"אני משתדלת שהכלה תראה כאילו לא באמת אכפת לה"

אחרי שעיצבה ארבע שמלות לחתונה של דניאלה טרנטינו, ואחת לאילנית לוי שדה, דנה הראל הפכה לשם החם בעולם שמלות הכלה. הסטודיו שלה בכיכר המדינה הפך לתחנת חובה לכלות, וגם בחו"ל התחילו להתלהב. כמו בעלה, אמן החושים נמרוד הראל, היא יודעת שהיא חלק מתעשייה של פנטזיות, ואין לה בעיה עם זה. "אני לא מאמינה שצריך לחסוך כסף רק בשביל תרופות. גם לחגוג ערב אחד זה חשוב"

מאת  | ‏ 17 ינואר 2019

דנה הראל (צילום: שי פרנקו)

דנה הראל (צילום: שי פרנקו)

כשהשמועות על התהדקות הקשר בין דניאלה פיק לקוונטין טרנטינו התחזקו, מעצבת השמלות דנה הראל הבינה שבשלה השעה לסמס אישית ללקוחה שלה. "אני לא זוכרת אם זה פורסם, אבל היה כבר ברור שהם הולכים להתחתן", היא משחזרת. "אז סימסתי לדניאלה שתזכור שאני פה כשהיא מחפשת שמלת כלה. לא היינו קרובות אבל נראה לי הגיוני לכתוב כזה דבר". ההימור השתלם והתוצאה הייתה מקפצה לעסק. פיק-טרנטינו נתנה לה בלעדיות והיממה את המגזינים בעולם עם ארבע שמלות פרי עיצובה, שתיים למסיבת החתונה ושתיים למסיבת האירוסים. הסטודיו של הראל הפך למוקד עלייה לרגל, חנויות באל.איי הזמינו דגמים שלה והחתונה המפורסמת הבאה לא איחרה לבוא, כשאילנית לוי הגיעה מלווה בחבר משותף, מיקי בוגנים, כדי לבחור שמלה לחתונה עם אלירז שדה. הפרק הבא התרחש כששמלה של הראל הגיעה לשטיח האדום של של האמי, אותה לבשה מנחת תכנית הבידור "אנטרטיינמנט טונייט", קלטי וויט.

בגיל 36, אחרי שנים שבהן עבדה בבית, תפרה שמלות ערב בהזמנה אישית ומדי פעם ראתה דגם שלה באירוע מתוקשר או איזו השקה, הראל סוף סוף מרגישה מה זה לעשות את זה בגדול. אל הסטודיו החדש שלה בכיכר המדינה עברה רק לפני חצי שנה, אחרי שהבינה שהבית שהיא חולקת ברמת השרון עם בן זוגה, אמן החושים נמרוד הראל ושלושת ילדיהם, איתמר (7) יונתן (5) ואביגיל (3), כבר קטן עליה. גם ההצלחה הגוברת של מעצבים ישראלים בחו"ל פתחה לה את התיאבון. הקולגות של הראל, ברטה וענבל דרור, כבר הציגו השנה קולקציות בשבוע אופנת הכלות בניו יורק, ועוד ועוד חנויות בחו"ל מתעניינות בדגמים כחול-לבן.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dana Harel (@danahareldesign) on

"באמריקה השוק אחר", אומרת הראל. "המעצבות לא פותחות חנויות תחת השם שלהן, אלא יש חנויות שקונות דגמים מכל מיני מעצבות. וההצלחה של ישראל היא מדהימה. אני חושבת שהסיבה היא שאין כאן נישה לשמלות ערב, אפילו להשקות ואירועים כולן באות במנגו וג'ינס קרוע, אז מעצב שרוצה לעשות דברים גדולים מהחיים עובר לשמלות כלה. זה המקום המשתלם בשבילנו, את יכולה להשקיע תקציבים גבוהים בלי לחשבן, לתפור חצאיות מטורפות ומופרכות ולעשות הוט קוטור".

יחסית לגדול מהחיים, הסגנון שלך די מעודן.
"אני משתדלת שהכלה תראה כאילו לא באמת אכפת לה, אבל השמלות מאוד מושקעות, מרמת הבד עד החומר והתפירה של הבטנה, העבודה ברמה מאוד גבוהה". 

