפעם נקטתי בגישה אחרת. אני מכנה אותה "ארציות מאופקת", אבל ייתכן והמאמן האישי שלי היה בוחר להשתמש במילה "מביכה". כן, יש לי מאמן אישי, אבל זה רק בגלל שאין לי גרם אחד של חוט שדרה וברור לי שלא אשרוד בשדה הקטל הזה לבדי. אני משלם לו כסף, והוא בתמורה צופה בי מנסה לבצע סקוואטים תוך שאני לבוש באוסף מפואר של סמרטוטי טרנינג באפור מלאנז'. מבחינתו, המלתחה שלי מתחילה ונגמרת בגרבי ספורט לא תואמות וחולצות סינטטיות עם הכיתוב "קן כפר סבא אימפריה". אבל הוא לא יודע שהימים האלה נגמרו: עוד רגע יחזור מהחופשה ביוון ויגלה עמרי מדוגם הרבה יותר – כזה שכבר מרגיש שהוא יכול להשקיע בכמה פרטי מפתח ספורטיביים, כי כנראה שהתחביב הזה כאן כדי להישאר. בתכנית, פריטים שאני יכול להרשות לעצמי ללבוש רק באימון: נקיים וחדים אבל גם שמחים וצבעוניים, לא מוגזמים אבל עם משב אנרגטי, תירוץ מושלם לאביזרים משלימים וליציאות מוגזמות. עד שזה יקרה ועד שהוא יחזור, אדבוק בקלאסיקה על זמנית שתמיד עובדת: כרסום עוגיות עבאדי מול הטלוויזיה.

להעז בצבעים ובגזרות. מתוך השת"פ של פומה ו-ICNY (צילום: יח"צ)

להעז בצבעים ובגזרות. מתוך השת"פ של פומה ו-ICNY (צילום: יח"צ)

(צילום: יחצ)

(צילום: יחצ)

1. משקפי שמש, maui jim לורבול אופטיק סנטר, מחירף 2800 שקלים
2. חולצה, ספידו, מחיר: 189 שקלים
3. סוויטשירט, כריסטופר קיין, מחיר: 1802 שקלים
4. מכנסיים קצרים, asos, מחיר: 87 שקלים
5. טייטיס, ניו בלאנס, מחיר: 399 שקלים
6. בקבוק שתיה, פומה, 59 שקלים
7. נעליים, filling pieces, מחיר: 836 שקלים
8. בקבוק,  Arcosteel Kitchen , מחיר: 39 שקלים
9. משקפי שמש, ריי באן, מחיר: 710 שקלים
10 חולצה, Asics, מחיר: 199 שקלים
11. שעון, suunto, מחיר: כ- 2400 שקלים
12. מכנסיים, אדידס, מחיר: 149 שקלים
13. תיק, הרשל לסטורי, מחיר: 399 שקלים
14. נעליים, נייקי, 648 שקלים

(צילום: יח"צ)

(צילום: יח"צ)

1. משקפי שמש, cutler and gross, מחיר: 1530 שקלים
2. ווסט, cafe du cycliste, מחיר: 394 שקלים
3. חולצה, פומה, 119 שקלים
4. מכנסיים, פאבליק סקול, מחירף 1730 שקלים
5. תיק, קיפלינג, מחיר: 850 שקלים
6. נעליים, ריטה אורה לאדידס, 568 שקלים
7. משקפי שמש, asos, מחיר: 72 שקלים
8. חולצה, INOV 8, מחיר: 190 שקלים
9. סרטי הזעה, לקוסט, מחירף כ- 70 שקלים
10. מכנסיים, טום בראון, מחיר: 1826 שקלים
11. תיק, once, מחיר: 1480 שקלים
12. נעליים, wooyoungmi , מחיר: 1553 שקלים

גיבור הסטייל: פליאו דיאז
עד כמה אופנתי אני רוצה להיות? שאלה שלא כל גבר שואל, אבל אני כן. בעיניי החברים שלי, ייתכן שאני ניצב בקצה המרוחק של הסקאלה: יש לי מעיל טרנץ' וצ'לסי בוטס, ואני יודע מה זה מעיל טרנץ' וצ'לסי בוטס, וזה מספיק כדי לקטלג אותי כאליל אופנה פורץ דרך, או לפחות כלוזר שמבזבז הרבה יותר מדי כסף על בגדים. אבל אני יודע שהספקטרום הזה רחב הרבה יותר, וחושב לא פעם על המשבצת שהייתי שמח להתמקם בה בסולם הזהויות הזה. המשנה האופנתית שלי, בכלליות, דוגלת בקלאסיקות עם טוויסט (מקורי, אני יודע), אבל גם כאן קשה להגדיר בדיוק עד כמה אני מוכן ללכת רחוק עם התואר פאשניסט. ובכן, אנסה בכל זאת: כמו פליאו דיאז, רק קצת פחות.

