עולם האופנה רותח: אדידס תובעים את מארק ג׳ייקובס
מותג הספורט הוותיק החליט לתבוע את מעצב העל מארק ג'ייקובס על העתקה של עיצוב דומה מדי. "אדידס הביאה את הפסים לסמל איקוני, הם הפכו לטריידמארק", טוענים בחברה. מתברר שעם הפסים לא מתעסקים
אדידס ידועים בעיקר בזכות הפסים שלהם. מוטיב שלושת הפסים של החברה לקח אותה מרחקים ארוכים, והיא תעשה הכל על מנת לשמור את בעלותה עליו, גם אם זה אומר לתבוע מעצב על. הפעם מדובר בתביעת ענק נגד מארק ג׳ייקובס, על כך שהוא מוכר סווטשירטים שלאורך שרווליהם רצים פסים בסגנון המוכר.
אמנם אצל ג׳ייקובס מדובר בארבע פסים במקום שלושה, ועדיין אומרת החברה שהדמיון רב מדי, ותובעת את ג׳ייקובס על הטעיית הציבור, הפרת סמל מסחרי ותחרות בלתי הוגנת.
העיצובים המדוברים הם למעשה של המעצבות קייטי הילייר ולואלה ברטלי, אותן יצרו עבור הליין הקז׳ואלי "מארק ביי מארק". ״אדידס הביאה את הפסים לסמל איקוני, הם הפכו לטריידמרק״, מצהירים באדידס ומסבירים את התרעומת. ״מארק ג׳ייקובס עשוי להטעות את הצרכנים לחשוב שהם ניצבים מול בגדים של אדידס, מה שעשוי להכתים את שם החברה, אותו בנתה במאמצים רבים. זה עשוי להיות מזיק במיוחד עבור לקוחותינו שימצאו פגמים או איכות ירודה במוצריו של ג׳ייקובס ויחשבו שמדובר באדידס״.
ישנם מספר חנויות המוכרות גם את הליין הראשי של מארק ג׳ייקובס וגם את אדידס, להם ליין בשיתוף עם המעצב יוז׳י יאממוטו, כמו סאקס בשדרה החמישית בניו יורק סיטי. בדיוק כאן החשש לבלבול, כאשר מדובר באותו קהל יעד בדיוק.
הליין המשני, זה שסביבו התפתחה המחלוקת, אינו נמכר בחנויות יוקרה אלה, והוא גם עומד לפני ביטול והפסקת ייצור בקרוב, מה שעשוי גם לבטל את התביעה ולהפוך אותה ללא רלוונטית. בכל מקרה, יש הטוענים כי אדידס תובעת את ג׳ייקובס בעיקר על מנת לייצר הרתעה, כך שידעו כולם שעם הפסים לא מתעסקים.
העיצוב של ג'ייקובס יותר יפה! חוצפה מצד חברת אדידס!! הלוגו עדיין של אדידס , לא נעשה העתק כלל! במקרה הקיצוני נלקחה השראה מהפסים שאדידס אימצה לעצמה כבלעדית עליהם. (אבסורד)
מאת: ליאת | 16 באפריל 2015 | 17:19ואם זה היה שלושה פסים או חמישה? אז זה בסדר?
מאת: אורח | 16 באפריל 2015 | 15:02איפה הגבול?
אהבתי שאדידס(!) חוששים שלקוחות ימצאו פגמים בפריטי גייקובס במחשבה שהפריט הוא בכלל אדידס וכך ייפגע שם החברה. מי מתנדב להעיר אותם?
מאת: אורח | 15 באפריל 2015 | 23:06