סופו של עידן: סופר-פארם רוצה לפטר 300 דיילות יופי

"כשאת נכנסת לסניף וקופצות עלייך 10 דיילות את לא בדיוק נהנית מזה, והיום בעידן האינטרנט גם אין בזה צורך", אומר היום המשנה למנכ"ל רשת הפארם, ואין ספק שיש לקוחות רבות שיסכימו איתו. מהי מטרת המהלך ואיך הוא אמור להוזיל לנו את המסקרה?

מאת  | ‏ 25 דצמבר 2017

פערי המחירים הגדולים בין מחירי מוצרי הקוסמטיקה בישראל לעולם, המגיעים לעשרות ולעיתים אף מאות אחוזים, הם לא דבר חדש. אולם העובדה כי יותר אנשים טסים לחו"ל ורוכשים שם מוצרי קומסטיקה, כמו גם התגברות הרכישות באינטרנט, מביאים את הענקית סופר-פארם, השולטת ללא עוררין בשוק, לנקוט בצעדים חדשים במטרה להוריד את המחירים בסניפים.

בסופר-פארם פנו לספקי הקוסמטיקה וביקשו מהם לצמצם במספר דיילות הקוסמטיקה ובשעות הדיול. בסופר-פארם עובדות כיום כ-3,000 דיילות המועסקות על ידי ספקי הקוסמטיקה. המטרה היא כי במידה והספקים יעסיקו פחות דיילות הם יוכלו להציע לסופר-פארם יותר הנחות ואלה יגולגלו למחיר המכירה ללקוחות. בסופר-פארם העריכו היום כי מדובר בפיטורי כ-10% מהדיילות – כלומר כ-300 נשים.

"אנחנו בשיחות ראשוניות עם הספקים, שהם אלה שמעסיקים את הדיילות, על צמצום כ-10% מכוח הדיול. אין מה לעשות, כשאת נכנסת לסניף וקופצות עלייך 10 דיילות את לא בדיוק נהנית מזה והיום גם אין בזה צורך כי בעידן האינטרנט, שבו הידע זורם, הלקוח מגיע כבר לסניפים עם הרבה מידע. היה ומישהי מהדיילות שיפוטרו תרצה להיכנס לעבוד בסניפי סופר-פארם, אנחנו יותר מנשמח לקבל אותה", אמר ל-TheMarker דני לוזון, משנה למנכ"ל סופר-פארם.

לדברי לוזון, "המטרה מאחורי המהלך היא להוריד מחירים כי אלה הנחות שהספקים יוכלו לגלגל לצרכן. התחרות שלנו בקוסמטיקה בימים אלה היא בעיקר חו"ל, ונובעת מזה שאנשים כל הזמן נוסעים וקונים שם בלואו קוסט. התחרות שלנו בקוסמטיקה היא גם הדיוטי פרי".

לוזון הכחיש טען כי רכישת ניו פארם על ידי שופרסל קשורה למהלך: "עם כל הכבוד ל-50 סניפי ניו פארם שנשארו ולהסכם של שופרסל עם אשלי בקשי לא משם תבוא כנראה הבוננזה. אנחנו צריכים להתמודד עם התחרות ולהוריד מחירים. אי אפשר כל הזמן לבכות שצריך להוריד מחירים ואז לא להסכים לעשות את הצעדים".

בנוסף, כדי לשפר את חוויית הקנייה בסניפים בסופר-פארם יצמצמו את מספר מותגי הקוסמטיקה העממיים. כיום נמכרים בסניפי סופר-פארם כ-12 מותגי קוסמטיקה עממיים בהם לוריאל, פופה, ג'ייד, קרליין, אסנס ועוד.

לוזון ציין כי "לא צריך עשרות מסקרות שחורות. שטח המדף הוא יקר ואנחנו רוצים להעצים את החוויה בסניפים ולנצל אותו גם לדברים אחרים  – החל ממייבש השיער החדש של דייסון או סטים של בישום שהפכו למוצלחים או הגדלת שטח של דוכן על חשבון מקום אחר".

הכתבה פורסמה במקור באתר The Marker
>> "הישראלים לא יודעים לעבוד נכון" – למה הרשתות מפסידות על המכירות באינטרנט?
>> דירוג הקניונים: מי ישרוד ומי יישאר בחוץ

השאירו תגובה

 

  • איך אתם יכולים לשמוח ש300 דיילות חוזרות הבייתה בלי פרנסה??

    מאת: איריס |‏ 8 בינואר 2018 | 21:34
  • הצתה מאוחרת

    מאת: לימור |‏ 25 בדצמבר 2017 | 17:02
  • מהלך מבורך, אבל 10% זה לא משמעותי. לא נראה לי שנרגיש את זה.

    מאת: אחת |‏ 25 בדצמבר 2017 | 14:47
  • להתחיל עם הדיילות שמוכרות ים המלח לייף וקרליין זה כבר יותר מידי

    מאת: דורית |‏ 25 בדצמבר 2017 | 14:24
  • מי שמסוגל להגיד דבר כמו "לא צריך עשרות מסקרות שחורות" לא מבין את השוק והצרכנים. חבל.

    מאת: אחת |‏ 25 בדצמבר 2017 | 13:23
  • סוףףף כל סוףףףף עושים סוףףףף למטרידניות האלה!!!

    מאת: ברוך השםםם |‏ 25 בדצמבר 2017 | 12:31
  • אני מאוד שמחה שלא יהיה דיילות בסופאר פארם אני פעם ביקרתי הרבה בסופאר פארם ועכשיו כבר לא בגלל כשהיגעתי לשם התחילו הדיילות של היופי ליצחוק עליי ואני היתלוננתי אצל המנהלת והיא פשוט הסיבירה להם שכך לא מיתנהגים אשמח מאוד אים יורידו אותם כי גם בזמן שהם עוזרות לך הם גם שואלות שאלות אישיות שלא קשורות לעבודה שלהם אז יאלה

    מאת: חי |‏ 25 בדצמבר 2017 | 11:45
  • צודק. במיוחד שאי-אפשר לסמוך על הדיילות האלה, כי הן ממליצות על מה שטוב לכיס שלהן, לא מה שבאמת מתאים ללקוחה.

    מאת: מישי |‏ 25 בדצמבר 2017 | 11:39