עכשיו זה המאני טיים שלי

שמונה שנים חלפו מאז הפכה סופי מצ'טנר לדוגמנית בינלאומית במשרה מלאה וכבשה כל פסגה אפשרית. אבל ניו יורק של אחרי הצבא כבר פחות האירה לה פנים, העבודות לא הגיעו והפרידה המתוקשרת מבן הזוג שלחה אותה הביתה להתאושש. עכשיו, בגיל 22, אחרי טיול עם חברות במרכז אמריקה, היא חזרה חדורת מוטיבציה לעבוד. "פתאום כשנהיה לי שקט ואף אחד לא דורש ולא מצפה לכלום, הרצון שלי התעורר"

מאת  | ‏ 16 יוני 2023

סופיה מצ'טנר, ראיון, דוגמנית, אופנה

שמלה: The Attico ל-factory 54 (צילום: שי כהן ארבל)

לפני שלושה חודשים שברה סופי מצ'טנר את הרגל במהלך טיול במרכז אמריקה, כשעשתה כביסה ומעדה. היא חזרה לארץ להחלים, אבל במקרה של הדוגמנית שכבר בגיל 14 צעדה על המסלול של בית האופנה דיור, השבר היה קצת יותר סימבולי. "הרופא שאל אותי מה אני עושה ואם אני צריכה חופשת מחלה. אמרתי שאני דוגמנית, אז הוא אמר, 'טוב, אז לא תוכלי לצעוד על מסלולים לפחות שלושה חודשים'".

דוגמניות אחרות אולי היו משתמשות בקלף שקיבלו כדי לספר איך שבירת הרגל עלתה להן בתפקיד נחשק ובפתיחת תצוגה בינלאומית, אבל לא מצ'טנר. "אמרתי לו, 'בסדר, אז לא אצעד שלושה חודשים, גם ככה לא היה מסלול כבר הרבה זמן'".

בשנתיים האחרונות הפסיקה מצ'טנר לנסות למלא ציפיות של אחרים. עד גיל 18 היא הספיקה לעבוד עם מארק ג'ייקובס, זארה ו-H&M, צעדה בתצוגות של שאנל, דיור ומוגלר והופיעה על שער מגזין Elle הצרפתי ו-Vogue אוקראינה. אבל דווקא הרגל השבורה הייתה הסימן שהראה לה שהיא באמת רוצה את זה, ושהיא כאן כדי להישאר. "זה רק הדליק אותי. התרגלתי לחיות מיום ליום וללכת לאן שתיקח אותי הרוח, אבל היום אני מבינה שאני רוצה את זה ומוכנה לעבוד בשביל זה. היום, בנקודת הזמן הזו, אני הכי בשלה שהייתי כל החיים. חזרתי מהטיול עם מסקנות".

סופיה מצ'טנר, ראיון, דוגמנית

שמלה: Oria Revivo | שרשרת ועגילים: Keren Wolf (צילום: שי כהן ארבל)

יש כאלה שהיו לוקחות את שבירת הרגל כסימן מהיקום שדי, נגמרה הקריירה.
"מגיל 14 אני עובדת בטירוף, ואז בחו"ל בפעם הראשונה התנתקתי לחודש וחצי, קמתי בבוקר ולא עשיתי כלום ונהניתי מזה. חזרתי לארץ וחטפתי את הכאפה. חברות שלי מתחילות ללמוד, מתחילות לעבוד, ואת נכנסת למרוץ של החיים, וזהו, אין יותר לאן לברוח. אין יותר בית ספר, אין יותר צבא, אין יותר תירוצים. חשבתי, 'מה אני עושה? מה אני רוצה? זה מעניין אותי? זה לא מעניין אותי?', ובסוף הבנתי שעכשיו זה המאני טיים שלי. אני לא חושבת שמימשתי את כל הפוטנציאל שלי ואני חייבת לתת בראש. זאת הזדמנות אחרונה, ואני הכי חדורת מוטיבציה שהייתי". 

כי בפעם הראשונה בקריירה שלך את באמת רוצה.
"אני רוצה. לא כי נכפה עליי, לא כי נקלעתי לסיטואציה, כי אני רוצה". 

לפני זה לא באמת רצית?
"אף פעם לא חשבתי שאהיה דוגמנית. זו אף פעם לא הייתה שאיפה שלי, והיום כן. היום נפל לי האסימון שוואלה, זכיתי בזה. ניתן לי היופי, אני לא אשתמש בו? אני אהיה ממש כפוית טובה אם לא. היום אני מבינה את זה, לקח לי רק שמונה שנים". 

מה היה שונה במהלך שמונה השנים האלה?
"פשוט התגלגלתי ממקום למקום והכל קרה בשנייה. טסנו לפריז, ותוך רגע פתחתי את התצוגה של דיור. לא עבדתי קשה כדי להשיג דברים, והיום, אחרי שנתיים שלא עבדתי, אני מבינה שזה היה חלק משמעותי מהחיים שלי". 

סופיה מצ'טנר, ראיון, דוגמנית

טוטאל לוק: Margot Studio (צילום: שי כהן ארבל)

כשמערימים עלייך ציפיות, ופתאום את לא מקיימת, יש חשש לאכזב או שיחשבו שנכשלת?
"כן. הכל התחיל כל כך גדול שמשם נשאר רק לרדת, ולתחזק להשאיר את זה באותו מקום היה סופר קשה. זה לא שעליתי מדרגה-מדרגה והגעתי לשיא שלי. חוויתי גם את ההיי וגם את הדאון ועכשיו אני מתחילה לטפס באמת, עכשיו אני יודעת מה אני רוצה ולאן אני מכוונת. עכשיו אני עובדת קשה. הייתה תקופה שעליתי במשקל והרגשתי שמצפים ממני לרדת את הקילוגרמים שעליתי, הרגשתי שכל העיניים עליי, ולמה את לא מרזה ולמה את לא עובדת, וזה רק גרם לי לקחת צעד אחורה. ואז כששחררתי פתאום הבנתי שלא עבדתי שנתיים, שאני לא מעניינת אף אחד. ופתאום כשנהיה לי שקט ואף אחד לא דורש ולא מצפה לכלום, אז הרצון שלי התעורר". 

