יש לה סיי

ספיר אביסרור לא מתביישת לרטש תמונות, אבל על הפה דווקא אין לה פילטר. בהריון שני ("לא מתוכנן, זה גם מה שקרה לי עם סאן") היא מדברת על הגבריות של הבעל ליאור, על ההשחרות באינסטגרם, על מותג האופנה שלה ועל שפע ההשפעה שלה כמשפיענית: "אני משפיעה על בנות לטובה, אני פי אלף מעוד דוגמנית. איך אתם לא רואים את זה?"

מאת  | ‏ 18 פברואר 2022

ספיר אביסרור

עליונית: Kenzo ל- love me two times | מכנסיים: ניצן מזרחי (צילום: רותם לבל)

המשפיענית ומעצבת האופנה ספיר אביסרור (27) פרצה לתודעה בעונה הרביעית של הדוקו-ריאליטי "איט גירלז". אחר כך גילתה כישרון בישול כשהשתתפה ב-MKR, ולאחרונה כיכבה בתוכנית "הבלוגריות" לצד משפיעניות נוספות. אבל עם כל הכבוד למסך, הקריירה שלה מתנהלת בעיקר באינסטגרם, שבו עוקבים אחריה 130 אלף גולשים. בגילה הצעיר היא מנהלת עסק עצמאי, ובקרוב תהפוך לאמא לשניים; היא ובעלה ליאור דבח מצפים לבן שני, שיהיה אח קטן לסאן בן השנה וחצי. "זו הזיה. זה לא היה מתוכנן", היא מספרת. "צריך לדעת שאם לא שומרים אז נכנסים. זה גם מה שקרה לי עם סאן, ואז הייתי בהלם. אבל אמרתי לעצמי 'מה, את סתומה?'. אם לא שומרים, נכנסים. ככה עובד העולם. הפעם אני סבבה עם זה".

אביסרור גדלה בראשון לציון כבכורה מבין שלוש בנות. "לא עניינו אותי הלימודים", היא מעידה על עצמה, "תמיד ידעתי שאני ארצה לעסוק באופנה. ידעתי שהשנים האלה לא יחזרו. אז עשיתי חיים משוגעים: מועדונים, מסיבות, סנטר. עבדתי, קניתי, בזבזתי. היה לי כזה כיף. אני לא קוראת לזה ילדה בעייתית. בטח שבבית היה קשה עם אמא שלי, אבל זה לא עניין אותי".

היא סיימה 12 שנות לימוד, אבל בשלב הבגרויות, רגע לפני הסוף, היא ויתרה. כשאני שואלת למה, היא לוקחת הרבה אוויר, עיניה מתמלאות דמעות והיא מתלבטת אם היא מרגישה מספיק בנוח לשתף. "כן, אני מוכנה", היא מכריזה לבסוף, "זה חשוב וזה כבר בעבר". באומץ רב היא חושפת כי בשנה האחרונה לתיכון הייתה במערכת יחסים אלימה עם בן השכבה שלה. "כשהייתי בכיתה י"ב היה לי בן זוג במשך כמה חודשים, שבדרכים כאלה ואחרות היה אלים כלפיי, גם פיזית. באיזשהו שלב חברה לקחה אותי להגיש עליו תלונה במשטרה. הוא נכנס למעצר בית. בבית הספר אף אחד לא האמין לי, פשוט עשו עליי חרם, וכעסו עליי שהרסתי לו את החיים. אפילו היועצת לא האמינה לי. היא אמרה לי 'יכול להיות שלא קראת את הסיטואציה כמו שצריך?'. זאת הייתה האהבה הראשונה שלי, היום אני כבר לא חושבת שזאת הייתה אהבה".

ספיר אביסרור

שמלה: Ronny kobo ל- factory 54 | עגילים: Volver | שרשרת: Givenchy ל- Volver | נעליים: Gucci ל- love me two times (צילום: רותם לבל)

מה היה שם?
"היה לילה אחד שבו ישנתי אצל אותה חברה והוא הגיע בשלוש בלילה. אמרתי לה שאני יורדת למטה לדבר איתו ואם יקרה משהו – שתהיה זמינה. ואכן קרה. שלחתי לה הודעות והיא פשוט לא ענתה לי, היא נרדמה. כשעליתי למעלה, היא התעוררה מהבכי שלי ושאלה אותי מה קרה, ואם זה קרה בעבר. זה לא קרה הרבה, רק כשהוא היה שותה אלכוהול; הוא היה משתגע, הופך לבן אדם אחר. באיזה חמש בבוקר יצאנו בפיג'מות, בגשם לתחנת המשטרה".

