התלבושת של המחאה: הנסיך המדליק מבל אייר משנה מציאות
שנות התשעים לגמרי פה ואיתם הגיעה ההיסטריה לסטייל שנראה כאילו נלקח הרגע מסדרת הקלאט "הנסיך המדליק מבל אייר" וסרטים ישנים של ספייק לי. חשוב להבין כי לא מדובר רק בשטיק אופנתי, אלא בז'אנר תרבותי שלם שמאחוריו עומדת העלאת המודעות לאינדבידואליות בקהילה שחורה בארה"ב. אפילו וויל סמית' בשוק
אומרים ששנות התשעים חוזרות ובגדול, אך הכוונה היא בעיקר לקולרים גותיים וג׳ינסים בסגנון ברנדה וולש. כעת מתברר שסטייל שונה לגמרי שעלה לגדולה בשלהי האייטיז ובעיקר בניינטיז הופך לדבר הכי חם ומגניב בסביבה: קבלו את קולקטיב טרייב NYC, קולקטיב אמנות שנראה כאילו צעד הישר מתוך מסך הטלוויזיה הישן שלכם כששידרו שם את ׳הנסיך המדליק מבל אייר׳, ׳עולם אחר׳ וסרטים ישנים של ספייק לי. החבורה העליזה מחזירה לחיינו, בדרך הכי כיפית שאפשר, את נעלי הריבוק הכבדות, הג׳ינסים המולבנים, מעילי הרוח הצבעוניים, הלייקרה עם הפרינטים המשוגעים, שרשראות הזהב ואת התספורות המפוסלות.
לא מדובר רק בשטיק אופנתי. החבורה, בה לוקחים חלק שישים אמנים צעירים, כוללת אמנים, ראפרים, די-ג׳ייז, רקדנים וכותבים, ומבחינתה יש מאחורי הבחירה האפנתית אתוס שלם: הם בוחרים לחבר ולהעלות למודעות תקופה בה פרחה האינדבידואליות בקהילה השחור האמריקנית. הקולקטיב מוציא תקליטים, מייצר סרטונים ואף חוטאים בדוגמנות למותגים מסויימים כמו חברת התיקים מנהטן פורטז׳. החברים בקולקטיב גם מפיקים בעצמם צילומים ותכנים. שימו לב לכתבה שיצרו עבור מגזין וייס על טרנד השיער הוינטג׳י שלהם.
״עבורנו זה לא טרנד אלא דרך חיים״, מספר אחד החברים, מייקל מנולו קולינס, ״בשנת 2011 התחלנו להפיק צילומים, יצאנו הרבה והראנו את עצמנו. נפגשנו עם עוד אנשים ויחד החיינו את הסטייל הזה. בשלב מסויים עשינו צילום משותף גדול ברחובות סוהו, ואז סרטון ביוניון סקוור, ושם קם ה׳טרייב׳. היו עוד חבורות עם סגנון דומה, אבל כולם היו גנריים כאלה. אנחנו באמת הקדשנו זמן כדי להבין את הסטייל ולמצוא את עצמנו. זה עשה אותנו חזקים ועזר לנו להתמודד עם הביקורת, ועם אלא שיורדים עלינו. גם בני המשפחה שואלים לפעמים מה הסיפור שלנו". הסגנון כבר הפך לפופולרי בהרבה מהחבורה המובילה הזו, ו׳דופ׳, סרט חדש בכיכובה של זואי קרביץ ובהפקתו של פארל ויליאמס, עוסק בחנון היפ הופ ניינטיז שכזה וחוסר התאמתו לעולם. ״הרבה מעצבים וסטייליסטים באים אלינו כדי לקבל אינפורמציה״, אומר הראפר קיד לאב שעובד כקניין בחנות וינטג׳ בוילג׳ בשם מטרופוליס, ״זה נחמד שאנחנו מצליחים להשפיע על החברה עם הסטייל שלנו. ניו יורק היום כבר יבשה מהבגדים האלה ואנחנו קונים את הרוב באי-ביי ישירות מאנשים בעיירות קטנות ורחוקות שמוכרים פריטים שלבשו כילדים״.
״זה סגנון חיים שהוא מעבר לבגדים״, מחזקת אותו הרקדנית ומעצבת האופנה הצעירה פולסיה ׳פולי׳ קוסטון, ״אנחנו משפחה. זו חברות עמוקה. אני מסוג האנשים שתמיד רוצה לקחת סיכון. כשפגשתי את הטרייב, הם פשוט חיו ככה. לא פשוט להיות האישה היחידה בקבוצה, אבל אני חייבת לעמוד על שלי עם חבורה של בנים, כי רק ככה אוכל להיות מי שאני. אנחנו מחזירים תקופה שהיתה הרגע האחרון בו האופנה והתרבות התמקדו בלהיות אינדבידואלי. תור הזהב של ההיפ הופ״.
השאירו תגובה