לא גיל 14 טיפוסי

מצ'טנר (22) נולדה בחולון, בת בכורה מבין שלושה. הוריה התגרשו כשהייתה בת 6, אביה עזב את הבית והקשר איתו עלה על שרטון. היא נאלצה לעזור בגידול אחיה ומהרגע שהתאפשר יצאה לעבוד. תחילה בקיוסק ליד הבית ואז, כשהייתה בת 14, הצטרפה לסוכנות הדוגמנות של רוברטו. הסוכנת האישית רותם גור זיהתה את הפוטנציאל והמריאה איתה לפריז לסבב אודישנים. בתחילה היא נענתה בשלילה מפאת גילה הצעיר, עד שבביקור בחנות של דיור נתקלה במעצב הראשי, ראף סימונס, פגישה ששינתה את חייה. יום למחרת כבר קיבלה את עבודת המסלול הראשונה, משם המשיכה לשנה בלעדית עם בית האופנה, ובן לילה הפכה לדוגמנית במשרה מלאה. "זה היה מטורף", היא נזכרת באותה התקופה, "הכי לא גיל 14 טיפוסי. זה היה מ-0 ל-100, מאף פעם לא לטוס, ללטוס לפריז כל חודש. בכלל לא הבנתי מה אני חווה".

עם ההצלחה הגיעו מיד הביקורת והתגובות שהתרעמו על ילדה בת 14 שצועדת בשמלה שקופה שחושפת פטמות. איך זה היה להיות תחת אש?
"אז לא הבנתי למה מתעכבים על שטויות, אני צועדת בדיור ואתם מתעסקים במה לבשתי? ומי אתם שתבקרו אותי?". 

סופיה מצ'טנר, ראיון, דוגמנית

טופ וחצאית: zimmermann ל-Factory 54 | עגילים: Timeless Pieces (צילום: שי כהן ארבל)

אבל זאת לא סתם ביקורת, דיברו על גוף חשוף של ילדה בת 14. בסוף את צריכה לשבת ליד חברים לכיתה אחרי שהם ראו אותך חשופת חזה. יש פה תהייה אם זה לגיטימי.
"נכון, אז לא חשבתי על זה ככה. בכלל עוד לא הייתי מודעת למיניות. היום אני יכולה להבין. וואלה, הייתי בת 14 לעיני כל העולם, ואולי זה לא היה הדבר הנכון, מה היה דחוף שאלבש את השמלה הזאת?".

היום יש לך קווים אדומים?
"זה תלוי סיטואציה, תמיד אעדיף להסתיר. אבל תלוי כמה ישלמו, תלוי אם זה פרובוקטיבי. נבר סיי נבר". 

הביקורות בארץ עוררו הדים גם בחו"ל, בעקבותייך נולד "חוק סופי", שנועד לשמור על הדוגמניות הצעירות, להגביל את שעות העבודה שלהן ולהבטיח שתמיד יהיו עם מלווה. את חושבת שהיום עם המודעות ההולכת וגדלה, בטח בעידן ה-MeToo, יש סיכוי שנערות בנות 14 יצעדו חשופות חזה?
"לא נראה לי, תכלס לפי החוק אפשר לעבוד רק מגיל 16".

עולם הדוגמנות השתנה בעקבות MeToo?
"אני בטוחה שכן. אני תמיד הייתי עם מלווה, אז לא חוויתי, ואני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הסוכנת שלי לא הייתה איתי. היום כבר אין מצב שצלם יהיה לבד עם דוגמנית".

סופיה מצ'טנר, דיור

על המסלול של דיור בגיל 14 (צילום: Dominique CharriauWireImage)

אז אולי בנושא הזה היה למצ'טנר קצת יותר מזל, אבל הדרישות המוגזמות של עולם היופי לא פסחו עליה. "בסוף דוגמנות זה מידות והיקפים ואני עובדת על זה, כי אני רוצה לעבוד על זה ולהרגיש טוב עם עצמי. בתקופה שהייתי בבאסה, זה לקח אותי לאכילה רגשית, ואז אוטומטית אני עולה מידה בג'ינס והג'ינס לא נסגר עליי, ואז גם זה מכניס אותי לבאסה, וזה פשוט לופ. אז עכשיו אני שומרת על המשקל בצורה מבוקרת, שהיא כיפית לי, שאני לא מרגישה שיושבים עליי ולוחצים עליי. אני מאמינה שאני בדרך הנכונה ויהיה בסדר".

כבר שנים שאנחנו שומעים שתעשיית היופי השתנתה ומודל הגוף התרחב, אבל בפועל נשים עדיין מרעיבות את עצמן בשביל הזכות להצטלם ולצעוד ולעבוד בתחום הדוגמנות.
"זה עדיין קורה וזה גם לא קרוב להיעלם. אפשר לעצום עיניים, אפשר לדמיין שזה לא שם, אבל זה שם. זה תמיד יהיה קיים".

ההבנה שאם תרזי תקבלי עבודה פלוס תרוויחי כסף פלוס יאהבו אותך – זאת משוואה מסוכנת.
"אני לא חושבת שאצליח אי-פעם להיות מספיק רזה בשביל תצוגות. אני לא הולכת לפי הסטנדרטים של העולם הזה, אם הייתי הולכת, אז כנראה הייתי עובדת. בסוף זו הרגשה שלי, מתי אני מרגישה שאני כוסית, שאני בשיא שלי. וזה יכול להיות גם כשאני במידה 40".

אולי בגלל שלאנשים יש ויז'ן שלך מגיל 14, מצפים ממך להישאר ככה. שוכחים שאת כבר לא ילדה, שהתבגרת. 
"נכון, כמה שאתם תרצו אני לא אחזור למידות שהייתי. אין לי את הציצי שהיה לי, והטוסיק גדל, ומה אני אעשה, הגוף משתנה. וזה עוד לפני מחזור, שאז אני מתנפחת כמו אבו נפחא, כן. זה הגוף שלי". 

סופיה מצ'טנר, ראיון, דוגמנית

שמלה: The Attico ל-factory 54 (צילום: שי כהן ארבל)

את סובלת מהלקאה עצמית?
"לא. אני בכלל לא מבינה איך העזו להגיד לי שאני צריכה לרזות, מאיפה היה לי להוריד משהו? מהאף? ואז אפילו לא הבנתי עד כמה אני רזה, אומרים לך תרזי עוד סנטימטר. במידה שאני היום אני יכולה להבין שיש לי מקום להתחטב ולרזות, אבל לא למקום שהם רוצים, זה לא יכול לקרות". 