מזל שהיא הייתה שם לצידך.
"אם לא היה לי אותה אז כנראה אף אחד לא היה יודע מזה, כי לאמא שלי לא סיפרתי, נגיד. זו העצה הכי טובה שאני יכולה לתת, שתמיד יהיה לך מישהו בחיים שאת מרגישה איתו בנוח. לא משנה מי, חברה, אבא, סבתא, את חייבת אחד כזה שאת סומכת עליו ויכולה לספר לו הכל. ודבר שני, לדעת שזה לא בסדר שמישהו אלים כלפייך. בהתחלה אמרתי 'זה בקטנה, זה קרה רק כי הוא שתה, אז הוא הפיל אותי על הרצפה. מחר הוא לא יתנהג ככה'. טעיתי". 

מה קרה עם התלונה?
"אחרי כמה חודשים ביטלתי אותה, הרגשתי שזה הדבר הנכון לעשות באותו זמן. נפגשתי איתו, דיברנו והוא הבין שהוא עשה משהו לא בסדר. הרגשתי שהוא עבר סוג של שינוי".

ספיר אביסרור

טופ: The Attico ל- Factory 54 | חצאית: Volver (צילום: רותם לבל)

יש לך שיח פתוח וכן עם העוקבות שלך. למה בעצם לא סיפרת את זה עד היום?
"כי איך עכשיו יאמינו לי? יגידו לי 'הוא הרביץ לך, לא? אז למה נפגשת איתו?'. אבל אני הרגשתי שאני חייבת לדבר איתו ולהבין מה קרה. אז פחדתי לדבר על זה, שלא יחשבו שאם נפגשתי איתו זה אומר שאני סבבה עם זה שמרביצים לי".

גם בעלך, ליאור, למד איתך בתיכון. הוא היה שם לתמוך בך?
"בסופו של דבר המקרה הזה עזר לי בבחירת הגבר שלי. הבנתי מה זה גבר. הוא באמת עילוי, הוא מכבד נשים, הוא יודע איך להתנהג ולדבר אל נשים. ככה מוח של גבר אמור לעבוד. אני גם מדברת על זה באינסטגרם".

מקצוע לכל דבר

בנוסף להיותה משפיענית רשת שמתפרנסת מהאינסטגרם, אביסרור היא בעלת מותג האופנה SAP, שאותו הקימה כבר בזמן לימודי התדמיתנות שלה. "לפעמים אני מתגעגעת לרגעים האלה, עוד לפני שהייתי 'ספיר', לעשות הכל לבד, בעבודת יד, להתרגש מכל דבר שהיו קונים ממני".

והיום איך העסק?
"העסק עובד, אבל לא פשוט לעשות אופנה בישראל. גם כשאת מצליחה לוקחים לך חצי מכל מה שעשית. וגם כשנותנים לך מענקים בקורונה, בסוף לוקחים לך אותם. אם עזרתם לי, כנראה הייתי צריכה את העזרה, לא טסתי למקסיקו עם הכסף הזה, נכון? אין, זה גומר אותי. זה קשה, יש רגעים שבא לי לסגור, אבל קשה לי לוותר על זה. זה מה שאני הכי אוהבת בעולם".

ספיר אביסרור

טופ ומשקפיים: Love me two times | מכנסיים: American vintage (צילום: רותם לבל)

את מייצרת בארץ?
"כן. ברור שהייתי רוצה להרוויח יותר, אבל אני מעדיפה לעבוד עם ישראלים, לתת פרנסה, לדבר בגובה העיניים עם העובדים. לא בסינית ולא בהודית. אבל אז מישהי מייצרת בטורקיה ב-10 שקלים ומוכרת כפול ממך ואת נשברת. כולן באינסטגרם מספרות שהן עושות סולד אאוט אחרי 10 דקות. בסדר. אני באה מהעולם הזה ואני יודעת שיש כאלה שמצליחות, אבל זה לא הגיוני. בגלל זה גם כל אחת פותחת מותג היום, הן חושבות שזה לונה פארק. זה לא".

