מחוץ לפריים: מונרו הזוהרת ומרילין הפשוטה
בשישה שבועות בלבד ועם תקציב מאוד מוגבל, יצרה ג'יל טיילור את המלתחה המרהיבה של מרילין מונרו ב"השבוע שלי עם מרילין" | בראיון מיוחד ל-Fashion Forward היא מספרת על העבודה עם איקוניות כמו מישל ויליאמס ואמה ווטסון, ומה היא באמת חושבת על מרילין
"מרילין, בחייה הפרטיים, היתה יצור שונה מאוד מהפרסונה הציבורית שלה. אהבתי מאוד את הסטייל האישי שלה, את הפשטות, הגזרות והצבעים, את הקז'ואליות שלה", מספרת ג'יל טיילור, מעצבת התלבושות בסרט החדש "השבוע שלי עם מרילין". "אני חושבת שהיא הקדימה את זמנה בטעמה האישי, והיה נחמד להראות את הצד הזה שלה, בנוסף למרילין שכולם מכירים, אותו אייקון סקסי וזוהר. תמיד אמרתי שהיא היתה נערת קלווין קליין, לפני שקלווין קליין היה קיים!".
בפני טיילור עמדה משימה לא פשוטה בכלל: לשחזר בתוך פחות משישה שבועות ובתקציב זעום במונחים הוליוודים את מלתחתה של אחת הכוכבות הגדולות בכל הזמנים. "זה היה די מפחיד, בהתחשב במה שנדרש ממני", היא מספרת. "המשימה הראשונה שלי היתה לעשות תחקיר מעמיק ככל האפשר. הערצתי את מרילין עוד מאז שהייתי ילדה, כך שהיו לי המון ספרים ותמונות שלה. המשימה היתה למקד את התחקיר לתקופה הספציפית בה עסקנו".
"התקופה הספציפית" היא 1956, זמן קצר לאחר נישואיה של מונרו לסופר והמחזאי ארתור מילר. עלילת הסרט, שבוים על ידי סיימון קרטיס, מסופרת דרך עיניו של קולין קלארק (אדי רדמיין) – עוזר הפקה צעיר ונלהב מהמעמד הגבוה, שמוצא את עצמו על הסט של "הנסיך ונערת השעשועים" בתפקיד עוזר הבמאי של לורנס אוליבייה (קנת' בראנה). למרות שהוא חומד בתחילה את המלבישה לוסי (אמה ווטסון), הוא יוצר עד מהרה קשר ייחודי עם מונרו (מישל ויליאמס) ומגלה את הצדדים הפחות מוכרים באישיותה הזוהרת.
| מדידות בדקה ה-90 |
כיאה לסרט תקופתי – ועוד כזה שעוסק באייקון סטייל כמו מרילין מונרו – לתלבושות יש כאן תפקיד קריטי באפיון הדמויות והתקופה. טיילור מתארת את התהליך הקדחתני: "הייתי צריכה לצייר את הסקיצות, תוך כדי פירוק התסריט לסצנות, לבדוק את התקציב – שהיה קטן מאוד לפרויקט הזה – לאסוף את הצוות ולשריין את התופרים שלי. דנתי עם סיימון איך נרצה שהסרט ייראה, ואז התחלתי למצוא בדים ותלבושות".
האתגר היה, בראש ובראשונה, זמן. "מדדתי את מישל לראשונה כשלושה שבועות לפני תחילת הצילומים", היא אומרת. "שלושת השבועות האלה היו די מטורפים, כי הייתי צריכה להתאים את התלבושות לשחקנים האחרים באותו זמן, בהתאם ללוחות הזמנים שלהם. את קן בראנה מדדתי לתלבושות בשמונה בערב, מיד כשהוא ירד מהמטוס שהביא אותו מאל. איי!".
ניסית להישאר נאמנה ככל האפשר לפריטים המקוריים שמרילין לבשה באותה תקופה, או שלקחת לעצמך את החופש היצירתי ליצור לה מראות משל עצמך?
"התדריך היחיד שקיבלתי מסיימון קרטיס הבמאי היה לנסות ולעצב את התלבושות מ'הנסיך ונערת השעשועים' כך שיהיו דומות ככל האפשר לתלבושות המקוריות. את כל השאר יצרנו מאפס, אם כי כל התלבושות שלה התבססו על הסטייל שלה, וצוירו על פי תמונות שמצאתי בתחקיר עליה".