הרגשת שאת לא רצויה יותר בגלל המשקל?
"היה לי יום צילום שהיה מהמם, ואז יום למחרת אמרו לסוכנות שהם לא מרוצים ולא אהבו וגנזו את הצילומים. אז למה אתם צבועים איתי? ולמה ביום צילום אתם אומרים לי איזה יפה את ושאתם מרוצים?". 

איך הרגשת?
"האמת שעל הזין, סורי. זו הגישה שלי. מה זה לא אכפת לי. אבל תמיד זה לא עניין אותי, ואולי זו גם הבעיה. מי שרוצה לעבוד איתי, יעבוד איתי, אני לא צריכה לשכנע אף אחד. הדיאטן שלי שואל אותי מה המטרה שלי, ואין לי מטרה, המטרה שלי היא להרגיש טוב עם עצמי". 

אבל אמרת שהמטרה שלך היא לחזור לעבוד, לצעוד על מסלולים בשבועות אופנה.
"אם אני לא אצליח לחזור למסלול, אני בסדר גמור עם זה, ואני גם פחות מכוונת למסלול, אני מכוונת לעשות קמפיינים. גם ככה אפשר להרוויח כסף".

סופיה מצ'טנר, ראיון, דוגמנית

טופ וחצאית: zimmermann ל-Factory 54 | עגילים: Timeless Pieces (צילום: שי כהן ארבל)

הכי לונלי בעולם

אחרי שירות צבאי מלא כמש"קית חינוך וחיילת מצטיינת, מצ'טנר ארזה את חפציה והתמקמה בניו יורק. אבל המזל של המתחילים לא ליווה אותה בהמשך הדרך. "בספר הדוגמניות זה מה שכתוב, מסיימים צבא וטסים לניו יורק, אז היה לי ברור שזה מה שאני עושה, רק חיכיתי להשתחרר ולעלות למטוס בהזדמנות הראשונה".

ומה קורה בניו יורק?
"לא הרבה. בניו יורק נכנסתי לקטגוריית curve. כי זה או שאת רזה-רזה-רזה או שאת פלאס סייז, אין באמצע, ואני באמצע. ואין לזה מקום, ניסיתי לעבוד עם זה, אבל לא ממש הצלחנו. זה מתיימר בעיניי. ניסו שאיכנס למשבצת הזאת, אבל לא באמת מזמינים עבודה מה-curve. הייתה לי סוכנות ששלחה אותי לאודישנים, היו לי צילומים ללוק בוק, אבל באותה נקודה זה לא עבד".

אז מה עשית כל היום? 
"היו לי אימונים, טיילתי מלא, ירדתי עם ספר לפארק, הרבה מוזיאונים. פשוט קמה בבוקר ואין לו"ז. ניו יורק קשה. והקושי התחיל מלמצוא דירה, עברתי מסאבלט לסאבלט וזה עייף אותי".

שום יציבות. את גם במקום שחדש לך, גם נטולת עבודה וגם נטולת קרקע ובית.
"וגם בדיוק עברתי את הפרידה". 

שמלה: Oria Revivo | שרשרת ועגילים: Keren Wolf (צילום: שי כהן ארבל)

שמלה: Oria Revivo | שרשרת ועגילים: Keren Wolf (צילום: שי כהן ארבל)

לפני שנה וחצי נפרדה מצ'טנר מתומר טליאס, מי שהיה בן זוגה במשך ארבע שנים, גם הוא דוגמן. "התכנון היה לעבור לניו יורק ולגור שם יחד, כי גם הוא רצה לקדם את הקריירה שלו. בפועל אני טסתי ראשונה, וכשהוא הגיע לניו יורק נפרדנו, ושם הרגשתי שאני מידרדרת. ניסיתי להחזיק את עצמי ולהגיד שהכל טוב, זה יעבור לידי, אני חזקה והוא יעזוב תכף. אבל הרגשתי שהאדמה נשמטת מתחת לרגליים. זו גם אהבה ראשונה וחבר ראשון והכל כזה תמים ויפה ונצנצים על הראש. היינו ארבע שנים יחד, המשפחה שלו הפכה למשפחה שלי, כל החברים שלו היו חברים שלי, ואז יש שאלות כמו 'מה עושים עכשיו? איפה זה שם אותי? איפה אני אגור בארץ? מה אני עושה, חוזרת לאמא שלי?'. הוא היה החבר הכי טוב שלי, זה שאני מתקשרת אליו ומספרת לו הכל, ופתאום לא היה לי גם את זה, ואני לבד בניו יורק. היה לי ממש קשה, הרגשתי הכי לונלי בעולם". 

די מהר אחרי הפרידה מדורי הרכילות כבר בישרו שהוא בזוגיות חדשה עם דוגמנית ישראלית בינלאומית, ניבר מדר, איך הרגשת?
"זה היה סופר כואב. הכל קרה נורא מהר, והכל היה פרוץ וברשתות, אנחנו בעצמנו לא ידענו מה קורה וכבר פרסמו שנפרדנו. ואז התחילו פרסומים שהם יוצאים ואני אומרת, שנייה, הרגע נפרדנו, מתי כבר הספקת? זה היה ממש מהיר. אבל בסדר, אלה החיים. היום זה בסדר, זה לגיטימי, כמו שאני אהיה היום בזוגיות". 

זה עדיין כואב?
"אני פשוט הייתי עם עיניים עצומות, הייתי בטוחה שאנחנו נתחתן, ופתאום מרגיש לי שהוא בן אדם זר. הייתי בת בית, ואז פתאום עוברים ברחוב, אומרים שלום וזהו. רציתי לקבור את עצמי. השותפה שגרתי איתה אז לא ראתה אותי חודש. לא יצאתי מהחדר. באותו רגע את לא רואה את הסוף, את חושבת שזהו, זה לא יעבור לעולם, ומה אני אעשה עכשיו? בכיתי כאילו מישהו מת. אחרי שלושה חודשים קשים הבנתי שאין מה לעשות, כשאת מקבלת מכה ברגל את הולכת לרופא והוא מטפל בך, ואומר לך 'תני לרגל מנוחה'. אבל כשאת מקבלת מכה בנפש, למה את מתעלמת? את צריכה לתת גם לה לנוח ולעכל את הסיטואציה. ואני התכחשתי לזה, ואז אמרתי, טוב, אני באמת צריכה רגע לשחרר, ורגע להיות בדיכאון הזה ולעכל את הסיטואציה וייקח כמה שייקח".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by SOFIA MECHETNER (@sofia__mechetner)

