קיץ 2015: להתלבש כמו ישראלי, אבל בסטייל

האם שילוש הקיץ הקדוש של הגבר הישראלי – גופייה, ברמודה וסנדלי נוחות– יכול להיראות טוב? ובכן, זה לא פשוט, אבל בואו ננסה בכל זאת

מאת  | ‏ 8 יולי 2015
קיץ וחם אבל בסטייל (צילום: מתוך הבלוג  bangarangblog)

קיץ וחם אבל בסטייל (צילום: מתוך הבלוג bangarangblog)

המדריך: כך תלבשו נכון את מדי הקיץ

הבוס הגדול אישר לי סופית את מה שבעצם כבר ידעתי: בשבועות האחרונים אני נראה נורא. האינטליגנציה הרגשית שלו, בתוספת שורה של סעיפי חוק ביחסי עובד-מעביד, מנעו ממנו להגיד את מה שבדיוק עבר לו בראש, אבל בסוף הוא לא ממש הצליח להתאפק. "אתה יודע עמרי", פלט יום אחד בעודי נמק על הכיסא במשרד, "מעניין לראות אותך בתקופת הקיץ. אני רגיל לחשוב עלייך כטיפוס של חורף. כל הווייב שלך הוא של צעיפים, שכבות…". פקחתי את עיניי בתדהמה וחיכיתי להמשך המשפט, כשבינתיים בוסית מס' 2 החליטה להצטרף ללינץ'. "כן, אפשר להגיד שבאופן כללי הקיץ הוא לא העונה שמוציאה את המיטב שבך", צייצה, "זה לא יושב עלייך טבעי".

מה שישב עליי טבעי באותו רגע היה לנעול את הדלת ולעשות כאן באולינג קטן לקולומביין. אלא שאז העפתי מבט קצר בלוק איתו הגעתי למשרד והבנתי שהם צודקים: הקיץ ניצח אותי. טישירט סתמית, ג'ינס קצרים שמזמן היו צריכים להיזרק וטבע נאות שנשבעתי שאפסיק לנעול כבר באמצע יולי שעבר. אז נכון, תקופת המבחנים באוניברסיטה לא משאירה לי כרגע יותר מדי זמן להתלבט באשר לאאוטפיט המושלם, וגם ממילא חם ומגעיל לי ולח לי בגבות, אבל יש כאן משהו עמוק יותר. אם החורף הוא מגרש משחקים ענק בכל מה שקשור לסטייל, הקיץ אצלי הוא תקופת יובש שגורמת לפנטזיות האופנתיות להתמלא בחול ים מעצבן. בחודש מאי עוד שכנעתי את עצמי שסוודרים דקיקים הם פריט חובה לעונה החמה, ביוני עדיין הצלחתי להקפיד על מכנסיים ארוכים מקופלים בקרסול, כי ככה עושים באירופה; ביולי כבר המרתי את כל האידיאולוגיה בפלח אבטיח קר, התחלתי להסתובב עם תחתונים אכולי עש ושכנעתי את עצמי שהוואינאס זו הצהרה אופנתית.

1. גופיה: רנואר, מחיר: 29 שקלים 2. מכנסיים, גולף, מחיר: 229 שקלים 3. סנדלים: בוטגה ונטה, מחיר: 3049 שקלים 4. גופיה: ראף סימונס, מחיר: 780 שקלים 5. מכנסיים, מארק ביי מארק, מחיר: 750 שקלים 6. כפכפים, אלדו, מחיר: 345 שקלים 7. חולצה, j w anderson, מחיר: 725 שקלים 8. מכנסיים, פולו ראלף לורן,  מחיר: 527 שקלים 9. כפכפים, ASOS, מחיר: 153 שקלים 10. גופיה, רוברטו קוואלי לבוטיק ל'איטליה מחיר: 812 שקלים 11. כובע, טימברלנד, מחיר: 169 שקלים 12. מכנסיים, פרד פרי לפקטורי 54, מחיר: 449 שקלים 13. סנדלים, שופרא, מחיר: 680 שקלים

1. גופיה: רנואר, מחיר: 29 שקלים 2. מכנסיים, גולף, מחיר: 229 שקלים 3. סנדלים: בוטגה ונטה, מחיר: 3049 שקלים 4. גופיה: ראף סימונס, מחיר: 780 שקלים 5. מכנסיים, מארק ביי מארק, מחיר: 750 שקלים 6. כפכפים, אלדו, מחיר: 345 שקלים 7. חולצה, j w anderson, מחיר: 725 שקלים 8. מכנסיים, פולו ראלף לורן, מחיר: 527 שקלים 9. כפכפים, ASOS, מחיר: 153 שקלים 10. גופיה, רוברטו קוואלי לבוטיק ל'איטליה מחיר: 812 שקלים 11. כובע, טימברלנד, מחיר: 169 שקלים 12. מכנסיים, פרד פרי לפקטורי 54, מחיר: 449 שקלים 13. סנדלים, שופרא, מחיר: 680 שקלים