איך שמלה שלך הגיעה לטקס האמי?
"קלטי נייט ראתה שמלות שלי באינסטגרם ופנתה אלי ישירות וביקשה שמלה. היא שלחה לי את המידות שלה ושלחתי לה את השמלה, הכי פשוט בעולם".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dana Harel (@danahareldesign) on

את מפרסמת הרבה באינסטגרם?
"היום זה האתר שלך, כרטיס הביקור. אני עדיין מצליחה לתחזק אותו בעצמי. אינסטגרם שינה הכל, הכלות היום מתלבשות בשבילו יותר מאשר בשביל האורחים. כולן רוצות לדעת איך השמלה תראה בצילומים, בודקות את הצבע שלה מתחת לתאורה, הן יכולות לפסול שמלה על דבר כזה". 

מי הייתה יותר כלה לחוצה, דניאלה או אילנית?
"הכלות שלי בדרך כלל לא לחוצות. גם הן לא היו. אילנית הייתה יותר משוחררת, היא הגיעה חודש לפני האירוע וזה אומר הכל. כל מה שהיה חשוב לה זה שהשמלה תהיה צנועה ונוחה, היא זרמה איתי והייתה מאוד איזי-גואינג, התאהבתי בה. לדניאלה הייתה יותר דעה, היא הייתה מעורבת, שלחה רפרנסים מחו"ל, אבל בסוף כיוונתי אותה למה שאני חושבת. גם היא יודעת מה טוב ומה נכון לה, אנחנו עובדות טוב ביחד. היא הגיעה למדידות רק פעם אחת, כי כבר ידעתי את המידות שלה. יש לה גוף מעולה, היא רזה ממש, יש לה חלוקת גוף מושלמת עם גוף פיצי ורגליים ממש ארוכות, כמו ברבי. אנשים מאריכים רגליים בפוטושופ כדי להגיע למה שלדניאלה יש באופן טבעי. היום יש לי בסטודיו בובה שהיא בדיוק במידות של דניאלה". 

צילום: שי פרנקו

צילום: שי פרנקו

כל האוסף המפואר הזה, כולל בובת דניאלה בגודל מלא, נמצא בארץ הפלאות הלבנה והמחורזת של דנה. כאן, תמורת סכום התחלתי של 10 אלף שקל, תוכלי לתפור לעצמך שמלה, ואולי ללבוש שמלת יד שנייה, מי יודע, אולי כזו שאלירז שדה קידש או גאון קולנועי התחכך בה. "השמלות של אילנית ודניאלה עברו ניקוי יבש מקיף, אפשר לשכור אותן לערב", היא מבהירה. השמות המפורסמים מביאים את הזרקורים, אבל הלחם והחמאה מגיע ממתחתנות נטולות ייחוס. "בנות יכולות להגיע לכאן בגלל הפנטזיה, לגלות שזה פחות מתאים להן, ואז אני מתאימה להן את מה שאני חושבת לנכון. מישהי עם חזה גדול אולי לא יכולה ללבוש גופיות ספגטי כמו דניאלה, אבל אני אעזור לה לעבוד עם מה שיש, אבנה את הקונסטרוקציות שצריך וזה עדיין יראה קליל".

זו חנות לעשירות?
"אני לא יודעת מה המעמד הסוציו אקונומי של מי שמגיעה לכאן. המחירים שלי לא שונים מהמתחרים, אני משתדלת שיהיה טווח גדול של מחירים אבל זה השוק. אפשר לקנות אונליין כדי להוזיל עלויות אבל מי שרוצה שמלה שיעבדו עליה אין-האוס ולא במתפרות במזרח – זה עולה. יש לי פה תשע תופרות, קשה למצוא תופרות טובות היום, ועל השמלות יש הרבה עבודה. חומרי הגלם יקרים".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dana Harel (@danahareldesign) on

 יש מי שאומרים שתעשיית החתונות מנותקת מהמציאות של החיים בארץ.
"אני לא רואה את זה ככה. אם יש למישהי כסף והיא רוצה להוציא אותו, אז למה לא? וגם אם אין לה, והיא חסכה לזה – החיים הם הרי רק שנייה וחצי, הם מורכבים גם מרגעי הפנטזיה האלה, של שמחה ואושר. אם זה הפאן של מישהי, למה לעצור בעדה? אני לא מאמינה שצריך לחסוך כסף רק בשביל טיפולים לסרטן. גם לחגוג ערב אחד זה חשוב". 

