ספטמבר אישיוז: שערי ווג הגדולים
הגליון החשוב ביותר בשנה כבר מעבר לפינה | עבה יותר מקודמו ועם תמונות מחתונתה של קייט מוס, הרשו לנו להמר שמדובר ברב מכר
התנ"ך של עולם האופנה, שאפילו קיבל כבר סרט הנושא את שמו, קרב ובא. גליון ספטמבר של מגזין ווג האמריקני בעריכת אנה וינטור כולל השנה 584 עמודי מודעות – 50 יותר מבשנה שעברה, עוד קצת עמודי תוכן, וקייט מוס אחת על השער.
זו היתה שנה טובה מאוד לגברת וינטור עם זינוק במכירות המגזין שמגיע כיום ל-1.3 מיליון קוראים. העלייה הזו במספר הקוראים ובכמות המודעות היא אולי אינדיקציה לשיפור במצב הכלכלי וליציאה מהמשבר, אבל לא כל המגזינים נהנים מהצמיחה המחודשת. המכירות בדוכנים של הארפר'ס באזאר ומארי קלייר צנחו למשל בכ-20 אחוז מאז תחילת השנה. לכן נכון אולי להתייחס לכך כעוד הוכחה לנצחון האג'נדה של וינטור, מההוגות החשובות של תרבות הסגידה לסלבריאים וממנסחות האסכולה של התרבות כמוצר צריכה. מגזין האופנה שלה הוא מפגן של אישה עשירה, כוחנית ומתנשאת הממתיקה שפתיים ומחלקת טיפים נדיבים במסווה של ירידה אל העם. זהו מצב נדיר בעידן היכחדות עיתונות הפרינט, עורכת ראשית שבשנה אחת מצליחה לשמור על היקף פרסום אדיר ולהגדיל את התפוצה. יש מצב שברגעים אלה ממש מתעדכן תלוש המשכורת שלה. הלכנו להיזכר בכמה מהשערים הגדולים של הגליון הגדול של השנה.
ומדהים לראות איך התקופה באמת הפכה מתור הזהב של הדוגמניות לתור הזהב של השחקניות…
מאת: שירה | 27 ביולי 2011 | 15:30