ניאו קלאסיקה: יאנה גור מוזה

הקולקציה החדשה של קרן אבידר דבוטין ספוגה בדמותה של השחקנית יאנה גור | מה קורה כשמעצבת ומוזה נפגשות ונהיות חברות?

מאת  | ‏ 30 יוני 2011
יאנה גור | צילום: רוני כנעני

ביזנס ופלז'ר. יאנה גור | צילום: רוני כנעני

"כשאת פוגשת מישהי כל כך יפה ולא רק מבחינה חיצונית, את מופרית ומתמלאת השראה", כך מתארת מעצבת האופנה הישראלית קרן אבידר דבוטין (32) את החיבור בינה לבין השחקנית יאנה גור (29). השתיים נפגשו כשיאנה הגיעה כדי לבחור בגדים לאירוע – והתאהבו. מאז לא ברור איפה נגמר הקשר המקצועי ביניהן, ואיפה מתחילה החברות.

אבידר, בוגרת שנקר, פתחה לפני כשנתיים סטודיו בו היא מעצבת קולקציות בכמויות קטנות הנמכרות באופן פרטי ובמכירות עונתיות. הקולקציה האחרונה שלה עוצבה לא מעט בהשראת המוזה, החברה הטובה ואחת הנשים היפות ביותר בארץ. "אנחנו די בלתי נפרדות", אומרת קרן. "כל הזמן בטלפונים ופעם בשבוע לפחות נפגשות, ולא לשעה-שעתיים, זה תמיד 'יום של יאנה'".

כדי להבין קצת יותר את העניין החמקמק ההוא לגבי "האדם שעושה את הבגד", ביקשנו מקרן לעשות ליאנה סטיילינג, והלכנו לשמוע על הסטייל של המוזה.

[issuu layout=http%3A%2F%2Fskin.issuu.com%2Fv%2Fcolor%2Flayout.xml backgroundcolor=FFFFFF showflipbtn=true pagenumber=18 documentid=110629171352-4d8e63fa88564b1388400702d02e5233 docname=yana_4_upload username=Fashion_Forward loadinginfotext=yana%20gur%20muzot width=571 height=400 unit=px]

צילומים | רוני כנעני | איפור ושיער | KATRIN לסוכנות I.G.A
>> דפדפו על ידי שימוש בחצים ולחיצה על התמונה למסך מלא

עד כמה יש לך חיבור לקולקציה?
יאנה: "אני לובשת כמעט כל הזמן בגדים של קרן, כי הקטע שלה זה בגדים מאוד קלאסיים, אליטיסטיים כאלו, שמצד שני את יכולה לשלב אותם ביומיום. למשל חצאית מאוד קלאסית יכולה גם ללכת עם גופייה או טישירט. זה נוח כי זה מאוד שימושי, גם לערב וגם ליום. אני ממש גאה לפרסם אותה. אני דוגמנית, ולפרסם משהו שאת ממש מתחברת אליו זה חלום. זה לא מרגיש כמו עבודה".

איזה פריט בקולקציה הכי אהוב עלייך?
"את השמלה השחורה שהיא קראה על שמי. שמלה מהממת, קלאסית, שחורה, אלגנטית, כמו שאני אוהבת".

איפה עוד את אוהבת לעשות שופינג?
"אני מאוד אוהבת את מנגו ואת זארה, וגם את גוסטה, יש לה בגדים פשוט מושלמים. זה סגנון אחר לגמרי משל קרן, ואני מאוד מתחברת לדברים שלה. אני אוהבת את הגזרות, הן מחמיאות לגוף, יש לה כל מיני חולצות ושמלות שפשוט נופלות יפה, זה מאוד נוח. אני לא אוהבת דברים צמודים".

עם מי את הולכת לשופינג?
"זה יישמע מצחיק, אבל עם החבר הכי טוב מהצבא של בן הזוג שלי. אני לא ממש הולכת לקנות בגדים, בדרך כלל אני פשוט רואה וקונה. אני לא הולכת במיוחד לקנות. אבל עם צחי אנחנו יכולים לקבוע יום ללכת בכיף, כמו חברות. הוא הכי סטרייט בעולם, וכיף איתו דווקא בגלל שהוא גבר. אני אוהבת את הכימיה שבינינו, הפכנו לחברים בלי קשר לבן הזוג שלי. בן הזוג שלי שונא, שונא, שונא שופינג".