אז מה עשית?
"הבנתי שאני חייבת רגע את המיטה שלי, חיבוק מאמא, מחברים שלי, כי הכל בטלפון ובשיחות וואטסאפ עם הפרשים של שבע שעות. אז חזרתי לארץ, הייתי בעיקר עם חברות, שניסו להוציא אותי לנשום אוויר, הייתי צריכה את הביחד ולא להיות לבד. הייתי צריכה חיבוק ותמיכה, להיות עם אנשים שאוהבים אותך ואת אוהבת אותם. בהתחלה הייתי פה בבאסה, ולאט-לאט זה השתחרר, והתחלתי לצאת וליהנות מתל אביב, ולהכיר חברים, ולצאת לברים, ואז נתקעתי פה. ואז עוד פעם זה הסיבוב הזה של 'מה אני עושה עם עצמי? אני צריכה לחזור לניו יורק', כי בסוף יש לי מטרה ואני צריכה לעבוד. אז אחרי חמישה חודשים בארץ חזרתי לניו יורק, וזו הייתה החצי שנה הכי טובה שהייתה לי בחיים. הייתה ממש חוויה מתקנת. באתי הרבה יותר מוכנה ולמדתי מטעויות, אבל אז אחרי עוד חמישה חודשים נגמרה לי הוויזה, ובדיוק אז קפצה ההזדמנות של הטיול אחרי צבא, והלכתי על זה". 

אז מה, ממש טסת לטיול הגדול?
"כן, הייתי במרכז אמריקה עם חברות מהצבא, ואני ממש שמחה שזה קרה. לפני שנתיים לא היו לי את החברים האלה, הייתי נורא סגורה, היה לי את תומר והייתי בבועה משל עצמי, ופתאום כשהבועה התפוצצה הבנתי שהייתי די נכה חברתית, וזה משהו שעבדתי עליו. היום כל החברים שיש לי זה נטו בזכותי, והראייה שלי התרחבה. אני מצטיירת כסנובית, ובגלל שאני דוגמנית חושבים שעלה לי האף ושאני לא חברותית. בודדים האנשים שמצליחים לראות מעבר ובאמת לנסות להתחבר אליי. אלה שבאמת נותנים לי הזדמנות הם החברים שלי". 

ומה הם מגלים?
"שאני הכי מצחיקה בחבורה והכי זורמת, הרפתקנית. אם מישהי תרצה עכשיו באנג'י, היא יודעת שהיא מתקשרת אליי". 

אז במקום טיול אחרי צבא יכולת לבוא לעשות "המירוץ למיליון"?
"חד-משמעית. החיים האלה חישלו אותי, מה זה כבר 'המירוץ' בשבילי, זה קטן עליי. מרגיש לי שאני אטרוף הכל. הריאליטי של החיים הרבה יותר קשה, אני הכי לא מפונקת שיש. מי שמפונק לא באמת יצליח בעולם הדוגמנות, לא מגישים לך דברים ככה סתם". 

סופיה מצ'טנר, ראיון, דוגמנית

טופ וחצאית: zimmermann ל-Factory 54 | עגילים: Timeless Pieces (צילום: שי כהן ארבל)

לאורך השנים עבדת עם הרבה אנשים. שמרת על קשרים? כאלה שאולי יעזרו לך להשתלב בחזרה בתחום?
"לא. אם היית לוקחת את סופי של היום לסיטואציה של אז, אז דברים היו נראים אחרת, אבל אז שום דבר לא עניין אותי. לא הבנתי ולא ידעתי שום דבר, הצטלמתי עם קאיה גרבר ולא ניסיתי להתחבר, בקושי היה לי מושג מי זו. גם לא הייתה לי אנגלית. היום חד-משמעית הייתי הרבה יותר חברותית. היום יש לי יותר ביטחון לדבר עם אנשים, אז אולי גם יהיו הזדמנויות של להכיר עוד אנשים בתעשייה, ואם יהיו לי צילומים אני אדע לתחזק את הקשר". 

ומחוץ לצילומים, איך את עם היכרויות?
"יצאתי לכמה דייטים גרועים. פשוט אף אחד לא באמת עניין אותי. יצאתי לדייט רק כדי להגיד שיצאתי לדייט, עדיין לא הגיע הגבר שבאמת ריגש אותי ועשה לי פרפרים בבטן, שאתרגש ואתכונן ואחשוב מה אני אלבש". 

לאן את יוצאת?
"לבר. כמו כולם”.

את לא חוששת שיצלמו אותך?
"לא, מה פתאום, את מי זה כבר מעניין?". 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by SOFIA MECHETNER (@sofia__mechetner)

ומתחילים איתך?
"לא מתחילים איתי במציאות. תמיד אומרים לי, 'ברור שלא יתחילו איתך, את מאיימת, את דוגמנית', אבל אני לא רואה את זה ככה. אתה בן אדם, אני בן אדם. מישהו עובר – אני מחייכת אליו, הוא מחייך אליי, והוא לא ניגש. אז למה אתה מסתכל?".

אז אולי את תתחילי?
"אני לא יודעת איך. אין לי את הכלים להתחיל עם מישהו". 

היה לי כיף להביא כבוד לישראל

מצ'טנר מודה שבארץ מציקים פחות לדוגמניות על מידות הגוף שלהן. מצד שני, היא אומרת, יותר מקובעים על פרזנטורים. "פה כל אחת יכולה לדגמן", היא אומרת, "לא לוקחים מישהי כי היא דוגמנית, לוקחים פליטות ריאליטי או יוצרות תוכן באינסטגרם, ורוצים את הערך המוסף שאת מביאה מעבר". 

מה באמת בנוגע לעמוד האינסטגרם שלך?
"זו פלטפורמה קשה, זה המון התעסקות והיא קשה לי, אם אני אתחיל לעשות קוד קופון אני ארגיש שאני מוכרת את עצמי, ואני אומרת את זה עם כל הכבוד שיש לי לאלה שעושות מזה אחלה כסף. ואולי זה משהו שאני צריכה להבין ולהנגיש, אבל אין סיכוי שאני אעלה סטורי שלי מדברת, זה מחסום".