דיאז, ספרדי שלמד אופנה בלונדון ועכשיו גר בפריז, פרץ לתודעה בדיוק בזמן כדי ללכוד את רוחה של תקופה. הוא פתח את הבלוג שלו katelovesme אי שם ב-2008, והצליח להשתדרג כמעט באחת ממעמד של סטודנט מחונן בסיינט מרטינס למה שהוא אוהב לכנות "משפיע דיגיטלי". היום, לצד תחזוק עמוד אינסטגרם המחזיק יותר מ-350 אלף עוקבים, הוא גם מנחה בטלוויזיה, מייעץ לבתי אופנה דוגמת מקווין וארמאני במסגרת פרויקטים מיוחדים ומופיע באופן קבוע בשלל רשימות איט בויז. הוא היה שם ברגע המדויק בו בלוגרים הפכו לסלבריטאים החדשים, והחוש הבריא שלו לאופנה הצליח להשאיר אותו בסביבה גם כשהטרנדים השתנו. דיאז מתאר את הסטייל שלו כ"ילד מלוס אנג'לס פוגש סרסור מהפיפטיז", וקשה להתווכח איתו: בשנים האחרונות הוא מציג סגנון ורסטילי למדי שמערבב בין קלישאות משלושה עשורים מרכזיים –  שנות החמישים, שנות השבעים ושנות התשעים – אבל בדרך שמצליחה לגרום להן להיראות חדשות מהניילונים. מלבד המון פריטים קלאסיים של סן לורן, דיור ובלנסיאגה, תמצאו אצלו העזה רבה בפרטים שרוקחת מראה מסקרן באמת, כזה שמתבסס על המראה של אייקוני אופנה גבריים כמו ג'יימס דין וקורט קוביין, אבל משאיר מספיק מקום לביטוי אישי: מכנסי משי ארוכים, נעלי פלטפורמה של פראדה, כובעי לבד ותכשיטי פנים מסיביים של ז'יבנשי. אני מחבב אותו במיוחד דווקא כשהוא נצמד לפריטים מחויטים ולמראה הבוגר, אבל אני חייב שימשיך להתנסות. אם לא בשביל לבטא את עצמו, אז בשביל לעזור לי להגדיר את הגבולות שלי.

פליאו דיאז. איט בוי של התקופה (צילום: אינסטגרם)

פליאו דיאז. איט בוי של התקופה (צילום: אינסטגרם)

כובעים, הרבה כובעים (צילום: אינסטגרם)

כובעים, הרבה כובעים (צילום: אינסטגרם)

מגדיר את הגבולות שלי מחדש (צילום: אינסטגרם)

מגדיר את הגבולות שלי מחדש (צילום: אינסטגרם)

גר בפריז, חולם בספרדית (צילום: אינסטגרם)

גר בפריז, חולם בספרדית (צילום: אינסטגרם)

הקולקציה: SUPREME
כולם מדברים על הקולקציה החדשה של SUPREME, אבל לא בגלל הבגדים, חלילה. מותג הסקייטרים הניו יורקרי, שנוסד בשנת 1994, בדיוק בזמן בו הילדונים המנומסים מהאפר איסט סייד גילו את ההיפ הופ, מעולם לא הצטיין בעיצובים יוצאי דופן – אבל תמיד ידע איך לייצר הייפ מוצדק. סדרה של שיתופי פעולה מסקרנים (עם מותגים כמו טימברלנד, קום דה גרסון, נורת' פייס וליוויס), בשילוב פריסה מצומצמת מאוד של חנויות (רק בארה"ב, בריטניה, צרפת ויפן) הפכו מותג אופנת רחוב גנרי למדי לכזה שמפורסמים כמו ריהאנה, פארל וויליאמס וקניה ווסט מסתובבים איתו בציבור. עכשיו לוקחים כאן את אמנות המיתוג צעד אחד קדימה, ומשחררים לקראת הסתיו עוד אוסף של אביזרים משלימים עם לוגו החברה, מתוך הבנה ברורה שזה מה שאנשים אוהבים לקנות היום: פריטי נישה בלתי שימושיים בעליל, שיראו מעולה על שולחן קפה של כל לונדוני עם אקסטרה מזומנים וחיבה לתרבות הפופ. ב-H&M למשל מזמן הבינו את הטריק, והם מקפידים לשלב בהצלחה פריטים משלימים במסגרת שיתופי הפעולה שלהם עם מותגי על (כפפות האגרוף של אלכסנדר וונג הפכו במהרה לפריט אספנים), וכאן לוקחים את זה עוד צעד קדימה. מה בתפריט? אתם יודעים, כל מה שחובב אופנה צריך: מחשבון (63 אירו), קופסת כלי עבודה (67), כדורי זן יפניים (36), פנס (66) ולום מתכת (36). רובם, אגב, יספיקו להפוך לסולד אאוט עוד לפני שאסיים את המשפט.

