קחו נשימה: הסווטשירט שגורם לפציעות
לולולמון, מותג בגדי היוגה המצליח באמריקה, מבקש מלקוחותיו להחזיר מאות אלפי סווטשירטים וז'קטים בעלי חוט סורר הגורם לפציעות בפנים ובגוף. המותג, שרק לפני שנתיים עשה ריקול דומה למכנסי יוגה שקופים מדי, עומד כעת בסכנת סגירה
כשמדברים על תאונות ותקלות אופנתיות לרוב הכוונה היא לתלבושת איומה במיוחד, לנעלי עקב מאתגרות סטייל ליידי גאגא, או לניפ-סליפ בלתי מתוכנן. אלא שכעת מדובר בתקלה נוראית של חברת ענק וסופר מצליחה באמריקה. מותג אופנת היוגה והספורט Lululemon מוריד מהמדפים מאות אלפי ז'קטים וסווטשירטים מהמדפים, וקורא לקונים ולקונות שלו להזדכות עליהם, מאחר שהם מציבים סכנה ללובשים: החוט האלסטי ששזור מתחת לכובע המחובר עשוי לגרום לפציעות בפנים ובעיניים.
לולולמון קראה לאיסוף מוצרים (ריקול) של 318 אלף פריטים שנמכרו בין 2008 ל-2014, וכוללים את החוט הסורר שגרם לשבע פציעות שונות. האשמה לפציעות מוטלת, הלכה למעשה, על הקצה של החוט, העשוי מתכת ופלסטיק קשה. מסתבר כי כאשר מושכים בחוט האלסטי הוא עשוי להשתחרר ולקפוץ חזרה ישר אל כיוון הפנים בתנועת הצלפה מסוכנת. זה יכול לקרות בעת משיכה לא זהירה או כשהחוט נתפס במשהו. 22 סוגים שונים של פריטים מכילים את החוט הקופצני. הארגון האמריקאי לבטיחות המוצר דרש מלולולמון להחליף את החוט עצמו בחומר לא אלסטי, שאינו נמתח וקופץ.
למזלה של החברה, איש מהנפגעים עד כה לא הגיש תביעה, מאחר שהפציעות היו בעיקרן שטחיות. ״בראש סדר עדיפויותינו נמצאת כעת בטיחות המוצר״ הגיבו לחדשות בלולולמון. ״חשוב לנו שהמוצרים שלנו ישרתו היטב את לקוחותינו, וכעת הצעד הזה הכרחי. אנחנו מחוייבים ליצירת מוצר נכון ללקוחות, ומצטערים על כל אי נוחות שנגרמה להם״.
לחברה יש על מה להצטער. מדובר במותג לא זול בכלל עבור בגדי נוחות וספורט. הז'קט הכי זול באתר עולה 108 דולר ומכנסי יוגה מתחילים ב-42 דולר. אמנם הם מתגאים באיכות בלתי מתפשרת ובקהל לקוחות "החיים חיים ארוכים, בריאים ומהנים", אך מדובר בלא פחות מפדיחה רצינית שתגרום וודאי לאובדן רב של לקוחות וכסף.
אך זו לא הפעם הראשונה בה סובלת החברה הקנדית מהסיטואציה הזו. במרץ 2013 עשתה לולולמון ריקול של מכנסי יוגה שהיו עשויים מבד שקוף מדי, בחירת בד לא טובה שעלתה להם בערך 67 מיליון דולר. מנכ״ל החברה דאז, צ׳יפ וילסון, צירף לפדיחה התבטאות מבישה כשאמר כי ״לחלק מהנשים אין את סוג הגוף שמתאים למותג שלנו״.
וילסון כמובן פוטר בעקבות ההערה, והחולף בלורן פוטדבין, שהתמודד עם שפל איום במכירות בשנת 2014. רק הרבע הראשון של 2015 היה הרווחי הראשון מאז האירוע, זאת בזכות הצטרפות לולולמון לטרנד הטייצים המודפסים ששטף את העולם. אך כעת ייתכן והטעות הנוכחית תהיה זו שתביא לסופו של מותג היוגה שהפך לאהוב במיוחד על יוגיות אמריקאיות.
השאירו תגובה