נעים מאוד: נער הזהב החדש של אינסטגרם

וגם: הצבע הכי חשוב לסתיו, הרנסנס של הטישירט המתחכמת והתיק שמונע חרם בחטיבה. עמרי קירון עם כל מה שגברים צריכים לדעת על סטייל

מאת  | ‏ 5 אוגוסט 2015
ג'ירקה וינס . אל יווני בגיל 25 (צילום: אינסטגרם)

ג'ירקה וינס . אליל סטייל בגיל 25 (צילום: אינסטגרם)

גיבור הסטייל: ג'ירקה וינס
השבוע התרגש העולם כולו למראה הגרסאות האמיתיות של נסיכי דיסני, פרי יצירתו של האמן הפיני ג'ירקה וינס (25). אלא שעבורי זו לא הייתה הפתעה: אני מכיר את עבודותיו של ג'ירקה מקרוב מאחר ואנחנו חברים ותיקים מזה שנתיים לפחות – התקופה בה אני מפציץ אותו בלייקים על כל תמונה באינסטגרם והוא מתעלם ממני בגסות. וזה לא שאנחנו לא דומים, אני וג'ירקוש: שנינו צעירים כריזמטיים ומבטיחים בשנות העשרים לחיינו שכובשים את האינטרנט בסערה. כמו כן, הוא פיני שומט לסתות שמטייל בעולם, עובר מפסטיבל מוזיקה למסיבת גג, גר בדירה מושלמת ובדיוק השלים תקופת רילוקיישן פוטוגנית במיוחד באוסטרליה. אני עומד בפקקים של הרכבת הקלה ומתפלל שלא יאכלו אותי חולדות.

בקיצור, ג'ירקה הוא מה שמור סילבר תקרא לו איט בוי – ויש לו מלתחה שנבנתה בדיוק עבור המעמד המחייב הזה. היא מבוססת על פריטי בייסיק בצבעוניות נורדית של שחור ולבן, מחולצות אוברסייז מפוספסות ועד לסנדלי פלטפורמה וגרבי אדידס גבוהות, אליהם הוא מצוות פריטים בנפחים משתנים: מעילי ענק של אלכסנדר וונג, כובעים רחבי שוליים, קימונו אוורירי בקיץ, מכנסי עור של אקנה בחורף ואינסוף סניקרס מונוכרומטיות שגורמות לי להתקפי זעם. ביחד, הארון שלו יוצר מראה מתעתע שמייצג היטב את רוח התקופה, אם המושג הזה בכלל קיים. כי פעם אחת ג'ירקה הוא נער חוות מזוקן, ופעם אחרת אביר עירוני אדג'י, ובפסטיבל הזהויות והג'נדרים הזה הבגדים הם כלי משחק מושלם. אם הוא יחזור אליי אי פעם לשיחות, אדווח לו שהתלהבתם.

אפילו בסלפי מראה הוא עובר כמו שצריך (צילום: אינסטגרם)

אפילו בסלפי מראה הוא עובר כמו שצריך (צילום: אינסטגרם)

עבודות שלו עפות עכשיו ברשת (צילום: אינסטגרם)

עבודות שלו עפות עכשיו ברשת (צילום: אינסטגרם)

קושר משהו על עצמו (צילום: אינסטגרם)

קושר משהו על עצמו (צילום: אינסטגרם)

הטרנד: טישירט גרפית
"הטישירט הגרפית חוזרת", הכריזו השבוע בחגיגיות באתר האינטרנט business of fashion, ואני בכלל לא שמתי לב שהיא נעלמה. במשך שנים ארוכות אני מקפיד לספר לכל מי שרק מסכים לשמוע על סלידתי העמוקה מהמחדל האופנתי הזה: טי שירטס עם כיתובים בנאליים ("no guts no glory") / תמונות משעממות (גשר ברוקלין) / סתם התחכמויות מעייפות (וודקה, קונקטינג פיפל). גם כשזה מגיע למותגי על העסק פשוט לא מתרומם: הקונים אמנם מתים על טישירטס בחסות מארק ג'ייקובס או דולצ'ה גבאנה כי זה מאפשר להם להרגיש לרגע כמו אצולה, וגם בתי האופנה שמחים על ההזדמנות לפנות לקהלים חדשים ללא צורך להשקיע יותר מדי בעיצוב – אבל התוצאה היא תמיד מוצרים לאים ואנטי אופנתיים בעליל, בהם בעיקר שם המותג מרוח בענק ומסביבו דממה שקטה של לוזריות.