האקססוריז ההזויים והמדהימים של supreme

האקססוריז ההזויים והמדהימים של supreme

הטרנד: קרסוליים בחוץ
לפני שנתיים בדיוק צעדתי בטוקיו וריחמתי על הגברים היפנים. לאן שלא פניתיבעיר הגדולה, נתקלתי בבחורים המתהלכים בחום המעיק עם מכנסיים מקופלים עדמעט מעל גובה הקרסול, במעיין מחווה מפוקפקת לגזרת ה-7/8 הארור המהניינטיז. בזתי להם, התנשאתי עליהם, ואז חזרתי לארץ ועשיתי כל שביכולתי כדי להעתיק את המראה אחד לאחד. היפנים, הבנתי, אותם אנשים שהביאו לעולם את השינטו, הסומו ורובוטי המין, שוב עקפו את כולם בסיבוב: הם השכילו לראות שקרסולייםגבריים זה איבר שאפשר להשתעשע איתו, ושבעזרת קצת יכולות קיפול גם המראה המשמים ביותר עשוי להיראות סקסי.

גברים, כך תקפלו נכון את המכנסיים (צילום: מתוך הבלוג)

גברים, כך תקפלו נכון את המכנסיים (צילום: מתוך הבלוג)

אחריהם, כרגיל הגיע העולם, והיום גם בתל אביב אפשר להבחין בעדר צייתן שלנאמני טרנדים שטורח לקפל את המכנסיים למעלה, במה שהפך במהרה לנורמה החדשה. אתרי אופנה ובלוגרים מתדיינים ביניהם בשאלות הרות גורל כמו "כמה סנטימטרים בדיוק צריכים להפריד בין המכנסיים לנעליים" ו"איזו נעל מתאימה לצ'ינוס מקופלים" (חפשו ביוטיוב how to fold the bottom of your jeans/ how to taper your pants להדרכות יעילות), אבל האמת היא שהתחום די פרוץ. המראה הזה, שבנה את הפופולריות שלו על בסיס הטיזינג הלא מחייב בין המכנסיים לנעליים, מין אפיל לא מחייב שמתיך יחד נער ברוקלינאי מוזנח וגברבר צרפתי בנופש, יעבוד כמעט עם כל מה שתתנו לו, בתנאי שתהיו רגישים מספיק למשחקי פרופורציה. מכנסי פשתן או ג'ינס, סניקרס או מגפי מדבר, סקיני וגם מעט רחב יותר -  השילובים כולם לגיטימיים, והלוק הסופי ישתנה בעיקר תודות לגובה הקיפול ולאופיו: מוקפד וישר, אגבי ומרושל, ואולי בכלל אצל חייט, שפשוט יקצר את המכנסיים עד לאן שירגיש נכון. אני באופן אישי מעדיף את המראה ההדוק (חפשו How to pinroll your pants) ולא תומך בקיפול גבוה במיוחד, סתם כי זה מרגיש לי לא מתאים. לגבי חייט? כבר לא עושה את זה יותר, כי מי יודע כמה זמן האופנה הזאת תחזיק, ושווה להכין את המכנסיים ליום שאחרי. ביפן,שמעתי, מתעייפים מטרנדים מהר מאוד.

כשהקיפול מדויק, זה כל כך יפה (צילום: מתוך הבלוג)

כשהקיפול מדויק, זה כל כך יפה (צילום: מתוך הבלוג)

הרשימה: דברים שצריכים להיות שלי

(צילום: יחצ)

(צילום: יחצ)

1. חולצה | GANT
תתי מותגים חדשים הם בדרך כלל תירוץ לגבות עוד כסף על אותם פריטים בדיוק – אבל במקרה של DIAMOND G, הקו החדש של גאנט, המשמעות היא אחת: אוסף משובח באמת של חולצות אוקספורד מוקפדות שיתאימו בול לחגים, וגם לחיים שאחריהם. 98.5 דולר, אפשר לקנות כאן

2. כובע פדורה | LAROSE
מסוג הדברים שאפשר בלעדיהם, אבל נעים יותר איתם. 128 דולר, אפשר לקנות כאן

3. סכין גילוח | THOM BROWN
עיצוב נקי, דיטיילים מושקעים, ציפוי זהב. או: תמריץ להגיע לארוחת החג מגולח. 250 דולר, אפשר לקנות כאן

4. מכנסיים | sketch
השילוב המושלם בין העורך דין שאמא שלך רוצה שתהיה לנער העירוני בעל הנפש היצירתית שאתה חושב שאתה. 599 ₪, להשיג בחנויות המותג 

5. סווטשירט | SANDROxREEBOK
אחד משיתופי הפעולה הרותחים ביותר של סתיו 2015 מציג: פריט שתשימו עליכם בסוף ספטמבר ותפשטו רק בתחילת אפריל. 145 לישט, אפשר לקנות כאן

6. סניקרס | VANSxBARNEYS
קולקציית הקפסולה Sole series של הכלבו הניו יורקרי עושה לוואנס מה ששנים של סקייטרים משומני שיער לא הצליחו, וגורמת לו להיראות רלבנטי. 165 דולר, אפשר לקנות כאן

השאירו תגובה