ההיסטוריה חוזרת: לא תאמינו אילו נעליים הצעירים הכי קונים
מחקר חדש של גוגל מגלה כי הצעירים של היום, בדיוק כמו הוריהם אי שם בשנות התשעים, מכורים לסניקרס. אבל לא סתם סניקרס, אלא אייר ג'ורדן גבוהות כמו של פעם. מיד אחריהן מובילים את הרשימה ואנס וקונברס, שמוכיחים כי נוסטלגיה שווה הרבה מאוד כסף
למרות שלא מעט מילדי דור ה-Z (אלו שנולדו מ-1995 ואילך) עוד לא היו בכלל בתכנון של הוריהם בשנות התשעים המוקדמות, הם צועדים היום בדיוק באותן נעליים שהיו פופולריות אז.
מחקר חדש של גוגל מגלה כי הצעירים של היום חושקים (בדיוק כמו הוריהם) בנעלי אייר ג'ורדן, ממצא מפתיע בעיקר בגלל השינויים האדירים שקרו לתרבות ולעולם בשנים האלה, והעובדה שהדור החדש והצעיר גדל עם מסך ביד ורשת חברתית צפופה הטווייה סביבו.
גוגל חקרו במשך שבועיים את העדפותיהם של 1,100 בני 13 עד 17, כשהשאלה שמציג המחקר היא: מה מגניב בעיני בני הנוער? התשובה: פחות או יותר מה שההורים שלהם חשבו שמגניב.
הממצאים עשויים לבאס חלק מהמותגים, האפליקציות והחברות הגדולות והמיינסטרימיות כמו וואטסאפ, TMZ, אברקרומבי, זארה ויוניקלו, שנחשבים מאוד לא קוליים ו"של זקנים". יוטיוב, נטפליקס וגוגל, מאידך, הם החיים עצמם מבחינת בני הנוער.
אבל יותר מכל, מסתמן כי חברת נייקי, שנכנסה גם לעשיריה הפותחת של המותגים האהובים בעולם, היא האלוהים של בני דור ה-Z. בכלל, סניקרס הם דבר חשוב ורציני שהדור הזה מאמין בו. התנועה רק גדלה באתרים ותכנים שעוסקים בסניקרס, יש אינסוף חשבונות יוטיוב, אינסטגרם ובלוגים המסקרים את הנושא, והנעליים הקוליות והנחשקות מכולן הן אייר ג'ורדנס, ואנס וקונברס. נשמע מוכר? אדידס, פומה ואנדר ארמור, אגב, הצליחו הרבה פחות במלחמה על לב הצעירים.
מבחינה שיווקית יש יחס שונה לבני דור ה-Z מדור ה-Y שלפניהם. לצעירים של היום יש כוח קנייה של עד 200 מיליארד דולר בארה"ב, והחלטותיהם משפיעות גם על ההחלטות הצרכניות של כל בני המשפחה הסובבים אותם. "האובססיה של הדור הזה עם נעליים היא קיצונית, ו-30% אחוז מהחברות שנמנו כמגניבות ביותר בעולם היו כאלה שמייצרות נעליים" מספרים החוקרים. "נעליים הן המטבע הסחיר של דור ה-Z".
מהמם. רוצה גם.
מאת: אירים | 1 במאי 2017 | 11:51אין על
מאת: סוזנה | 12 באפריל 2017 | 10:27אסקס