מייד אין שנקר: החתן עיצב לכלה את השמלה, והתוצאה מהממת

ינקי גוליאן ונטף הירשברג הכירו במהלך לימודי עיצוב האופנה והפכו לפאוור-קאפל מבטיח בתעשייה. עכשיו הגיע הזמן לצעוד אל החופה – ולמרות שנאלצו לחשב מסלול מחדש בגלל הקורונה, מדובר היה באירוע מלא השראה וסטייל. תתכוננו להתאהב

מאת  | ‏ 27 אוגוסט 2020

ינקי גוליאן ונטף הירשברג (צילום: עמוס דביר)

ינקי גוליאן ונטף הירשברג (צילום: עמוס דביר)

ינקי גוליאן ונטף הירשברג הם שניים מהשמות העולים בתעשיית האופנה הישראלית. צמד המעצבים שנפגש בשנקר והתבלט כבר בתקופת הלימודים, יוצר ביחד ולחוד שלל תלבושות ייחודיות שכבר ראיתם בלא מעט הזדמנויות – ז'קט הבובות של נועה קירל, למשל, השמלה המפוסלת של נטע ברזילי וגם אאוטפיט בת הים שלבשה אנה זק בקליפ "קוביות" עם סטטיק ובן אל שיצא לא מזמן.

די נדיר ששני סטודנטים מקימים במקביל להשלמת התואר לייבל משותף, אבל עוד יותר מדהים שלצד כל אלה הם גם מצאו אהבה וניהלו זוגיות מעוררת השראה. עכשיו השניים צעדו יחד אל החופה, באירוע מלא סטייל, יצירתיות ורומנטיקה.

האירוע המתוכנן היה גדול בהרבה, אבל כמו זוגות אחרים גם הם נאלצו לערוך שינויים של הרגע האחרון לאור מגבלות הקורונה. "תכננו את החתונה חודשים ושילמנו מראש, אבל הכל השתנה בגלל המצב", מספר ינקי. "הבנו שלא נוכל להתחתן בלוקיישן המקורי, אבל לא רצינו לדחות לתאריך לא ידוע. העדפנו לחגוג עכשיו עם המשפחה והחברים הקרובים – גם אם המשמעות היא להרים מאפס אירוע בזק – ואולי לעשות עוד מסיבה מורחבת בעתיד, כשיתאפשר".

הכי אישי (צילום: עמוס דביר)

הכי אישי (צילום: עמוס דביר)

המיקום החלופי שנבחר היה וילה בשדה יצחק, אבל מה שלא השתנה היה שמלת הכלה – אותה עיצב החתן.

"כל החיים דמיינתי איך הולכת להיראות החתונה שלי", אומרת נטף. "תמיד חשבתי שאת שמלת הכלה אני אעצב – אבל אז הבנתי שלתת לבעלי לעתיד ליצור אותה זה הרבה יותר מרגש ואישי. אם יש מישהו שאני סומכת על הטעם שלו, זה ינקי, וחוץ מזה כבר שנתיים שאני רואה כלות באות אלינו לסטודיו, תמיד מרוצות, תמיד יפות. אמרתי לעצמי שאני חייבת שהוא יעצב גם לי".

"בהתחלה קצת חששתי מזה", ינקי מודה. "פחדתי שאהיה פרפקציוניסט ובסוף לא אוכל להסתכל על נטף בחתונה ורק אבדוק כל הזמן שהשמלה נראית בסדר, אבל זה ממש לא קרה. כמובן שלא היה את אלמנט ההפתעה של המפגש, אבל אני שמח שעשינו את זה ככה. אם היא הייתה מגיעה בשמלה שמישהו אחר תפר לה זה היה מוזר".

נאלצו לארגן חתונת בזק (צילום: עמוס דביר)

נאלצו לארגן חתונת בזק (צילום: עמוס דביר)

לא היו רגעים בתהליך עיצוב השמלה שבהם הוויז'ן שלכם התנגש?
ינקי: "בגלל שאנחנו רגילים לעבוד ביחד היה לנו מאוד טבעי לעשות גם את הפרויקט הזה בשיתוף – אבל ברור שהפעם זה היה הרבה יותר אמוציונלי".
נטף: "נתתי לינקי יד חופשית, ישבנו יחד על הסקיצות, הראיתי לו מה יותר הטעם שלי ומה פחות ואחר כך בחרנו יחד את הבדים. התוצאה הייתה בדיוק כמו שרציתי וחלמתי, והכל ישב עלי בול בזכות כל המדידות שעשינו בבית. עכשיו אני רק מקווה שיצא לי ללבוש גם את השמלה השנייה, שנוצרה במקור לחתונה הגדולה שתיכננו. גם אותה ינקי עיצב לי". 

