עובד ורסאצ'ה לשעבר תובע את החברה על אפליית לקוחות שחורים
עובד לשעבר בבוטיק ורסאצ'ה בסן פרנסיסקו מאשים את בית האופנה האיטלקי בשימוש בקוד סודי שצריך היה להיאמר בכל פעם שלקוח שחור נכנס לחנות. בכתב תביעה בן שלושים עמודים, העובד, שבעצמו רבע אפרו-אמריקאי ופוטר שבועות בודדים לאחר גיוסו לעבודה, מאשים את החברה באפליה וגזענות. וזו ממש לא הפעם הראשונה שזה קורה לה
לא הכל מושלם בעולם הקוטור, ופעמים רבות היופי והכיעור מביטים אחד לשני בלבן של העיניים. הלייבל העילי ורסאצ׳ה נמצא עכשיו בצרות צרורות בעקבות כתב תביעה שהגיש נגדם עובד לשעבר, בו הוא חושף דבר מחריד למדי – קוד מיוחד שעבר בין מכשירי הקשר השונים בחנות המותג שבסן פרנסיסקו בכל פעם שאדם שחור נכנס אליה. הקוד, D410, הוא, כמה סמלי, הקוד שמופיע על הלייבל של החולצה השחורה הבסיסית של המותג.
העובד, כריסטופר סמפינו, הגיש כתב תביעה בן שלושים עמודים, בו הוא מתאר את שנחשף אליו ממש לא מזמן, בספטמבר 2016, אז הצטרף לצוות החנות. מנהל החנות הדריך את סמפינו לומר באופן מאוד קז׳ואלי "D410" לעובד הראשון שהוא רואה בסביבתו, בכל פעם שהוא נתקל באדם שחור.
על פי הכתוב, המנהל הגדיל וביקש שירים חולצה שחורה כשזה קורה, כך שלא יחשדו בו. סמפינו פוטר שבועות מאוחר יותר, לדבריו מיד לאחר שסיפר למנהל כי הוא בעצמו רבע אפרו-אמריקאי. על פי סמפינו, סיבת הפיטורים הרשמית הייתה שאינו מתאים לעבודה כי אין לו רקע של חיי מותרות. כעת הוא תובע את החברה על נזיקין ושכר שלא שולם לו. ורסאצ׳ה, מצדם, דוחים את ההאשמות.
״ורסאצ׳ה מאמינה בשוויון זכויות״ הצהירה החברה, ״גם כמותג וגם כגוף המספק עבודה לאנשים. אנחנו לא נסבול אפליה על בסיס גזע, מוצא או כל מאפיין אחר שמוגן על ידי חוק זכויות האזרח. אנו דוחים מעלינו את ההאשמות ולא נגיב שוב בנושא״. על פי אתר WWD, החברה כבר בתהליכים להעביר את התביעה מבית משפט מחוזי (בקליפורניה) לבית המשפט הפדרלי.
השנה כבר הואשמה החברה בגזענות, דווקא אחרי ששילבו דוגמן שחור במודעת פרסומת. מדובר היה בקמפיין בכיכובה של ג׳יג׳י חדיד, בה היא מלוהקת כאם במשפחה מעורבת, לצדה דוגמן שחור צעיר, ועם השניים ילד כבן שש. הקהל גירד בראשו ואמר – אם ככה, ורסאצ׳ה מקדמים רעיון שבו ג׳יג׳י בת ה-21 הייתה בת 16 כשנכנסה להריון מנער שחור. דונטלה ורסאצ׳ה סירבה להתייחס לנושא, אבל כן ציינה שמודעה אמורה להיות נועזת, ושיבחה את ג׳יג׳י על אופייה החזק.
הידיעה הזו יוצאת ממש במקביל לקמפיין האקססוריז החדש של החברה, גם הוא בכיכובה של חדיד, בו היא לובשת מעט מאוד ומוקפת במצעי זהב מפנקים, בידה התיק החדש "פלאצו אמפייר", ששוויו 3,295 דולר. באשר לכתב התביעה, אפשר רק לקוות כי "הקוד השחור" הוא בדיחה גרועה שתתברר כבדיה. נעדכן בהתפתחויות.
השאירו תגובה