לא כל הפריטים שלובשת מרילין נוצרו עבור הסרט – את חלקם חיפשה ומצאה טיילור בחנויות וינטג' ובשווקים. "מצאתי נעליים, סריגים, ובאופן מדהים, גם את התיק שאותו היא מחזיקה בסצנה שבה היא יורדת מהמטוס", אומרת ג'יל. "הוא היה כמעט זהה לתיק המקורי. גם השמלה השחורה, אותה היא לובשת בסוף הסרט, היא פריט וינטג'. את כל השאר היינו צריכים לייצר עבורה".
| מישל ויליאמס בנעליה של מרילין |
זאת לא הפעם הראשונה שטיילור עובדת כמעצבת בסרט ביוגרפי הוליוודי תקופתי. ב-2004 היא זכתה ב"אמי" על עבודתה ב"חייו ומותו של פיטר סלרס", שם עיצבה בין השאר תלבושות לאיקוניות אופנה כמו בריט אקלנד. "אני חושבת שכשאתה מייצג אנשים אמיתיים, יש לך אחריות לשמור אמונים ככל האפשר לאמת, בכל הנוגע לדמויות שלהם. תהליך העבודה היה זהה בשני הפרויקטים – תחקיר אינסופי, תוך ניסיון לייצג אותם בדרך הטובה ביותר שאפשר".
העבודה על הסרט הפגישה את טיילור עם זוג איקוניות סטייל בנות ימינו – מישל ויליאמס, שגם כיכבה כמרילין על השער של גיליון ספטמבר של "ווג", ואמה ווטסון, שדמותה בסרט בולטת בפשטותה ובאפרוריותה על רקע הזוהר של הכוכבת הסקסית.
"מישל היתה מעורבת מאוד בתהליך, דבר שאותו אני מברכת בעבודה עם כל שחקנית", טיילור מספרת. "היא הגיעה עם המון תחקיר משלה, ודיברנו על איך ששתינו מרגישות שהיא צריכה להיראות, כך שהיה בינינו שיתוף פעולה מצוין".
| בהשראת סנדרה די |
את המלתחה של לוסי, בגילומה של ווטסון, יצרה טיילור על פי תמונות של חברי הצוות והשחקנים מהסרט המקורי. "לוסי הגיעה מרקע של מעמד הפועלים, עבדה לזמן קצר בתעשיית הסרטים והיתה מאוד לא שייכת לעולם הזה, והבגדים שלה שיקפו זאת", היא מסבירה. "היא לא נתקלה במישהו כמו קולין קלארק לפני כן, אף אחד מעולם לא לקח אותה ל'קפה רויאל', וזאת הסיבה שהתלבושת שלה בסצנה הזו נראית לא הולמת. לקחתי בחשבון גם את העובדה שהיא היתה נערה צעירה, בתקופה שבה בני נוער התחילו לבסס תרבות משלהם, כמו גם את ההשפעה של שחקניות אמריקניות צעירות כמו סנדרה די. וכן, הייתי מודעת מאוד להבדלים בין המראה שלה לבין זה של מרילין".
סביר להניח שטיילור, שגם עיצבה את התלבושות ב"ללכת עד הסוף" ובסרטיו של וודי אלן "סקופ" ו"נקודת מפגש", תצעד בקרוב על השטיח האדום לצידן של הכוכבות הללו. הסרט, כמו גם השחקנים מישל ויליאמס וקנת' בראנה, כבר מועמדים ל"גלובוס הזהב", ויש לנו תחושה שבמועמדויות לאוסקר לא יפסחו השנה על טיילור בקטגוריית "עיצוב התלבושות". יש לקוות רק שיתנו לה התראה ארוכה יותר משישה שבועות למצוא לעצמה שמלה לטקס.
כל כך מצחיק, לא איבד אפילו גרם מהקסם שלו.
מאת: ליבי | 3 בינואר 2012 | 13:41"חטא על סף ביתך", ובגלל סצנה אחת. זה הסרט שגרם לי להאמין שבכל פעם שאני צועדת בשלומיאליות עם עקבים ושמלה מעל פתח אוורור במדרכה, אני שיא הזוהרת, שיא המפתה, שיא המרילין. מומלץ עם הסתייגות – לא בדייט ראשון (גברים לא קולטים את הפרפראזה) ולא אם את הולכת קומנדו
מאת: חמית | 3 בינואר 2012 | 01:53"חמים וטעים" פשוט לצחוק ולהתחמם, Well, nobody's perfect .
מאת: חלי | 2 בינואר 2012 | 21:03אחת הסרט מעולים שמרלין מונרו שיחקה בהם !
מאת: רינה | 2 בינואר 2012 | 18:10החלק האהוב אלי ביותר בסרט הוא הביצוע שלה ל "Diamonds Are A Girl's Best Friends" שלו עשו קבר בסרט החדש "השבוע שלי עם מרילין"
ונורא מסקרן אותי לראות איך הוא יצא!
