לא כמו כולן: שמלות הכלה של המעצבים הכי טרנדיים בישראל

ינקי ונטף, הפאוור קאפל של תעשיית האופנה המקומית, כבר הלבישו את הכוכבים הכי גדולים בארץ והציגו קולקציות בשבוע האופנה. עכשיו הם נכנסים לתחום חדש ומרגש – שמלות כלה, וזה מהמם ושונה מכל מה שראינו

מאת  | ‏ 3 אפריל 2024

שמלות כלה, אופנה

ינקי ונטף, הגרסה הלבנה (צילום: אור דנון)

כשחושבים על תעשיית האופנה מיד קופץ לראש היקום של "השטן לובשת פראדה" – שדה קרב תחרותי וחסר פשרות, מלא יצירתיות אבל באותה העת גם ביקורתי ותובעני. כל זה אולי נכון במקרים מסוימים, אבל הסיפור של ינקי גוליאן ונטף הירשברג מגלה גם צדדים אחרים לחלוטין.

השניים התאהבו כשלמדו יחד עיצוב האופנה בשנקר, פצחו בקריירה משותפת מיד עם סיום התואר ובשנים הבודדות שחלפו מאז מיצבו עצמם כמלבישים הרשמיים של הכוכבות והכוכבים: נועה קירל, נטע אלחמיסטר, עדן חסון, נסרין קדרי, סטטיק, אנה זק ועוד רבים וטובים. כאילו אין מספיק סטרס במקצוע שבחרו, את הקולקציה הראשונה שהציגו בשבוע האופנה של תל אביב הם יצרו תוך כדי ההריון עם בתם הראשונה, אנאיה, בין בחילות והורמונים. גם הצירים לקראת לידת בנם השני, אלבי, הגיעו באמצע יום צילומים כמיטב המסורת.

עבור רוב בני התמותה כל זה כנראה היה יותר ממספיק, אבל מדובר בצמד שלא אוהב לנוח. לאחרונה הם החליטו להרחיב את העשייה שלהם והקימו ליין שמלות כלה חדש, שונה ומרענן בנוף החתונות המקומי.

שמלות כלה, אופנה

לנסיכות אדג'יות (צילום: אור דנון)

התחום הזה ממש לא זר להם. למעשה, שמלת כלה היא זו שהביאה לשיתוף הפעולה המקצועי הראשון וגם להיכרות האישית בין גוליאן והירשברג – במהלך הלימודים בשנקר ינקי התבקש לעצב רפליקה לשמלת כלה משנות ה-50, ונטף נבחרה להיות הדוגמנית שלו. פאסט פורוורד ל-2020, הוא שוב מעצב עבורה שמלת כלה – הפעם זו שתלבש לחתונה שלהם.

"כבר קרוב לעשור שאנחנו עושים שמלות כלה ללקוחות פרטיות שפנו אלינו כי רצו לצאת מהקופסה עם שמלה שאין לכל אחת", מספרים השניים. "הרעיון ליצור קולקציית כלות מבית YANKY&NATAF היה קיים אצלנו כבר תקופה ארוכה, אבל רצינו לתת לכל שמלה ושמלה את תשומת הלב עד הפרט האחרון ורק כשהיינו שלמים עם התוצאה, אחרי חודשים רבים של עבודה, החלטנו לשחרר אותה".

התוצר של העבודה המאומצת הזאת הוא ליין ייחודי ושונה מכל מה שהתרגלנו לראות. שמלות שממזגות רכות ואדג'יות, אלמנטים רומנטיים לצד כאלה שמזוהים עם הצמד, כמו קאט-אאוטים נועזים ורצועות שמתלפפות ומצטלבות על הגוף.

ינקי ונטף, בשמלה שעיצב לה (צילום: עמוס דביר)

ינקי ונטף, בשמלה שעיצב לה (צילום: עמוס דביר)

איך זה לעבוד כזוג ולבלות 24/7 יחד?
"אנחנו לא מכירים משהו אחר, לטוב ולרע העסק הוא חלק מהזוגיות והזוגיות היא חלק מהעסק. אנחנו קודם כל אנשי משפחה, חיים את חיינו הפרטיים בדירה ברמת גן, אבל מהרגע שרגלנו דורכת בסטודיו אנחנו מאה אחוז בעבודה. הסטטוס החדש – זוג פלוס שניים פלוס עסק – בהחלט מאתגר ואנחנו לומדים איך לשלב תוך כדי תנועה. הגדרת התפקידים בינינו כל הזמן משתנה".

