הישראלי שמעצב את משקפי השמש של ביונסה
לפני ארבע שנים הקים דניאל סילברמן, בן למשפחת ישראלים, את מותג משקפי השמש המצליח illesteva, יחד אחותו וחברו הטוב | מהר מאד המותג הפך להיות חביב על כוכבות כמו ביונסה, ריהאנה וקארה דלווין | אז מה סוד הקסם של המותג ומה גרם ללו ריד לעצב להם קולקציה?
אחרי שלא הצליח למצוא זוג משקפי שמש שמצאו חן בעיניו, החליט דניאל סילברמן, בן למשפחת ישראלים שעברה להתגורר בארה"ב, לעצב לעצמו זוג. הוא מצא מפעל באיטליה שהסכים לעצב לו כמה דגמים בלבד, וכאשר קיבל אותם מאד התלהב מהתוצר המוגמר.
"כשהגעתי עם הדגם ל-Opening Ceremony בניו יורק, הם הציעו לי להיות החנות המשווקת של המותג", אומר סילברמן (32) בראיון מיוחד ל-Fashion Forward בביקור בארץ. "זה היה לפני ארבע שנים בדיוק. היום, המותג illesteva, נמכר בחנויות שונות, כולל את Colette בפריז ו-brown בלונדון וב-56 מדינות ברחבי העולם".
את illesteva ("אין לשם פירוש, רק צליל נעים") הוא הקים ב- 2010 עם אחותו הקטנה ממנו בשלוש שנים, אלינה, וחברו הטוב, די ג'יי ג'סטין סלגוארו. "כל אחד מביא איתנו משהו אחר למותג", הוא מסביר, "המטרה המשותפת שלנו היא ליצור מוצרים איכותיים, לא רק טרנדים לכן אנחנו מייצרים הכל באיטליה ובגרמניה. חשוב לנו שהמשקפיים שלנו יוכלו לעבור בירושה".
לא קשה לעבוד עם בן משפחה? זה מקור לבעיות, לא?
"אחותי אלינה למדה אופנה בפרסונס, בית הספר הנחשב לאחד הטובים בעולם בתחום האופנה, זה היה מאוד מתבקש שנעבוד ביחד. לכל אחד ישאת התפקיד שלו, היא מאיירת ומעצבת ואנחנו אחראים יותר על המיתוג והצד העסקי".
מה ההורים אומרים על העסק?
"ההורים שלי מאוד תומכים בעסק, ההשקעה הראשונית הייתה שלי כך שהיה פחות לחץ להוכיח את עצמי, כמובן שהיו חששות בתחילת הדרך אבל העסק גדל וההורים כמובן מאוד גאים בי ובאחותי".
סילברמן נולד בגרמניה, לארץ הגיע כשהיה בן 13, לאחר שלוש שנים עבר עם המשפחה לארה"ב ומאז הוא שם. הוא למד שיווק באוניברסיטה במיאמי ואת דרכו בעולם האופנה החל בכלל במותג בגדים בניו יורק. "אני מתגעגע לארץ כל הזמן, יש לי הרבה חברים ישראלים בכל העולם וגם בניו יורק, אני מאד מחובר לצד הישראלי שלי. אני לא מגיע הרבה, אבל כשאני מגיע אני אוהב ללכת לים ולבלות את המשפחה. יש פה אווירה מאד טובה ואני רואה שתל אביב מתפתחת כל הזמן. יש פה המון מסעדות ובתי קפה שאני נורא אוהב ותמיד כיף לחזור לפה. בגלל העסק שלי, לא נראה לי שאחזור לגור פה בקרוב, אבל אני מאד שמח שהמותג שלנו מצליח גם פה".
לא פחדת לפתוח עסק במקום שבתי האופנה הגדולים שולטים בו?
"האמת שלא ידענו כמה תחרות יש בתחום. הכל קרה כל כך מהר וספונטני. לא פחדנו כי הרגשנו שעדיף לא לדעת על כל מה שקורה בשוק, אם היינו יודעים זה היה מפחיד אותנו ומאיים על היכולות והרצונות שלנו, פשוט הלכנו על זה מכל הלב ולמזלנו זה הצליח".
"הפפראצי תופסים הרבה סלבס עם המשקפיים שלנו"
תוך ארבע שנים illesteva הפך למותג סופר מצליח ברחבי העולם וגם אצלנו בישראל כשהוא מיובא על ידי דיוק אופטיקס. אחד הדברים החזקים שעזרו להצלחת המותג הוא, איך לא, הסלבס. בחשבון האינסטגרם של המותג המונה לא פחות מ-44 אלף עוקבים תוכלו למצוא את מיטב הכוכבים של היום מרכיבים את המשקפיים. מביונסה שמחזיקה במספר לא קטן של זוגות משקפיים, דרך אחותה, אייקון האופנה סולאנג', כמו גם ריהאנה, קייטי פרי והדוגמנית הרותחת של השנה קארה דלווין.
