"אנשים צריכים לעבוד קשה כדי להגיע למקום שאני נולדתי אליו"

היא טבעונית שהולכת עם תיקי עור, אוהבת ישראל שבחרה להשתמט ודוגמנית לשעבר שמאמינה ש"המדיה היא שקר". אלה גרוסמן, רק בת 20, מנהלת מותג של תיקי מעצבים, נשואה באושר ("לא רציתי ללכת לקב"ן כדי שישחררו אותי מהצבא, אז התחתנתי") ושומרת על קשר קרוב עם בת הזוג של אביה, ג'ני צ'רוואני. רק אל תקראו לה פריבילגית

מאת  | ‏ 2 ספטמבר 2021

חליפה מחויטת: American Vintage, חזיית כותנה: American Vintage, נעלי עקב: The Attico, עגילים: Top Ten, תיק: Debag TLV (צילום: עדי אורני)

חליפה מחויטת: American Vintage, חזיית כותנה: American Vintage, נעלי עקב: The Attico, עגילים: Top Ten, תיק: Debag TLV (צילום: עדי אורני)

אלה גרוסמן ממתינה לי בחיוך מלאכי. היא מזמינה קפה קר ומניחה במקום של כבוד את התיק שלה, לרבות הלוגו של פראדה, על הכיסא הצמוד לשלה. "זה התיק הראשון שקניתי לעצמי", היא מספרת. "תמיד אמרו עליי 'יש לה כסף, היא מתלבשת יפה', ונפלתי לסטיגמה על ילדים עשירים. נולדתי לתוך כסף ואני אומרת תודה, אבל מה אני יכולה לעשות? תמיד ידברו ויחשבו עליי דברים, למרות שזה הכי תלוי חינוך. אני רואה המון ילדים שמסתובבים מגיל 12 עם האשראי של ההורים ומגהצים על כל דבר. אין להם ערך".

את לא גדלת ככה?
"אבא שלי לא נולד לבית עשיר. הוא עבד קשה בשביל הכסף שלו, וגם אותנו חינכו שהכסף לא גדל על העצים. ברור שיש מתנות בימי הולדת, גדלתי בבית גדול עם בריכה, ההורים עוזרים לי ולא חסר לי כלום, אבל תמיד עבדתי ומימנתי את עצמי. זה לא שאני אומרת לאבא שלי 'אני רוצה תיק של שאנל' וקונים לי, זה לא עובד ככה".

אז איך זה עובד?
"הם עוזרים בדברים של היומיום. לא הייתי יכולה לחיות בדירה שאני חיה בה במרכז תל אביב בלי העזרה של ההורים, וכשאני מקבלת עזרה בשכר דירה אני לא מבקשת כלום מעבר. אני מסופקת, מוקירה תודה ויודעת שזו זכות שאין לעוד הרבה אנשים. אני מרגישה בת מזל, יש אנשים שצריכים לעבוד מאוד קשה כדי להגיע למקום שאני נולדתי אליו, ולכן גם חשוב לי לתת בחזרה ולתרום. אני חושבת שאם כל מי שיש לו הרבה כסף בעולם היה נותן קצת, היה כאן הרבה יותר טוב".

חליפת סאטן: Asia, עגילים: אוסף פרטי (צילום: עדי אורני)

חליפת סאטן: Asia, עגילים: אוסף פרטי (צילום: עדי אורני)

היא נולדה בהולנד כבתם השנייה של חגית, מורה ליוגה וצלמת עיצוב פנים, ושל איש העסקים, האדריכל והמיליונר גיל גרוסמן. כשהייתה בת תשע עלתה המשפחה לארץ והתמקמה בישוב הקהילתי חופית. "ההורים שלי הבינו שאין על ישראל וממש רצו לחזור. המנטליות פה שונה והרבה יותר חמה. גם כשיש משפחה וחברים בחו"ל, הישראליות זה משהו שאין בשום מקום אחר".

רצית להישאר?
"אהבתי את הולנד. כשעלינו לארץ ממש לא רציתי להיות פה ואפילו לא ידעתי עברית, אז הצמידו לי ילדה מהכיתה שאמא שלה דיברה הולנדית. באותו קיץ אחי הגדול ואני התחלנו ללמוד עברית עם מורה פרטית, ובסוף קלטנו את השפה די מהר. בתיכון הצטיירתי כסנובית למרות שפשוט הייתי חסרת ביטחון. היום אני מודה על המעבר. השילוב בין התרבות האירופאית לחוצפה הישראלית מדהים לי. אבל באותם ימים זה היה קשה".

רוב הבנות עדיין מייחלות להיות הכי רזות שיש

כיום גרוסמן היא בעלת המותג "DEBAG" למכירת תיקי מעצבים יד שנייה, אבל החיבור לאופנה התחיל דווקא מול המצלמה, כבר בגיל 14, כשנתוניה היפים הכניסו אותה בקלילות אל עולם הדוגמנות. היא הצטלמה להפקות ולקמפיינים בארץ אבל דווקא במקום הכי נוצץ, ורגע לפני המראה למסלול הבינלאומי – הגיעו הספקות. "לא הכל בדוגמנות זוהר כמו שזה נראה מבחוץ, וגם המדיה זה שקר. באינסטגרם רואים רגעי שיא מרוטשים וכך גם בעולם הדוגמנות בכלל, אבל החיים לא באמת נראים ככה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Ella Grossman (@ellagrossman)

איך זה היה בחיים?
"הייתי מדלגת על ארוחות ומתאמנת כל הזמן. חוסר הביטחון הזה הוביל אותי למקומות שעד היום הולכים אותי. לרוב הנשים יש הפרעות עם משקל ואוכל, לא המצאתי שום דבר, בעיקר בעידן הרשתות החברתיות כשכל כך קל להשוות את עצמך לרגעי שיא של אנשים אחרים. היום יש מודעות לפלאס סייז, אבל רוב הבנות עדיין מייחלות להיות הכי רזות שיש. אידיאל היופי החדש עוד לא חלחל לדור הצעיר, ולעזוב היה הפתרון בשבילי. אני לא יודעת מאיפה היה לי האומץ לעשות את זה רגע לפני הפריצה. הייתי שנייה מלחתום בסוכנויות בפריז ובמילאנו, ואז הבנתי שזה לא מה שאני רוצה". 