הסרט הנסיך ונערת השעשועים הוא הסרט האהוב עליי בו מופיעה מרלין מנרו בתפקיד ראשי מקסים ושובה לב ונראת זוהרת ומדהימה ביופיה.
מאת: מזי | 2 בינואר 2012 | 13:36בסרט מסופר על נערת שעושעים אמריקנית שלוכדת את עיניו של בן אצולה אירופאי.
הוא אדם שחצן, יהיר וגאוותן והיא נערת שעשועים ששוהה בלונדון כדי להופיע בהצגה אך עם הזמן נרקמת מערכת יחסים בין השניים ומראה שהפכים נמשכים זה לזו.
סרט עם עלילה שנונה ומצחיקה שלא ישאיר אף אחד אדיש :)
הסרט האהוב עליי שבו מרלין מנרו מופיעה הוא "הכל אודות חווה".
מאת: שיר | 2 בינואר 2012 | 13:27זה הוא סרט משובח ביותר שזכה ב6 פרסי אוסקר הכולל את הסרט הטוב ביותר.
מסופר בו על שחקנית מפורסמת בברודוי שפוגשת מעריצה גדולה שלה ששואפת להיות כמוה וגנוב את חייה של השחקנית.
בהמשך הסרט נחשף כי המעריצה היא תחכננית ותחבולנית והיא מנסה להשתלט על חייה על הכוכבת.
זה הוא סרט מוצלח מאוד שהורעפו עליו שבחים ואפילו בסוף יש מסר נחמד..
בקיצור שווה צפייה :)
ויש רגע קטן, בו היא מופיעה באחד מהסרטים הכי טובים שנוצרו "הכל אודות חווה", כשחקנית צעירה וטרייה. היא כ"כ בולטת שם ביופיה, בביישנות ובעדינות שלה.
מאת: לירון | 2 בינואר 2012 | 12:45http://www.youtube.com/watch?v=wBQygKZMosQ
קומדיה ממש מגניבה וקלאסית,ומאוד מתאימה גם להיום, הסרט אשר יצא בשנות ה-60 מאוד מעודכן ומספר על 3 חברות שמחפשות את המיליונר שלהן.. עם הזמן ייתכן ו"נופלות" ומכירות מישהו שהוא לא כל כך מיליונר :)
מאת: אפרת לוי | 2 בינואר 2012 | 12:29מראה שגם בשנת 50 מרלין ידעה לבחור סרטים שיהיו קליטים ותמיד רלוונטים נוכח העובדה שמשדרים היום את מעושרות שגם הן מחפשות את ה"מיליונירים" שלהם….
חוצמזה שתמונות הסרט מזכירות מאוד את פרסומות המהממות של קוקה קולה שבא לך לתלות בכל מקום בבית :) מסתבר שכסף תמיד גרם לנשים לחייך… אגב היה מעומד לאוסקר… :)
היו שתי סרטים שאהבתי במיוחד.
הראשון כמובן "חמים וטעים". מרלין שיחקה בתפקיד "שוגר", זמרת בלהקה נודדת אליה מצטרפים 2 גברים מחופשים לנשים, שכמובן מתחרים על ליבה. מרלין משחקת בתמימות נהדרת, תפקיד נאיבי אך חשוב :) גזרתה הנשית והבגדים שלובשת הפכו לאייקון ומצוטטים בסרטים רבים, עם השיר המפורסם I want to be loved by you
השני, "גברים מעדיפים בלונדיניות", בו היא משחקת שוב את תפקיד הבלונדינית, אך הפעם ה"בלונדיניות" שבה משוחקת לצד משפטים חכמים ותובנות :) בסרט הזה בכלל היא מלכת הסטייל מבחינתי!!! לבושה טיפ טופ, בצבעים רלוונטיים גם להיום, ומתאהבת בנזר יהלומים מדהים.
מאת: דנה | 2 בינואר 2012 | 11:43בכלל, מרלין היא סוג של אייקון שלא יעלם לעד, אייקון לנשיות, אייקון לפאשניסטה, אייקון לאישה שתשיג את שלה בכל מחיר :)
בגלל הסצינות הבלתי נשכחות – מרילין הולכת עם גרבונים עם פס מאחורה, וכולם מסתכלים, מרילין שרה "איי לאב יו פופופידו", ובגלל ש"אף אחד לא מושלם"…
מאת: חצאית מיני | 2 בינואר 2012 | 11:36ניאגרה
מאת: גבריאל קרפיק | 2 בינואר 2012 | 11:21חמים וטעים!!!!!!! קלאסיקה!
מאת: נטלי | 2 בינואר 2012 | 11:06