אולי זה גם הדבר שהן הכי אוהבות בעולם.
"תראי, אני עם מותג אופנה עוד לפני שהייתי בלוגרית באינסטגרם ולפני שהייתי ב'איט גירלז'. היו לי 7,000 עוקבים ואף אחד לא הכיר אותי, הכירו אותי מראשון לציון מבית הספר וזהו. היום האינסטגרם שינה הכל. זה לא רק להעלות תמונה, זה הרבה מעבר. מי שמצליחה באמת – היא גאונה. היא מוכרת איזה מוצר, איזו חוויה, כי היא יודעת איך לדבר עם העוקבות שלה. זה סוג של גאונות".

ספיר אביסרור

חליפה: Givenchy ל- Volver | עגילים: Volver | מגפיים: YSL (צילום: רותם לבל)

את מרגישה שגם אחרים חושבים שמדובר בגאונות?
"עכשיו מתחיל סוג של שינוי אבל לא מבינים עד הסוף, ייקח עוד זמן, חברות מסחריות לא מבינות עמודי רכילות. מבחינתם זה רק מה שבטלוויזיה. ואנחנו כבר לא שם, זה מבאס לפעמים. אפילו באירועים מסוקרים, התחושה היא של 'אה, זו הבלוגרית הזאת, אז לא נצלם אותה, נעבור לבאה בתור'. אני מכניסה כפול לאותה חברה מסחרית, כפול בנות אוהבת אותי! כי אני מדברת! אני לא תמונה ואני לא באיילון, יש לי סיי, אני משפיעה על בנות לטובה. אני פי אלף מעוד דוגמנית, איך אתם לא רואים את זה? או שאתם רואים את זה ולא נוח לכם, כי בנינו את זה מאפס, לבד".

אבל קיבלתן תוכנית. "הבלוגריות".
"כן, וגם בזה זלזלו. אנשים לא מבינים שזו עבודה, כאילו כועסים עלינו. על מה? יש כאן מקצוע חדש, יש לנו סצנה חדשה באינסטגרם. אף דוגמנית מצליחה ואף סלבריטאית שיצאה עם לא-יודעת-מי לא הביאו קהל כמו שאנחנו מביאות, לא מכרו כמו שאנחנו מוכרות. למה לזלזל בזה? זה מקצוע לכל דבר".

ספיר אביסרור

עליונית ומכנסיים: Missoni ל- Volver | עגילים וצמיד: Love me two times | נעליים: Louis Vitton ל- Love me two times (צילום: רותם לבל)

כולנו רוצים להיראות הכי טוב

לאורך השנים עולות שוב ושוב טענות שלפיהן הרשתות החברתיות הפכו למקום שבו כל פרופיל של משפיען הופך לערוץ מכירה, ושתוכן אורגני ונטול אינטרס כלכלי כבר כמעט ולא קיים. אביסרור לטענתה נשמרת היטב מהמקום הזה. "יש כאלה שעושות כסף ולא אכפת להן, כמה זמן זה יחזיק? אני לא יודעת", היא אומרת. "בנות עוקבות אחריי כי הן אוהבות אותי, את האופי שלי, את סגנון החיים שלי. אני לא כמו כולן, ואני שמחה שהצלחתי לשמור על עצמי בעולם הזה, כי זה לא פשוט, יש בו המון כסף. תמיד שואלים אותי מה הסוד להצלחה באינסטגרם – מבחינתי זה להגיד 'לא' לכסף. אל תפרסמי משהו כי הציעו לך מלא כסף, אלא כי את מאמינה בו. בסוף הקהל שלך לא מטומטם, הוא יודע".

