המותגים האהובים על הישראלים: נייקי ואדידס במאבק צמוד

למרות שהיא מכניסה רק חצי ממנה, אדידס הגרמנית מנצחת את נייקי האמריקאית ברשימת מותגי האופנה האהובים על הישראלים • קסטרו היא הישראלית המובילה בקטגוריה • פוקס ותמנון נכנסו גם הן לרשימת מאה המובילים

מאת  | ‏ 7 אוגוסט 2022
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by adidas Israel (@adidasisrael)

המותג אדידס ניצב בראש רשימת המותגים האהובים על הצרכנים הישראלים בתחום האופנה. המותג הגרמני ממשיך את תנופת השינוי שהוא מיישם בשנים האחרונות תוך דגש על עולמות האופנה באמצעות תת-המותג "אוריג'ינלס", המזוהה עם לוגו התלתן הוותיק, ודרך שיתופי פעולה עם ידוענים מחוץ לעולם הספורט כמו הזמרים האמריקאים ביונסה וקניה ווסט.

במקום השני ברשימה ניצבת המתחרה הגדולה של אדידס, נייקי, מותג הספורט האמריקאי, שהוא גם המותג הגדול בעולם בתחומו, ומופץ בישראל על ידי קבוצת פוקס.

למרות כניסת שחקנים ומותגים נוספים לתחום הפורח של בגדי הספורט בהתאם לטרנד הכושר והנוחות העולמי, שני המותגים הללו מצליחים לשמר את מעמדם כגדולים בעולם. עם זאת, קיים הבדל גדול בהיקף ההכנסות: נייקי הכניסה כ-45 מיליארד דולר ב-2021, בעוד שאדידס הכניסה קצת יותר ממחצית מזה – 25 מיליארד דולר.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Nike (@nike)

גם בשיעורי הרווח הענקית האמריקאית כמעט הכפילה את אלה של המתחרה הגרמנית. לפי אתר Statista, נייקי גם מובילה פי שניים בכמות הספורטאים שנועלים את נעליה. מכירות הנעליים מהוות את הנתח הרווחי ביותר בעוגת הרווחים של שני המותגים – 66% בנייקי ו-53% באדידס. בקרוב יתמודדו שני מותגי-העל זה מול זה במסגרת המונדיאל, שייערך בסוף השנה בקטאר. התחרות האמיתית שם תהיה על החשיפה של המותגים על מדי הנבחרות שיעפילו הכי רחוק במשחקים.

אדידס נכנסה לישראל ב-2003. כיום המותג מתנהל באמצעות חברה מקומית ש-85% ממנה נמצאת בבעלות אדידס העולמית ו-15% בבעלות גדעון מוליוב. אלקטרה מוצרי צריכה מצויה במגעים לרכוש את הפעילות ב-18 מסניפי המותג בישראל. במקביל, נייקי מבית פוקס צפויה לפתוח את סניף הדגל שלה בתל אביב. 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by adidas Israel (@adidasisrael)

הישראליות עקפו את זארה

במקום השלישי ברשימה ניצב המותג הישראלי הוותיק קסטרו. את הרבעון הראשון של השנה סיכמה החברה עם עלייה בהכנסות אך עם הפסד של 26 מיליון שקל בהשפעת מזג האוויר החורפי שהתארך וגל התחלואה. קסטרו, בדומה למתחרים, נהנית משינויי הצריכה שהגדילו את נתח הקניות באונליין. לפני כשנה היא נכנסה לתחום עיצוב הבית עם תת-מותג קסטרו הום.

רביעית ברשימה היא H&M. ב-2010 נפתח בישראל הסניף הראשון של הרשת השבדית, שעד אז הייתה נגישה לישראלים רק בנסיעות לחו"ל. זכיינית המותג בישראל היא קבוצת מאץ' ריטייל.

שלושה מותגים ישראלים, דומים ושונים ביניהם, תופסים את המקומות הבאים בדירוג: פוקס של קבוצת האופנה הגדולה בישראל דורג חמישי; רשת אופנת הלואו-קוסט תמנון במקום שישי; ואחריה במקום השביעי רשת H&O.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by CASTRO (@castrofashion)

בדומה לכלל הרשתות והחנויות, גם הן סבלו מתעתוע העונתיות והחורף הממושך ומגל התחלואה של תחילת השנה. בנוסף לאלה, ניהול המלאים תחת אתגרי השילוח הכביד גם הוא, והמחסור בכוח-אדם פגע בכל רשתות האופנה בכל הארץ.

זארה הספרדית, חביבת הישראליות בכל הנוגע לקניות באונליין, מוקמה במקום השמיני בדירוג. על פי נתוני רכישות אונליין, שמתפרסמים בגלובס ומסתמכים על נתוני חברת שופ אנליטיקס, האתר של זארה שהושק בישראל רק בשלהי הקורונה, זכה מיד לאהדה.

הכתבה התפרסמה במקור באתר גלובס

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by H&M (@hm)

השאירו תגובה