סופיה מצ'טנר, ראיון, דוגמנית

שמלה: Oria Revivo | שרשרת ועגילים: Keren Wolf (צילום: שי כהן ארבל)

אז אם לא אינסטגרם ולא צילומים או מסלול, ממה בעצם התפרנסת בשנתיים האחרונות?
"לא התפרנסתי. חייתי מחסכונות".

אחרי שהתרגלת להרוויח סכומי עתק, כאלה שאפשרו לך לשכור בית עבור המשפחה, איך זה משפיע על הערך העצמי פתאום לא להתפרנס?
"זה מכניס לפלונטר. אני הרי לא אחיה כל החיים על סכום הכסף הזה, וחברים שלי יוצאים לעבוד ומה אני עושה, יושבת בבית וקוראת ספרים? זה מה שדרבן אותי לחזור לזה. הייתי צריכה הפסקה ולחוות את הילדות שלא חוויתי, וכן, אני יכולה להגיד שעשיתי מספיק כסף כדי לחוות את הרגיעה הזאת".

בתחילת הקריירה, בגיל הצעיר ובכסף המהיר שהגיע, יכולת להיות אחראית ולהגיד "אני גם חוסכת"?
"לא, שום הבנה. אז הייתי בהיי, ואיזה כיף, ובוא נלך על ההכי גדול שיש, ואם גרנו בדירה של שלושה חדרים, אז בוא נעבור לדירה של שישה חדרים. מאוד לא מחובר למציאות. היום ההסתכלות מאוד אחרת, היום אני מבינה את ההישרדות הכלכלית. או-קיי, אני לא עובדת שנה, ויכול לקרות מצב שאני לא יכולה לסגור את החודש. כמו שמרוויחים מהר, ככה זה גם יכול להיגמר מהר". 

החיים שלך השתנו ב-180 מעלות, ואז שוב התהפכו ב-180.
"כן, ואני כל פעם חושבת מה הייתי עושה אם כל זה לא היה קורה. הייתי נרשמת עכשיו ללימודים עם החברות שלי? ומה הייתי לומדת? אני מאוד טוטאלית, ואני לא יכולה להשקיע כמו שאני רוצה בדוגמנות. מיום ליום נראה לי שאני חוזרת לארץ, וכשאצטרך, אטוס לאן שצריך, אני בהחלט אשמח לייצג את ישראל עוד פעם בעולם, שישראלים ילכו בלונדון ויראו אותי על שלט חוצות ויגידו, 'אה, הנה סופי, היא משלנו'. זה משהו שהיה לי ממש כיף, להביא כבוד". 

סופיה מצ'טנר, ראיון, דוגמנית

טוטאל לוק: Margot Studio (צילום: שי כהן ארבל)

ואם הגלגל לא יתהפך שוב?
"כבר הייתי שם. בשנתיים האחרונות לא עניינתי אף אחד ואני סבבה עם זה. ואם לא אהיה רלוונטית בדוגמנות, אהיה רלוונטית במשהו אחר. העיקר שאהיה רלוונטית לעצמי. אני לא מחפשת שיכתבו וידברו עליי, אני רוצה לחזור לעבוד, לימי צילום, לא את כל מה שמסביב. הרגע של להתיישב על הכיסא ולעשות איפור-שיער, והתלבושות, לזה התגעגעתי, לא לכתבי הרכילות שעומדים בצד ושואלים אותי אם התחלתי לצאת עם מישהו". 

היא אומרת את הדברים ומחביאה חיוך. אני שואלת מה פשר החיוך, והיא מספרת בהתרגשות, "מחר יש לי צילומים למעצבת תכשיטים, אחרי המון זמן שלא עבדתי. כשבישרו לי את זה, זה היה ממש מרגש. גם חברות שלי עוד לא זכו לראות אותי עובדת, אז כשסיפרו לי על הצילומים, התקשרתי אליהן והן צרחו איתי מהתרגשות".

זה לא גדול כמו לפתוח תצוגה של דיור. אבל זה כן להתחיל לטפס את המדרגה.
"עכשיו אני יודעת שאני משקיעה ועובדת קשה ויש תוצאה, זה שווה את זה. אני אצטרך ללכת לישון מוקדם, כי מחר אני צריכה לקום מוקדם ולבוא רעננה ומוכנה, ולשם אני מכוונת, שיהיה לי את הלו"ז המלא הזה. וכשחברה רוצה סתם לקבוע לקפה, שאוכל לענות לה, 'אה, אני לא יכולה להיפגש איתך כי אני עובדת'".

סופיה מצ'טנר, ראיון, דוגמנית

שמלה: Oria Revivo | שרשרת ועגילים: Keren Wolf (צילום: שי כהן ארבל)

צילום: שי כהן ארבל | סטיילינג: קורין סוויד | שיער: לירז אגם | איפור: מורן אילנברג | הפקה: טל פוליטי | ע. סטיילינג: לינוי לוי

השאירו תגובה

 

  • העולם הזה חולה אם אישה כל כך יפה נחשבת לא מושלמת. פשוט יפהפייה מדהימה, מזכירה מאוד את בריג'יט בארדו בצעירותה. וכן, גם בחורה נורמלית עם התלבטויות וקשיים כמו של הרבה אחרות. מותק של בחורה

    מאת: ענת |‏ 26 בספטמבר 2023 | 18:52
  • מרחם אליה, רוברטו מנסה לעשות עליה סיבוב כבר 9 שנים בגלל שקיבלה כמה עבודות בודדות בחול ממזמן.
    בעלת חן בסגנון רוסי, לא משהו מיוחד, משעממת.
    תמצאי עבודה אמיתית.

    מאת: נועם |‏ 3 ביולי 2023 | 12:10
  • השראה

    מאת: עדי |‏ 20 ביוני 2023 | 09:29
  • נגמר הכסף מהעבודות לפני 8 שנים אז התעוררה. עצלנית.

    מאת: לי |‏ 18 ביוני 2023 | 17:11
  • "על הזין" "כוסית". ממש בחורה "איכותית".

    מאת: אמילי |‏ 18 ביוני 2023 | 17:06
  • אישה יפיפיה, אינטיליגנטית, כנה, עם שתי רגליים על הקרקע מגיע לך הכי טוב בעולם. לא שמעתי על הרבה דוגמניות שעשו שירות צבאי ולא בכאילו חוץ ממך. החבר שלך לשעבר הוא רודף דוגמניות. מגיע לך גבר מקסים מבפנים.

