רשת Be הפסידה 36 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2018
הפסדיה של רשת הפארם החדשה של שופרסל קוזזו בעלייה ברווחי חברת כרטיסי האשראי והתייצבות ברווח התפעולי של חנויות המזון - הודות להעלאת מחירים, גידול בנתח של המותג הפרטי וגידול בהנחות מספקים
View this post on Instagram
השקת רשת הפארם Be ממשיכה לגבות מחיר מחברת שופרסל: רשת הפארם הפסידה 36 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2018. שופרסל (2,520 -2.7%) עצמה, רשת הקמעונות הגדולה בישראל, הרוויחה 49 מיליון שקל ברבעון – ירידה של 36% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017. הכנסותיה של שופרסל צמחו ב-10.3% ברבעון הרביעי של 2018 לעומת המקביל ב-2017, והסתכמו ב-3.2 מיליארד שקל.
הגידול בהכנסות החברה נובע מהכללת תוצאותיה של חברת Be, שתרמה הכנסה של 141 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2018, עלייה של 6% לעומת הרבעון השלישי של השנה; וגידול של 5.5% בהכנסותיו של מגזר הקמעונות ברבעון הרביעי של 2018 לעומת התקופה המקבילה, לרמה של 3.1 מיליארד שקל. זאת, למרות עיתוי חגי תשרי שצויינו ב-2018 ברבעון השלישי והרביעי, ואילו ב-2017 חלו במלואם ברבעון הרביעי של השנה.
המכירות של חנויות זהות צמחו ברבעון הרביעי של 2018 ב-2.9% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. המכירות למ"ר הגיעו ל-6,123 שקל למ"ר, גידול של 3% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017.
View this post on Instagram
עוד תרמו לגידול בהכנסות עלייה בהכנסות מגזר הנדל"ן ל-46 מיליון שקל ברבעון החולף, בהשוואה ל-42 מיליון שקל במקביל ב-2017; וגידול בהכנסות של מועדון לקוחות כרטיס אשראי ל-28 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2018 בהשוואה ל-23 מיליון שקל במקביל ב-2017, הודות לקבלת מענק מותנה ביעדים מחברת כאל.
הרווח הגולמי של שופרסל צמח ב-11.4% ברבעון הרביעי של 2018 לעומת הרבעון המקביל ב-2017, והסתכם ב-863 מיליון שקל – שהם 26.7% מהמחזור בהשוואה ל-26.5% מהמחזור במקביל ב-2017.
שופרסל, המנוהלת על ידי יצחק אברכהן, מסבירה את העלייה ברווחיות הגולמית בשיפור בתנאי הסחר (כלומר הלחץ הכבד שהחברה מפעילה על ספקיה להטות שכם ולהוריד את מחיריהם); העלאת המחירים לצרכן; גידול בנתח המותג הפרטי ל-24% מהמכירות ב-2018, בהשוואה ל-22% מהמחזור ב-2017; התייעלות בפעילות המרכז הלוגיסטי; ואיחוד פעילותה של Be, שרווחיותה הגולמית גבוהה מהממוצע בשופרסל.
View this post on Instagram
הרווח התפעולי של שופרסל מפעילות מתמשכת ירד ב-8% ברבעון הרביעי של 2018 לעומת הרבעון המקביל לו ב-2017, והסתכם ב-103 מיליון שקל – שהם 3.2% מהמחזור בהשוואה ל-3.8% מהמחזור במקביל ב-2017.
הירידה ברווח התפעולי מפעילות מתמשכת נובעת בעיקר מהפסד תפעולי של 13 מיליון שקל שרשמה רשת Be ברבעון הרביעי של 2018. זאת, בעוד הרווח התפעולי של מגזר הקמעונות נותר ברמה של 83 מיליון שקל – שהם 2.7% מהמחזור ברבעון הרביעי של 2018, לעומת 2.8% מהמחזור במקביל ב-2017.
השחיקה ברווחיות התפעולית של מגזר הקמעונות נובעת מגידול של 15% בהוצאות המכירה, השיווק, ההנהלה והכלליות ברבעון הרביעי של 2018 לעומת המקביל ב-2017, לרמה של 760 מיליון שקל – שהם 23.6% מהמחזור בהשוואה ל-22.7% מהמחזור במקביל ב-2017. זאת, כתוצאה בעיקר מעלייה בשכר המינימום, שהגדילה את הוצאות השכר של החברה ב-55 מיליון שקל ב-2018 לעומת 2017; איחוד פעילות Be; ועלויות ההשקה של כרטיס האשראי המשותף לשופרסל ולכאל.
View this post on Instagram
הרווח התפעולי של שופרסל אחרי הוצאות אחרות ירד ב-22% ברבעון הרביעי של 2018 בהשוואה למקביל ב-2017, והסתכם ב-104 מיליון שקל. ההוצאות האחרות של החברה הסתכמו ב-26 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2018 בהשוואה ל-12 מיליון שקל במקביל ב-2017 – בעיקר כתוצאה מהוצאות של 23 מיליון שקל למיתוג מחדש של רשת Be. שופרסל נפגעה גם מירידה ברווחים משערוך הנדל"ן ל-27 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2018, לעומת רווח של 33 מיליון שקל משערוך נדל"ן ברבעון המקביל ב-2017.
עלות שכרו של יצחק אברכהן מנכ"ל שופרסל הסתכמה ב-4.8 מיליון שקל ב-2018. עלות זו כוללת שכר בעלות של 2.4 מיליון שקל, מענק במזומן של 1.8 מיליון שקל ותשלום מבוסס מניות של 555 אלף שקל. תגמול זה מצטרף למכירת מניות ב-14 מיליון שקל על ידי אברכהן ב-2018.
View this post on Instagram
הכתבה התפרסמה במקור באתר TheMarker
>> בסופר-פארם מודים: "לעולם לא נהיה הכי זולים; מי זה Be? כולם רצים אחרינו"
>> קפיצה של 30% בהכנסות עדיקה; רכשה את הדומיין ADIKA.COM והקימה חברה בדלאוור
גרביון ב60 שקלים??? זה יקר יותר מהסופרפראם ב20 שקלים !!!!!! ואני בכלל קונה גרביונים בין 4-10 שקלים. יש גבול לכמה אפשר לרמות אנשים
מאת: הילה | 18 במרץ 2019 | 08:29איך לא יפסידו ….הייתי שם פעם אחת, כתוב שפותחים בתשע בהוקר, ועד רבע לעשר שכמעט שברתי את הדלת האחורית יצאה סתומה ואמרה שיפתחו ב 11…ניהול חובבני ונשבעתי שלא אקנה שם יותר.
מאת: קובי חזן | 17 במרץ 2019 | 18:35יקרנים ולא מוצאים מבצים רלוונטים למרות ההבטחות
מאת: רךחלי | 17 במרץ 2019 | 18:30לא שווה להיכנס לשם בכלל
תמשיכו למכור במחירים מופרזים. עד מתי תחשבו שאנחנו טיפשים שנמשיך להוציא את הסכומים המטורפים האלה? אפשר להשיג היום את כל המותגים, כולל כאלה שאין בארץ בהרבה הרבה יותר זול מהאינטרנט. לא לנצח פרייארים שלכם.
מאת: שיר | 17 במרץ 2019 | 18:30