אבל יש לך אחריות לתוכן שעולה, יש שיטענו שזה מעודד צריכה לא מבוקרת.
"מישהו מעמודי ההשחרות כתב לי בפרטי שהוא משחיר כי אנחנו לוקחות אחרינו קהל שבוי, ובמילים אחרות: גומרות לו את הכסף. אני מבינה על מה הוא מדבר. אבל א', הוא כנראה לא עוקב אחריי. אם הוא עוקב וזה מה שהוא מקבל מהעמוד שלי ספציפית – כנראה שיש לי על מה לחשוב; ב', לא לקחתי לאף אחת מהארנק את כרטיס האשראי וגיהצתי לה אותו. זה עניין של אחריות אישית, הפרסומות הן בכל מקום. אני מציעה, לא כולם חייבים לקנות. את מבינה?".

אבל זו הבעיה של הרשתות החברתיות. מצד אחד יש שפע של עולמות תוכן ולכולם יש ייצוג, אבל מצד שני, אין פיקוח על התוכן וכל אחד יכול להעלות מה שהוא רוצה.
"קל מאוד להפיל את זה עלינו. אני למשל לא עוקבת אחרי דניאל עמית, כי זה מגרה אותי, אני רואה את הפסטות שלה ואני עושה לעצמי פסטה, וזה עושה לי כאבי בטן, אז הפסקתי לעקוב. אז כל אחד בוחר מה לראות. אני לא אקנה את חבילת הספורט כי זה לא מעניין אותי, את תבחרי את התוכן שלך, זה אחריות שלך. אני לא יכולה להיות אחראית על כולם, זה כמו שיש פרסומות עם קינוח מגרה שיגרמו לסוכרתיים לאכול סוכר. אז מה, זה לא בסדר שיש פרסומות לקינוח?".

ספיר אביסרור

עליונית: Kenzo ל- love me two times | מכנסיים: ניצן מזרחי (צילום: רותם לבל)

ומה לגבי עידוד לאופנה מהירה ולצריכה מוגברת? העולם הולך בשנים האחרונות יותר ויותר לאזורי הקיימוּת.
"נגיד קיימות אף פעם לא נגעה בי. יכול להיות שאני בורה, אבל עוד לא הגעתי לשם, לחשוב על זה שהחולצה הזאת מגדילה את החור באוזון".

או שיוצרה בתנאי עבדות.
"אני בטוחה שמי שזה רלוונטי לה תעקוב אחרי נשים שמדברות על זה. אני לא ערוץ קיימות, ואני גם לא אהיה צבועה לגבי זה. הייתה לי הצעה מתאגיד המיחזור, אבל זה לא תוכן שאני מתעסקת בו, אז סירבתי. גם בחיים שלי לא השתמשתי במוצרי דיטוקס למיניהם, ואני חושבת שזה חארטה, אז גם כשיציעו לי לשווק כאלו אני אסרב. ועדיין, הודעות כמו 'את משתמשת לא נכון באחריות שלך' מבאסות אותי. מה אני עושה לא נכון? קל מאוד להכליל".

הבעיה היא שרוב עמודי המשפיענים מציגים פיד ראוותני, נוצץ ועשיר, שיוצר בסופו של דבר חוסר ביטחון אצל העוקב שהחיים שלו לא כאלה מושלמים. יש כאן אשליה.
"זה לא מה שאני מנסה להעביר, ואני גם לא חיה ככה. כולנו, עוד לפני האינסטגרם, רצינו להיראות הכי טוב. בין אם בעזרת תוכנות מחשב, או עמידה מסוימת או מחוך שמוחץ את הצלעות. אני לא חושבת שזה משהו שאפשר לשנות אותו. זה תמיד היה ככה. פעם לא היה ניתוח למתיחה של העיניים, אז היו שמים סלוטייפ. זה העולם, וכל כמה שנים יהיה משהו אחר".

ספיר אביסרור

שמלה: Ronny kobo ל- factory 54 | עגילים: Volver | שרשרת: Givenchy ל- Volver | נעליים: Gucci ל- love me two times (צילום: רותם לבל)