חשבתם שתמצאו אהבה בשנקר?
נטף: "הדבר האחרון שציפיתי זה להכיר מישהו במהלך התואר. אלה 4 שנים תובעניות וקשות, הנחתי שלא יהיה לי זמן לצאת ולהכיר במקביל – וממש לא חשבתי שאפגוש מישהו שם".
ינקי: "בשנה הראשונה של הלימודים לא היה בינינו קשר כי לא היינו באותה הכיתה, אבל אני הייתי מכוון מטרה. בתחילת השנה השנייה היה לנו פרויקט שבו כל סטודנט מעצב ומלביש סטודנט אחר, ואני ידעתי שזאת ההזדמנות שלי להתקרב לנטף. המשימה שלי הייתה לשחזר שמלת כלה משנות החמישים, וישר ביקשתי ממנה שתהיה הדוגמנית שלי – זאת בעצם הייתה הפעם הראשונה שדיברנו. סוף סוף היה לי תירוץ".

"אמרתי לעצמי שאני חייבת שהוא יעצב גם לי" (צילום: עמוס דביר)

"אמרתי לעצמי שאני חייבת שהוא יעצב גם לי" (צילום: עמוס דביר)

השניים הפכו לחברים טובים, אבל השעות הארוכות יחד מול מכונות התפירה עדיין לא הבשילו לזוגיות. ינקי לא ויתר. "בסמסטר השני של אותה השנה עשיתי עוד ניסיון", הוא צוחק. "פנו אלי ממגזין וביקשו שאעצב בגד למארינה מקסימיליאן. בלי לחשוב פעמיים הצעתי לנטף להצטרף אלי, ועבדנו על הפרויקט הזה יחד במקביל ללימודים. זה היה מאוד אינטנסיבי – עוד צעד שבנה את מערכת היחסים שלנו". הקשר למארינה,  נמשך כשנטף פגשה אותה מאוחר יותר בלונדון, ועיצבה בגד להופעה שלה שם. עכשיו הזמרת סגרה מעגל כששרה בחתונה של הזוג.

באיזה שלב הבנתם שיש ביניכם משהו מעבר לקולגיאליות?
נטף: "בשנה בשלישית של הלימודים התפצלנו – אני עשיתי סטאז' בלונדון וינקי בווינה. לא התראינו כמה חודשים, וכשחזרנו לארץ ונפגשנו הבנו שזה יותר מידידות. את השנה הרביעית והאחרונה בשנקר כבר עברנו יחד כבני זוג. ההתאהבות הזו, שהתחילה מחברות, הייתה אולי קצת מבלבלת אבל גם הכי טבעית – במיוחד בתואר הזה, שאתה חווה בו את החברים שאיתך ברגעים הכי מאושרים וגם ברגעים הכי קשים ומתסכלים".

ולא קשה לכם לפעמים עם העובדה שאתם יחד 24/7?
ינקי: "להיפך. אנחנו רגילים להיות צמודים כל הזמן, ושמנו לב שדווקא כשאנחנו לא עובדים יחד ויש יותר ספייס בינינו – מתחילים האתגרים. הביחד הוא הכוח שלנו".

גם אנחנו מאוהבים (צילום: עמוס דביר)

גם אנחנו מאוהבים (צילום: עמוס דביר)

המשפחה והחברים נרתמו (צילום: עמוס דביר)

המשפחה והחברים נרתמו (צילום: עמוס דביר)

מארינה סגרה מעגל (צילום: טל יצחקניא, Digistage)

מארינה סגרה מעגל (צילום: טל יצחקניא, Digistage)

הגיע הזמן לצעוד אל החופה (צילום: עמוס דביר)

הגיע הזמן לצעוד אל החופה (צילום: עמוס דביר)

הכירו בלימודים (צילום: עמוס דביר)

"פחדתי שאהיה פרפקציוניסט" (צילום: עמוס דביר)

הלוקיישן החדש: וילה בשדה יצחק (צילום: עמוס דביר)

הלוקיישן החדש: וילה בשדה יצחק (צילום: עמוס דביר)

רגילים לעבוד ביחד (צילום: עמוס דביר)

רגילים לעבוד ביחד (צילום: עמוס דביר)

עם השמלה בבריכה (צילום: עמוס דביר)

מינוס השמלה, בבריכה (צילום: עמוס דביר)

ינקי היה מכוון מטרה (צילום: עמוס דביר)

ינקי היה מכוון מטרה (צילום: עמוס דביר)

מייד אין שנקר (צילום: עמוס דביר)

מייד אין שנקר (צילום: עמוס דביר)

השאירו תגובה