הרגשת שהמקצוע גובה מחיר בחיים האישיים?
"כן. כשהיה יוצא לי חצ'קון נהרס לי כל השבוע כי ידעתי שזה הולך לפגוע לי בפרנסה ושהולכים לשפוט אותי על זה. בדוגמנות יש כל הזמן תחרות ואת תמיד משווה את עצמך. לא עברתי 90 אחוז מהאודישנים, וזה נורא קשה. אמא שלי הלכה איתי לכל הפגישות והצילומים, אז היא שמרה עליי, אבל ראיתי את המבטים וחשבתי שמשהו לא בסדר איתי. ה'לא' הופך לרגיל, ובשלב מסוים זה שובר. צריך עור של פיל כדי לשרוד בעולם הזה, ובגיל הזה לא ידעתי איך לעשות את זה. לא רציתי לאבד את הילדות שלי, לפספס את חוויית הלימודים ולעשות בגרויות מהבית. הרגשתי לא רזה מספיק, לא יפה מספיק ולא טובה מספיק. כשדגמנתי לא רציתי להתעסק במשהו שאין לי בו מקום לבטא את עצמי, את מי שאני באופי, אז החלטתי להפסיק. זה החלום של כל ילדה ובהתחלה זה היה מאוד מרגש, אבל זה עולם שמייצר המון שריטות, בעיקר כשאת שם בגילאים צעירים. זה לא אנושי, לא באמת יכולתי לחיות. כל ההתעסקות בחיצוניות נורא קשה. זה לא היה בשבילי, אז התפטרתי".

חליפה מחוייטת: American Vintage, חזית כותנה: American Vintage, נעלי עקב: the Attico, עגילים: Top Ten, תיק: Debag TLV (צילום: עדי אורני)

חליפה מחוייטת: American Vintage, חזית כותנה: American Vintage, נעלי עקב: the Attico, עגילים: Top Ten, תיק: Debag TLV (צילום: עדי אורני)

מה היית אומרת היום לנערות שרוצות לדגמן?
"יש בנות שזו באמת התשוקה שלהן, בנות שדוגמנות עושה להן טוב ומצליחות להתגבר על הצדדים הרעים של המקצוע, אבל עבור רובנו זה לא מקצוע לגיטימי. את צריכה לעצור את ההתנהלות הרגילה שלך בחיים וזו עבודה קשה. עכשיו אני מרגישה חופשיה לחיות, ואם בא לי לאכול פיצה, אז אני אוכלת פיצה".

ועכשיו את גם אוהבת את עצמך?
"אני לא יודעת אם יש כזה דבר לאהוב את עצמך באמת, אבל זו מלחמה יומיומית ואני מתגברת בצעדים קטנים".

תמיד ידעתי שאני אשתחרר מהצבא

כדי לזכור לאהוב את עצמה היא התקשטה בקעקועים. על הזרוע נח ציור של זרועות מחבקות לב, ומאחור עוד קעקוע עם לב שממנו צומחים פרחים ("הכל מסמל סלף-לאב, יש לי שישה ואני רוצה עוד מלא"). חוץ מאהבה עצמית, גם האהבה הזוגית פורחת בחייה – ובגיל 20 היא אפילו ממוסדת. בדצמבר 2019 נישאה לבן זוגה איתי פרידן, בנו של הפרסומאי אודי פרידן. הם עמדו יחד מתחת לחופה אינטימית כשהיא בת 18 והוא בן 20, בטקס שנערך בחצר בית הוריו בצהלה.

מפתיעה הבחירה להתחתן בגיל 18.
"נורא לא רציתי להתגייס ותמיד ידעתי שאני אשתחרר מהצבא. הבנתי שכדי להימנע מגיוס אצטרך לעבור דרך קב"ן ולדבר עם פסיכיאטר, ופחדתי מזה. אני שונאת לשקר ולא רציתי להתנהג כמו פסיכופטית, אז איתי אמר לי 'בכל מקרה מתישהו נתחתן. למה לא עכשיו?'. אני יודעת שלהתחתן כדי לצאת מהצבא זו לא הבחירה ההגיונית, אבל אני מאמינה שהצבא זו מסגרת שלא מתאימה לכל אחד".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Ella Grossman (@ellagrossman)

ולמה לך היא לא מתאימה?
"אני חושבת שזה חלק מזה שלא גדלתי כאן. זה קצת נשמע מתנשא, אבל לא הרגשתי דחף לשרת את המדינה כמו כולם. תמיד הרגשתי כמה שנים מעל הגיל שלי ומעל החברים שלי ורציתי להתחיל את החיים. אני יודעת שזה משהו שקל להגיד ושכולם היו רוצים לא להתגייס, אבל לי הייתה את ההזדמנות".

את לא חוששת שזה יפגע בך בהמשך?
"אני לא הולכת לעבוד בהייטק או להיות עורכת דין, אז אני לא צריכה רזומה מפואר. אין דבר כזה טעויות בחיים, הכל קורה כמו שהוא צריך לקרות. אם מישהו לא ירצה לקבל אותי בגלל שלא עשיתי צבא, הכל בסדר".

איך ההורים שלך הגיבו לחתונה?
"ההורים שלי הכי זורמים בעולם. הם כן בדקו איתי שזה באמת מה שאני רוצה ולא החלטה מהירה של 'בוא נעשה את זה בדרך הקלה', אבל מהר מאוד הם הבינו שזה באמת ממקום שלם".

חליפת סאטן מנומרת: אפרת שנהר, עגילים: Top Ten (צילום: עדי אורני)

חליפת סאטן מנומרת: אפרת שנהר, עגילים: Top Ten (צילום: עדי אורני)

באת מבית של הורים גרושים. יש מצב שזו הסיבה שמיהרת להתחתן ולהקים תא משפחתי משלך?
"זה הגיוני. אמא שלי עברה לקדימה ואבא עבר לתל אביב, ולא באמת היה לי את המקום שלי. זה מקשה על החיים כשכל הזמן נמצאים במעברים, אז הכי כיף לי בעולם שיש לי מקום עכשיו. מעבר לזה, גם ההורים שלי התחתנו מוקדם, בגיל 18, והגירושים שלהם היו הכי טובים שיכולתי לבקש. הם נשארו חברים ממש טובים והיינו טסים ביחד לחופשות משפחתיות. הם רצו שנלך לפסיכולוג, אבל לא הרגשתי צורך. לא נשארה לי צלקת ולא הייתה לי טראומה או קושי. הם פשוט אמרו לנו שהם אוהבים ומכבדים אחד את השנייה, אבל כבר לא אוהבים כזוג. אני מאמינה שאם עושים את זה ככה – זה מושלם. היום לא הייתי רוצה שהם יחזרו".

