קניה ווסט בראי ג'ימי הנדריקס: הסטייל של גאון הגיטרה משפיע עד היום

האם קניה ווסט היה מעז להסתובב עם חצאיות עור ללא הז'קטים הקטיפתיים והמטפחות של ג'ימי הנדריקס? | התשובה היא, ככל הנראה, שלילית | מר לוין עושה ריספקט למורשת הסטייל של האיש עם הגיטרה שיכול היה להיות היום בן 70

מאת  | ‏ 4 דצמבר 2012

שבע-אפס. הנדרצילום: גטי אימג'ס

לו היה חי היום, היה ג'ימי הנדריקס חוגג את יום הולדתו השבעים. אך כידוע, הוא מת בטרם עת, בן 28 בלבד. אף על פי כן, מורשתו התרבותית עצומה. הנדריקס, שדורג על ידי מגזין הרולינג סטונס כגיטריסט הרוק החשוב ביותר בכל הזמנים, חיי ונוכח בתרבות כיום, לא פחות מלפני ארבעה עשורים. לא רק מורשתו המוזיקלית ממשיכה עוד להדהד, אלא גם סגנונו והלך רוחו, מרחפים לא פעם דמותם של כוכבי העכשיו.

אוסף צעיפים מעורר השתאות. הנדריקס והפמליה | צילום: גטי אימג'ס

הנדריקס נולד למשפחה מועטת יכולת ולהורים לא פשוטים ובמובנים רבים הגיטה שימשה עבורו מפלט. מגיל צעיר הוא נקשר אליה באופן כמעט סמביוטי. מספרים שבטרם הצליח אביו לקנות לו גיטרה משלו, היה מסתובב בבית הספר עם מטאטא אותו היה מדמה לכלי נגינה, התנהגות שעוררה את דאגתה של היועצת במהרה, שדרבנה את אביו להשיג לו כלי מוזיקלי מעט יותר משכנע. התוצאה לא אחרה לבוא. הנדריקס, שהשקיע שעות רבות באימוניו, הפך לוירטואוז יוצא דופן בעל צליל ייחודי, אך גם, ולא פחות חשוב, הוא הפך לפרפורמר בכל מובן, נוטף ביטחון עצמי, סטייל ונחישות, או כפי שמכנים את השילוב של כל אלו בלעז Swagger.

היפים פוראבר | צילום: גטי אימג'ס

| ניגרס בפריז |

האם קניה ווסט היה מעז להסתובב עם חצאיות עור אילו ג'ימי הנדריקס לא היה מופיע בז'קטים צבאיים מקטיפה ומטפחות צבעוניות קודם? התשובה היא, ככל הנראה, שלילית. אז מרכיבי הייסוד ההנדריקסאיים כמו הפדלפונים, האפרו העצום והחולצות הפסיכדליות אמנם התאיידו מפני השטח (לעת עתה), אבל לכל פינה אליה תביטו בשדה המוזיקה הפופלרית העכשווית תראו את תלמידיו – קנייה ווסט על טווסוטו הוא דוגמה מובהקת, אך רבים ומגוונים חבים לו לא פחות.

השפעה מובהקת. קניה ווסט | צילום: גטי אימג'ס

ואם כבר במחוות אופנתיות עסקינן, לרגל יומהולדתו ה-70 של הנדריקס, אל בית הכלבו בלומינגדיילס ניו יורק צפוי להכנס במהלך החודש ליין גברים רשמי (באישור וברשיון חברת Experience Hendrix) שעוצב בהשראת המוזיקאי המנוח, שכולל חולצות טי עם הדפסי משפטים מפורסמים משיריו, חולצות גבריות, צעיפים מודפסים וחפתים, במחירים שלא יעלו על 100 דולר.

מזל טוב ג'ימי.

השאירו תגובה