הפרח בגאני: המותג הדני הלוהט הגיע לארץ
אחרי "הגשר", האנס כריסטיאן אנדרסן ועוגיות חמאה, מגיע עוד ייצוא לוהט מדנמרק עם פוטנציאל התמכרותי. המותג GANNI, שהגיע לאחרונה לבוטיק ורנר התל אביבי, הפך בשנים האחרונות לשם שמתגלגל על לשונותיהן של חובבות האופנה הגדולות ביותר. עם סטייל נשי, זוהר ולא יקר למדי, מדובר במציאה אמיתית
יש בשכונה מותג חדש וקוראים לו GANNI. מקורו של פרח השכונות החדש הזה הוא בקופנהגן, אחת מבירות האופנה החדשות והחמות בעולם. הוא אמנם הוקם כבר בשנת 2000, אבל ההייפ סביבו התעצם רק בשנים האחרונות, הודות לפריחה של לייבלים סקנדינביים ובו זמנית להתבססותן של בלוגריות אופנה ואיט גירלס שהתאהבו במותג שלא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות. מאז שהוקם, גאני התרחב ל-18 סניפים בדנמרק ועוד 400 נקודות מכירה ברחבי העולם, לרבות אתרים שווים כמו שופבופ, אסוס ומיי תרזה. החל מהקיץ, הוא נמכר גם בארץ, בבוטיק ורנר התל אביבי, וכך מפיח רוח חדשה ודנית בנוף האופנה המקומי.
בתקופה הקצרה בה הפך גאני מסוד סקנדינבי כמוס למותג של מבינות דבר ברחבי העולם, הוא הצליח לכבוש את לקוחותיו הודות לשפה ייחודית ומחדשת. בווג תארו את הסגנון כ"שיק פריזאי דרך עדשה סקנדינבית, והתוצאה היא פריטים נשיים ולבישים עם פן מודרני מאוד". כך שרק הגיוני שנשים כאלכסה צ'אנג, שרה ג'סיקה פרקר וקיית בוסוורת' יקחו חלק בכת המעריצים הזו.
יש משהו ממש נכון בסגנון של גאני. הוא נשי ופלרטטני, אבל לא באופן פשטני ומובן מאליו. "חשוב לי שהפריטים שלנו לא ידיפו ניחוח של מאמץ" מספרת דיטה רפסטראפ, המנהלת הקריאטיבית של המותג. "זה משהו שאני חושבת עליו בתהליך העיצוב ויודעת שאם אני אשתדל לייצר משהו מסחרי מדי זה פשוט לא יעבוד. בגאני אנחנו מאמינים בשיק נינוח ויצירתי".
כמעט בכל קולקציה ניתן למצוא הדפסי פרחים על רקע שחור, מעילי עור באינטרפרטציות מתוחכמות, טי-שירטס הומוריסטיות ושמלות נשיות. גאני מספקים פריטים עם אמירה ייחודית, אבל לא טרנדיים מדי, כאלה שאפשר בקלות להמשיך איתם מספר עונות. גם כשיש התייחסות לטרנדים חזקים, כמו חליפות הפיג'מה למשל, יש עדיין נאמנות חזקה לשפת המותג.
שירה דולינגר מבוטיק ורנר מספרת כי עקבה אחרי גאני כבר מספר עונות, עד שהחליטה לייבא אותו בעצמה הקיץ. "זה מותג שמדבר בשפה מאוד עכשווית ונגישה" היא סיפרה ל-FF על הרכש החדש. "בחרתי להתחיל לייבא אותו הקיץ כי הקולקציה הזו מאוד מתאימה לאקלים הישראלי, לצד העובדה שהיא מכילה טרנדים ומגמות המתכתבות עם השפה של ורנר". לפי דולינגר, הלקוחות הישראליות מתחברות באופן מוצלח למדי למותג החדש, הרבה גם בזכות תג המחיר המתלווה לפריטים. "נגישות המחיר משחקת פה תפקיד מבלי שאיכויות החומר והעיצוב יגיעו לידי פשרה" היא מוסיפה.
את הקולקציה לאביב/קיץ 2016 מתארת דיטה רפסטראפ במילה אחת: "אופטימיות". הרבה פריטים בצהוב לצד חום, ניוד, בז' וזהב, מכנסיים רחבים ונינוחים מבדים נשפכים ואוברולים שמתאימים ליום ולילה. "מצאתי את עצמי משלבת צהוב-שמש כמעט בכל פריט העונה" אומרת רפסטראפ. "שאבתי המון השראה מלוס אנג'לס, המקום בו נוחות, סקס אפיל וזוהר חיים יחד בשלום". מקור השראה נוסף ומעניין לקולקציה מגיע מ"רומיאו+יוליה", הסרט האיקוני מ-1996 של באז לורמן בכיכובם של ליאונרדו דיקפריו וקלייר דיינס. ההשראה באה לידי ביטוי בהדפסים, בצבעוניות הכמעט שרופה, בשמלות המשי הרכות וחליפות המכנסיים המודרניות.
אז מה צפוי לנו עם גאני, כעת כשהתאהבנו? "אני יודעת שיש כרגע על הפרק שיתוף פעולה עם אחת הבלוגריות הכי שוות בעולם" מספרת דולינגר. "המידע עוד לא נחשף רשמית, אבל יש לי תחושה שיהיה מרגש".
כמו שזה נראה שישאר שם
מאת: אורח | 27 ביוני 2016 | 13:23אלק לא יקר תיכנסו לאתר שלהם יש שם שמלןת ב1700 שקלללל
מאת: אורח | 1 ביוני 2016 | 01:16