אז בעינייך סערת הפוטושופ היא סערה בכוס תה?
"העניין הוא השלמה עצמית, זה ביטחון שכל אחת צריכה לעבוד עליו עם עצמה. קל מאוד להאשים את הבנות בכותרות, את הדוגמניות, את הבחורות באינסטגרם. גם לא צריך להגזים, לא על כל תמונה צריך לכתוב 'תראו, החלון עקום, כי היא עשתה פוטושופ'. וזה גם לא תמיד נכון. השבוע עלה פוסט כזה על נטע אלחמיסטר, והתעצבנתי כי ראיתי שזה לא נכון. למה לעשות את זה בפומבי? זה לא יפה. מי אנחנו שנשפוט? אני אישית מרגישה בנוח. העליתי תמונה אחרי ההריון שהבטן שלי מתקפלת, כי ידעתי שזה יעשה טוב לבנות אחרות לראות את זה, אבל יש כאלו שבחיים לא יעשו כזה דבר, אין להן מספיק ביטחון. אז נעניש אותן על זה? אני יודעת שלא משנה מה אני אעשה, הטוסיק שלי בחיים לא ייראה כמו טוסיק של דוגמנית על, ואני בסדר עם זה".

את עורכת תמונות?
"לפעמים, בפנים, וזו זכותי. זה האלבום שלי, זה זיכרונות שלי, לא בא לי שיראו את השערות שלי על הלחי. אני חייבת למישהו הסבר על זה? השבוע פרסמתי אודם ומישהי אמרה לי 'וואי, את ממש חלקה בפנים' ועניתי לה: 'מאמי, את טועה. את לא רואה אותי במציאות ויש לי מלא שערות'. אז כשבנות שואלות אותי שאלה אני עונה להן את האמת. אבל אם לא בא לי להעלות תמונה עם שערה' אני לא אעלה. ואם אחרי שבוע בא לי להעלות תמונה עם חצ'קון על האף, אז אני אעלה".

אבל יש למשפיענים אחריות.
"כן, אבל זה על כל הצדדים. באינסטגרם אין פיקוח כמו בטלוויזיה, אין מישהו שמפקח על התוכן. בגלל זה גם כל עמודי ההשחרות האלה צריכים לקחת אחריות על התוכן שלהם ולהבין את הנזק שהם עושים".

ספיר אביסרור

חליפה: Givenchy ל- Volver | עגילים: Volver | מגפיים: YSL (צילום: רותם לבל)

משחירים בין חברים

"עמודי ההשחרות" שעליהם מדברת אביסרור הם פרופילים באינסטגרם, בדרך כלל של אנשים פרטיים, שעוסקים בדרכים כאלה ואחרות בהבעת דעתם על משפיענים ברשת החברתית. הדבר, איך לא, יוצר לא מעט פיצוצים תוך-ברנז'איים. האדם שמאחורי אחד העמודים הבולטים בז'אנר הוא נדיר אליהו, שמחזיק בחשבון עם 70 אלף עוקבים. אליהו העלה תמונה של אביסרור בחליפת טאי דאי וקרוקס ורודות, והוסיף ברקע את השיר "סחרחורת" של טונה. היא לא שתקה, הגיבה לו ונפתח ביניהם ריב מתוקשר. "לא מגיע לו שיזכירו את השם שלו בכלל. זה לא רק הוא, יש כמה כאלה. זה עובר את הגבול. ובואי, כולנו משחירים בין חברים, צריכים רגע לפרוק, אבל למה בפומבי?".

זה פוגע בך?
"אמרו לי 'הוא כולה צחק לך על הקרוקס. מה אכפת לך?'. לא אכפת לי מהקרוקס, הוא יכול לקפוץ לי. הגעתי לאן שהגעתי כי לא אכפת לי מה אומרים עליי, אבל איפה האחריות שלו בתור בן אדם? למה להשתמש בהשחרות? אם אתם צוחקים על זה שאני נועלת קרוקס או על ההיא עם שגיאות כתיב, אחרי זה ילדים יירדו על מישהי כזאת בכיתה. הילדים האלה עוברים חרמות שאין לתאר' ויומיים אחר כך אותם משחירים בטח יעלו קמפיין נגד חרם ויילכו לחבק את הילדה. איזה מין דבר זה?".

זה לא מודעות והומור עצמי?
"לא, זה לא מצחיק. היה אחד שכתב לי: 'ראיתי שנפגעת פעם אחת אז לא העליתי עלייך יותר', ואמרתי שאני לא נפגעתי אבל אני פשוט לא מבינה איך הוא צוחק עליי אם בחיים לא נפגשנו. באיזו זכות אתה צוחק עליי וחושב שזה יהיה דאחקה? אנחנו לא חברים. וזה יותר מזה, אתה לא בן אדם אנונימי. יש לך אחריות על עשרות אלפי עוקבים, וזה בשנייה רץ בקבוצות".

