ביץ' סטול מיי אינסטוש: דרמת הפאשניסטות המטורפת
מדובר במקרה קלאסי לסרט – שתי חברות לשעבר המתחזקות חשבונות אינסטגרם סופר מצליחים שנראים בול אותו הדבר. הן מתלבשות דומה, מצטלמות באותם לוקיישנים ומשתעשעות עם אותם משחקי מילים. עכשיו הן מאשימות זו את זו בהעתקה בוטה ובגניבת עוקבים ומסעירות את הרשת בקאט-פייט צבעוני והזוי במיוחד
תהילת אינסטגרם היא לא דבר שמקלים בו ראש בימינו. אם בעבר העיסוק האובססיבי של איט גירלס ובלוגריות בחשבון האינסטוש ובכמות העוקבים שלהן נחשב לקוריוז קל דעת, היום ברור לכולם כי מדובר במדע מדויק, מתוזמר ומניב רווחים. עסק כמו כל עסק אחר.
ברחבי האינסטגרם יש לא מעט שאלות של קניין רוחני וזכויות יוצרים. אבל מה עושה דמות אינסטגרמית פופולרית שמגלה שיש לה תאומה ברשת?
ג'ניפר לייק, בלוגרית אופנה מצליחה משיקגו ובעלת הבלוג Style Charade שאלה את עוקביה את השאלה הזו ממש, וכתבה: "נמאס לי". לדבריה של לייק, האינסטגרמרית רוזי קלייטון, גם היא משיקגו, לא מפסיקה לגנוב לה את הלוק.
יש משמעות לעובדה שהשתיים גרות באותה עיר. הן מצטלמות במקומות דומים והאווירה המרחפת מעל שני החשבונות היא אכן ממש אותו הדבר. שני הפידים שמחים וצבעוניים, מתוקים ונשיים, כשלשתיים יש סטייל שיכול היה בקלות לגור בארון בגדים ואקססוריז אחד. לפעמים אפילו הפריטים המצולמים חוזרים על עצמם במדויק.
ללייק יש 150 אלף עוקבים, לרוזי 119 אלף, הפרש לא כזה גדול, וזו הסיבה לכעסה הבוער של הראשונה. "היא גונבת לי באופן שיטתי את הכיתובים, הלוקיישנים, הקונספטים והסטיילינג. אני לא מדברת על גניבה של שמלה או פוזה או קיר ברקע, למרות שגם את זה היא עושה. זה כבר ממש לגנוב את הסך הכל הכללי".
העלילה מסתבכת כשמתגלה שהשתיים היו חברות בעבר. למעשה, רוזי הייתה הראשונה שפתחה אינסטגרם. ג'ניפר הצטרפה אחרי חודש, אבל לה יש יותר עוקבים.
רוזי, כמובן, לא מוכנה לשמוע את ההאשמות הללו. "אני לא בלוגרית שמנהלת יחסים עם מותגי אופנה כמוה", היא אומרת. "הבגדים והאביזרים שלנו פופולריים בין נשים רבות בעולם. אולי נראה שאני מעתיקנית כי יש לי פחות עוקבים, אבל זה לא נכון. אני התחלתי לכתוב משחקי מילים בכיתובים ראשונה".
העוקבים של השתיים כבר קפצו ראש עמוק לדייסה הזאת, ומתווכחים ביניהם מי הביצה ומי התרנגולת, ומביאים הוכחות. זאת התחילה להצטלם במשקפי שמש קודם, השנייה התחילה עם משחקי המילים ראשונה, וכן הלאה.
מה שכן, כולם מסכימים שהייתה זו ג'ניפר שהביאה את האסתטיקה הצבעונית והשמחה, ומעט אחר כך רוזי הצטרפה. "שתיהן התחילו להצטלם ליד קירות צבעוניים באוגוסט 2015”, מספר ידען חוקר אחד. "אבל הן ממש לא המציאו את הקונספט. כולם באינסטגרם עושים את זה".
יש גם תאוריית קונספירציה שאומרת שאת שני החשבונות מנהלת ג'ניפר ומייצרת כך עוד עוקבים ועוד חסויות, ושגם הקרב התקשורתי הזה הוא פייק ניוז על מנת להרים לבלוגרית ולייצר עוד עניין, עוד עוקבים ועוד כסף. אם זה אכן המקרה, מדובר בלא פחות מגאונות.
השאירו תגובה