אסוס בצעד שריגש אותנו

לדוגמנית הזאת לא ציפינו באתר של אסוס: קלואי בול הופקינס, ספורטאית פראלימפית המתניידת בכסא גלגלים, גם מדגמנת באתר וגם עיצבה חליפה ספורטיבית שקל ללבוש ולהוריד. פייר, ריגשתם

מאת  | ‏ 8 יולי 2018

קלואי בול הופקינס הודגמנית והמעצבת של הקולקציה באסוס (צילום: מתוך אסוס)

קלואי בול הופקינס הודגמנית והמעצבת של הקולקציה באסוס (צילום: מתוך אסוס)

ממלכת האופנה הבלתי מעורערת של אסוס ידועה בנטייתה לירות לכל הכיוונים. לפעמים זה עובד יותר טוב, לפעמים פחות, אבל אין ספק שהחברה לא חוששת ללכת בדרכים חדשות ולחקור אפשרויות. אחרי עיצובים מרימי גבה, צילומים של נשים בכל המידות והתעקשות לא לרטש סימני מתיחה, מגיע שיתוף פעולה מרגש שנותן לעוד סוג של קהל להרגיש בבית: קבלו במחיאות כפיים את הקולקציה לבעלי מוגבלויות.

בעלי הצרכים המיוחדים זקוקים לתשומת לב מיוחדת גם בתחום הביגוד, וגם להם יש שאיפה להיות אופנתיים. באסוס החליטו להציע להם את הפתרון המושלם, ולשאוב את הידע ממי שיודעים באמת וזקוקים לפריטים שכאלה. הפנים של המהלך, קולקציה בשם ׳All In׳, היא קלואי בול הופקינס, ספורטאית פראלימפית המתניידת בכסא גלגלים, ועיצבה לעצמה בגדים שתוכל ללבוש, בכיף. בינתיים השתחרר פריט אחד לרשת: חליפה ספורטיבית שהיא למעשה אוברול אחד, שקל ללבוש ולהוריד.

וכצפוי, הרשת לא נרגעת ממחמאות (צילום: מתוך טוויטר)

וכצפוי, הרשת לא נרגעת ממחמאות (צילום: מתוך טוויטר)

״בחודשים האחרונים אני עובדת עם אסוס כדי ליצור ביגוד אופנתי אבל פרקטי, עמיד למים, שהוא בעצם פריט אחד מחובר״, כתבה הופקינס בטוויטר בהודעה נרגשת. ״זה לא רק לאנשים כמוני, בכסא גלגלים, אלא לכולם. הרעיון הוא להפוך את האופנה למונגשת! נו, מה לדעתכם צריך להיות הפריט הבא?״ הרעיון לפריט עלה בראשה של קלואי בפסטיבל מוזיקה לפני שנה, כשמצאה את עצמה רטובה וקפואה ונאלצה להחליף לבגדים מאוד לא יפים, אבל דוחי רטיבות.

״למישהי בגילי מגיע להרגיש אופנתית״, היא אומרת ומספרת שלאחר אותה חוויה יצרה קשר עם מספר חברות על מנת לספר את סיפורה ולחשוב מה עושים. אסוס ענו לה ושמחו להקשיב. לבגד שנמכר עכשיו יש רוכסן אחורי שמקל על ההשתחלות לתוכו, ואפשר להפריד את החלק העליון והתחתון אחד מהשני בעזרת רוכסן נוסף, כדי לשלב אותם עם פריטים אחרים. יש עוד דברים קטנים שאנחנו לא חושבים עליהם, כמו כיסים שנסגרים ודבר לא יברח מהם, שרוולים וסגירת קרסוליים שנשארים במקום ולא זזים, ובידוד פנימי ומחמם.

אין ספק שכל חברות האופנה צריכות לעשות צעד כזה (צילום: מתוך אסוס)

אין ספק שכל חברות האופנה צריכות לעשות צעד כזה (צילום: מתוך אסוס)

לא מפתיע ששיתוף הפעולה הזה מלהיב את המשתמשים ואת התקשורת, וכולם משבחים את אסוס ומעודדים אותם להמשיך ולהתרחב. הופעתה של קלואי בכיסא הגלגלים מגיעה לאחר הופעתה של מאמא קאקס, דוגמנית קטועת רגל, שהדגימה, בתמונות יפהפיות, בגדי אימון. הלייבל מקווה, בעיקר, לגרום לקהל המבקר באתר להבין שיש בני אדם מכל הסוגים, ושהמוגבלויות הפיזיות לא מגבילות את חלקם בדברים אחרים, כמו אופנתיות או פעילות גופנית. אין ספק שהגישה הזו מרעננת ומשמחת, ושתמונה אחת שווה אלף מילים.

 

השאירו תגובה

 

  • כתבה של אסוס…
    למה לא גם למוגבלים עם ידיים?

    מאת: יאירה רום |‏ 9 ביולי 2018 | 08:26