אני מניחה שבעיני עצמם העמודים האלה צועקים "המלך הוא עירום".
"אוקיי, אז למה הם לוקחים קמפיינים? אתה לא יכול להגיד לי שאני מבזבזת לעוקבות שלי את הכסף ואז לעשות את אותו הדבר. אם יש לך אג'נדה, תעמוד מאחוריה. גרטה באמת לא טסה במטוסים, כי היא לא מוכנה לזהם את העולם. אתה עושה סאטירה על מה שאני עושה, אבל כל העוקבים שלך זה בשביל הכסף, אז על מי אתה בא? מה אתה צוחק עליי?".

ספיר אביסרור

שמלה: Ronny kobo ל- factory 54 | עגילים: Volver | שרשרת: Givenchy ל- Volver | נעליים: Gucci ל- love me two times (צילום: רותם לבל)

אני אמא משוחררת

אביסרור, שנמצאת בהריון מתקדם, מסרבת לשתף באיזה שבוע היא. זה לא כי אכפת לה מהקילוגרמים שנוספו, זה כי אכפת לה מהעוקבות שלה, והיא מעדיפה שלא ייווצרו השוואות בינן לבינה. "וואלה, הייתי בהריון כבר, הבנתי את הקונספט. אחר כך עבדתי קשה וירדתי. לא חזרתי לאותו מצב שהייתי בו לפני ההריון, אבל אני רואה את מה שקיבלתי בתור מתנה כזאת גדולה, אז הכל בסדר".

איך זה להיות אמא צעירה?
"אף פעם לא ראיתי את עצמי בתור אמא, לא חשבתי על זה ואיך אהיה. אבל זה קרה, ואנחנו מאוד נהנים. זו גולת הכותרת של החיים שלי, זה מרכז החיים שלי, כלום לא סיפק אותי כמו שסאן מספק אותי".

איזו מין אמא את?
"אני אמא משוחררת, אוהבת. אני עושה קורס של מכון אדלר, והקטע בזה הוא שלא משנה מה הילד עושה, תמיד להגיד 'אני אוהבת אותך'. נגיד אתמול הוא שבר לי נר, אז אמרתי לו 'סאני, אני אוהבת אותך, אבל לא שוברים את הנר, זה של אמא'. הלוואי שאני אצליח לעמוד בזה".

את מצפה לבן שני, רצית בת?
"לא אכפת לי, דווקא מתאים לי שיהיו לי מאהבים קטנים. בכל זאת, מגיל 18 אני עם אותו מאהב".

במה שונה ההריון הזה מהראשון?
"הריון שני זה אחרת. קודם כל, אין לי באמת זמן לחשוב יותר מדי, כי אני מגדלת ילד קטן תוך כדי. בנוסף בהריון הראשון הייתי ממש בדיכאון, החיים השתנו בשנייה. הייתי בת 25, ופתאום הייתי צריכה להפסיק לעשן ולשתות, הקאתי כל הזמן, הגוף השתנה, וגם לא ידעתי מה אקבל בסוף כל זה. עכשיו כשאני יודעת מה אני הולכת לקבל, זה שונה לגמרי. אבל איך בא לי כבר וודקה לימונים".

ספיר אביסרור

חליפה: Givenchy ל- Volver | עגילים: Volver | מגפיים: YSL (צילום: רותם לבל)

צילום: רותם לבל | סטיילינג: קורין סוויד | איפור: דנה כפיר | שיער: אדיר אמג'י | צולם במלון וילה בראון תל אביב מקולקציית מלונות בראון, הירקון 114, תל אביב.

 

 

 

השאירו תגובה

 

  • אמאלה, איזה ערסית מפחידה

    מאת: כל האמת |‏ 20 בפברואר 2022 | 06:53
  • מושלמת בכל המובנים

    מאת: מיכל רחמני |‏ 20 בפברואר 2022 | 01:46
  • כל כך הרבה מילים על הת אגם עם כל כך מעט מודעות עצמית……. תרדי למטה למה עפת גבוה מדי! יצאת מגעילה ומתנשאת, רק הכותרת עשתה לי להקיא וזה עוד לפני שנכנסתי לכתבה עצמה. איכס.