יש שוני בין עיצוב לכלות ועבודה עם כוכבים?
"מאז שהקמנו את המותג אנחנו עובדים בעיקר עם טאלנטים ואמנים לקראת הרגעים הכי חשובים בקריירה שלהם. אפשר להקביל את זה לעיצוב הבגד המשמעותי ביותר בחייה של אישה, שמלת הכלה שלה. יש המון התרגשות שמלווה את התהליך – לשלוח כלה עם שמלת חלומותיה לחופה זה לא פחות מרגש מלעצב בגד לזמר/ת למופע הכי גדול בקריירה".

"היה לנו חשוב להתבונן מנקודת מבטה של כלה ולחשוב על כל החלומות והצרכים שלה ולמלא אותם", מספרים גוליאן והירשברג. "אנחנו מאמינים שצריך ליהנות מהאירוע ומהתהליך ככל הניתן, ורואים את עצמנו כמעצבים "פסיכולוגים" שמלווים את הכלה ברכבת ההרים של תכנון החתונה – כי זה לגמרי חלק מזה.

תוך כדי תנועה (צילום: אור דנון)

תוך כדי תנועה (צילום: אור דנון)

מה הנחה אתכם בעיצוב הקולקציה?
"רצינו להביא את השפה העיצובית שלנו תוך שמירה על קווים נקיים – שילוב של דיטליים שהופכים לוק קלאסי לייחודי, בועט ויוצא דופן אך גם רך, נשי, סקסי וחסר מאמץ. החלטנו לשים דגש גם על הלוק השני בחתונה, שבדרך כלל לא נותנים לו מספיק תשומת לב והוא דווקא הלוק שאיתו הכלה נשארת רוב האירוע. לדעתנו הוא דורש לא פחות השקעה מהלוק הראשון בדגש על נוחות, קלילות ופרקטיות שלא באה על חשבון המראה. אנחנו רואים בלוק השני את המקום של הכלה להעז יותר ולהגשים פנטזיות". 

מה טווח המחירים?
"טווח המחירים נע בין 3,000 ל-14,000 שקלים. הקולקציה כוללת שמלות חופה הנתפרות בהתאמה אישית לכל לקוחה לפי מידותיה ודרישותיה, לוקים שניים למסיבה ולריקודים וגם מענה לכל החגיגות שלפני ואחרי החתונה – החל ממסיבת הרווקות ועד לירח הדבש".

טביעת האצבע שלהם ניכרת (צילום: אור דנון)

טביעת האצבע שלהם ניכרת (צילום: אור דנון)

שמים דגש גם על לוקים שניים (צילום: אור דנון)

שמים דגש גם על לוקים שניים (צילום: אור דנון)

למה לנוח? (צילום: אור דנון)

למה לנוח? (צילום: אור דנון)

זה פשוט יפה (צילום: אור דנון)

זה פשוט יפה (צילום: אור דנון)

משבוע האופנה אל החופה (צילום: אור דנון)

משבוע האופנה אל החופה (צילום: אור דנון)

יש בלינג (צילום: אור דנון)

יש בלינג (צילום: אור דנון)

מדובר באחד מסיפורי ההצלחה של שנקר (צילום: אור דנון)

מדובר באחד מסיפורי ההצלחה של שנקר (צילום: אור דנון)

לא זזים אחד מהשניה (צילום: אור דנון)

לא זזים אחד מהשניה (צילום: אור דנון)

"חשוב להנות מהתהליך" (צילום: אור דנון)

"חשוב להנות מהתהליך" (צילום: אור דנון)

3,000-14,000 שקלים (צילום: אור דנון)

3,000-14,000 שקלים (צילום: אור דנון)

בא לנו גם (צילום: אור דנון)

בא לנו גם (צילום: אור דנון)

השאירו תגובה

 

  • רב השמלות בלי טעם בלשון המעטה,, שכלה תתחתן בעירום

    מאת: ידביגה |‏ 4 באפריל 2024 | 15:05
  • חוץ משמלת הסאטן המלכותית שום דבר לא מזכיר שמלת כלה. תסתכלו בתוכנית say yes to the dress ותראו מה זה סטייל!

    מאת: רות |‏ 4 באפריל 2024 | 14:17
  • גועל נפש אם זה בגד לחתונה איבדתם לגמרי את הצביון היהודי למעצב חשוב רק הכסף ולבנות כמה שיותר ערומות
    לזה קוראים שמכרתם את נפשכם לשטן.

    מאת: שירה |‏ 3 באפריל 2024 | 21:23
  • נהדר. בהחלט סיפור הצלחה

    מאת: עדי אשכנזי |‏ 3 באפריל 2024 | 14:54
  • וואו פשוט מהמם קולקציה מהממת!! והמחירים אפילו (יחסית לשמלות כלה) ממש סבירים! פשוט מהמם

    מאת: גילי |‏ 3 באפריל 2024 | 04:59