במילים אחרות, הקיץ תקע סיכה מלאת לחות בבועת ההזיות שלי והזכיר לי שאני ישראלי. ולגברים ישראלים, כידוע, יש סט מדים רשמיים אחד ביולי-אוגוסט: סנדלי נוחות, מכנסיים קצרים וגופייה. בדרך לים, בדרך מהים, כשיושבים לבירה עם חברים או כשמתייצבים לארוחת שישי אצל סבתא, אנחנו לובשים בדיוק אותו דבר, מקפידים על השילוש הקדוש שגורם לכולנו להיראות בינוניים באותה מידה.

האמת היא שזה די לגיטימי, הרי לאף אחד אין כוח להשקיע לפני שהוא יוצא לטאבון הלוהט שהוא העולם. ובכל זאת, ווי קן דו בטר. האינסטינקט החייתי שגורם לגברי ישראל ללבוש כמה שפחות לא באמת חייב לעמוד בסתירה מוחלטת לכל יסודות הסטייל: אפשר ללכת על המראה המוכר כל כך, זה שמדי פעם הוא סקסי אבל לרוב סתם זרוק מדי, ולתת לו את הטיפול הנכון שיגרום לנו להיראות קצת פחות מטונפים וקצת יותר עשויים.

1. גופיה, לי קופר מחיר: 79 שקלים, 2. מכנסיים, ואנס, מחיר: 329 שקלים, 3. סנדלים, ניקולס קירקווד, 1900 שקלים 4. חולצה, neil barret, מחיר: 817 שקלים 5. סנדלים, בירקנשטוק לאוריג'ינלס, מחיר: 549 שקלים 7. כובע, PULL&BEAR, מחיר: 99 שקלים 8. גופיה, G STAR, מחיר: 249 שקלים 9. מכנסיים, theory, מחיר: 580 שקלים 10. כפכפים, UNITED NUDE, מחיר: 750 שקלים 11. גופיה, לי קופר, מחיר: 99 שקלים 12. מכנסיים, לי קופר, מחיר: 169 שקלים 13. סנדלים, פייר הארדי, מחיר: 990 שקלים

1. גופיה, לי קופר מחיר: 79 שקלים, 2. מכנסיים, ואנס, מחיר: 329 שקלים, 3. סנדלים, ניקולס קירקווד, 1900 שקלים 4. חולצה, neil barret, מחיר: 817 שקלים 5. סנדלים, בירקנשטוק לאוריג'ינלס, מחיר: 549 שקלים 7. כובע, PULL&BEAR, מחיר: 99 שקלים 8. גופיה, G STAR, מחיר: 249 שקלים 9. מכנסיים, theory, מחיר: 580 שקלים 10. כפכפים, UNITED NUDE, מחיר: 750 שקלים 11. גופיה, לי קופר, מחיר: 99 שקלים 12. מכנסיים, לי קופר, מחיר: 169 שקלים 13. סנדלים, פייר הארדי, מחיר: 990 שקלים

איך גורמים לזה לקרות? ראשית, נמנעים מחנויות גלישה. כלומר, לא משנה כמה אתם חתיכים, אם תסתובבו בעיר עם ברמודה בהדפס דקלים והכיתוב "beach boy", לנצח תראו כמו האח הקטן וההורמונלי מדי שלכם. שנית, דואגים לפרופורציות: לא רק שבגדי הקיץ שלכם צריכים להיות במידה מתאימה – כי גופיות ענקיות זה חמוד אבל ניפ סליפ קבוע זה מגוחך – צריך שהם גם יצרו מראה בנוי מספיק. בחרתם בחולצת אוברסייז דקה? דאגו בבקשה שהמכנסיים יהיו קצרים והדוקים, ותמיד מעל קו הברך, וכבר המראה הולך פחות לאיבוד. שלישית, וזה כלל ברזל: דואגים להיות נקיים. העולם כולו נועל היום סנדלי נוחות בסגנון הבירקנשטוק המוכרים, אבל ההבדל בין זוג נקי בצבעוניות בוהקת לבין מאגרי הבקטריות שקניתם לפני חצי עשור הוא דרסטי. כמה שינויים קלים וקצת תשומת לב, ופתאום הכניעה הלאומית שלנו לחום עשויה להיראות כמעט פוטוגנית.