    מאת: זוהי |‏ 18 ביוני 2023 | 10:08
  • עצוב שבחורה בת 22 מדברת על הגוף שלה שהשתנה לרעה

    מאת: סיסי |‏ 18 ביוני 2023 | 10:07
  • יפה מבפנים ומבחוץ

    מאת: קרן |‏ 18 ביוני 2023 | 09:38
  • מלכה היית ומלכה נשארת! בהצלחה

    מאת: גל |‏ 17 ביוני 2023 | 23:11
  • בהצלחה. מעלפת ברמות על.

    מאת: דניאל |‏ 17 ביוני 2023 | 23:07
  • כתבה רדודוה מנסים לתפוס תרמפ על זוג אחר למרות שהם נפרדו יותר מחצי שנה לפני שהיא טסה
    חבל שמכל הכתבה מחפשים משהו רדוד בשביל למשוך אנשים במקום למשוך אותם על משהו מבוסס
    ולגבי זו שכתבה תפוח רקוב כנראה שאת לא מכירה את תומר אם לא תומר היא היתה ממשיכה לשבת בבית משפחה חברים הוא נתן לה הרים אותה שהיא לא זזה כי היא עצלנית

    מאת: דנה |‏ 17 ביוני 2023 | 22:35
  • מהממת ברמות! ועם אישיות מתוקה ככ. תצליחי יקרה♥️

    מאת: דין |‏ 17 ביוני 2023 | 22:17
  • היא באמת הכי יפה בארץ גם מבפנים

    מאת: מיכאל |‏ 17 ביוני 2023 | 21:27
  • יפהפיה ומתוקה. איך הבחור המכוער והדוחה הזה עוברת מדוגמנית אחת לאחרת!
    ? מה הן מוצאות בו???

    מאת: ריהנה |‏ 17 ביוני 2023 | 20:31
  • ברוך הבא למציאות

    מאת: מנשה |‏ 17 ביוני 2023 | 19:53
  • יפהפיה

    מאת: צרצרית |‏ 17 ביוני 2023 | 19:29
  • אחת המהממות… פשוט מופלאה!!

    מאת: לובנגולו |‏ 17 ביוני 2023 | 16:39
  • בת 14 הולכת חשופת חזה????? מה זה? זה עברת מין מי המעורבים? עדיין אין התיישנות. אשקול מחר להגיש תלונה במשטרה נגד אלה שהכריחו אותה לעשות את זה. אני רציני.

    מאת: חיים |‏ 17 ביוני 2023 | 16:37
  • איזה מהממת עדינה ואנושית. בהצלחה סופי

    מאת: איילת חכמון |‏ 17 ביוני 2023 | 16:01
  • איזו מהממת את שנחשפת ככה! הכי אותנטית וזה הכי יפה שמש

    מאת: אני |‏ 17 ביוני 2023 | 15:58
  • בהצלחה , סופי.
    את יפהפיה.
    מאחלת שלא תתאכזבי לעולם
    ותצליחי להרים את עצמך ולהתפתח.

    מאת: or |‏ 17 ביוני 2023 | 15:09
  • איזה ראיון מקסים ואותנטי. יש לך הרבה חוכמת חיים לגילך הצעיר. שתמשיכי להצליח את יפה גם מבפנים

    מאת: אילה |‏ 17 ביוני 2023 | 13:35
  • התמונות עכשויות, מיוחדות למדור כפי שרואים בקרדיטים) ויפהפיות. הבגרות מוסיפה יופי

    מאת: אוסנת |‏ 17 ביוני 2023 | 13:14
  • הכי יפה בעולם, שתישמר, יפייפיה ורגישה, שתפגוש רק אנשים טובים בדרך, תבורכי נסיכה..
    איתם פלסנר.
    1Rwestarted@gmail.com

    מאת: שבת שלום |‏ 17 ביוני 2023 | 12:42
  • את כזו יפה! ממש עוצרת נשימה. ועם אופי נהדר, רגיש ואמיתי. מאחלת שתקבלי המון המון עבודות.

    מאת: מישהי |‏ 17 ביוני 2023 | 12:09
  • מקסימה,
    בריג'יט ברדו הישראלית

    מאת: אור |‏ 17 ביוני 2023 | 11:19
  • מקסימה ממש! בהצלחה!

    מאת: דוראן |‏ 17 ביוני 2023 | 11:07
  • אינטליגנטית, עמוקה, כנה, אותנטית, נורמלית, ויפהפייה.

    מאת: אמיתית |‏ 17 ביוני 2023 | 10:21
  • יפה ומקסימה.. כנה ואמיתית

    מאת: ריבה |‏ 17 ביוני 2023 | 09:44
  • יפה גם מבפנים

    מאת: . |‏ 17 ביוני 2023 | 09:10
  • גם מאוד יפה וגם נשמעת אינטליגנטית עם ראש על הכתפיים. ממליצה לך – שימי פס על כולם, אל תתביישי לעשות סרטונים או כל דבר. אני מבינה את המבוכה שלך, גם אני כזו, אבל תזכרי שיש הרבה שפחות וואוו ממך, אך הן מצליחות כי הן שמות פס ועושות מה שצריך בלי להתבייש ולחשבן.

    מאת: שרון |‏ 17 ביוני 2023 | 08:33
  • לא זוכרת מתי קראתי ראיון עם “סלב” שענה תשובות כל כך כנות ולא פולטיקלי קורקט
    היא מההמת והכנות שלה כובשת!

    מאת: בר |‏ 17 ביוני 2023 | 07:48
  • נשמעת בחורה חכמה ומחוברת. הרבה בהצלחה

    מאת: נור |‏ 17 ביוני 2023 | 06:58
  • יפהפייה אחת היפות בארץ ובעולם

    מאת: יעל |‏ 17 ביוני 2023 | 06:42
  • האמת שבדרך כלל לא מגיבה, אבל כתבה מעולה. נחמד להכיר את סופי מנקודה אחרת ופתוחה. מרגיש שמאוד מחוברת לקרקע ומדברת בגובה העיניים.
    המון המון בהצלחה סופי, את אלופה!!

    מאת: גאיה |‏ 17 ביוני 2023 | 05:58
  • כל כך מדוייקת. מיוחדת ממש.

