משבר האופנה הגיע גם לרשת קסידי בוטיק: קשיי תזרים ודיווחים על צ'קים חוזרים
ברשת האופנה הוותיקה אישרו ל"גלובס" את העובדה שחלק מהצ'קים חזרו, והבטיחו: "אנו עושים הכול בהסכמה, נגיע להסדר עם כל ספק; לא יהיה פה הליך של כונס והקפאה". בשבוע שעבר הוגשה תביעה בהיקף 1.3 מיליון שקל ע"י קופת הגמל של החברה, בטענה כי לא הועברו לה התשלומים הפנסיוניים של העובדים
View this post on Instagram
משבר האופנה הגיע גם לרשת קסידי בוטיק (לשעבר דן קסידי) שבבעלות משה בן שטרית – כך נודע ל"גלובס". רשת האופנה הוותיקה הפועלת מזה 40 שנה נקלעה לקשיי תזרים, כשאליהם מצטרפים דיווחים על צ'קים חוזרים. בחברה אישרו בשיחה עם "גלובס" את העובדה שחלק מהצ'קים חזרו, והבטיחו: "אנחנו כמובן עושים הכול בהסכמה, נגיע להסדר עם כל ספק שלא יהיה".
עוד נודע כי לפני כשבוע, ב-14 במאי, הוגשה תביעה בהיקף של 1.3 מיליון שקל על-ידי קופת הגמל של החברה, כלל חברה לביטוח, על כך שלא הועברו לה התשלומים הפנסיוניים של העובדים.
על-פי נתוני דן אנד ברדסטריט, בשנתיים האחרונות חלה עלייה ברמת הסיכון של קסידי לאור מידע שלילי שהתקבל מגורמים בענף אודות פעילותה. בתחילת 2019 התקבל מידע שלילי נוסף המתייחס לקושי תזרימי בחברה, שהוביל לירידה נוספת בסיקור.
View this post on Instagram
גורמים בקסידי אומרים היום (ב') בשיחה עם "גלובס": "נכון שחזרו חלק מהצ'קים, אנחנו סוגרים את החשבון בדיסקונט. אנחנו לא חייבים הרבה כסף בחוץ, לא לספקים ולא לבנקים. כל מי שהצ'ק שלו חזר, אנחנו נגיע להסדר איתו. אני לא רואה סיבה שמישהו שעובד איתנו חושש. לא יהיה פה הליך של כונס והקפאה, עד היום פתרנו את כל הבעיות. 40 שנה של עשייה זה לא מעט זמן, שמנו ויושרנו מדבר בעד עצמו".
דן קסידי, ששינתה באמצע העשור הקודם את שמה לקסידי בוטיק, מנתה בשיאה 36 סניפים. במהלך השנתיים האחרונות הרשת הצטמצמה באופן מסיבי, ונכון להיום היא מפעילה 9 סניפים בלבד. גם מטה החברה צומצם בצורה משמעותית, וכיום היא מעסיקה רק 25 עובדים.
האם בכוונתכם לסגור את כל הפעילות ואת הרשת כולם?
"זה לא שתחום האופנה מעודד. בהסתכלות קדימה ייתכן שיישארו כמה סניפים לזכר חסד נעורים, אך לא בטוח שזו תהיה הפעילות המרכזית שלנו", משיבים הגורמים בחברה. "הפעילות שלנו הואטה ותמשיך להיות מואטת כאסטרטגיה. עשינו תוכנית הרזיה בשנתיים האחרונות למטה. תוך כדי הצמצום שעשינו הצלחנו לעשות את הכל בהסכמה, ולסגור חוזים בצורה מסודרת. זה מפעל חיים של 40 שנה", מפרטים הגורמים ששוחחו עמנו בחברה.