"כמו כל דבר במותג שלנו, הכל קורה באופן אורגני. אנחנו לא מרבים לשלוח משקפיים לסלבס, הם בוחרים לקנות את המוצרים שלנו. אנחנו ביחסים מאוד טובים איתם ולשמחתנו הם אוהבים את מה שאנחנו עושים, אז הם מפרגנים לנו", טוען סילברמן, "הפפראצי תופסים הרבה סלבס עם המשקפיים שלנו וזה תמיד נחמד לראות, אבל אין לנו אסטרטגיה מאחורי הקשר שלנו עם הסלבס. אנחנו בטח לא משלמים להם כדי להראות עם הדגמים שלנו".
איך הצלחתם לגרום ללו ריד (ממש מספר חודשים לפני שהלך לעולמו)לעצב לכם קולקציה?
"כל שיתוף פעולה קורה באופן די טבעי, המנהל של לו ריד הראה לו כמה דגמים שלנו והוא מאוד התרשם, אז הצענו לו לעצב לנו כמה דגמים. הוא היה איש מדהים והיה מאד מעורר לעבוד איתו. לא היה לו אכפת מה אנשים יחשבו עליו או על התוצאות, הוא עשה מה שהוא חשב לנכון ומגניב בעיניו. מדובר באיש אגדי ואייקון אופנה בלתי מעורער. שיתופי הפעולה שאנחנו עושים עם המעצבים או עם מותגים אושיות אופנה, זה תמיד קורה בדרך טבעית וחברית, איכשהו החיבור נוצר באופן טבעי והעבודה נעשית הרבה יותר נעימה וקריאטיבית ככה".
מה היית מייעץ ליזמים או מעצבים צעירים שרוצים לפתוח עסק או להתחיל מותג משלהם?
"הייתי אומר לסרב לקבל 'לא' כתשובה, עם כל הקשיים שבניהול ופתיחת עסק עצמאי צריך להיות מאוד נחושים, אחרת זה לא יעבוד. אני גם ממליץ להתמחות בתחום בו אתם רוצים להצליח, לעבוד בשביל חברה גדולה בתחום וללמוד מהם הכל ואז להתחיל משהו משלך, זו דרך מעולה ללמוד ולהבין את העסק אליו אתה נכנס".
יש לכם 44 אלף עוקבים באינסטגרם, זה הישג בפני עצמו. איך זה עובד?
"הרבה מאוד אנשים מכל העולם שולחים לנו תמונות שלהם עם המשקפיים שלנו, תמונות מחופשות, פסטיבלים וכו. הם מתייגים אותנו ואנחנו מאוד אוהבים לחלוק את התמונות הכי מוצלחות באינסטגרם שלנו. ביונסה לא מזמן העלתה תמונה עם המשקפיים שלנו ואפילו שמה את התמונה בתור תמונת פרופיל, אין ספק שזה הקפיץ לנו את העוקבים בכמה אלפים. יש לנו שתי בחורות במשרד שהעבודה שלהם היא לעלות תכנים לאינסטגרם ולפייסבוק זה עבודה במשרה מלאה. הרשתות החברתיות זו דרך נהדרת לקדם את המוצרים שלנו וגם להיות בקשר מתמיד עם הלקוחות שלנו".
מה הצד הבא של המותג? מה מצפה לנו בעתיד הקרוב?
"השקנו ליין של תיקי גב ומטריות שהולך ממש לא רע, אז אנחנו עובדים על לפתח את המוצרים האלו לכיוונים חדשים. יש לנו גם דגמים חדשים של משקפיים בצבעים נועזים. בנוסף, אנחנו רוצים לפתח את המותג לעוד כיוונים ולעצב עוד אקססוריז. בסופו של דבר המטרה שלנו להיות מותג לייף סטייל איכותי".
כל הכבוד ממש יפה מעצב מספר 1!!
מאת: רותם סללך | 9 במאי 2014 | 23:09מאוד מרשים, כל הכבוד לכם!!!
מאת: הדס | 6 במאי 2014 | 10:24אחד ממותגי המשקפיים השווים! אני לגמרי מכורה כבר..
http://www.ofriraban.com
מאת: Ofri | 5 במאי 2014 | 23:42