אבל החלום הזה מנותק ממי שאנחנו באמת. אנחנו גם לא נראות כמו הפרזנטורית בת ה-18 שלך, סופי מצ'טנר.
"הדוגמניות תמיד צעירות, זה חלק מפנטזיה. דווקא סופי, יש בה משהו מאוד בוגר וזה לא קשור לפיזיות שלה, יש בה איזו עצבות, היא מביאה משהו עמוק ואווירתי, לא סתם לקחו אותה לדיור. יש בה משהו אאוטסיידרי שהתחברתי אליו. היא בדיוק מה שאני הייתי בגילה". 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dana Harel (@danahareldesign) on

"אני לא לגמרי חלק מהתרבות הסחית"

הראל, עם הספטום באף והמבט החצי אדיש-חצי משועשע, מגלה שבמידה מסוימת היא נקלעה לסיטואציה. בליבה היא עדיין פריקית. "בתור נערה אהבתי רוק כבד, הייתי הולכת למועדון זמן אמיתי לרקוד פוגו, עשיתי קעקוע גדול על הגב. זה מצחיק מה שנהיה ממני, אבל אני מנסה לשלוח את השמלות שלי לאמצע התרבות הסחית, שאני לא לגמרי חלק ממנה. יש לי גם כלות עם פירסינג וקעקועים שהשמלות שלי מאוד מתאימות להן. אני לא חוגגת את האדג'יות. הגישה שלי היא להיות בצד, אבל כן חלק מהעולם".

היא גדלה בנאות אפקה, לאמא מורה ואבא שעסק בייבוא חומרי צילום ונפטר לפני מספר חודשים מדום לב בגיל 73. דנה עדיין מעכלת את מותו. "אבא שלי ואני נורא הבנו אחד את השני. הוא היה איש עסקים אבל רך, מופנם, לב זהב, שקט. תמיד קצת מסתכל על הדברים מהצד, כמוני. היינו מאוד דומים".

צילום: שי פרנקו

צילום: שי פרנקו

אביה גם היה מי שדרכו התחברה לעולם הטקסטיל. "הוריו נשארו בגרמניה אחרי המלחמה והקימו שם מפעל טקסטיל בשם 'לגו'. זה הכי יהודי, להישאר בגרמניה אחרי מה שהם עשו ליהודים, ועוד להעסיק את הגרמנים שיעבדו בשבילם. הם התחילו בקטן אבל מאוד הצליחו, פתחו חנויות בגרמניה, צ'כיה, אנגליה. הם רצו שאבא שלי ימשיך את העסק אבל בסוף הוא בחר להשתקע בישראל. בתור ילדה הייתי נוסעת לגרמניה לראות את המפעל של סבא וסבתא, זה נורא עניין אותי. אלה לא היו בגדי ערב, אלא בגדים יומיומיים, ועדיין זה היה מרתק בעיני".

ידעת שזה מה שתעשי?
"לא, רציתי להיות פסיכולוגית. גם נרשמתי ללימודי ספרות ופסיכולוגיה ואז ראיתי שהמסלול יהיה יותר מאשר מה שרואים ב'בטיפול'".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dana Harel (@danahareldesign) on

באוניברסיטה הכירה את נמרוד הראל שכבר היה אז היה כוכב תכנית משלו בערוץ 10, תעתע את הצופים עם הטייטל "אמן חושים", משהו בין קוסם למנטליסט למישהו שפשוט יודע לתת שואו. הוא היה סלב מבוסס אבל החליט לחזור לאוניברסיטה ללמוד ספרות, ושם הכיר, על הדשא בגילמן, את מי שתוך זמן קצר תהיה אשתו. "בתקופה ההיא סיימתי את התואר בפסיכולוגיה אבל לא ראיתי את עצמי עוסקת בזה. הייתי בסוג של צומת דרכים, ונמרוד דחף אותי להירשם ללימודי עיצוב אופנה בשנקר. הוא ידע שזה מה שאני רוצה לעשות ולא ראה סיבה לחכות עם זה".

