ברבי גירל: הבובה האיקונית היא המוזה החדשה של רשתות האופנה
גדלנו עליה, הערצנו אותה, אבל יותר מכל, רצינו את המלתחה המיניאטורית שהלבשנו אותה | עכשיו זה אפשרי, גם מבלי להינחן בפרופורציות הפלסטיות שלה
כל בת בעולם המערבי יודעת שברבי היא אחת מאיקונות האופנה הגדולות שהיו אי פעם, גם אם גובהה 30 ס"מ והיא כלל לא אמיתית.
מאז שיצאה לאוויר העולם בשנת 1959 על ידי חברת מטאל האמריקאית, ברבי החליפה אינספור אאוטפיטים שיתאימו למקצועות השונים בהן עסקה (ברבי למדה רפואה, משפטים, לימדה יוגה, רקדה בלט ואפילו טסה לחלל), וכן שינתה את הלוקים שלה ככל שהשנים והעשורים חלפו. ברבי תמיד הייתה פמיניסטית ופורצת דרך, ולא שכחה להיראות במיטבה כשהיא עושה זאת.
לא פלא שנערות צעירות ואפילו נשים שגדלו על ברבי וטיפחו אוספים שלמים סביב הבובה האהובה והזוהרת הזו, עדיין חולמות בסתר להיראות כמוהה וליהנות מאותם בגדים שהן בעצמן הלבישו אותה תוך כדי משחק. עכשיו החלום הזה עומד להתגשם.
חברת מטאל שיתפה לאחרונה פעולה עם שלוש רשתות אופנה אמריקאיות נבחרות ושונות במהותן, על מנת להציג את האינטרפטציה של כל אחת מהן לבגדים המיניאטוריים של ברבי, עבור נשים אמיתיות שלא עשויות פלסטיק.
| ברבי באייטיז, בניינטיז ובחדר השינה |
שלושת הרשתות ייצאו בסתיו עם קולקציות נפרדות, כל אחת מבוססת על עשור אחר. הרשת העממית האהובה על בנות אמריקה (וישראל), פוראבר 21, תצא עם קולקציה של 29 פריטים בהשפעת שנות ה-90 (טרנד לוהט כשלעצמו). המותג ווילדפוקס ייצא עם קולקציית קפסולה של 8 פריטים בהשראת האייטיז, בעוד שרשת הכלבו לורד אנד טיילור תציג קולקציה של 12 פריטים רומנטיים לשינה ולבית, בהשראת שנות החמישים והשישים, המיועדת לקהל מבוגר יותר.
"ברבי הייתה חשובה לי מאוד כשהייתי קטנה. אפשר להגיד שעם המותג אני משחקת בברבי כל הזמן" אומרת קימברלי גורדון, מייסדת והמנהלת הקריאייטיב של ווילדפוקס. "חשבתי שזה יהיה כיף לדמיין איך הבובות האלו היו נראות אם הן היו אמיתיות, ולהביא את בית החלומות של ברבי למציאות".
המטרה של חברת מטאל בשיתוף הפעולה הזה היא להפוך את ברבי לאייקון אופנה עכשווי. "אנחנו רוצים להראות שברבי היא מותג הרבה יותר גדול מסתם בובת אופנה בגובה 30 ס"מ." אומרת סמנכ"לית מטאל, ג'סיקה דאן. אולם זו לא הפעם הראשונה שהחברה מנסה להציג את ברבי ככזו.
בשנת 2009, בזמן חגיגות היובל של ברבי, מטאל חברה למעצבי האופנה האמריקאיים הגדולים, כגון דיאן פון פירסטנברג, ורה וונג וקלווין קליין, שהציגו על מסלולי שבוע האופנה בניו יורק, עם דוגמניות בשר ודם, את העיצובים המיוחדים שלהם לברבי, הבובה האיקונית שלא התבגרה. אנחנו כבר לא יכולות לחכות כדי לרכוש סריג ברבי ולהציג אותו לקן הפרטי שלנו.
אש
מאת: Ilan Dahn | 10 בספטמבר 2014 | 10:11אם היו הופכים את בגד הים בשחור לבן למשהו לביש לנו – זה היה אופנתי. אפילו השמלה השמאלית המקושקשת עם הסרט על הראש ומשקפי השמש עוברת, יכולה לדמיין אותה על אנה ארונוב למשל.. אבל חולצות בטן ורודות עם כיתוב ברבי? מה אני,פרחה בת 14?
עולב.
מאת: ענבר | 20 באוגוסט 2014 | 00:46איך אתם מצליחים לפרסם כתבה שמעודדת אנרוקסיה (המידות הלא-ריאליות של הבארביות) ליד כתבה על חרם בגלל שאין מידות גדולות?? אני פשוט לא מבינה.
מאת: עינת | 19 באוגוסט 2014 | 17:16מי לא גדלה על ברבי? ועדין, לא הייתי מגזימה עם הטרנד..
http://www.ofriraban.com
מאת: Ofri | 19 באוגוסט 2014 | 13:07בבקשה תענו לי
מאת: נועה16 | 19 באוגוסט 2014 | 12:38