השיער: בצבע טורקיז

אז מסתבר שעכשיו כל הגברים האמיתיים באינסטגרם החליטו לצבוע את השיער לצבעי מים קסומים כמו טורקיז, סגול לילך וירוק טחב, אבל בגלל שההאשטג #מתאמץ פחות עובד, החליטו ללכת על #merman – שזה כמו בת ים, רק במאצ'ו. מה שמחזיר אותי לילדותי, בה בכל פעם שהייתי פוקד את חוף מכמורת עם הוריי מיד הייתי קופץ לבין הגלים, מדמיין שאני אריאל, מנסה לשיר את שיר הנושא של הסרט מתחת למים ונפלט אל החוף עם הרעלת מלח וזפת בלשון. ובמילים אחרות: הטרנד הזה, כמו כל טרנד מוגזם אחר, ייראה עליכם טוב רק אם הייתם הראשונים לאמץ אותו – במקרה דנן, בסוף הסתיו האחרון ולא רגע אחד אחרי. אם אתם היפסטרים תל אביבים שנזכרו רק עכשיו לשטוף את זקנם בצבעי ים כאקט חתרני, אגיד רק שברגע שאינסטגרם פרס עליכם חסות, הגיע הזמן לבחון את האינדיבידואליזם שלכם. במצב זה, המינימום שתוכלו לעשות הוא לסרק את שיערכם התכלכל ולשמור עליו מטופח. ממליץ על שימוש בגירקרקפת.

תנסו את זה אבל בזהירות (צילום: אינסטגרם מרמיין)

תנסו את זה אבל בזהירות (צילום: אינסטגרם מרמיין)

היפסטרים? מה פתאום (צילום: אינסטגרם מרמיין)

היפסטרים? מה פתאום (צילום: אינסטגרם מרמיין)

אין ספק שזה אחר (צילום: אינסטגרם מרמיין)

אין ספק שזה אחר (צילום: אינסטגרם מרמיין)

הטרנד: גברים בפיג'מה

ירים יד מי שמחזיק בארון פיג'מה. כלומר, פיג'מה אמיתית: לא אוסף מתפורר של חולצות סוף מסלול ושרוואלים בהדפס להבות, אלא סט תואם של מכנס וחולצה שאותו הוא שולף מדי ערב, כנראה מיד לאחר שלגם את הוויסקי, כיבה את העששית, חבש את המצנפת וכתב אגרת לאהובתו מעבר לים. הרי אם חושבים על זה לרגע, מבינים שקניית פיג'מה היא אבסורד: למה להשקיע בבגד שנועד אך ורק לפעולת השינה המאתגרת, כשהעולם מלא בכנסי מחזור ומרוצים עממיים המייצרים חולצות בדיוק לאותה מטרה?

המעצבים הגדולים, מסתמן, מסכימים איתי לחלוטין, וכהוכחה הם בחרו לשלוח אל מסלולי התצוגות האחרונים בשבועות אופנת הגברים בפריז ובמילאנו שורה ארוכה של פריטים בהשראת פיג'מה – מראה משתלם כלכלית שיכול ללוות אותך מהבוקר עד הערב, ואז גם ללילה. מסטים תואמים ונוזליים בדולצ'ה וגבאנה וורסאצ'ה, דרך חליפות הפיג'מה הקצרות והממזריות של דריס ואן נוטן ועד החלוקים עם גימורי הפרווה של גוצ'י וז'קטי הסאטן המעוטרים בלואי ויטון – הקולקציות האחרונות מסמנות שצריך להיות לכם נוח, וגם כמה שיותר פרחוני. במובן הרחב מדובר בטרנד מעניין שמצביע על מגמת התרחקות מהדימויים המאצ'ואיסטים הקלאסיים לעבר מחוזות של ג'נדר מעורפל וגבריות הרבה פחות תוקפנית. במובן הצר, מדובר בסטייל שדורש קצת אומץ, אבל גם גורר הרבה פאן. שימו מזרונים בסלון ופופקורן במיקרו, הלילה עושים שיגועים.

 

ללכת עם לואי ויטון ולהרגיש בבית (צילום: גטי אימג'ס)

ללכת עם לואי ויטון ולהרגיש בבית (צילום: גטי אימג'ס)

הטרנד: פיג'מוש. מימין: גוצ'י, משמאל: דריס ואן נוטן (צילום: גטי אימג'ס)

הטרנד: פיג'מוש. מימין: גוצ'י, משמאל: דריס ואן נוטן (צילום: גטי אימג'ס)

גיבור הסטייל: ג'ים צ'פמן

ג'ים צ'פמן לא עושה שום דבר מיוחד כשזה מגיע לאופנה. הוא לא הבחור שיציג לכם סטייל פורץ דרך וגם לא אחד שלוקח סיכונים מיותרים. וזאת כנראה הסיבה שכל כך כיף לי לראות אותו על השטיח האדום: הבריטי בן ה-27, שפרץ כסנסציית יוטיוב ומחזיק היום ביותר מ-2.2 מיליון עוקבים שמחכים לסרטונים השבועיים שלו, הוא דוגמה מוצלחת במיוחד למישהו שהצליח להתפרסם בלי להתחפש – או אם תרצו, מודל לנורמליות לבושה היטב.