איך היה בשנקר?
"הגעתי לשם מבוגרת יחסית לתלמידים האחרים וזה היה לגמרי טירוף. הכל היה מאוד אינטנסיבי, תחושה שהחיים תלויים במה שקורה כאן. עד אז חשבתי שאני לא אדם תחרותי אבל המקום הזה מדגיש את התחרות. אני עדיין אומרת שהיה לי קל יותר ללדת שלושה ילדים, מאשר מה שהלך שם. אין רגע שבו אתה ישן, נרגע, מקבל פרופורציות. זה כמו בועה שלא מחוברת למציאות".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dana Harel (@danahareldesign) on

אחרי שנתיים היא מיצתה, פרשה מהלימודים והחלה להתלמד אצל מעצבת האופנה לילך אלגרבלי. בינתיים גם התחתנה, בשמלה של דיור שמצאה בפריז, "אבל מתצוגה בחנות, משהו כמו 6,000 שקל, לא מוגזם". בתזמון שאי אפשר היה לתסרט, לבית הקפה בו אנחנו יושבות נכנסת לאה פרץ, ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. דנה מרמזת לי על נוכחותה בשקט, ומבקשת שלא אמשוך תשומת לב. "בפעם האחרונה שראיתי אותה היא עשתה לי שיחת נזיפה על זה שאני לא מסיימת, אני לא יודעת אם היא הייתה מזהה אותי".

זה קצת כמו לפגוש אקס, אבל כשאת בשיאך. המותג שלך מצליח גם בלי שסיימת את שנקר.
"אני מעדיפה שלא. אל תגידי לה שאנחנו כאן".

צילום: שי פרנקו

צילום: שי פרנקו

"נמרוד יודע להיכנס לראש שלך ולשכנע אותך במה שהוא רוצה"

הצניעות הזו, שמשכנעת באותנטיות שלה, היא כנראה הסיבה שדנה הייתה צריכה דחיפה החוצה. גם השאיפה שלה לאזן בין בית ועבודה השאירה אותה בעיקר בבית. "בשבע השנים האחרונות עשיתי ילדים", היא אומרת. "היה לי מאוד חשוב להיות בבית, אז גדלתי לאט. במקצוע שלנו קשה לעסק גדול לשרוד חופשות לידה של שלושה-ארבעה חודשים בכל פעם, ואלה שמוותרות על חופשות הלידה משלמות על זה מחיר".

זה אומר שהיית גדלה מהר יותר אם היית גבר?
"זה מה יש. זה נכון שנמרוד פחות שולט בכל ענייני הבית, אני זו שיודעת מה יש לילדים בבית ספר ואחר הצהריים, הוא לא בקבוצת הוואטסאפ של הגנים והכיתות, ואם כן אז בהשתק. יש תקופות שהוא יותר בבית, אבל הוא גם יכול שבועיים לעבוד כל ערב. אני מבקשת ממנו יום אחד שבו אוכל לעבוד עד מאוחר, אבל גם אז, אם יש לו הופעה – הוא לא יבטל. אין מה לעשות". 

נמרוד הראל (מתוך ויקיפדיה)

נמרוד הראל (מתוך ויקיפדיה)

הוא מסתובב בעולם?
"סושרד יותר, הוא האינטרנשיונל של התחום, נמרוד פחות דחף את עצמו בחו"ל, הוא עובד במרץ אבל בעיקר בארץ, באירועי חברה ומסיבות מיוחדות. אני לא מסכימה שהוא יסתובב בעולם, אני רוצה אותו בבית וגם הוא לא רוצה לפספס את הילדות של הילדים. הוא מולטי-טאסקר, היום הוא גם מפתח שעשועון וכותב תסריטים לסרטים בחו"ל, מנסה לגייס השקעה לצלם. כשהוא לא מופיע, יש לו תמיד פגישות". 

