שומטת לסתות: השמלה של ליידי גאגא ניצחה באוסקר
וגם: אירינה שייק לא עזבה את צדו של בראדלי קופר בשמלה צמודה והורסת מבית ברברי, ג'יי לו ויתרה על המחשופים בשמלה מתכתית של טום פורד, אמה סטון בשמלה של לואי ויטון שגרמה לאינטרנט לתהות למה היא יותר דומה – ג'ירפה או וופל בלגי, ושרליז ת'רון אחת שהפנתה לכולם את הגב בשמלה מושלמת של דיור. אוסקר 2019 – כל הפרטים
ההיי-לייט של עונת הפרסים, השטיח האדום שכל יתר השטיחים האדומים היו כמו חזרה גנרלית עבורו, כבר מאחורינו, ועכשיו, כשהשמלות שנבחרו במשך שבועות כבר תלויות שוב על קולב, והאפטר פארטיז כבר נותנות בראש, זה הזמן לסכם מה היה לנו.
אז הייתה לנו ליידי גאגא, שיכולה לעטר את המדף הצפוף שלה גם בפסלון אוסקר, בזכות שיר הנושא של "כוכב נולד". גאגא הגיעה בלוק קלאסי של הוליווד הישנה – שמלה שחורה נפוחה של מקווין עם כפפות סאטן ארוכות תואמות, ענק אימתני של טיפאני'ס שנענד בעבר על ידי לא אחרת מאשר אודרי הפבורן ובלונד פלטינה על הראש.
אמה סטון, שהפכה לנושא דיבור חם בזכות שמלתה המעניינת, שמלת משבצות מפוסלת מבית לואי ויטון שיצרה ויכוח – האם היא נראית יותר כמו ג'ירפה או כמו ופל בלגי? בקטע טוב, כמובן.
שרה פולסון תמיד שובה את לבנו בבחירותיה הקוטוריות, והפעם היא עשתה את זה ביצירה ורודה מלאת נפח, חיבור של טופ וחצאית מבית ברנדון מקסוול. גם רייצ'ל וייס לא הלכה על בטוח, בשמלה עם טופ לייטקס, אדומה להפליא, מבית ז'יבנשי שהזכירה לכולם את בריטני ספירס, ואבזרה בקשת לשיער.
ורסאצ'ה פיסלו על גופה של איימי אדאמס את השמלה הלבנה והמחמיאה שלה, שנצמדה אליה באופן מושלם.
אחד הלוקים המתוקים היה של אמיליה קלארק, שלבשה צבע לא צפוי, לילך, וגזרה מיוחדת ואייטיזית מבית בלמיין, מה שיצר לוק צעיר ולא כבד מדי. ברי לארסון נראתה יפה בשמלה כסופה ומינימליסטית יחסית וחושפת גב של סלין.
כמה מהלוקים המיוחדים של הערב היו של שחקניות פחות ידועות שם, אבל שעשו ספלאש על השטיח: דנאי גורירה בשמלת זהב מפוארת שרבות התאהבו בה מבית ברוק קולקשן, ג'מה צ'אן בשמלת מצנח ורודה ומרשימה של ולנטינו קוטור וטסה תומסון בשמלה שחורה עם פסי זהב, של ממלכת הקוטור של שאנל. לוק נוסף שהדהים את כתבי האופנה היה זה של מוזיקאית הקאנטרי קייסי מוסגרייב, שהגיעה בשמלת קציפה ורודה מבית ג'יאמבטיסטה ואלי.
סרינה ויליאמס המקסימה התאוששה ממסיבת הרווקות של מייגן מרקל ולבשה שמלת סטרפלס מחמיאה של ארמני פריבה, שגרמה לה להיראות כמו גיבורת על (ובינינו, היא קצת כזו). הפנתרה השחורה לטישיה רייט לא יכולה הייתה להתרחק יותר מהסרט, ולבשה שמלה קסומה ועדינה של דיור עם רקמת עלים, בגווני לבן.
