בעקבות סערת הקוף של H&M: דה וויקנד מנתק את קשריו עם החברה
תמונה באתר החברה הציגה ילד שחור עם סוויטשירט ועליו הכיתוב ״הקוף הכי מגניב בג׳ונגל״. בעקבות הסערה שקמה החליט דה וויקנד שמשתף פעולה עם החברה לחתוך את כל הקשרים עימה ואף הוסיף "אני נפגע עמוקות באופן אישי"
חברת האופנה השבדית היתה שמחה לחזור אחורה בזמן ולמחוק את הרגע שבו החליטה לכתוב על חולצה את הטקסט ״הקוף הכי מגניב בג׳ונגל״, ולצלם ילד שחור צעיר לובש אותה. התמונה, שמאז נמחקה מהאתר, יצרה רעש תקשורתי והתפשטה בויראליות מדהימה שלא מפסיקה ליצור עוד גלים. עכשיו, מצטרף אחד הטיפוסים המשפיעים והקוליים בעולם לחגיגה, ואומר חד משמעית: לא קוף, לא מגניב, לא ג׳ונגל וגם לא H&M.
דה וויקאנד, כך חושפים בתקשורת, החליט לחתוך את קשריו העסקיים עם החברה, וצייץ למיליוני עוקביו: ״התעוררתי הבוקר נדהם ומובך מהתמונה הזאת. אני נפגע עמוקות באופן אישי ולא אשתף עוד פעולה או אעבוד עם H&M.״ דה וויקאנד משתף פעולה עם החברה מחודש מרץ האחרון, אז הוציא קולקציית אביב ראשונה לגברים תחת הלייבל, ומאז יצאה אחת נוספת, בספטמבר.
גם מתופף להקת "הרוטס", קווסטלאב, הגיב לשערורייה ולא התלהב, בלשון המעטה, מהדימוי שצד את עינו. ״אני בטוח שההתנצלויות שלהם כבר בדרך, ושהמודעות האלה יוסרו במהרה״, כתב באינסטגרם, ״אני מאמין גם שהחברה תסדר שהשערורייה תיעלם מהמדיה, ושסכום גדול של כסף ייתרם לארגון צדקה כזה או אחר כמחווה אבירית, משהו בסגנון ׳חברי הטובים ביותר הם׳ וכל זה רק מבהיר לי שבחדר המנהלים של H&M חסרים כמה אנשים מסוג מסויים. אתם יכולים לנחש מאיזה״.
H&M לא התמהמהו עם תשובה ופרסמו בזריזות תגובה: "אנחנו לגמרי מבינים ומסכימים עם תגובתו של the weeknd לתמונה המדוברת. אנו מתנצלים שהתמונה צולמה וגם על הפרינט הספציפי. הסרנו את התמונה מכל ערוצי התקשורת שלנו והסוודר אינו נמכר ברשת יותר. בנוסף, אנו בודקים את תהלכי העבודה הפנימיים שלנו על מנת להמנע מהישנות מקרים כאלה בעתיד. אנחנו נמשיך את השיח עם the weekend".
כמה נחמד כשזה לא הילד שלכם..
מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) | 27 בינואר 2018 | 23:54ובעיקר שאתם אטומים כמותכם…
סייג לשתיקה חוכמה!
אבל מה לעשות.. אנחנו הישראליים הכי גיזעניים… גם אחרי כמעט 80 שנה
אנחנו אטומים, גיזעניים ולא לומדי לקחים!!!!
מי שעושה קישור בין ילד שחור לבין קוף הוא הגזען בעצמו! ילד עם כיתוב כזה זה חמוד!
מאת: פרלה | 10 בינואר 2018 | 11:47כולכם אטומים או מה. תתביישו
מאת: אני | 9 בינואר 2018 | 23:11אין מה להיתמם, אי אפשר להתעלם מהרקע החברתי וההיסטורי שיצר את הבעייתיות בפרסום שכזה. אם זה היה ילד לבן, אפילו ילד לבן לצד ילד שחור לא הייתה בעיה.
מאת: שרימפ | 9 בינואר 2018 | 20:32הם לא טיפשים ולא פועלים בריק תרבותי.. בחירה בילד שחור עם כיתוב כזה לא מקרית ואין מצב שזה לא מכוון, גם פרסום רע זה פרסום
כל מי שמשחק אותה שהוא לא מבין מה גזעני במה שהם עשו פשוט אידיוט.
מאת: אני | 9 בינואר 2018 | 19:57אם היו מוכרים חולצה עם טלאי צהוב כיהודים לא הייתם נפגעים??
אהה… רגע… בעצם זארה עשו את זה ואח"כ היו צריכים לשחרר התנצלות כשחטפו תגובות זועמות על השימוש בשואה.
יש דברים שלא עושים אותם. ולשים חולצה עם כיתוב של קוף על ילד שחור זה אחד מהדברים האלו.
נראה לי שהם התכוונו לקופיף בקטע של קופצני וכזה, חחח, מופתע שהאנשים בפרסום של h&m לא שמו לב לזה ולאבע-
מאת: נאביב | 9 בינואר 2018 | 18:03קצת מצחיק לחשוב שאם היה מצולם ילד לבן עם אותה תמונה, ברור שאף אחד לא היה מתרגש. מכאן הגזענות בעצם קיימת במקטרגים.
מאת: אבע | 9 בינואר 2018 | 15:52סתם מגזימים
מאת: V | 9 בינואר 2018 | 15:23ואם זה היה ילד לבן/אסייתי, עדיין הייתה כזאת סערה מסביב?
מאת: סטודנטית | 9 בינואר 2018 | 14:45לא הבנתי על מה כל המהומה, מי לא קורא לבן שלו קופיף כי הוא מטפס עליו? לא צריך להיות כהה עור בשביל זה, איך מוציאים דברים מפרופורציה……
מאת: צלילוש | 9 בינואר 2018 | 14:05קופיף, זה הכינוי הכי חמוד שיש!
לעזעזל מה גזעני בזה???
מאת: אתיופית | 9 בינואר 2018 | 13:51לאנשים משעמם בחיים או מה?