בשנים האחרונות, מסתמן, הקהל הבין את הטריק ולקח צעד אחורה. עדרים של אמריקאים שמנמנים עם חולצות אברקומבי אנד פיץ', בשילוב פליטי שנות השמונים שמתעקשים עדיין ללכת עם חולצות גאנז אנד רוזס, הפכו את הטישירט המאוירת למשהו שאתה מוצא בעיקר בשווקים בבנגקוק. חובבי אופנה נמנעו לרוב במופגן מכיתובים מתחכמים או הדפסי פופ בולטים, ואת מקומם בעולם המבוגרים החליפו חולצות בצבעים אחידים וטיפולים מינימליים, פסים אלגנטיים או כיס צד ייצוגי. אלא שעכשיו, מספרים הקניינים וחוזי הטרנדים, משהו קורה. יותר ויותר מותגי נישה פרטיים מקדישים את עצמם אך ורק לעיצובי חולצות טי שירט מאוירות, אמנותיות ומתוחכמות במיוחד (במחירים שנעים סביב ה-80 דולר לחתיכה), וגם בתי אופנת העילית רואים פתאום בחולצות היומיומיות כדרך להנגיש את הקולקציות האחרונות שלהם לקהל הרחב, וההתכתבות הארטיסטית בהתאם.

ובכן, קשה להגיד שהשתכנעתי. מבט על היבול הנוכחי לקראת הסתיו מוכיח כי רוב המותגים המקומיים מתאמצים לברוא מחדש את אותו קונספט ישן, אך התוצאה הסופית לא מעוררת השראה ובורחת שוב לאותם עולמות דימוי אורבניים ומשפטי חוכמה קלישאתיים. אולי זה בגלל שהישראלים הם קהל שבוי, כזה שייקנה טישירט בכל מקרה, ואולי כי הם עוד לא מרגישים שהמהפכה כבר כאן. בעולם אפשר למצוא טישירטס גרפיות מאתגרות הרבה יותר, בחסות בתי אופנה כמו ניל בארט, ז'יבנשי וראף סימונס, אבל אלה מגיעות עם תווי מחיר שערורייתיים שמשאירים אותן נחלתם של מעטים. יהיה מעניין לעקוב אחרי האבולוציה הקרובה של הטישירט וללקט בחשאי פריטים אהובים ממותגי נישה סקנדינביים יקרים במיוחד. עד אז, אני עם חלק.

טי שירט

טי שירט

1. b-oe, מחיר: 148 שקלים
2. dont tell mama, מחיר: 190 שקלים
3 ג'יבנשי, מחיר: 1569 שקלים
4. junya watanabe, מחיר: 520 שקלים
5. Adika, מחיר: 89 שקלים
6. neil barrett, מחיר: 830 שקלים
7. אילבן פריז לסטורי, מחיר: 249 שקלים
8. H&M, מחיר: 99 שקלים
9. g-star, מחיר: 299 שקלים
10. lanvin, מחירף 956 שקלים
11. vans מתוך קולקציית דיסני, מחיר: 199 שקלים
12. pepe jeans, מחיר: 355 שקלים
13. בלו בירד, מחיר: 79 שקלים
14. raf simons, מחיר: 955 שקלים
15. דיזל בלאק גולד, מחיר: 310 שקלים

הצבע: ירוק זית
בשלב מסוים בנעוריי שכנעה אותי אמי שירוק זית הוא ה-צבע שלי. ידעתי שהנימוק שלה שקרי להפליא – "בכלל אין לך עיניים חומות, כשאתה מביט לשמש הן ממש בצבע זית!" – אבל מיואש מגווניי הבנאליים אימצתי אותו בשמחה. תוך זמן קצר כבר הרכבתי לעצמי מלתחה שמתבססת כמעט כולה על אותו גוון עכור, משוכנע שהוא זה שיבליט לכולם את הגנים המולטים הנחבאים שלי. התוצאה כמובן הייתה מכמירת לב: לא רק שקולקציית החולצות בירוק זית שידרה סקס אפיל של טפנד, אלא שהיא גם גרמה לי להיראות עייף וכתוש ומבוגר לגילי. בצבא שוב נכנס הצבע לחיי, אבל מאחר ובאותה תקופה חתמתי כל יום באכילת ניחומים של קינדר בואנו ושני מגנומים, גם אז לא ממש עפתי על עצמי בירוק.

עכשיו אני נותן לזה צ'אנס נוסף. ירוק הזית, אם לשפוט על פי התצוגות האחרונות של ג'ון וורווטוס, בלסטאף, אוליבר ספנסר, קואץ' וכריסטופר ריבורן, הוא אחד הצבעים המשמעותיים ביותר לחודשים הקרובים: עמוק מספיק בשביל להיחשב סתווי, מחוספס מספיק בשביל להישאר סקסי. אלא שהפעם, בניגוד לסיבובים קודמים על הגוון, הוא קודם כל מודרני מאוד: הרפרנסים הצבאיים עדיין איתנו, כמובן, אבל משאירים הרבה מקום לגזרות חדות ולפריטים ספורטיביים שנשטפים פתאום בצבע הרשמי של צה"ל. וככה צריך גם ללבוש אותו: לא כתחפושת בניחוח קמופלאז', אלא כצבע בסיס גברי ווורסטילי, שמתלבש יפה על הפריטים האורבניים ביותר ונותן להם מגע קל של שטח אש.