אבל עכשיו גם את אישה עסוקה.
"כן, העבודה מאוד גדלה אז אני קורעת את התחת. אמא שלי עוזרת, ההורים שלו, אבל תכלס אני לוקחת את הילדים כל יום ומשתדלת לא לענות לטלפון אחרי ארבע. הילדים הם הגבול ואני לא רוצה שהם יפגעו, ואני באמת לא מצליחה לנהל שיחות עם לקוחות כשיד אחת שלי בתוך האמבטיה. הבנתי שאנשים יכולים לחכות וכלום לא יקרה. גם המוות של אבא שלי גרם לי להבין את זה. הוא עשה כסף אבל גם ידע להיות איתנו, זה זמן שעובר ולא חוזר".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dana Harel (@danahareldesign) on

הבחירות המקצועיות של בני הזוג הראל לכאורה שונות מאוד זו מזו אבל יש גם לא מעט נקודות השקה. שניהם עוסקים באשליה יפהפייה וגדולה מהחיים ושניהם חייבים לאהוב בני אדם, או לפחות להבין אותם, כדי לשכנע אותם לבחור במספר הנכון על הקלף או בתחרה ההולמת. בכל מה שקשור לסוגסטיה והבנת הנפש האנושית, דנה פוסקת כי נמרוד הוא מומחה של ממש. "הוא דמות מורכבת, נמרוד. הוא הוא יודע להיכנס לראש לך ולשכנע אותך במה שהוא רוצה. הוא אומר בעצמו שאין לו כוח על טבעי. לפעמים אנשים עם פוביות רוצים שהוא ירפא אותם, הוא מקבל בקשות הזויות והוא תמיד מתרחק מהדברים האלה. הוא לא מתקשר או משהו כזה. יכול להיות שיש אנשים עם כוחות על טבעיים, אין לי מושג, אבל אני יודעת שלנמרוד אין. יש לו כוחות אחרים שאני מעריכה – הוא קם מאוד מוקדם בבוקר, הוא אבא מהמם. כוחות חזקים גם אם לא על טבעיים".

יש גם כוחות פחות כיפיים?
"עם המניפולציות שלו כבר למדתי להתמודד עם השנים, אבל הוא עדיין הוא מצליח לפעמים לתמרן אותי. אחרי שמשכיבים את הילדים אנחנו רוצים לראות סדרה בטלוויזיה, הוא תמיד איכשהו יחליט איזו סדרה נראה והוא יגרום לזה להראות כאילו אני בחרתי. אני אומרת מה בא לי לראות ואז הוא מתחיל 'את בטוחה?' ובלי ששמתי לב רואים את מה שהוא רוצה. אני רוצה לראות את כל סיפורי הרצח, אבל אנחנו רואים עכשיו גברת מייזל". 

צילום: שי פרנקו

צילום: שי פרנקו

לפחות אתם רואים יחד סדרה. יש בזה משהו רומנטי.
"אם זו הרומנטיקה שהגענו אליה, מצבנו קשה. אנחנו לא מחליפים מילה שעות. זה נשמע גמור. כנראה ככה זה אחרי 12 שנה ביחד ושלושה ילדים". 

את ממליצה להתחתן? לפי נתוני הרבנות האחרונים, אולי העסק שלך בצרה. אנשים מתחתנים פחות ופחות.
"אני ממליצה על זה, בטח. גם בגלל ששמלת כלה זה כיף וזה טוב לי לעסק, אבל גם כי בעצם ההצהרה הזו, יש משהו חשוב בעיניי. צריך לתחום דברים, לשמר אותם בעזרת גבולות. זה אולי לא נשמע סופר רומנטי, אבל דווקא בגלל זה כדאי שהערב יהיה משהו מיוחד ובלתי נשכח, אני רוצה לתת לכלות שלי את זה. אני גם חושבת שבקולקציה הבאה שלי אני רוצה לחזור לגדול יותר, לעוף על השמלה ממש". 

