הכירו את הכובען הלוהט שכבש את הוליווד
ניק פוקה נולד בדרום צרפת לאבא דוגמן ממנו ירש את היופי והאהבה לסטייל. היום הוא גר באל.איי, שם הוא מכין בעבודת יד את הכובעים שאתם רואים על פארל, מדונה, ג'יג'י חדיד ולברון ג'יימס. קבלו את גרסת הקאובוי של 2015
אומרים שעל ראש הגנב בוער הכובע, אבל יש כובעים שבוערים מסיבה אחרת, כייוון שהכובען העומד מאחוריהם כה לוהט ומוכשר. ניק פוקה לוקח בהליכה את תואר הכובען השווה בעולם. היצירות החד פעמיות שלו זוכות להתנוסס על ראשים מפורסמים, כשהידוע בהם הוא ראשו של פארל, שאין מזוהה או משפיע יותר ממנו בעולם אופנת הכובעים.
פוקה, 32, שכאילו קפץ מתוך ההגדרה המילונית ל"קליפורניה בוי", מנהל את אימפריית כובעי עבודת היד שלו מוניס ביץ׳, גר בבונגלו בסנטה מוניקה עם החברה שלו, גולשת במקצועה, דוהר בכבישים עם אופנוע הוינטג' שלו וגולש באוקיינוס כל יום. אבל למעשה הוא נולד בדרום צרפת ועבר לפלורידה עם משפחתו בגיל שמונה. אחר כך התגורר בקולורדו ובניו יורק, עד שביקר בלוס אנג׳לס ומיד התאהב. הוא היה אמור להשאר שבועיים, אבל מעולם לא חזר.
״לא היו לי תוכניות לקריירה. למדתי מדעי הסביבה, אבל תמיד אהבתי אופנה״ פוקה נזכר. ״היתה לי מכונת תפירה תעשייתית שאהבתי לשחק איתה ויצרתי לחברים כל מיני דברים. שיניתי בגדים. דיגמנתי קצת, אבל תמיד התעניינתי יותר במה שקורה מאחורי המצלמות. הפכתי להיות שוליה של מעצב מקומי שלימד אותי איך לתפור, איך מכינים חגורות ותיקים, והלכתי לכמה קורסים ב"פארסונס", אבל לא הרגשתי שאני מתקדם. יום אחד פגשתי קאובוי ברחוב, והיה לו כובע מדהים. שאלתי אותו מאיפה השיג אותו והוא אמר שהכין אותו בעצמו. אז הבנתי שיש משהו מיוחד במקצוע הזה. הוא הסביר לי שזו אמנות גוססת. שיש רק 300 כובענים בעולם״.
פוקה נדלק על הנושא, הציע לקאובוי שותפות, גייס כספים ויצא לחפש במערב ארה״ב כובענים מבוגרים שפורשים מהמקצוע, מהם רכש את הציוד והביא אותו הביתה. ״שיחקנו עם הציוד, יצרנו דברים ומיד היו לנו לקוחות״ מספר פוקה. ״אחר כך נפרדנו כי הוא חלה. המשכתי לבד. אני שמח שהסתכנתי ויצאתי לדרך עצמאית. הבנתי שכובעים חוזרים לאופנה כבר לפני חמש שנים, אבל הם היו מאיכות מאוד נמוכה אז״.
ההצלחה האמיתית של פוקה הגיעה בטקס הגראמי של 2014 כאשר פארל ומדונה חבשו את הכובעים שלו. ״לא הייתה לי דרך לצפות את האפקט שהביאה ההופעה הזו. אבל כעת אנשים כבר מבינים שהם לא יכולים לקנות בגד במאתיים דולר, נעליים בשלוש מאות דולר וכובע בעשרה דולר. זה לא הגיוני. הכובעים שלי הם מחומרים איכותיים, עשויים בעבודת יד, ומקבלים פה משהו ייחודי. אין כובע זהה. זו עבודה מאוד אישית״.
הכובען הצעיר, שהצטלם לאחרונה לקמפיין של Guess כשהוא חובש את כובעיו, עובד לפי הספר, ורק אז מוסיף טאץ׳ אישי מאוד לכל כובע. הוא כותב על שוליהם הפנימיים מסרים שונים, שורף להם את הקצוות וכורך עליהם בדי קשמיר יוקרתיים. ״כובע עבורי הוא לא המצאה״ הוא מסביר. ״אני לא בא להמציא מחדש את הכובע הקלאסי, אלא מייצר אותו ואז שופך עליו את הרוטב האישי שלי. אני מנסה לתת טוויסט אישי, להפוך כל כובע לחד פעמי, שונה. כשאני שורף את הכובע בעזרת שמן מיוחד, או מוסיף חרוזים שמצאתי בנפאל אני מעניק לו את הטאץ׳ שלי״. למרות שורת הלקוחות הנוצצת של פוקה, הכוללת גם את בוב דילן, זי.זי. טופ, בונו, לברון ג'יימס ודיאן קיטון, פוקה מרסק לבבות כשהוא מודה שעד היום הכי התרגש להכין כובע עבור אמא שלו. ״היא ביקשה ממני, ומגיע לה יותר מכל אחד אחר בעולם״.
אבל גם את אביו הוא לא זונח. ברנאד פוקה בן ה-62 הוא זה שאחראי ליופיו של הבן. כמוהו, הוא מתעסק באופנה ודוגמנות, והשניים אף דיגמנו יחד לקמפיין של נעלי Ugg. לפני מספר שנים הם איחדו כוחות במיזם משותף, La Maison Fouquet Cachemire, מותג גרביים עשויים קשמיר יוקרתי. נראה כי בני משפחת פוקה אולי חיים ב-2015, אבל הסטייל ומה שהם רוצים להעביר הלאה הוא לגמרי אולדסקול.
השאירו תגובה