בלי אייפל ושער הניצחון: מדריך מר לוין לפריז

חנות יד שנייה קטנטנה, מותג צרפתי משובח, ושני בתי קפה מענגים | מר לוין משוטט בעיר האורות

מאת  | ‏ 27 דצמבר 2011
מתוך הסרט "לפני השקיעה"

בירת האוהבים ושוחרי הסטייל. פריז| צילום מתוך הסרט "לפני השקיעה"

לא ברור מתי וכיצד זה קרה, אבל איכשהו במהלך חיי הפכתי לפרנקופיל. נדמה לי שפריז היא שלימדה אותי כיצד לקשור צעיף, ובה הבנתי איך ומתי ללבוש מקטורן או מעיל טרנץ'. עם הנונשלנטיות המסוגננת שלה – תמיד מקפידה לא להקפיד – פריז היתה ונשארה העיר אליה אני אוהב לחזור, לבקר באותן שכונות ולראות כיצד הן משתנות, בתי קפה נסגרים, אחרים נפתחים, חנויות מתחלפות ובתים משתפצים.

ברשת ניתן למצוא אין ספור המלצות לעיר המתוירת בעולם, אבל לטעמי תמיד עדיף למצוא בתי קפה שכונתיים ועדכניים במקום אלו שכבר נחרשו, ולתעות מחוץ לגבולות הלונלי פלאנט. הבילוי המוצלח ביותר בפריז הוא השיטוט ברחובות. זו עיר קטנה וצפופה יחסית והיא אחת הבירות האירופאיות היחידות אותן ניתן לחצות ברגל בזמן קצר. לא פלא שהמשוטט, שמתהלך בעיר ללא יעד כדי לחוות אותה, כפי שתיאר אותו בודלייר ויותר מאוחר הפילוסוף ולטר בנימין, הפך למעין דמות מיתית שנוכחת תמיד בסמטאותיה ומזוהה עמה.

הפנקס השחור הקטן | ההמלצות מר לוין

חנות יד שנייה לבגדי גברים Simon's
בחנות הפצפונת הזו, שנמצאת בחלק מנומנם למדי של פריז, נתקלתי במקרה בדרך לסבתי. למרות גודלה המאתגר, "סימון" מכילה אוסף מופלא של מציאות וינטג' ממיטב מותגי העל. בביקוריי האחרונים חזיתי במקום בפריטים נדירים כמו נעליים של "ג'ון לוב" (מידה 43), ז'קטים של "Brooks Brothers", או תריסר מעילי גשם של "ברברי" מזמנים שונים. המחירים לא זולים, אך נתונים למשא ומתן.
כתובת:
75013 Paris 12 Boulevard Arago, ליד תחנת Les Gobelins

וינטג' בפריז | מתוך הסרט "חצות בפריז"

לא זול, אבל שווה כל אירו. וינטג' בפריז | מתוך הסרט "חצות בפריז"

רשת UNIQLO
הרשת היפנית אמנם אינה מיוחדת רק לבירה הצרפתית, אבל עד שייפתחו סניפים של "יוניקלו" גם בארץ, אם אתם מגיעים לפריז, ללונדון או לניו יורק – אנחנו ממליצים לכם לא לפספס ביקור באחת החנויות. הרשת מתמחה בבגדים פשוטים ומינימליסטיים, במחירים אטרקטיביים ובאיכות מצוינת. המותג מציע גם קולקציה בעיצוב ג'יל סנדר, ושלא כמו במקרה של H&M, כאן שיתוף הפעולה לא מרגיש כמו קוטור לעניים אלא באמת כמו עיצוב מושקע מחומרים מובחרים במחירים שפויים.
כתובת:
17 Avenue de l'Opéra, 75001 Paris

רשת A.P.C
חברה צרפתית, יקרה למדי, שמציעה אינטרפטציה צרפתית מעודנת לקלאסיקות אמריקניות. לא בדיוק האופנה הנגישה בעולם, אבל הג'ינסים שלהם, שנמכרים ב-100 אירו, מתקרבים לשלמות. מה שהופך אותם להשקעה לא רעה בכלל.
כתובת:
112 Rue Vieille du Temple, 75003 Paris

A.P.C חורף 2011

ותרו על מילוי השקית ב-H&M ובואו לקנות פריט אחד שווה פה. A.P.C חורף 2011

בוטיק French trotters
באותו רחוב במארה נמצא גם אחד משני סניפיו של הבוטיק הפריזאי "French trotters", שאוסף פריטים ממיטב המעצבים הצעירים. לאחרונה החלו בחנות ליזום שיתופי פעולה עם גופים שונים, לעצב פריטים ייחודיים במהדורות מוגבלות ובימים האחרונים אף נפתחה במקום חנות פופ אפ מיוחדת של המגזין המצוין "מונוקל".
כתובת:
116 Rue Vieille du Temple, 75003 Paris

מוזיאון פלה דה טוקיו | Palais de tokyo
במרחק כמה דקות מהשאנז אליזה, ברובע השישה עשר של פריז, נמצא חלל האמנות המודרנית הזה שהוא מעין שילוב בין גלריה אלטרנטיבית ומוזיאון מכובד. פה תוכלו למצוא תערוכות מוצלחות של אמנות עכשווית שמאתגרת מעט את המוסכמות. המוזיאון שוכן על גדות הסיין ובקיץ שווה לקנות אוכל (לא רע ודי זול) ולקחת אותו לנהר. בנוסף לקפיטריה, מי שרוצה להתפנק ימצא במקום גם מסעדה לא רעה בכלל, ולמטיבי הלכת יש ממול מוזיאון מוצלח לאמנות מודרנית.
כתובת:
13 Avenue du Président Wilson 75116 Paris

בית הקפה Pause
להמליץ על בית קפה ספציפי בפריז זה כמעט מיותר, בדרך כלל ההמלצות הנפוצות מציינות את אותם בתי קפה היסטוריים בהם ישבו המינגווי, אוסקר ווילד או פיצ'ג'רלד. אבל האמת היא שבפריז מומלץ לטייל בשכונות ולגלות בתי קפה נסתרים. העדפותיי האישיות נמצאות בשכונה בה אני בדרך כלל מתארח, לא רחוק מכיכר הבסטיליה. הקפה מומלץ במיוחד בחודשי הקיץ בזכות הכיסאות הרבים שהוא מציע על המדרכה הרחבה והשמשית ותמיד אפשר למצוא בו מדגם של פריזאיים מסוגננים במיוחד. עיתון ה"גרדיאן" הבריטי אף בחר בו לאחד מעשרת בתי הקפה המוצלחים בפריז.
כתובת:
41 Rue Charonne, 75011 Paris, France

בית הקפה Pure
קפה pure הוא מוסד לא ותיק במיוחד שנמצא בפינה שקטה באותה שכונה. הקפה רוכש לו אט אט מעמד מיתי: בגלל עיצובו הקלאסי, שנראה כמו ביסטרו ישן וצנוע, הוא כיכב בלא מעט סרטים שצולמו בעיר האורות ביניהם "לפני השקיעה" האהוב.
כתובת:
14 Rue Jean Macé, 75011 Paris

השאירו תגובה