רגע, אז חוזרים לשמלות קצפת?
"שמעתי שזה הולך לשם, בחנויות כלות כבר מבקשות שובלים יותר גדולים, חוזרים בעולם קצת למראה האולד-פאשן, הגדול והחגיגי. אנחנו לא נחזור להחזיק את כל הגוף עם ברזלים כמו שהיה פעם, שהיה מראה ממש כבד, אבל כן אולי נגדיל איפה שצריך. יהיה כיף".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dana Harel (@danahareldesign) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dana Harel (@danahareldesign) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dana Harel (@danahareldesign) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dana Harel (@danahareldesign) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dana Harel (@danahareldesign) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dana Harel (@danahareldesign) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dana Harel (@danahareldesign) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dana Harel (@danahareldesign) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dana Harel (@danahareldesign) on


צילום הפקה: שי פרנקו | איפור: נורית חן ל"סולו" במוצרי מאק

השאירו תגובה

 

  • לפני כמעט שנתיים, הגעתי לדנה בעקבות המלצה של סטייליסט כחודש לפני החתונה שלי עדיין ללא שמלת כלה (בתקופה שהציבור הרחב לא הכיר את שמה)..
    לבסוף, היא לא זו שתפרה את שמלת הכלב שלי בגלל לו״ז/חוסר בד ספציפי וכו אבל התרשמתי ממנה כמעצבת בחסד עליון, נעימה, צנועה ומפגרנת. הכל באהבה!!
    דנה, אני שמחה שקיבלת את ההכרה שמגיעה לך!!
    בלי נדר, בחתונה של הבן תתפרי לי שמלה. עינת מניו יורק

    מאת: עינת |‏ 19 בינואר 2019 | 17:02
  • שמלות לחברות שלה העשירות

    מאת: יעל |‏ 19 בינואר 2019 | 12:19
  • להשוות סרטן לשמלת כלה?????

    מאת: יעל |‏ 19 בינואר 2019 | 12:18
  • מוכשרת בטירוף !

    מאת: עדי פורגס ישראלי |‏ 18 בינואר 2019 | 14:38
  • האמת?ריאיון סופר נחמד וקליל נשמעת מקסימה והשלמות הורסות! שיהיה לך בהצלחה העתיד נראה מבטיח!

    מאת: מיכל |‏ 18 בינואר 2019 | 09:59
  • אני חושבת שהכסף עלה לראש ! מה זה השטויות משווה למחלת הסרטן .. בטחחח רד כסף בעניים

    מאת: אנוניממ |‏ 18 בינואר 2019 | 09:13
  • עזבו תשמלות מאיפה המעיל החום המושלם שלה???

    מאת: תות |‏ 18 בינואר 2019 | 07:22
  • יש לך במקרה גם חתן לבת שלי????1??

    מאת: אמא |‏ 18 בינואר 2019 | 06:14
  • יפה שאומרת את האמת . לא מדברים שעות . מצחיק

    רק הקטע של הגוף הרזה של ברבי מאכזב

    מאת: חמודה |‏ 18 בינואר 2019 | 05:21
  • שמלות מהממממממות

    מאת: דנה |‏ 18 בינואר 2019 | 00:21
  • ממש ממש אהבתי תשמלה של אילנית לוי אחת השמלות המושלמות בעיניי……אני ב"ה גם זוכה להלביש כלות שהן קשות יום/יכולת כלכלית יש לי גמח לשמלות כלה על שם גיסתי זה ניקרא"מעיין לכלה"
    גיסתי נהרגה בפיגוע לפני כ14 שנה בהיותה רק כבת 19 ואנחנו מקדישים את זה לעילוי נשמתה….אני מחזיקה שמלות צנועות לכלות דתיות והייתי שמחה עם יש לך אולי לתרום איזה משהו בסגנון של אילנית לוי משהו צנוע זה זכות גדולה…כייף לעשות טוב לאחר…בפרט לכלה זה סיפוק ענק להלביש כלה.❤❤❤

    מאת: עדי נעים |‏ 17 בינואר 2019 | 23:08
  • שמלות מהממות, אחת יותר יפה מהשניה, אלופה

    מאת: אילנה |‏ 17 בינואר 2019 | 20:01