ואת לא מפחדת מגירושים?
"לא תמיד יש האפי-אנדינג, אבל אני לא חוששת. גם אם נתגרש בעתיד אני נהנית מהדרך. אני מרגישה הכי בת מזל, פגשתי את הגבר של חיי".

קשה לי לקנות תיק חדש בידיעה שהרגו בשבילי חיה

גרוסמן השיגה את הפטור מהשירות הצבאי ואת זמנה העבירה כמוכרת בגדים וכברמנית. רק במהלך התפרצות הקורונה מצאה את יעודה האמיתי – ייבוא ומכירת תיקי מעצבים יד שנייה תחת המותג DEBAG. "בקורונה מצאתי את עצמי מבלה שעות באינסטגרם בחיפוש אחר תיקים. כשאני רואה אישה ברחוב אני ישר מסתכלת על התיק שלה, זה סמל לנשיות ולסטייל. אם יש משהו ששווה להשקיע בו זה תיק, ואם יש לך את האחד שמתאים – את תמיד יכולה להיראות מיליון דולר".

אוי, ולי יש שק בד.
"זה גם סטייל, כל אחת והתפיסה שלה. אני יכולה לקנות הכל ב'זארה', אבל חייבת שהתיק יהיה הצגה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Ella Grossman (@ellagrossman)

זה לא קצת סותר את הביקורת שיש לך על עולם הדוגמנות השטחי?
"בעיניי אופנה זו אמנות, זה הכי מורכב ומהמם. אנשים מוסמכים עשרות שנים כדי להכין תיקי 'בירקין' של 'הרמס', אבל כשאני מוכרת יד שנייה של מותגים אני מנגישה את זה לקהל הרחב. אני לא חושבת שצריך להוציא עשרת אלפים שקלים על תיק. המחיר אצלי נוח, וזה מאפשר לכל אחת שרוצה להתפנק".

עדיין מדובר באלפי שקלים על תיק יד שנייה כשאפשר לקנות תיק חדש וטוב בכמה מאות, אם לא פחות.
"נכון, אבל תיק מחנות מהירה לא יחזיק 20 שנה. יחסית לתמחור של תיק ממותג אני מגיעה הכי נמוך שאפשר, ובסוף קונים אותו כפינוק, כמתנה ליום ההולדת או לשחרור. כשזה יד שנייה יש גם את ההשפעה הסביבתית – את לא מייצרת עוד מוצרים לעולם שגם ככה קורס. פעם הרימו גבה שאין לך כסף לקנות את התיק האמיתי, אבל היום מבינים את החשיבות בקיימות ובמחזור. אני מעריכה את מה שכבר קיים ונותנת לו במה חדשה".

קיימות ואיכות הסביבה? אלו תיקים שמיוצרים מבעלי חיים שגודלו במיוחד כדי להישחט ולהפוך לאקססורי.
"גם זה חלק מהשימוש ביד שנייה. אני טבעונית, קשה לי לקנות תיק חדש בידיעה שהרגו חיה בשבילי".

חולצת סאטן: Asia, חגורה: Moschino, מכנסיים מחוייטים: Cos, עגילים: Zara (צילום: עדי אורני)

חולצת סאטן: Asia, חגורה: Moschino, מכנסיים מחוייטים: Cos, עגילים: Zara (צילום: עדי אורני)

אבל גם עבור התיקים הישנים הומתו חיות, וככל שיש יותר ביקוש הערך גדל ועוד חיות יומתו.
"העולם לא שם עדיין, אז המעט שאפשר לעשות זה לקנות יד שנייה. גם לקנות אופנה מהירה פוגע בסביבה. אנחנו מייצרים כל כך הרבה זבל, זה לא כמו פעם שהיו לך סט אחד או שניים של בגדים ועם זה את חיה. היום את קונה עוד ועוד, לא לובשת כלום והכל נזרק. כמות הזבל שאנחנו מייצרים, הייצור של הכותנה, הפגיעה האקולוגית – זה נורא. זה גוזל מהעולם ומהטבע. את לא יכולה לקנות משהו עמיד בלי שהוא יעלה פי שלושה מחולצה ב'זארה', אבל אני כן מרגישה שחברות מתחילות להתקדם לכיוון אקולוגי. אישית אני מעדיפה לשלם יותר, מאשר לקנות אופנה מהירה ולחשוב על תנאי העבדות שהפועלים מועסקים בהם".

הכי הרגשתי את האותנטיות של ג'ני

גרוסמן הקימה את העסק החדש והתחילה למכור, לא לפני שקיבלה את עצתה ועזרתה של הדוגמנית ג'ני צ'רוואני, בת הזוג של אביה. החיבור בין השניים עשה כותרות במאי 2020, שלושה חודשים בלבד לאחר שצ'רוואני נפרדה מבעלה בעשור האחרון, איש העסקים רוני מאנה. הגירושים המתוקשרים הוציאו הרבה כביסה מלוכלכת בין האקסים הטריים; צ'רוואני דיברה לא פעם על זוגיות אלימה כלכלית, מאנה מצדו האשים אותה בבוגדנות. "הם הכירו דרך חברים משותפים ומהרגע הראשון ג'ני הייתה מאוד פתוחה איתנו", אומרת גרוסמן. "היא סיפרה לנו על כל התהליך, ומזל שהיא הצליחה לצאת מזה. אני מקווה מאוד שהסוף קרב ושהצדק ינצח".

הכרת גם את הבנות שלה?
"כן בטח, אני מתה עליהן, ואני מבלה עם ג'ני גם בלי אבא. היא מבינה בתזונה ובנטורופתיה והיא מאוד עוזרת לי. היה לי איזה עניין רפואי, אז היא הסבירה לי מה כדאי לעשות והצטרפה אליי, עשינו דיטוקס ביחד של חודש".

