השיער נושר? אלה הסימנים שצריכים להדליק נורה אדומה

לכולנו נושרות שערות בודדות פה ושם, ולרוב אנחנו לא עושים מזה יותר מדי עניין, אבל לפעמים המפגש עם אלה שבחרו לעזוב את הקרקפת יכול להיות קצת מלחיץ. אז כמה שיערות נורמלי לאבד במהלך היום ומתי כדאי לקבוע תור לרופא?

מאת  | ‏ 20 פברואר 2018

אל תדאגי חמודה (צילום: Mireya Acierto/Getty Images)

אל תדאגי חמודה (צילום: Mireya Acierto/Getty Images)

נשירה היא תופעה טבעית שכולנו מתמודדים אתה. לרוב נפרד לשלום בהשלמה מהשיער שהחליט לנטוש את הקרקפת במקלחת או על המברשת, אבל לפעמים המפגש עם קבוצת השערות שהחליטה לעבור הלאה יכול להיות מלחיץ למדי. איך נדע, בעצם, אם הנשירה שלנו נורמלית או שיש סיבה לדאגה?

ד"ר סג'אל שה, דרמטולוגית ניו יורקית מובילה ומומחית לנשירת שיער, עונה על השאלה המטרידה אחת ולתמיד. "נשירה היא חלק נורמלי מהתהליך של צמיחת השיער", אומרת שה. "לזקיקי השיער יש מחזוריות טבעית שבמהלכה הם מצמיחים שיער, לאחר מכן עוברים למצב מנוחה בו הם משירים, ואז מתחילים שוב. המחזוריות הזאת מתקיימת תמיד, אבל לא בבת אחת, ולא כל הזקיקים נמצאים באותו שלב של צמיחה ומנוחה במקביל". היא מסבירה, ומוסיפה שבכל עת 90 אחוזים מהזקיקים נמצאים בצמיחה בעוד 10 אחוזים במנוחה. מזל, אחרת היינו קרחים.

50-100 שערות ביום זה נורמלי (צילום: Dia Dipasupil/Getty Images for Marcel Ostertag)

50-100 שערות ביום זה נורמלי (צילום: Dia Dipasupil/Getty Images for Marcel Ostertag)

"בממוצע, נאבד בין 50 ל-100 שערות ביום. יש אנשים שיאבדו מעט יותר או פחות, כמובן, ועדיין יהיו בטווח הנורמה", מספרת הדרמטולוגית, ומבהירה כי את הנשירה שלנו יש להשוות בעיקר ביחס לעצמנו. אם מרגישים שיש יותר נשירה מבדרך כלל, כדאי ללכת לרופא עור ולהתמודד עם החששות, היא מדגישה.

עם זאת, שה מרגיעה ומציינת כי לרפואה יש לא מעט דרכים להתמודד עם העניין, ואין צורך להיכנס לפאניקה, או חלילה, לתלוש שיערות.

אין צורך להיכנס לפאניקה (צילום: Mireya Acierto/Getty Images)

אין צורך להיכנס לפאניקה (צילום: Mireya Acierto/Getty Images)

"יש גם נשים שמאבדות כל יום 150 שיערות", מדווח  ד"ר ג'יימס מרגוטה, דרמטולוג ניו יורקי מומחה נוסף. "כדי לבדוק אם ישנה נשירה יוצאת דופן כדאי לקחת בין האצבעות משהו כמו 60 שיערות, ולמשוך. לרוב בין 5-8 שיערות יישארו ביד. יותר מ-15 שערות מעידות על משהו שכדאי לתת עליו את הדעת".

ד"ר מרגוטה מוסיף שאין צורך להיבהל יותר מדי, כי הסיבות לנשירה מוגזמת הן רבות ומגוונות. לפעמים מחסור בוויטמינים עשוי להיות הגורם, דבר שניתן לאזן בקלות. "ברוב המקרים הסיבות לנשירה עודפת הן פשוטות: מתח נפשי או תזונה לקויה. כדאי להסתכל רגע על שגרת החיים שמנהלים לפני שהופכים את הנושא לבעיה. יש גם סיבות רציניות יותר, הורמונליות, או דברים שקשורים בדלקות או במערכת החיסונית, ואף פעם לא מזיק ללכת להיבדק", הוא מסכם.

אף פעם לא מזיק ללכת לרופא (צילום: Mireya Acierto/Getty Images)

אם אתם לא בטוחים – לכו לרופא (צילום: Mireya Acierto/Getty Images)

השאירו תגובה