    מאת: אוראל |‏ 16 ביוני 2023 | 23:37
  • מאוד עצוב שכל הדור הזה כל כך שטחי עילג וגס רוח. להגיד שתתפשטי תמורת כסף גדול זה לא דוגמנות, זה כבר מקצוע אחר והאמת, במקום אמא שלך הייתי מתבייש אם הבת שלי היתה מתראיינת וכל המדינה קוראת אותך אומרת מילים בזויות כמו על הזין וכוסית. את לא מחונכת, לא הכינו אותך לראיון, אפס פאסון ואיפוק ואפס קלאס. יופי נעלם, אבל השטחיות תישאר אם לא תקחי כמה שיעורים באיך להחזיק את עצמך בראיונות. אם אני בעל עסק לאופנה, אחרי הראיון הזה לא היית מועסקת. עדיין דיאן שוורץ מייצגת את הבהמיות, גסות ופסיכוזה, אבל לך עוד יש תקווה. ההיא אבודה כבר

    מאת: החתול |‏ 16 ביוני 2023 | 22:36
  • בנות תבינו כמה זה סקסי אישה עם ציצי ותחת שי עם הרזון הזה!

    מאת: אור |‏ 16 ביוני 2023 | 22:26
  • מהממת !!!
    ב,ה צ ל ח ה ❤

    מאת: יעל |‏ 16 ביוני 2023 | 21:43
  • מאוד מאוד יפה!

    מאת: ממושקה |‏ 16 ביוני 2023 | 20:55
  • יפהפיה מבפנים ומבחוץ

    מאת: ענת |‏ 16 ביוני 2023 | 20:50
  • זאתי דוגמנית ?!?!? אם ככה גם אני דוגמן .

    מאת: מציאות |‏ 16 ביוני 2023 | 20:38
  • הכי יפה שיש בדוק!!!!!

    מאת: דני |‏ 16 ביוני 2023 | 20:33
  • בהצלחה.

    מאת: הלל |‏ 16 ביוני 2023 | 18:11
  • בשביל להצליח או שיש את זה או שאין+ צריך לעבוד קשה מאוד.
    היא קיבלה הזדמנות מטורפת ועברו 8 שנים כנראה שאין לה את זה. והיא לא עובדת בכלל, שזה מראה על חוסר במוטיבצייה או איזשהי חסך ביכולת לעבודה קשה. בהצלחה.

    מאת: שלי |‏ 16 ביוני 2023 | 17:32
  • מכובד שדיגמנה לדיור לפני 9 שנים פעמים בודדות, אבל, לא משנה כמה פעמים תגידו, היא לעולם לא הייתה ולעולם לא תהיה ה פנים של דיור. (!).

    מאת: רון |‏ 16 ביוני 2023 | 17:29
  • טוב שנפרדה מהפרענק המרוקאי שתגיע הבית לאשכנזי..

    מאת: נירוונה |‏ 16 ביוני 2023 | 17:04
  • חפשו את הכתבה אליה בהארץ.בחורה נצלנית ואצלנית.

    מאת: ליאן |‏ 16 ביוני 2023 | 16:35
  • כל כך יפה

    מאת: ליאת |‏ 16 ביוני 2023 | 16:27
  • "שוואלה, זכיתי בזה. ניתן לי היופי, אני לא אשתמש בו? אני אהיה ממש כפוית טובה אם לא."
    מביך. מביכה.

    מאת: אור |‏ 16 ביוני 2023 | 16:24
  • בתור מישהי שעובדת מגיל 13, אני נגעלת. ריקה מתוכן, לא מעניינת. ולא משנה כמה רוברטו מקושר ומפרסם כתבות על הגברת. מביך. תמצאי עבודה.

    מאת: אריאל |‏ 16 ביוני 2023 | 16:21
  • ברכה והצלחה..

    מאת: eli |‏ 16 ביוני 2023 | 16:12
  • יפה מבפנים כמו גם מבחוץ. מאושר הגבר שיכבוש את ליבה

    מאת: מוני |‏ 16 ביוני 2023 | 16:05
  • "דוגמנית על" חח. שתמצא עבודה אמיתית כמו אנשים אמיתיים

    מאת: יעלי |‏ 16 ביוני 2023 | 15:52
  • את יפיפייה מהממת ומושלמת כמו שאת!

    מאת: לילך |‏ 16 ביוני 2023 | 15:37
  • פשוט מקסימה ואמיתית וכנה מהלב
    מאחלת לך בהצלחה בכל מה שתרצי

    מאת: יפעת |‏ 16 ביוני 2023 | 15:22
  • סופיה המקסימה,החיים זה תקופות פעם למעלה ופעם למטה.
    הכי חשוב שאנחנו לומדים להכיר את עצמינו ואת הסובבים לנו.
    בלי כל קשר.
    גבר עם בטחון עצמי לא מפחד לגשת אלייך ולהיפך.
    שבת מבורכת.

    מאת: Zuriel |‏ 16 ביוני 2023 | 15:18
  • אחת היפות בישראל ובכלל. דומה לבריג'יט בארדו בצעירותה. ונשמעת מתוקה ואמיתית. שתהיה לך המון הצלחה

    מאת: טל |‏ 16 ביוני 2023 | 13:29
  • כדי להצליח כדוגמנית צריך פוחלצות ופוחלצי. התמונות בכתבה עושות שירות דוב עבורה. עולם האופנה מנצל צעירות וילדות ואז זורק כחפץ ללא רחמים. היא לא השמינה, היא בגרה, היא אישה יפה היום, אבל עדיף לה ללמוד, להתפתח במקצוע נורמלי, ולהפסיק לחלום על הכייסף של עולם האופנה. זה זמני, חולף, נצלני ובעיקר פוגעני ומכוער, ואוסיף גם סופר שוביניסטי.

    מאת: המי טו |‏ 16 ביוני 2023 | 12:59
  • מהמממת. בהצלחה

    מאת: ענת |‏ 16 ביוני 2023 | 10:57
  • יפיפיה תמיד הייתה וכנראה תהיה .אבל הפתיעה אותי הפנימיות הרגישה .בחוכמה.בבגרות.

