אם אין אני לי: ויקטוריה בקהאם היא הפרזנטורית של ויקטוריה בקהאם
מי צריך דוגמנית עלומת שם לקו האופנה שלך, כשאת בעצמך כוח שיווקי מטורף? | פוש ספייס הפנימה את זה כבר מזמן, וגם האולסניות, גוון סטפני וסלבריטאיות רבות אחרות שמשתמשות בצלמי הפפראצי כדי לקדם את הקולקציות בעיצובן
אי אפשר להכחיש – ויקטוריה בקהאם בכל מקום. אין יום שעובר בלי תמונה שלה במדורי הרכילות, במיוחד מאז הגיעה לאוויר העולם הארפר סבן הקטנטנה, האקססורי החדש של גברת בקהאם ומגנט לצלמי פפראצי. אבל חדי העין ישימו לב, שמתחת לתינוקת שנושאת ויקטוריה, היא תמיד מקפידה ללבוש פריט או שניים בעיצובה. ככה סתם, במקרה.
האם הבקהאמית משתמשת בבתה הפעוטה כדי לקדם את קו האופנה שלה? סביר להניח. נכון יותר לומר שויקטוריה מנצלת את הכוח שלה כיעד מועדף של צלמי הפפראצי והופכת את העסק למשתלם לכל הצדדים – לה, לעיתוני הרכילות וגם להארפר הקטנה, בטווח הרחוק.
אבל בקהאם ממש לא לבד: סלבריטאים רבים כבר הבינו מזמן את הכוח השיווקי שלהם, והחלו להשתמש בעצמם כבובות ראווה בשר ודם לקידום קווי האופנה בעיצובם. כשחושבים על כך, זהו מהלך שיווקי הגיוני לחלוטין – במקום לצעוד על השטיח האדום בשמלה של מעצב אחר, או לעשות פרסומת בחינם לבית אופנה כשהם מתועדים על ידי הפפראצי ברחוב, הסלבס פשוט לוקחים חזרה את הכוח ומשתמשים בו לצרכיהם.
| מעצבים בבוקר, סלבס במשך כל היום |
תעלולי היח"צ הללו לגיטימיים עוד יותר כשעיצוב אופנה הוא בעצם הדיי ג'וב של הסלב, המקצוע הרשמי המתלווה להיותו מפורסם – כמו במקרה של בקהאם, שהשאירה מאחור את קריירת הזמרה לפני שנים, או כמו התאומות אולסן, שמופיעות לרוב בתצוגות אופנה ולא בפרמיירות לסרטים חדשים בכיכובן. אגב, לא רק נשים מקדמות את ליין הבגדים שלהן – גם סלבס כמו ג'סטין טימברלייק וקניה ווסט לובשים פריטים בעיצובם לאירועים מתוקשרים.
האם זה תמיד חכם? לא בהכרח. אם את נראית כמו ויקטוריה בקהאם ומצליחה להישמר בדרך כלל מפדיחות מתוקשרות, אין ספק שאת הבחירה הנכונה לקידום המוצר שלך. ויקטוריה, למשל, אף הצליחה להשתחל בשבועות האחרונים להשוואות "מי לבשה את זה טוב יותר" מול חברתה הטובה אווה לונגוריה, שניסתה לפרגן לה אך בסופו של דבר מצאה את עצמה מסייעת למכונת הקידום המשומנת.
| יש דבר כזה גם פרסום רע |
אבל לא כולן אייקוניות אופנה כמו קייט מוס הבלתי מנוצחת, קלואי סביני האולטרה-שיקית או גוון סטפני, שמצליחה לפנות לטווח רחב של גילאים. לעיתים קרובות, סלבס יכולות לפגוע במיתוג של קו האופנה שלהן, מכיוון שהן עצמן נחשבות למותג בעייתי. הדוגמה המתבקשת היא האחיות לבית קרדשיאן, ששמן הולך לפניהן כרודפות פרסום ובצע. במקרה שלהן, כל מוצר שנושא את שמן נחשב לתוצר לוואי של התהילה הארעית שלהן, שגורמת לאנשים לשנוא אותן ולרצות לקרוא אודותיהן בעת ובעונה אחת.
גם ג'סיקה סימפסון וביונסה חביבות על קוראי הצהובונים, אבל פחות על קהל הפאשניסטות שרואות בהן מופת לפרחיות וטעם רע. יש הבדל גדול בין סלבריטאית שמדגמנת מותג במודעה מרוטשת, או תורמת את שמה בלבד, לבין תמונות פפראצי שלה לובשת בליל של טרנדים או, רחמנא ליצלן, לבושה בשמלה הדוקה מדי שלא מחמיאה לגזרתה.
יש מי שיטענו כי גם במקרה הזה, כל פרסום הוא מבורך ואי אפשר לשים תג מחיר לתמונה של ביונסה בשמלה שהיא עיצבה. אולי, אבל אפילו מדונה ולורדס הפנימו כבר שאולי עדיף להביא מישהי שמגלמת יותר את ערכי המותג ועושה לו חסד, והלכו על קלי אוסבורן כפרזנטורית. אולי גם הן הבינו, שכשמשווים אותך למישהי אחרת שלובשת שמלה בעיצובך ושואלים "מי לבשה את זה טוב יותר?", התשובה לעיתים עלולה להיות: לא את.
אבל לא קצת אכזרי לטעון שהיא מנצלת את בתה כדי לקדם את עצמה? מקווה שזה לא נכון בכל אופן.
מאת: יעל | 20 בדצמבר 2011 | 12:03לגבי התאומות אולסן, הן לנצח יפחידו אותי ולגבי ביונסה…ביונסה מתלבשת כמו שהיא שרה, פשוט צועקת וצועקת וצועקת…
לא נכון מה שכתבת, סימפסון שברה את סף הביליון "טורן אובר" השנה עם ליין המוצרים שלה, הפריטים שה אינן הוט קוטור ולכן היא לא יכולה להרשות לעצמה ללבוש את הבגדים הללו כל יום.http://www.jessicasimpsoncollection.com/SHOES/ אותו דבר הקארדשיין וגם ביונסה הגיעה לתוכניות ארוח לבושה בבגדים מהליין הזול שלה,
מאת: תמי | 19 בדצמבר 2011 | 08:19