View this post on Instagram
עוד הם מפרטים בנוגע לשינויים בענף כי "שוק האופנה הוא מורכב ותחרותי. ריבוי שטחי מסחר, אונליין שנכנס לתהליך של תחרות איתנו, טיסות הלואו קוסט – התחרות הקשה הזו הביאה אותנו להכרה שאנחנו צריכים להשאיר רק את החנויות שאנחנו נדרשים להשאיר מתוקף ההסכמים הקיימים. מדובר בחנויות בודדות, ונעשה הכול כדי לא להשאיר חבויות בחוץ".
לסיכום הם אומרים הגורמים בחברה: "פעם ענף האופנה היה מאתגר – היום הוא קשה מאוד".
View this post on Instagram
תקווה לעתיד? בקסידי מבקשים לשנות את ליבת הפעילות
עם זאת, באתר החברה ובשיחה עם "גלובס" מציגים אופק חדש בדמות שינוי תחום הפעילות שכבר החל לקרום: יזמות בנדל"ן ועיצוב הבית. קסידי מפרטת זירה עסקית חדש אליה היא מבקשת להיכנס, מגדירה אותה תחת השם "קסידי השבחת נכסים" ומציינת כי היא מתמחה בביצוע פרויקטים בתחום הבית ובהשבחת נכסים ומציעה שירות של ליווי אישי לאורך התהליך, כמו גם "מגוון אפשרויות לעיצוב הבית", כשהיא מגלה כי שני פרויקטים בהם היא כבר לקחה חלק הם פרויקט דבליו בוטיק בתל-אביב ופרויקט השבחת נכס LEVONA רמת השרון.
רשת האופנה דן קסידי הוקמה ב-1978, ומשרדיה ממוקמים בראשון-לציון. בנוסף לחנויות הפיזיות, מפעילה דן קסידי אתר מכירה ובו חנות מקוונת עם משלוחים עד לבית הלקוח, שבימים האחרונים מציעה הנחות מפליגות של עד 50% על מוצריה, ככל הנראה מתוך ניסיון להיפטר מכמה שיותר סחורה. בין הפרזנטוריות של המותג בעבר היו עדי נוימן ורוסלנה רודינה.
המציאות הזו מצטרפת למשבר שפוקד את ענף האופנה על רקע שינויים בהרגלי הצריכה והתחרות מהאונליין ומקניות בחו"ל. בשנה וחצי האחרונות רשתות אופנה רבות נקלעו למשבר, בהן הוניגמן, TNT (שבשנה שעברה נמכרה אחרי הקפאת הליכים ובשבוע שעבר הגישה בקשה להקפאת הליכים פעם נוספת), מתאים לי, זברה, יפו תל-אביב ואחרות. נתוני חברת ריס (RIS) הציגו בשליש הראשון של 2019 ירידה של כ-5% בפדיונות הקניונים.
View this post on Instagram
רשת קסידי במספרים
נוסדה: 1978
עובדים כיום: 25
חנויות בשיא: 36
חנויות כיום: 9
מבקשת לקבל מידע/ צילומים על הבגדים אותם אתם משווקים וכן כתובת חנויות.
מאת: זית מרי | 17 במאי 2020 | 22:07תודה
שוב עם ישראל שמח לאיד
מאת: המבין | 23 במאי 2019 | 15:06רשת מעולה עם בגדים יפים חבל שתסגר
מאת: מישה | 21 במאי 2019 | 23:30המחירים ברשתות מוגזמים
מאת: דיקלה | 21 במאי 2019 | 07:46היצרנים צריכים להבין שהלקוחות לא טיפשים!
מאת: רעות | 20 במאי 2019 | 22:11המחירים בשמיים! פרסומי ענק! ודוגמניות יקרות.
האיכות של קסידי מעולה, אך פראיירים משלמים את המחיר שדרשו!
למה קורבן? קורבן של חוסר עמידה בקצב הקידמה
מאת: אריק | 20 במאי 2019 | 16:53את כל הכסף שעשו בזבזו על דוגמניות ביצה שדופות ופרסומות חסרות הגיון
מאת: Ron | 20 במאי 2019 | 16:34במשך שנים קנינו אצלם. עכשיו פשוט אין מה לקנות.
מאת: פשוט מאד | 20 במאי 2019 | 16:24