הדוגמנית על תקן הדוגמן: הקמפיין שמכופף את החוקים
מותג הדנים האמריקאי AG JEANS כל כך אוהב לעבוד עם הפרזנטורית שלו, דריה וורבוי, שהחליט לקחת אותה שוב לקמפיין אביב/קיץ 16, רק שהפעם היא מדגמנת לא רק את ליין הנשים שלו, אלא גם את ליין הגברים. צעד חסכוני או אמירה מגדרית חשובה? אנחנו נהמר על האופציה השנייה
עוד לא צלחנו את חודש ינואר, ונראה שכבר יש מגמה אחת מרכזית וחשובה שסוחפת את מיטב המותגים ובתי האופנה בקמפיינים שלהם לעונת אביב/קיץ 2016. זה החל כשג'יידן סמית' הצטלם לקולקציית הנשים של לואי ויטון, עבר לסתיו סטרשקו הישראלי בקמפיין העולמי לדיזל, וכעת מגיע הקמפיין החדש של חברת הדנים האמריקאית AG JEANS, וטורף את הקלפים מחדש. הקמפיין, המונע כולו על בסיס ההיפוך המגדרי, מציג את הסופרמודל דריה וורבוי בתפקיד כפול, כשהיא מדגמנת הן את ליין הנשים והן את ליין הגברים של המותג.
אז לא, לא מדובר בצעד כלכלי שאמור לחסוך בהוצאות, אלא באמירה חברתית-אופנתית שבאה לחזק את הגישה המטשטשת בין הבדלי הלבוש שבין גברים לנשים, על אחת כמה וכמה כשמדובר בג'ינס, שהוא, אחרי הכל, סממן היוניסקס הגדול והפופולרי מכולם.
בקמפיין, שצולם על ידי הצלמת קאס בירד, מדגמנת וורבוי מגוון רחב של פריטי דנים, הנעים מסקיני בצבעים רכים ועד לגזרות בויפרנד רחבות, שבשילוב עם חולצות פלאנל וטי-שירטס יוניסקס מהבדים האיכותיים של החברה, יוצרים לוקים אמריקאים קלאסיים ונגישים.
כשמתבוננים בתמונות וסרטון הקמפיין, אפשר להבין מהר מאוד כי פשטות היא מילת המפתח. אפילו שם הקמפיין "ימים קלים", הוא רמיזה לכך שלא צריך לחשוב יותר מדי לפני שקונים ג'ינס פשוט וטוב. אף אחד מהבגדים לא צורח נשי או גברי באופן קיצוני, וכך גם וורבוי הפרזנטורית, שאת הבחירה בה מסבירה החברה כ-"הזדמנות נדירה לעבוד עם מישהי שיכולה להשתלב בשני המינים, מה שיוצר קמפיין שכמעט ואין לו גבולות. יש מעט נשים שיכולות להחזיק את הקמפיין הזה, ואנחנו בטוחים שאף אחת לא הייתה יכולה לעשות את זה טוב יותר מדריה".
למרות כי וורבוי מככבת כפרזנטורית של AG זה מספר עונות, זו הפעם הראשונה בה היא מתפקדת גם על תקן הדוגמן. "ראינו שהרבה בתי אופנה מלבישים גברים בבגדי נשים", סיפרו בחברה לאתר ריפיינרי 29, "ולכן חשבנו שלעשות את אותו הדבר, רק הפוך יהיה רעיון מעניין וראוי לציון. הרגשנו שהטיימינג נכון".
בניגוד לקמפיין של ג'יידן סמית' ללואי ויטון, בו הוא מצולם בחצאית, הקמפיין של AG קל יותר לעיכול. אחרי הכל, מדובר במותג דנים, שבהגדרתו מטשטש את הלבוש הקונבנציונלי המבדיל בין אישה לגבר, ולכן לכל אורך הקמפיין, וורבוי שומר על מראה נשי, גם כשהיא במראה "זרוק" ובשיער סתור. כשהיא לבושה בחולצה מכופתרת שקצת גדולה עליה, האימאג' שלה שולח אותנו מיד לסצנת הבוקר שאחרי בכל סרט הוליוודי טיפוסי, בעוד שהצילום שלה עם סקיני ג'ינס וללא חולצה נראה כמו פין-אפ ממזרי. לכן קשה (עד כמעט בלתי אפשרי) להבחין מתי היא לובשת פריט מתוך קולקציית הנשים ומתי מזו של הגברים, אבל כנראה שלזה בדיוק התכוון המשורר שרצה שנקנה כמה שיותר, לא משנה באיזו מחלקה.
השאירו תגובה