את המשכורת הרצינית הראשונה שלו, מרגע שהפך לסלבריטי ובהמשך גם לדוגמן, בזבז צ'פמן על חליפה מצוינת של ברברי, אבל נראה שההתמכרות האמיתית שלו היא דווקא לחולצות טישירט זולות של יוניקלו, מהן הוא קונה לפחות 7 מדי עונה. המראות שלו על השטיח האדום סובבים סביב קלאסיקות בריטיות וחליפות שלושה חלקים בחייטות מוצלחת, בתוספת הרבה צווארוני גולף, מטפחות כיס ונעלי מונקס. הלוקים היומיומיים כוללים בעיקר הרבה ג'ינס, סווטשירטים שחורים או לבנים ומעיל אופנוענים אחד שהוא מרבה לחרוש עליו. התוצאה הסופית היא מראה גברי יציב במופגן, קוהרנטי ונעים – כל הדברים שפאשניסטים מתרחקים מהם, וכאן נראים מחמיאים במיוחד. כנראה שלהתלבש גנרי יכול להיות בחירה חכמה.

מחפשים השראה? קבלו את ג'ים צ'פמן (צילום: גטי אימג'ס)

מחפשים השראה? קבלו את ג'ים צ'פמן (צילום: גטי אימג'ס)

הכי לא סתם זרקתי על עצמי משהו (צילום: גטי אימג'ס)

הכי לא סתם זרקתי על עצמי משהו (צילום: גטי אימג'ס)

הרשימה: דברים שצריכים להיות שלי

הרשימה

הרשימה

1. הסניקרס | נייקי
בעקרון נקודות זה הדפס נוראי, ונעליים בהדפס נקודות זה מתאמץ עד מתנשף, אבל הסניקרס החדשות ישנות מסדרת נייקי רושי (הושקו ב-2012 ועכשיו חוזרות לסיבוב נוסף) הן קודם כל פריט משמח, וזה לא מעט. תוסיפו להן טוטאל לוק שחור ומבט מתנשא, והן אפילו יצליחו להיראות אלגנטיות. 549.9 ₪, אפשר לקנות ברשת פקטורי 54 וב  Sneakerbox-(בן יהודה 225 ת"א)

2. הז'קט | פול סמית'
הביאו את הסתיו. לא, באמת, שמישהו ייקח כאן יוזמה ויטפל בזה. 578 אירו

3. הטבעת | אגס ותמר
כי אם כבר ג'ון סנואו יצא מחיי, לפחות שיישאר בהם זכר לגבריות מלכותית מאופקת – ועדיף כזאת שתראה אלגנטית גם עוד 20 שנה. 6,150 שקלים, אפשר לקנות בשבזי 43 תל אביב, ואפשר גם כאן

4. הבושם | ג'רמי סקוט לאדידס
כי על עדינות הריח שלו אפשר להתווכח, אבל עדינות ממילא לא הייתה אף פעם מזוהה עם ג'רמי סקוט – מעצב הבית של מוסקינו, שמשתף כבר כמה שנים פעולה עם אדידס. הבושם הראשון שלו לחברה, בניחוח יוניסקס, הושק לאחרונה במהדורה מוגבלת של 10,000 פריטים, והוא מגיע בצורת הנעל האיקונית עם הכנפיים. או כמו שחבריי למשרד קראו לזה: הבושם של גולדן בוי.  אפשר לקנות בחנויות אדידס נבחרות, אבל רק בחו"ל

5. המגפיים | פלדיום לסטורי
הנה דבר שלא חשבתי שאכתוב בחיי: אני קצת מאוהב בפלדיום. כלומר, מגפי הקנבס האיקונים של צבא החוץ הצרפתי הם עדיין אחד הפריטים הכי גסים שתוכלו לשים על הרגל, וגם המחיר הנוכחי גורם לחשוב פעמיים לנוכח העובדה שמדובר בנעלי עבודה. ובכל זאת, האפקט המצטבר הוא כמו זריקת טסטוסטרון שיכולה להפוך גם את נער הקניונים המנוזל ביותר לפלאח אירופאי עם ריח של שמש. כיף. 349-699, אפשר לקנות ברשת סטורי

 

 

השאירו תגובה