זית אינדיד. מימין: ברברי לחורף 2015 ומשמאל קנזו (צילום: גטי אימג'ס)

זית אינדיד. מימין: ברברי לחורף 2015 ומשמאל קנזו (צילום: גטי אימג'ס)

פריטים שאהבנו בירוק זית

פריטים שאהבנו בירוק זית

1. משקפי שמש, asos, מחיר: 82 שקלים
2. חולצה, asos, מחיר: 71 שקלים
3. חולצה, אמריקן איגל, מחיר: 69 שקלים
4. מעיל, רנגלר, מחיר: 499 שקלים
5. נייקי לסטורי, מחיר: 699 שקלים
6 דיסקווארד לבוטיק ל'איטליה, מחיר: 950 שקלים
7. שעון, נאוטיקה, מחיר: 399 שקלים
8. מעיל, H&M, מחיר: 199 שקלים
9. תיק, filson, מחיר: 1274 שקלים
10. נעליים, bally, מחיר: 2500 שקלים

המותג: common projects
האמת היא שאין לי דרך לכתוב את האייטם הזה בלי לצאת אפס. אלו סניקרס שעולות 400 דולר לזוג ובשום עולם אין באמת הצדקה לקנות אותן במקום, נגיד, לממן השכלה גבוהה. ועדיין, קומון פרוג'קטס היא אובססיה שאני פשוט לא מצליח להתגבר עליה: מותג הנעליים הניו יורקי עם המספר הסידורי המוזהב, שנוסד ב-2004 על ידי פלביו גירולמי ופראטן פופאט, הוא כל מה שרגליים צריכות בעולם הזה: עיצובים נקיים וארכיטקטוניים אך יומיומיים להפליא, נגישות פשוטה שמקבלת טיפול מלכותי בחומרים ובטכניקות, מראה לא מתאמץ בעליל שהופך אותך אוטומטית לבחור הכי מגניב בבלוק. בשנים האחרונות, מאז שפרץ לתודעה, שיתף המותג פעולה עם מעצבים דוגמת טים קופנס ורוברט גלר, ובמקביל הרחיב את ההיצע גם לנעלי דרבי, לואפרס ומגפיים, ובקולקציה לחורף 2016 יש גם תיקים מוצלחים במיוחד ומגוון מרגש של צבעים מדויקים. כל אלה כמובן לא רלבנטיים לחשבון הבנק הממוצע, אבל המזל הוא שרשתות רבות דואגות לאמץ את הקו הנינוח והמתוחכם של קומון פרוג'קטס ולתרגם אותו לדגמים להמונים. תזכורת נוספת לזה שכסף לא בהכרח קונה מגניבות – אלא אם מדובר בהרבה כסף, כמובן, ואז כבר הסיפור שונה.

קומון פרוג'קט

קומון פרוג'קט. כל מה שהרגליים שלכם צריכות

 

הרשימה: דברים שצריכים להיות שלי

הרשימה

הרשימה

1.השעון:  JUNGHANS
מטרותיי לשנה העברית החדשה: הגשמה עצמית, עזרה לזולת, מחוגים זהובים ורצועת עור איכותית. 1,125 פאונד, אפשר לקנות כאן

2. החולצה: קסטרו
והנה עוד הוכחה לכך שאני בחור תרבותי: מת על מוזיאונים, או לפחות על חנויות פופ אפ במוזיאונים. שיתוף הפעולה של קסטרו עם מוזיאון תל אביב מציג קולקציית קפסולה של חולצות שעושות כבוד לאמנים ישראלים. "איש על החוף" של אורי גרשט היא הבחירה הפרטית שלי – אבל שוב, זה רק בגלל שאני בחור עמוק להחריד. 99 שקלים, להשיג כאן וגם בחנות הפופ אפ במוזיאון

3. התיק: הרשל לסטורי
את שנותיי בחטיבה אני זוכר כמסע צלב של הורמונים משתוללים, בלבול חברתי וג'נספורט חבוט. ייתכן מאוד שעם ההרשל הזה, המככב עכשיו בחנות הפופ אפ החדשה של סטורי לקראת החזרה ללימודים, דברים היו נראים אחרת. 519 שקלים, להשיג בשינקין 64 תל אביב

4. התמונה: SONIC EDITIONS
אנשים שאתם צריכים בחדר השינה שלכם: פול ניומן. ועדיף בוונציה של 1963, בתמונה מודפסת וממוסגרת ידנית, ב-495 עותקים בלבד ועם צ'ארם גברי שמאיר את יתר האנושות באור בעייתי במיוחד. החל מ-79 פאונד, אפשר לקנות כאן

5. המכנסיים: דורון אשכנזי
הקולקציה החדשה של המעצב הישראלי הוותיק היא תמהיל הסתיו האולטימטיבי: מחויטת אך קז'ואלית, נגישה אך מושקעת. הוא קורא לזה "כאוס טקסטיל באווירת ניינטיז", אני קורא לזה "מכנסיים שיעשו לי תחת מושלם". 850 ₪, דיזנגוף 187 תל אביב

6. הקולקציה: THOM BROWN
בדיוק כשהרגשתם שאין לכם מספיק יונקים ימיים במלתחה, מגיע המעצב הניו יורקי ומציע גרסה משלו לסיפור יונה הנביא. למתקשים, יש גם תיק גב בצורת צב ים. 2,000 דולר, אפשר לקנות כאן

השאירו תגובה