חליפת סאטן מנומרת: אפרת שנהר, עגילים: Top Ten (צילום: עדי אורני)

חליפת סאטן מנומרת: אפרת שנהר, עגילים: Top Ten (צילום: עדי אורני)

אביך איש אמיד מאוד, זה מעורר חשש בנוגע למניעים של בנות זוג להיכנס איתו למערכת יחסים?
"יש לי חוש לזה והכי הרגשתי את האותנטיות של ג'ני. אין לי שום חשש לגביה, ואני רואה את אבא שלי – הוא באמת מאושר כמו שהוא אף פעם לא היה. מעבר לזה, ג'ני חברה שלי. היא עזרה לי עם התיקים והסבירה לי איך לדאוג לנראות של עמוד האינסטגרם – מה לעשות, איך לצלם ובאיזה אפליקציות להשתמש. זה ממש עוזר כשיש מישהי שכל כך מבינה בתחום".

אולי תעשו קמפיין משותף לתיקים?
"היא כבר עזרה לי והצטלמה עם התיקים שלי. בינתיים אני אשאיר לה את עולם הדוגמנות".

חליפת סאטן: Asia, נעליים: Christian Louboutin, עגילים: אוסף פרטי (צילום: עדי אורני)

חליפת סאטן: Asia, נעליים: Christian Louboutin, עגילים: אוסף פרטי (צילום: עדי אורני)

צילום: עדי אורני | סטיילינג: קורין סוויד | איפור ושיער: ערן פאל

השאירו תגובה

 

  • הי לכולם.
    לכל המשתלחים.. קודם כל תנשמו עמוק.. תטפלו בבעייתכם כי הנכם חלק מבעיית העדר ששמה:תגובה.במדיה..
    קדימה יוצאים מגדריכם מאחורי המקלדת בזים מקללים ושאר מטעמים של פחדים כאלו ואחרים שלכם..ובטח חלקכם הורים תתביישו!!!
    ואם בנושא הצבא עסקינן..אז תחקרו קצת ותבינו שהצבא כבר לא מה שחשבתם.בכלל..
    ואבוי לעם הזה שאלו המגיבים שלו וזוהי תרבותם..

    והיא,
    בחורה נהדרת אמיתית ששמה את ליבה וכישרונה בכתבה.ובדרך גם מראה לאמת של רבים ..(תחקרו גם זאת)לזה דרוש אומץ ולב ..מאחלת לך בהצלחה רבה בכל עשיה..❤

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 12 בספטמבר 2021 | 14:02
  • בחורה צעירה, מקסימה, איכותית, טובת לב, ערכית, אמיתית בהצלחהה לך ולג'ני גם היא אדם טוב מאוד

    מאת: אורית |‏ 9 בספטמבר 2021 | 10:38
  • כתבה נוראית שמציגה את הילדה רע. תוהה עד כמה קיים פער בין המציאות לכתיבה.
    ממה שעולה, הגברת
    מייצגת את כל מה שפגום בערכים אפילו בלי להרגיש חוסר נוחות.

    האם את מצפה שיקנו את התיקים שלך חיילות בצהל?

    בוגרות תארים באוניברטיסה?

    נשים שהתקדמו בחיים בזכות עבודה קשה?

    אולי פמיניסטיות?

    הפסדת קהל לקוחות ענק.

    מאת: איילת הלר |‏ 9 בספטמבר 2021 | 08:02
  • הדבר הכי מבלבל ולא הגיוני שקראתי

    מאת: . |‏ 9 בספטמבר 2021 | 04:20
  • מה אתן באות אליה בטענות? והחברות המסורתיות שלכן שמשתמטת מהצבא הן כן טובות? והגברים החרדים שמשתמטים מהצבא הם כן בסדר? הם אלה שהמציאו את ההשתמטות. המרואיינת בכתבה רק מעתיקה אותם. תטפחו בהם קודם כל. תשנו את החוק.
    וזה שהיא עשירה. אז מה? הוריה גרושים. בטוח שהיא היתה מעדיפה שהוריה יהיו נשואים באהבה ולא עשירים. מסכנה. עוד צריכה להיות נחמדה אל האשה החדשה של אביה.

    מאת: אלישבע |‏ 8 בספטמבר 2021 | 21:56
  • תמיד יהיה עדיף.את האנשים שיגידו לך את האמת בפנים….גם שהם שונאים אותך מאשר לשחק אותה מאוהבייך והם מנסים להרוס,ולרמוס את חייך בכל דקה…תמיד עדיףףףףף

    מאת: מציאות |‏ 8 בספטמבר 2021 | 16:23
  • מי שמשטמת מחובות צריך לנדות אותו מהחברה. להחרים אותה שלא תתפרנס בארץ.שתחזור להולנד.
    ועוד לעשות לזבל הזאת כתבה פירסומות. היא בטח גם משטמתת מתשלומי מס וכל חובה אזרחית אחרת.
    אם הייתה נשואה באמת למה ההורים היו צריכים לעזור בד"כ שיש 2 אנשים שעובדים. אלו נשואים פיקטיבים

    מאת: רות |‏ 8 בספטמבר 2021 | 14:56
  • פוסטמה !
    לא ברור לי, חסרים מוכשרים ומוכשרות באמת שאוהבים את המדינה לכתוב עליהם ?
    למה טיפשה, חלולה ורדודה כזו?

    מאת: לואי ויטון |‏ 8 בספטמבר 2021 | 14:12
  • חחח ממש "איך לחרב קריירה לכל החיים בכתבה אחת".

    מאת: טיפשות ללא גבולות |‏ 7 בספטמבר 2021 | 10:06
  • ילדה מהממת. כל הכבוד על הכנות והתעוזה להגיד אמת

    מאת: סיגל |‏ 5 בספטמבר 2021 | 23:19
  • זו חוצפה שאת יושבת מול הכתב ומכריזה הכרזות על עבודה קשה. יש הבדל ענק בין בת גילך שלא מבקשת תיק של פראדה לבין מישהי שלהוריה אין כסף לממן טיול שנתי או לימודים. את כנראה לא מבפיק מפותחת במודעות כדי שתביני שמאמצים לפרסם מותג בקרב הבראנג'ה שנולדת לתוכה וללכת למכון כושר, אלה לא המאמצים לשכור דירת חדר מגו'ייפת ולחיות על פרוטות. ועל כל הפינוק הזה גם לא טרחת להתגייס. את בחורה מפונקת וחצופה.