    מאת: מיה |‏ 20 בפברואר 2022 | 01:33
  • למסכן השני תקראי moon ולשלישי star. אשה ריקנית. כלומניקית

    מאת: בושה. כלומניקית |‏ 20 בפברואר 2022 | 00:41
  • מי את גברת ? ומה עשית טוב לאנושות/לחבר'ה ? שכל הכתבה את רושמת אני ואני ואני…גיבובי שטויות ושטחיות. שום תועלת לעולם ולחבר'ה. ישלך 130 אלף עוקבים? את יכולה לעשות המון טוב והשפעה במקום לדחוף קרמים וכל מיני שטויות. ואת לא בעניין קיימות? פתאטי…

    מאת: סיון |‏ 19 בפברואר 2022 | 23:55
  • מי?

    מאת: דני |‏ 19 בפברואר 2022 | 19:02
  • את לא יותר טובה מאף אחד אחר, את רק עוד בנאדם.

    מאת: שי |‏ 19 בפברואר 2022 | 18:13
  • תרבות הרי האטלס פינת מקוקו

    מאת: דני |‏ 19 בפברואר 2022 | 17:42
  • חיה בסרט. עוד מעט תבין

    מאת: Avraham malka |‏ 19 בפברואר 2022 | 17:26
  • את קופה שלוחית שחייה בסרט

    מאת: אברהם זרקברג |‏ 19 בפברואר 2022 | 14:14
  • עוד אחת שעפה על עצמה …. הריון לא מתוכנן עלק …

    מאת: שמוליק |‏ 19 בפברואר 2022 | 13:29
  • מי זו הליצנית הזו ולמה נותנים לה במה? עוד אחת רדודה פשוט

    מאת: יפה |‏ 19 בפברואר 2022 | 13:10
  • נשמעת כמו דור הפלסטיק שמתעניינת רק בעצמה

    מאת: דוחה |‏ 19 בפברואר 2022 | 12:50
  • מי זו?

    מאת: אלה |‏ 19 בפברואר 2022 | 12:26
  • ספיר את מקסימה. תצליחי אמןןןןן

    מאת: איילת |‏ 19 בפברואר 2022 | 08:14
  • גם לא יפה וגם לא מודע לעצמה, שילוב מנצח!

    מאת: יצחק |‏ 19 בפברואר 2022 | 07:31
  • זה לא הבעיה בה רק. .
    כל בחורה שניה חושבת שהיא מיס עולם ודמות חשובה .
    יאלה …

    מאת: יעל |‏ 18 בפברואר 2022 | 22:16
  • .

    מאת: . |‏ 18 בפברואר 2022 | 19:13
  • קודם כל סחטיין על ההשקעה והכשרון, אבל זה שאת מבקשת מהמשחירים "לקחת אחריות" כי זה פומבי ויש השלכות ומצד שני לא לוקחת אחריות על הפרסומים שלך כי "אף אחד לא מכריח את העוקבות שלך לעקוב אחרייך" זה, איך לומר, עקום מאד. זה שאת מתעלמת מההשלכות של המקצוע שלך – אמרת בעצמך – זה אולי מתוך בורות. קיימות זה לא לרמת אביבים, קיימות זה מה שאת משאירה לילדים שלך. תבררי.

    מאת: שוש |‏ 18 בפברואר 2022 | 16:32
  • לא קוראת כתבות בדרך כלל אבל של ספיר אביסרור הייתי חייבת. מדהימה היא מדהימה!

    מאת: אלישבע |‏ 18 בפברואר 2022 | 16:23
  • אם היא רוצה להיות שם דבר בעולם האופנה, היא חייבת להבין שאין דבר כזה היום "לא אכפת לי מתנאי עבדות". היום "פאשניסטה" זאת לא מי שמעלה לסטורי הול מזארה – בלוגריות האופנה הגדולות ביותר בעולם מפרסמות ועובדות רק עם מותגים אתיים – לא מותגים שמעסיקים ילדים ונשים בתנאים לא אנושיים.

