מדהים מדי: צבע השיער שמשתנה על פי מזג האוויר

חשבנו שכבר ראינו הכל אבל אז הגיע הפטנט החדש שמתכוון לשנות לנו את כל העולם. קבלו את שטיפת "האלכימאי הבלתי נראה" שבטמפרטורה נמוכה הופכת את השיער לכהה וכשהעניינים מתחממים קורה קסם מופלא והשיער מקבל גוונים צהובים ואדומים, פראיים ומהפנטים. לראות ולא להאמין

מאת  | ‏ 21 פברואר 2017
שיער משנה צבעים. העולם הזה טוב מדי (צילום: theunseenalchemist)

שיער משנה צבעים. העולם הזה טוב מדי (צילום: theunseenalchemist)

להבות האש היוו השראה רבה לאמנים מאז ומתמיד. גם בעולם השיער ניתן למצוא באש, בחום ובשמש השראה גדולה, כשהדוגמה הבולטת ביותר היא כמובן זו של הגוונים. כעת צבע שיער חדש מעורר סקרנות אדירה מסביב לעולם, כשהוא מבקש להגיב לסביבה ולהשתנות בדיוק כמו להבות.

כך, בטמפרטורה נמוכה צבע השיער כהה, אבל כשהעניינים מתחממים קורה קסם מופלא והשיער מקבל גוונים צהובים, אדומים, פראיים ומהפנטים. על פי פורבס, מדובר בשטיפה שיורדת אחרי כמה חפיפות ולא משאירה שום נזקים או שיירים על השיער.

לחברה הבריטית שמייצרת את הפטנט החדשני הזה קוראים "האלכימאי הבלתי נראה", והיא מציגה אותו בסרטון מרתק באתר ובאינסטגרם שלה. החשיפה הגדולה נערכה במקביל לשבוע האופנה הלונדוני, ועל פי החברה, הטכנולוגיה מאפשרת שינוי תרמי בין שני צבעים, כשהצבעים האפשריים שיועמדו בקרוב למכירה יהוו שינוי משחור לאדום (כמו בסרטונים), משחור ללבן, מכסוף לכחול, מכחול ללבן ומשחור לבלונד.

מדובר בהמצאה מעניינת שמשלבת דיו תרמוכרומי, טכנולוגיה שנעזרים בה במוצרים מחליפי צבע שונים, וכך הצליחו להכניס את הדיו, שבמקורו הוא רעיל, לצבע שיער ולהבטיח שהשימוש לא יפגע בקרקפת או בשיער. "החלפנו את החומרים הרעילים באחרים, פחות רעילים, מה שהצריך הרבה עבודה, נוסחאות משופרות וניסויים" מבטיחים בחברה.

הצבע פועל על בסיס מולקולות מבוססות פחמן, שמשתנות וחוזרות בהתאם לשינוי חיצוני בטמפרטורה. הטמפרטורה הדרושה על מנת שנראה שינוי על הראש שונה בכל אחד מהצבעים. הכחול יהפוך ללבן כבר ב-15 מעלות, כדי להתאים למזג אויר חורפי, והשחור יהפוך לאדום ב-31 מעלות ומעלה, כדי להשתלב עם הקיץ.

מייסדת החברה לורן באוקר שומרת על עמימות מבחינה טכנולוגית עד שהמוצר יצא למכירה, מסיבות מסחריות ברורות. "אנחנו עובדים עכשיו עם לקוח מסחרי גדול ומחכים לקבל רישיון סופי לטכנולוגיה, כך שנוכל להגיע עמה למדפים כמה שיותר מהר" היא אומרת.

"אנחנו מקווים בקרוב להציע מבחר גדול של צבעים עם השפעות טמפרטורה לציבור. אנו עובדים גם על ייצור צבע קבוע, שאינו שטיפה, ולשם כך דרושה עוד עבודה ומחקר. נרצה גם ליצור בהמשך צבעים שמגיבים לטמפרטורה הפנימית, שנובעת ממצב רוחו של האדם. המטרה שלנו היא כמובן לייצר צבע מגניב לשיער, אבל לא רק. חשוב לנו לעודד את הצעירים להתעניין במדע ובטכנולוגיה".

השאירו תגובה