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 5 בספטמבר 2021 | 06:45
  • וואו איזה יצורה.. מדהים כמה בולשיט התירוץ
    המפגר הזה של "בחורה שיודעת מה היא רוצה" ו"ללכת עם האמת שלי" עוד תופסים :/ הכל רק כדי לשכנע את עצמה שהיא מאוד צודקת וכולם רק ביקורתיים וקנאים כי יש לה כסף. כן כן בואו נשכנע את עצמנו שתיקים מעור זה קיימות ול מתנגש עם להיות טבעונית, שלהתחתן בשביל לא להתגייס זאת באמת התנהגות בוגרת מהגיל שלה.. אחח איזה דור מפגר

    מאת: אייל שהם |‏ 4 בספטמבר 2021 | 23:24
  • בעלי התגייס כשהייתי בהריון של הילד השני שלנו,
    בזכותו ובזכות שאר כוחות הביטחון את יכולה לשבת מתחת למזגן ולספר ששירות צבאי הוא לא עבורך וכדי להשתמט בחרת להתחתן.

    בושה שכזו כתבה עולה בשבוע שבו חייל יקר הובא למנוחות אחרי שהגן בגופו וחירף נפשו גם בשביל משתמטים יפי נפש.

    מאת: ירושלמית |‏ 4 בספטמבר 2021 | 23:15
  • להתנהגת כמו פסיכית? איכס, איזה דבר דוחה להגיד. זה אנשים עם בעיות אמיתיות ולא "פסיכים", תתפללי שאף פעם לא תסבלי מחרדה או דיכאון, ושאנשים יקראו לך מטורללת. ילדת שמנת שלא ידעה קושי בחייה

    מאת: טפו |‏ 4 בספטמבר 2021 | 23:02
  • תעשו לי טובה ותפסיקו להיות צדקנים. רוב האנשים לא באמת רוצים לעשות צבא. הם הולכים לשם כי אין להם ברירה. המדינה מבזבזת משאבים עצומים על חיילים מיותרים לחלוטין, שמצדם מבזבזים את זמנם בצבא. זה בטח לא תורם למדינה, למעשה בדיוק ההיפך. הגיע זמן לנפץ את המיתוס ולשנות את הנוסחא

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 4 בספטמבר 2021 | 22:37
  • ותודה למאקו שמעודדים סרבני גיוס

    מאת: מיקו |‏ 4 בספטמבר 2021 | 21:41
  • אמיצה וצודקת

    מאת: כל הכבוד אמיצה צודקת ויפה |‏ 4 בספטמבר 2021 | 21:00
  • פשוט בושה

    מאת: בושה |‏ 4 בספטמבר 2021 | 20:30
  • זה שלא מעמידים אותה לדין על הונאה של הצבא. זה אומר משהו על המשטרה

    מאת: ירדן |‏ 4 בספטמבר 2021 | 19:22
  • איך נשים בתקופה כזו שרק מנסות לקדם את עצמן מביאות מישהי כזו לכתבה. בן אדם כל כך מזעזע ויהיר. איכס. כולכן בלוף גדול. פמיניזם עאלק. זה רק מוכיח כמה שאתן צבועות. בעיקר כלפי עצמכם

    מאת: פחחח |‏ 4 בספטמבר 2021 | 14:52
  • תמיד אמרו לי שאם אין לי משהו טוב להגיד אז לא להגיד כלום. כמה רוע יש פה בתגובות אם היא לא מעניינת תמשיכו הלאה לא כל מה שחושבים צריך לרשום. יש מאחורי כל אחד מאיתנו אבא ,אמא ילדים משפחה וחברים למה הם צריכים לקרוא את כל הרעל הזה תתבישו!

    מאת: לי |‏ 4 בספטמבר 2021 | 12:03
  • אני לא כל כך מסכים עם הדברים שלה אבל הכנות שלה מאוד מרעננת בנוף הישראלי שמלא בצביעות ובאנשים שאומרים לנו את מה שאנחנו רוצים לשמוע. היא יודעת מה היא רוצה, עומדת מאחורי ההחלטות שלה ומוכנה לשלם את המחיר, ולדעתי זה עדיף בהרבה על פני לקקנים עם פרסונה מלאכותית שאתה חושב שנמצאים בצד שלך אבל ידפקו לך סכין בגב במהירות האור.

    מאת: מאיר |‏ 4 בספטמבר 2021 | 11:08
  • ואווווו
    כמה אנשים ממורמרים…. תטפלו בעצמכם!!!
    הבחורה מוכשרת ומצליחה!!
    עשתה עם או בלי עזרה זה לא חשוב.. היא עשתה!
    תעשו משהו גם אתם עם עצמכם בשביל עצמכם.. אתם(כל המרמרות( משקפים בדיוק למה הישראלים בלתי נסבלים.. מתחבאים מאחורי מקלדת ואתם מרגישים כח… עולב

    מאת: אפי |‏ 4 בספטמבר 2021 | 09:55
  • אלה מוכשרת ובחורה מדהימה!ללא ספק!
    * למגיב/ה דניאל…
    מצער לקרוא שאת עוברת משברים בחיים שלך ובחרת להוציא את זה כאן. יש הרבה אנשי מקצוע שיכולים לעזור לך.
    נסי לקחת מחברת ולכתוב את ההערה הזו ובאמת להבין מה כתבת… אופס, מצטער ששמתי לך מראה.
    מאחל שתמצאי את הדרך לאושר

    מאת: אפי ברוך |‏ 4 בספטמבר 2021 | 09:44
  • קורא ומרגיש הכי פראייר על 3 שנים שירות קרבי בסיירת. הילדים שלי לא יעשו צבא זה אני יכול לומר בוודאות. לתת 3 שנים בשביל מי? בשביל אנשים כמוה? בשביל ערסים ומנשקי קמעות? בשביל בבוניסטים גזענים ובורים? אני מזדהה אולי עם 30% מאזרחי המדינה. עם הרוב המוחלט פה שהוא תת רמה אין לי שום סולידריות. שתלך המדינה כפרה…. נגמר העסק נהיינו עם של מפרישים חלה ואוהבי מתנות, עם של שופוני וודקה רד בול וקריוקי עומר אדם. העלובים מתרבים יותר מהר.

    מאת: מיכאל |‏ 4 בספטמבר 2021 | 09:43
  • ישראל טובה לך למגורים, אך לא לשרת בצבא.
    בושה לך, כפויית טובה.
    ככה זה , כנראה, כשגדלים עם כפית זהב בפה..

    מאת: יעל |‏ 4 בספטמבר 2021 | 09:39
  • הייתי חייבת להיכנס ולפרגן לך. את מהממת וחכמה. ידעתי שהמיליטנטים יקפצו עלייך ורציתי להגיד שאהבתי את הכתבה וחשבתי עליך דברים טובים. ואני לא חובבת תיקים.