    מאת: בחורה |‏ 18 בפברואר 2022 | 15:09
  • מי?

    מאת: אבי |‏ 18 בפברואר 2022 | 14:56
  • עוד עלובה שחוץ מלפרסם ציצי ותחת לא עודה כלום

    מאת: משפיענית על חסרי מוח |‏ 18 בפברואר 2022 | 13:25
  • סליחה על השאלה אפרת וכטל כותבת בלאשה ממש אותה כתיבה כמו ציפורה רומן דליה בן ארי וסיגל גרוס

    מאת: חחחחח |‏ 18 בפברואר 2022 | 13:17
  • ספיר אני הכי נהנית לעקוב אחריך! האותנטיות שלך ממש מורגשת

    מאת: הילה |‏ 18 בפברואר 2022 | 12:45
  • חחחחחחחחחחחחח

    מאת: פיפי |‏ 18 בפברואר 2022 | 12:31
  • מי?

    מאת: עומר |‏ 18 בפברואר 2022 | 12:29
  • בחורה דוגרית. לייק (:

    מאת: תהל |‏ 18 בפברואר 2022 | 12:23
  • כל מגזין סופ״ש אותו דבר- ״משפיעניות״ שלא באמת מעניינות את מי שלא גר באינסטגרם או פושעים שחושבים שהסיפור שלהם כל כך מעניין על איך פגעו באחרים. ולא דיברנו עדיין על רמת הכתיבה שמעליבה את הקוראים. עיתון מביך

    מאת: עדן |‏ 18 בפברואר 2022 | 12:10
  • למה לראיין אנשים כאלה תת רמה? בטוח שבעולם האופנה יש אנשים עם יותר חוכמה שאתם יכולים לראיין… עצוב

    מאת: תת רמה |‏ 18 בפברואר 2022 | 11:20
  • לא ברור מי זאת אבל היא מאוד צנועה חחחחחחח
    חיה באיזה פנטזיה מגלומנית אבל באמת שיהיה בהצלחה ושבאמת תצליח…

    מאת: יניב |‏ 18 בפברואר 2022 | 10:39
  • לא יודעת למה קראתי את התשובות שלה בטון עצבני

    מאת: אינפלואנסר |‏ 18 בפברואר 2022 | 09:26
  • מי זאת?
    למה עושים כתבות על אנשים אנונימים?

    מאת: אזרח |‏ 18 בפברואר 2022 | 09:25
  • נשמעת ברמה מאוד מאוד נמוכה. חבל שהאגו שלה לא בהתאם לאינטלקט

    מאת: האמת שלי |‏ 18 בפברואר 2022 | 08:57
  • למה התמונות לא באיכות גבוהה? (שיראו מקצועיות)

    מאת: סליחה על הטרחנות |‏ 18 בפברואר 2022 | 08:56
  • סאן ? מה נסגר איתך ?

    מאת: אבנר סלע |‏ 18 בפברואר 2022 | 08:43
  • מתה מתה מתה!!!! עליהההה

    מאת: … |‏ 18 בפברואר 2022 | 08:20
  • היא קראה לילד שלה סאן. זה אומר הכל.

    מאת: רני |‏ 18 בפברואר 2022 | 04:56
  • יפייפיה! הריון קל ולידה טובה! את נראית מהמם!!!

    מאת: אפרת :) |‏ 18 בפברואר 2022 | 04:19
  • מדהימה!

    מאת: תמי |‏ 18 בפברואר 2022 | 03:18
  • תלכי כפרה על נדיר אליהו

    מאת: רוני |‏ 18 בפברואר 2022 | 01:47
  • מי זאת ולמה היא אמורה לעניין אותי או להשפיע עליי ,"המשפיענית רשת" הזו? הזוי

    מאת: נטע |‏ 17 בפברואר 2022 | 23:53
  • מי זאת?

    מאת: מאיה |‏ 17 בפברואר 2022 | 21:26
  • מי זאת

    מאת: ל |‏ 17 בפברואר 2022 | 20:00
  • מהממתתתתתת

    מאת: שיר |‏ 17 בפברואר 2022 | 19:52