    מאת: שרון |‏ 16 ביוני 2023 | 09:59
  • סופי עצה..תלכי ללמוד מקצוע! את חכמה בלי קשר ליפה..יהה לך מקצוע את יכולה להיות כל מה שתבחרי את יותר טובה מעולם הזהר הזה. תהי רופאה, מהנדס, עוד, מורה לא משנה מה..שיהיה המון בהצלחה!

    מאת: דנה |‏ 16 ביוני 2023 | 08:58
  • במראה, באישיות, בהכל. בטוחה שתצליחי לכבוש מה שתרצי.

    מאת: איזה מלאכית |‏ 16 ביוני 2023 | 08:55
  • 4. הקנאה עושה קמטים. נא להרפות

    מאת: תגובה לאביקו |‏ 16 ביוני 2023 | 08:24
  • מהממת

    מאת: טל |‏ 16 ביוני 2023 | 08:03
  • סופי, את יפה ומקסימה.
    אבל אני ממליצה מכל הלב ללמוד מקצוע של ממש. לא להתקבע על הדוגמנות.
    את בחורה חכמה. תמצאי מקצוע שדורש להפעיל את המוח.
    אומרת לך כאילו הייתי אמא שלך.

    מאת: מישי |‏ 16 ביוני 2023 | 07:54
  • מהממתתתתתת

    מאת: יעל |‏ 16 ביוני 2023 | 07:51
  • נו ….גם כתבה אזות בשביל להחזיר אותך לתהשייה…חחח וגם בחינם, התבגרות ושינוי לא לטובתך מותק. בהצלחה.

    מאת: טלי |‏ 16 ביוני 2023 | 07:26
  • יפיפיה אמיתית!

    מאת: מאי |‏ 16 ביוני 2023 | 06:50
  • את מדהימה ! יופי אופי עמוד שדרה תמשיכי בדרכך את תצליחי בענק מציעה לך לא לשכוח ללמוד משהו שאת טובה בו שתמיד תהיה לך קריירה שתחכה לך ביום שאחרי

    מאת: זהבית |‏ 16 ביוני 2023 | 05:46
  • מקסימה ומשמעת על הכיפאק. בהצלחה !

    מאת: אחת העם |‏ 16 ביוני 2023 | 01:08
  • צילומים נהדרים. הרבה יותר יפה מכפי שהייתה בגיל 14

    מאת: אור |‏ 16 ביוני 2023 | 01:04
  • הילדה הפכה לאישה. כל הכבוד לה שהיא התבגרה ומקבל את הגוף שלה, לא רודפת אחרי אידיאל דמיוני שבהרבה מהמקרים מוכתב בכלל על ידי מעצבים שהם גאים ומעדיפים גוף גברי יותר.

    מאת: קרברוס |‏ 16 ביוני 2023 | 00:01
  • מהממת פשוט מהפנטת פנים מהפנטות ויש דימיון ענק לבריגיט בארדו בתמונות מסויימות ממש בריגיט בארדו אחד לאחד ומסתבר שגם בחורה אינטליגנטית המון בהצלחה

    מאת: ירדן |‏ 15 ביוני 2023 | 23:28
  • לא ברדו ולא שיפר וגם הן לא ..
    סתם איפור ושיער ופילטר
    שמנה מאוד ולא מתאימה. פשוט ללא יופי

    מאת: מצ |‏ 15 ביוני 2023 | 21:42
  • לי היא מזכירה את קלאודיה שיפר אבל סופי שלנו הכי הכי הכי יפה!!! כשהכוכב הכי יפה זוהר כולם רוצים אותו! סבלנות גם זה יבוא,,,,,,,

    מאת: בר |‏ 15 ביוני 2023 | 21:17
  • את נסיכה אמיתית.
    הוא נרקסיסט עלוב.
    כנראה בגד בך כשעוד הייתם חברים
    חלאה מסריחה , אני בטוחה שהוא קורא פה את התגובות.

    מאת: מיקה |‏ 15 ביוני 2023 | 21:06
  • היא אחת היפות במדינה!
    ודווקא הרבה יותר מחמיא לה שהיא לא רזה בצורה מבחילה

    מאת: יעל |‏ 15 ביוני 2023 | 21:06
  • מהממת התרשמתי לטובה

    מאת: נעי |‏ 15 ביוני 2023 | 21:05
  • את מהממת. ויפה עד כאב.
    בהצלחה ממי

    מאת: שירלי |‏ 15 ביוני 2023 | 21:02
  • ואו איזה יפה ופוטוגנית! עוצרת נשימה בחיי

    מאת: מירה |‏ 15 ביוני 2023 | 20:53
  • פשוט מקסימה, כל כך התבגרת. את מהממת מבחוץ ומבפנים

    מאת: עדי |‏ 15 ביוני 2023 | 20:50
  • תחשבי על מקצוע לחיים. את שטחית! אין לך כלום בראש?

    מאת: tova |‏ 15 ביוני 2023 | 20:32
  • הוא נרקסיסט ואת מלכה ,

    מאת: נועם |‏ 15 ביוני 2023 | 19:53
  • קצת דומה לבריזיט בארדו בכמה צילומים שלה.

    מאת: שרית |‏ 15 ביוני 2023 | 19:37
  • שיהיה בהצלחה גדולה

    מאת: מהממת |‏ 15 ביוני 2023 | 19:34
  • היא חמודה, אבל לא יתכן שילדה בת 14 תלך על מסלול בחזה חשוף

    מאת: לורי שם טוב אמא רעה |‏ 15 ביוני 2023 | 19:01
  • אין לך על מה להצטער תומר טליאס תמיד היה תפוח רקוב תגידי תודה שאתם לא ביחד

    מאת: א |‏ 15 ביוני 2023 | 18:31
  • יפהפיה. קלאודיה שיפר סטייל…
    ואיזה מתוקה מבפנים!

    מאת: sara |‏ 15 ביוני 2023 | 18:04
  • את מקסימה ואמיתית, מאחלת לך המון הצלחה ושנזכה לראות אותך בקמפיינים גדולים בקרוב

    מאת: אני |‏ 15 ביוני 2023 | 17:52
  • 1. ילדה בת 14 חשופת ציצים על מסלול? בבית האופנה דיור יש אנשים חולים. 2. הגברת מצ'טנר השמינה ולכן לא נשכרו שירותיה 3. הצילומים שמופיעים בכתבה- רובם מתקופות קדומות. אלה מעכשו- לא מחמיאים לה

    מאת: אביקו |‏ 15 ביוני 2023 | 17:38