    מאת: קרן |‏ 4 בספטמבר 2021 | 09:22
  • אנשים צרכים להבין שיש בעולם מדינות שבהם אין כבר הרבה שנים מלחמות אם מדינות אחרות.. ושהצבא למזלם הוא לא חובה כמו פה! שם זה נחשב אפילו למשהו אקזוטי שרואים בסרטים. בגיל 18 לא הולכים לצבא מתחילים אוניברסיטה ישר וככה הם חונכו וככה מקובל. היא רוב ילדותה חיה בהולנד יהודיה שחיה בהולנד אם מנטליות של הולנד . והיא לא היחידה אין טעם לכעוס אליה .

    מאת: באמת |‏ 4 בספטמבר 2021 | 08:39
  • כל התגובות המפרגנות מנוסחות אותו דבר…תמוהה

    מאת: ים |‏ 4 בספטמבר 2021 | 07:32
  • בא להקיא.

    מאת: סטיב |‏ 4 בספטמבר 2021 | 04:16
  • חייל שלנו נרצח בדם קר ואתם בוחרים לתת מקום לכתבה על משתמטת? מאכזב, בושה, פשוט תעודת עניות

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 4 בספטמבר 2021 | 00:35
  • כשהיא אומרת מה אני יכולה לעשות, הדבר מראה על קהות חושים והתעלמות מהסביבה. עם כל כך הרבה משאבים כסף וכוח אפשר לעזור לחלש לעני לנזקק.

    מאת: ב |‏ 4 בספטמבר 2021 | 00:00
  • מאקו אתם פשוט תת רמה

    מאת: אני |‏ 3 בספטמבר 2021 | 23:53
  • תודה רבה על הכתבה, עכשיו אני אדע לעולם לא לפרנס את המפונקת העלובה הזאת. משתמטת, טפי. עאלק לא מתאים לכל אחד, את גם לא כל כך מתאימה לנו, מוזמנת לטוס מפה וכמה שיותר מהר. מתגאה בהשתמטות שלה, ממש להקיא. לפני שבוע מת חייל שהגן על המדינה, איפה הבושה שלך????? אה, היא פשוט לא קיימת, אחרת לא היית מעזה לדבר ככה. פשוט מזוויע

    מאת: א |‏ 3 בספטמבר 2021 | 23:52
  • מותגים יד שניה קונים רק מ REAL REAL

    מאת: אמילי |‏ 3 בספטמבר 2021 | 22:06
  • ושירות לאומי גם לא התאים לך? ולתת מעצמך קצת למען האחר לא התאים? חלולה ברמה מכאיבה.

    מאת: נעמה |‏ 3 בספטמבר 2021 | 21:08
  • מצטער מאוד אבל נתתם לה שטח ענק שאינו מידתי.

    מאת: חן267 |‏ 3 בספטמבר 2021 | 20:44
  • איזה תותחית ככה צריך לדבר בלי לעשות חשבון לאף אחד

    מאת: מוני |‏ 3 בספטמבר 2021 | 20:30
  • אל תתגייסי נסתדר בלעדייך…אבל בואי- מה קשה לעשות שירות לאומי?? לתרום קצת לחברה שגדלת בה וגם אם לא מילדות?

    לא דוגמא מהממת ובטח לא ראויה לכתבה בעיניי.

    מאת: אבא |‏ 3 בספטמבר 2021 | 20:11
  • את מי היא מעניינת ? מי זו?

    מאת: ממש לא מעניינת |‏ 3 בספטמבר 2021 | 18:37
  • בטוח שאתם לא מתחרטים שאתם לא בהולנד עכשיו?

    מאת: החתול |‏ 3 בספטמבר 2021 | 17:27
  • אני בטוח שהיא יודעת שהכתבה הזאת לא עשתה לה תדמית טובה בכלל, והייתה מעדיפה לוותר על זה אבל עכשיו זה כבר מאוחר מידי, אני בטוח שהיא קוראת את זה.

    מאת: איף |‏ 3 בספטמבר 2021 | 16:17
  • פשוט תת רמה של כתבה. מהרגע שכתבת שידעת שלא תתגייסי ושאין לך רצון כזה איבדת אותי ואת העניין שלי. את משעממת ברמות. הביטחון והעזות מצח שלך בנושא מזעזעת אותי. תתביישי

    מאת: עדי |‏ 3 בספטמבר 2021 | 15:56
  • רציתי לחזק את נועם הומוסקסואל מאחת התגובות כתבת מאוד יפה על הקשיים כהומו בצבא, צר לי על נסיון ההתאבדות ומה שעברת, טוב שלא הצלחת :) צדקת במה שכתבת עליה, היא באמת צריכה להתבייש

    מאת: לי |‏ 3 בספטמבר 2021 | 15:49
  • חשוב לי להעלות את זה……. סמ"ר בראל חדריה שמואלי ז"ל נהרג! ביריה מטווח אפס!!! עשה את תפקידו והגן עלינו האזרחים, בזמן שחברה כמו אשרי כהן, איתי תורגמן, מרינה מקסמיליאן, מיכאל מושונוב, בר רפאלי מרשים לעצמם לא להתגייס לצבא/שרות לאומי אבל כן לעשות קמפיינים, להצטלם, לשחק ולשרוץ בבתי קפה. מצטרפת אליהם החצופה הזו שמרשמה לךעצמה לייצר עסקים במקום לתרום. לכי לשרות לאומי במקום להשתמט ולמכור תיקים יד שניה.

    מאת: פשוט תתבישי |‏ 3 בספטמבר 2021 | 15:39
  • אל תתייחסי לכל מה שכותבים פה. אנשים בעלי עין צרה .

    מי שגר במדיניות של הארץ הוא כל כך צר בראייה שלו . רק אנשים ישראלים שגרים בחול יודעים בדיוק להבין את הכתבה הזו . כל מילה בסלע ! איתך לגמרי !

    מאת: מקסימה !!! |‏ 3 בספטמבר 2021 | 15:30
  • מהממת!!!!!

    מאת: מירי |‏ 3 בספטמבר 2021 | 15:18
  • אבא מממן את חייה בזמן שהיא משחקת בקקה עם עסק צולע שהיא אפילו לא מסוגלת לשלם איתו את החשבונות. בטח גם את הכתבה הזאת קנה לה.