שרליז ת'רון הפתיעה מאוד בשמלת תכלת חייזרית של דיור, עם כתפיים מודגשות וגב חשוף וסקסי, ובעיקר בקארה חום עמוק, מה שהעניק לה לוק שונה לגמרי מלוק הברבי הנוצצת בו אנו רגילים לפגוש אותה על השטיחים האדומים.
בקטגוריית הזוג החמוד של הערב הייתה תחרות קשה. ג'יי לו ואיי-רוד נתנו פייט רציני באאוטפיטים של טום פורד – הוא בחליפה לבנה, היא כדור דיסקו חיננית. רמי מליק ולוסי בוינטון המושלמים לקחו אוסקר, וגם את תשומת הלב על השטיח, כשהיא לובשת שמלה סגולה ואלוהית של רודארטה. והיו גם את אקוומן, ג'ייסון מומואה, ואשתו וליסה בונה, הזוג היפה וההיפי, שנתנו לשאנל להלביש אותם בבגדים בגווני סלמון, ולהיראות תואמים ומאוהבים מאי פעם.
לקינוח היו לנו את בראדלי קופר ואירינה שייק שלבשה ברברי, לוק שחור צמוד, מתוכשט פראנזים מזהב, וגב חשוף וסקסי כמו שיש אך ורק לה. אבל הם לא הגיעו לבד. בראדלי נתן את מלוא הכבוד לאמו, שליוותה אותו ביד אחת ואירינה ביד השנייה.
אלסי פישר האדג'ית הגיעה בחליפה של ת'ום בראון, ולא הייתה קולית ממנה על השטיח. לורה הרייר גם היא נתנה יציאה מעניינת, בשמלת תכלת רקומת כסף ומחשוף שעומד לו זקוף, מבית לואי ויטון.
אשלי גרהאם הלכה על לוק רגוע, שמלה דרמטית וחובקת קימורים של זאק פוזן, קונסטנס וו זרחה לה בצהוב, לבדה, בשמלת טול חמודה של ורסאצ׳ה, ואמנדלה סטנברג הביאה את שנות העשרים ל-2019, בשמלה של מיו מיו שכולה שיר אהבה לתקופה ההיא. אחד הלוקים הזוהרים הופיע רק על במת הטקס, זו הייתה ג'וליה רוברטס, יפה וזוהרת מאי פעם, בשמלה ורודה רומנטית של אלי סאאב.
אוליביה קולמן בחרה שמלה כבדה ביותר, מבית פראדה, שכנראה יצרה ריפרור לתפקיד ב"מועדפת" שהביא לה את האוסקר. הלן מירן הראתה שהיא מלכה, ושלגלאם אין גיל, בשמלה של סקיאפרלי, טול ורוד וכתום, ממנה נהנתה עד הסוף ונתנה לצלמים סיבובים והנפות בד.
אבל מי שהכי הדהימה הייתה גלן קלוז, שבגיל 71 כמעט קטפה את האוסקר הראשון שלה, בשמלה מוזהבת מבית קרולינה הררה, אבל אז נאלצה לראות את אוליביה קולמן זוכה במקומה.
הלוק הכי כיפי של הערב היה דווקא מצד בחור: השחקן בילי פורטר, שהמעצב החצוף והמקסים כריסטיאן סיריאנו יצר עבורו לוק שמשלב בין חלק עליון של חליפה סטנדרטית, וחלק תחתון של חצאית קטיפה אימתנית.
רגע אחרי שהעולם איבד את קרל לגרפלד, אפשר היה לצפות למחווה סוחפת לשאנל, או לכל הפחות ללוקים קצת יותר דרמטיים, אבל בסופו של דבר קיבלנו שטיח אדום מחושב, מעניין, עם כמה פסגות יפות, בלי אף התרסקות מהדהדת. גם זה משהו.
השאירו תגובה