מהו הפריט הכי יקר שיש לך בארון?
"תיק של שאנל שעלה קרוב לאלפיים דולר. קניתי אותו בניו יורק. זה מסוג הדברים שאת יכולה להשקיע בהם המון כסף, אבל גם ישרתו אותך שנים. כל עונה זה עדיין אקטואלי וטרנדי, ואני גם שומרת עליהם טוב, כך שמבחינתי אני משקיעה וזה לא כזה יקר בסופו של דבר. לקרן יש את האוסף הכי מדהים – סבתא שלה צרפתייה ויש לה תיקים של שאנל וחגורות של הרמס. הלוואי על כולנו סבתא צרפתייה".

איזה פריט זול ואהוב יש לך בארון?
"יש לי הרבה, כי אני מאוד אוהבת וינטג' וחנויות יד שנייה. יש לי שמלה פרחונית שקניתי בפריז בחנות יד שנייה, שעלתה לי בקושי 10 יורו, ובכל פעם שלבשתי אותה אנשים שאלו מאיפה היא. זה שוב מעיד על זה שאת לא צריכה לבזבז הרבה כסף כדי לקנות דברים יפים".

איזו פדיחת אופנה מעברך זכורה לך במיוחד?
"כשעליתי לארץ והתחלתי לדגמן, הייתי מתלבשת כמו רוסייה ממוצעת, זה נראה לי מצחיק נורא. חוסר טעם מוחלט. הייתי מתאפרת כבד, היו לי ציפורניים ארוכות. כולם פשוט התלבשו ככה באוזבקיסטן, קונים בגדים בשוק. אין שם בגדי מעצבים. עד שגיליתי בארץ סגנון אחר הייתי עושה מלא פדיחות".

קרן אבידר דבוטין ויאנה גור | צילום: רוני כנעני

החברות הכי טובות. קרן אבידר דבוטין ויאנה גור | צילום: רוני כנעני

מי הסטייל אייקון שלך?
"קארן דונסקי היא האייקון אופנה הישראלי הכי חזק שיש. אני אוהבת את הקלאסיות שלה. בכל פעם שאני רואה אותה מתלבשת – אין שנייה לה. יש גם את רונית אלקבץ שזה סטייל אחר, אבל גם מדהים. אני לא אתלבש כמוה כי הבחירות שהיא עושה מתאימות רק עליה זה נראה מושלם. על מישהי אחרת זה היה נראה מוזר. אני מאמינה שבסטייל צריך להיות משהו אישי".

איזה פריט לא תזרקי אף פעם?
"משקפי השמש של אימא שלי ז"ל. קנינו אותן יחד בשוק באוזבקיסטן. הן גדולות ומכסות את הפנים, וזה לא ממש הסגנון שלי, אבל בגלל שזה היה שלה, זה מאוד סנטימנטלי ואני בחיים לא אוותר על זה. אני מרכיבה אותם מדי פעם".

יש לך פריט בארון שקנית ולא לבשת מעולם?
"יש לי סריג מאוד ארוך ודק של איסימיאקי שקניתי בפריז ונראה לי נורא יפה באותו רגע. איכשהו עברו חמש שנים מאז, ועדיין לא יצא לי ללבוש אותו".

איך את אוהבת שגברים מתלבשים?
"טישרט וג'ינס. בעיניי גבר לא צריך להיות מאוד אופנתי וטרנדי, הוא צריך להיות פשוט".

ומה בשום פנים לא היית מוכנה שילבש?
"חולצה צמודה עם צווארון וי – שהשערות יוצאות קצת החוצה, זה מגעיל. זה לא גברי בעיני".

איזו טעות סטייל היא בלתי נסלחת בעינייך?
"כשזה נראה מאוד פרובוקטיבי. חולצות רשת, מיני מאוד קטן ומאוד צמוד. זה לא נראה טוב בעין, זה לא סקסי בעיני. זה לא עובד".

סטודיו קרן אבידר דבוטין | רחוב אחד העם 126 תל אביב | טל' 0545579797 | Keren@kadfashion.com

השאירו תגובה