    מאת: שאנל יד שניה |‏ 3 בספטמבר 2021 | 15:10
  • למה נותנים לה במה? זו דוגמה טובה לנוער?

    מאת: ע |‏ 3 בספטמבר 2021 | 14:05
  • למה אתם נותנים במה לבחורה כזאת?
    היא החליטה שהיא לא מתאימה לצבא, עוד לפני שניסתה בכלל.
    להערכתי, היתה מגלה שזה רק מבגר ומקדם אותה.
    בכל מקרה, לא צריך להפנות את הזרקורים לאדם כזה.
    אם בעוד 10 שנים יתברר שהיא תרמה המון לחברה בצורה אחרת, תעשו כתבה על התרומה המשמעותית שלה לחברה.
    עד אז, שתשב בשקט ותיהנה מהכסף של ההורים שלה.

    מאת: מישי |‏ 3 בספטמבר 2021 | 13:45
  • מי שאני באמת מרחמת עליה היא אפרת (הכתבת).
    תארו לעצמכן – היא הייתה צריכה לשבת מול הבחורה הצעירה הזו ולהחזיק את העיניים שלה כל כך חזק שלא תתגלנה אחורה לתוך הראש.

    מקווה שלפחות אבא שילם מספיק כסף כדי לתחזק את הבדיחה הזו עוד קצת זמן.
    אתם מביכים.

    מאת: קרן |‏ 3 בספטמבר 2021 | 13:24
  • טבעונית ומוכרת תיקים מעור אמיתי?

    מאת: שחור לבן |‏ 3 בספטמבר 2021 | 13:23
  • לפחות היא יפה כי בראש איו הרבה

    מאת: אני |‏ 3 בספטמבר 2021 | 13:17
  • באמת? באמת היא מעניינת?
    מה לגיטימי בכלל בלתת לה במה?
    אוהבת ישראל לא משתמטת מצבא
    כדי לעשות כסף. כולנו הקדשנו את הזמן
    היא לא מיוחדת.

    מאת: שיר |‏ 3 בספטמבר 2021 | 12:53
  • עשית לי בחילה. בא לי להקיא

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 3 בספטמבר 2021 | 12:48
  • בטוח שאפשר למצוא כתבות בעמוד האופנה על אנשים שבאמת עשו משהו בחיים שלהם – שעבדו קשה לבנות מותג, מעצבים מתחילים – זה ממש מביך לקרוא את הכתבה, מבין למה אתם שמים את זה אבל יש לכם הזדמנות לעזור לאנשים מוכשרים באמת לפרוץ אז למה לבזבז את הכתבה של הסופ"ש עליה? לא משהו להתגאות בו בכלל

    מאת: יואל אמיתי |‏ 3 בספטמבר 2021 | 12:41
  • נרצח חייל השבוע וכולנו מתאבלים וזה מה שיש לה להגיד

    מאת: פח |‏ 3 בספטמבר 2021 | 12:38
  • מקסימה!!!!!!תפרגנו

    מאת: איילת |‏ 3 בספטמבר 2021 | 12:30
  • האם היא באמת מעניינת ככ שצריך לעשות עליה כתבה???
    שום עניין לא מצאתי בה ובשכמותה
    משתמטת מסריחה
    מקו אתם ככ נחותים בכתבות שלכם למי אתם נותנים פרסום? חסר מלח הארץ ששווים משהו במקום הפוקצה הזאת שאין לה מושג מי היא ומה היא

    מאת: מישהו |‏ 3 בספטמבר 2021 | 11:47
  • איחס, למה לעשות כתבה עליה בכלל ?
    לא הכל רייטינג

    מאת: נילי |‏ 3 בספטמבר 2021 | 11:12
  • צירוף מקרים מטורף שג'ני צרווני התחברה לאבא שלה..חשבתי שהיא מצאה עובד בסטימצקי

    מאת: אחד |‏ 3 בספטמבר 2021 | 11:03
  • מי שמבין אופנה יודע שתיק של לואי לא מתחיל בפחות מ6,000 שקל. וגם הרמת זיופים שיש לה שם בעמוד מה זה זה? סין בשיאה

    מאת: ע.ח |‏ 3 בספטמבר 2021 | 10:40
  • כל הכבוד לטריקים. באמת שווה כתבה מפרגנת. הצלחתם לתת ממש דוגמא לחיקוי…

    מאת: חח |‏ 3 בספטמבר 2021 | 10:00
  • מח של ציפור, באמת, חלולה וסתומה, לא מבינה על מה היא מדברת. לא לשרת בצבא כי אין לה צורך? גועל נפש, תחזרי להולנד!

    מאת: ליאת |‏ 3 בספטמבר 2021 | 09:46
  • פעם לא להתגייס לצבא היה בושה. היום, אפס אחריות כלפי המדינה.
    עצוב שככה אנחנו נראים.

    מאת: רז |‏ 3 בספטמבר 2021 | 09:17
  • שירות נשים זה בדיחה. מה רוצים? שתהיה בחורילה במג״ב? שבחורה במשקל 40 קילו תקבל כפות מפלשתינים במחסומים? בשביל מה יש גברים?

    מאת: בחורה מקסימה וחכמה. |‏ 3 בספטמבר 2021 | 08:42
  • איף. כמה הדור הזה אוהב לחרטט ולחרטט

    מאת: נגה |‏ 3 בספטמבר 2021 | 08:41
  • חוץ מזה שההורים שלה עשירים, למה אתם מפרסמים אותה? להמציא עסק צולע ולקרוא לו אומנות כל אחת יכולה עם כסף של אבא.

    מאת: מה מיוחד בה? |‏ 3 בספטמבר 2021 | 08:22
  • וואו – להעיף לה סטירה מצלצלת שתעיר אותה ותוריד אותה חזרה לקרקע. בחילה לקרא את מה שכתבה. המבט המתנשא בתמונות, המשפט אל תקראו לי פריווילגיית? – לא נקרא לך בכלל – עופי ילדה מפונקת ודוחה! איכס!!!!!!!!!!!!!!!!

    מאת: דורון |‏ 3 בספטמבר 2021 | 08:05
  • העדר ערכים מוחלט.עצוב לי שהעולם מדרדר לכאלו תהומות.כסף כסף כסף מקדש להם כל פגיעה.העולם צריך דטוקס לקיום של כאלו אנשים.

    מאת: הלל |‏ 3 בספטמבר 2021 | 08:04
  • כמה יפה , ככה מטומטמת

    מאת: צאנג |‏ 3 בספטמבר 2021 | 08:01
  • באמת עשיתם עליה כתבה??????

    מאת: Riki |‏ 3 בספטמבר 2021 | 04:46
  • בחורה צעירה מאוד, סופר אינטלגנית, מדהימה, קורצה מחומר טוב… בהצלחה

    מאת: גילי |‏ 3 בספטמבר 2021 | 03:24
  • זו צורת המדינה תמיד יש זבל בנינו זה אחד מהם

    מאת: הרצל |‏ 3 בספטמבר 2021 | 03:05
  • מאיפה אתם מביאים את כל האנשים המאוד לא מעניינים או חשובים האלו?

    מאת: שולה |‏ 3 בספטמבר 2021 | 02:29
  • ……"לא הרגשתי דחף לשרת את המדינה כמו כולם"….."הישראליות זה משהו שאין בשום מקום אחר"…….בזכות השרות של כולם יש לך איפה לגור, להנות מהישראלות שאמרת, אנשים כמוהה הם העובש והריקבון של המדינה שלנו. מתוקה כל אחד נותן מעצמו כדי שתהיה לנו מדינה, חלק לצערינו גם נהרגים. תתבישי לך! את נצלנית ומביכה. אני מקווה שבנות יחשבו פעמים לפני שירכשו אצלה בעסק. וגם אצל בר רפאלי לא לקנות

    מאת: תתבישי לך! את ריקבון מהלך |‏ 3 בספטמבר 2021 | 01:26
  • כל הכבוד שלא התגיסת לצבא שמפקיר את חיליו למות סתם

    מאת: אזרח |‏ 3 בספטמבר 2021 | 00:50
  • איזו אישה יפה והפקה מהממת! מזמן לא היו צילומים כאלו יפים

    מאת: מיקה |‏ 3 בספטמבר 2021 | 00:32
  • יוווווו איזה חתיכה יאללה ……אין דברים כאלה…… התאהבתי בה…..חכמה ויפה ולא פראיירית….. הקיצר מושלמת !!!!!!!!!

    מאת: גבר |‏ 3 בספטמבר 2021 | 00:04
  • בתור גבר הומוסקסואל לי אסור להתחתן בישראל. אני התגייסתי לשירות קרבי ובמהלך השירות ניסיתי לצאת מהארון, זה לא היה פשוט ולא הלך כמו שרציתי. נפלתי לדיכאון קשה, במהלכו הייתי נפקד וניסיתי להתאבד. אני באמת יצאתי מהצבא כי נסיבות חיי לא אפשרו לי פתרון אחר, את לעומת זאת קיבלת את כל מה שרצית ומעולם לא למדת לתת בחזרה.
    אני עד עכשיו מרגיש רע עם עצמי על זה שיצאתי מהצבא, ולי לא מחכות ההזדמנויות בהן את מתרברבת כמשהו אותו הרווחת בעמל. את בושה בעיניי.

    מאת: נועם |‏ 3 בספטמבר 2021 | 00:01
  • בזיון של אתר שנותן במה לכזה דבר בשבוע בו נרצח חייל ורק בגלל שהגן על אוכלות חינם כמוה.

    מאת: שרה |‏ 2 בספטמבר 2021 | 23:56
  • ילדה קטנה מגעילה ומפונקת….. איכס

    מאת: מיכל |‏ 2 בספטמבר 2021 | 23:44
  • צבא זה לכולם.
    לומר שצבא זה לא לכל אחד, בזמן שיש אנשים שמקריבים את חייהם הצעירים למדינה זה פשוט דוחה.

    בשנות ה 30 היו מליוני יהודים שהיו מוכנים לעשות הכל בכדי לשרת ולהגן על עצמם אבל לא היתה להם את.הפריבילגיה שקוראים לה צבא שנועדה להגן עליהם.

    מאת: מיקי |‏ 2 בספטמבר 2021 | 23:13
  • דוגמא קלאסית לז ב ל שקיים היייום , את כלום ושום דבר…אפס מאופס, שיש לה כסף….

    מאת: Zבלה |‏ 2 בספטמבר 2021 | 23:00
  • פרחלולה וצבועה

    מאת: בה |‏ 2 בספטמבר 2021 | 21:03
  • נשמעת חכמה, כיף לה שגם באה מבית עשיר, אבל הכי חשוב זה הלב – שהיא טבעונית ♥

    מאת: אמילי |‏ 2 בספטמבר 2021 | 20:40
  • בחורה יפה וחמודה וזה עדיין מכעיס שרק בגלל הכסף והקשרים של ההורים שלה היא פטוררה ממה שלכל בני גילה מובן מאליו

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 2 בספטמבר 2021 | 20:27
  • כי ככה זה בישראל, אתה רק צריך להיוולד במקום הנכון כדי שיהיו לך חוקים אחרים.

    מאת: ואקום |‏ 2 בספטמבר 2021 | 20:26
  • פריוולגית

    מאת: טובה |‏ 2 בספטמבר 2021 | 20:02
  • עוד פוצה עשירה, מעניינת את הת_ת

    מאת: סתמית סתם |‏ 2 בספטמבר 2021 | 19:45
  • איכס

    מאת: ייייי |‏ 2 בספטמבר 2021 | 19:28
  • אמא שלה צלמת עיצוב פנים… אני מאמינה שהיא יודעת יותר טוב מהחברה של אבא

    מאת: ענת |‏ 2 בספטמבר 2021 | 19:18
  • למה נותנים במה למשתמטים פה. לא רוצה לתרום למדינה שתחזור להולנד

    מאת: ישראלי אמיתי |‏ 2 בספטמבר 2021 | 19:05
  • כל הכבוד שלא התגייסת לצבא האליטות והתאגידים וניצלת את השנים כדי להצליח. לא להתגייס!

    מאת: החתול |‏ 2 בספטמבר 2021 | 18:52
  • כל הכבוד שלא בזבזת שנתיים על לשרת את האליטות והתאגידים וניצלת את השנים כדי להצליח בחיים. לא להתגייס!

    מאת: החתול |‏ 2 בספטמבר 2021 | 18:50
  • אינטליגנטית ויפה שאין דברים כאלה

    מאת: מאיה |‏ 2 בספטמבר 2021 | 18:38
  • ילדת שמנת שאבא נתן לה יותר מדי כסף בשביל לדבר שטויות. מקווה שאף אחת לא תיתן יד למשתמטת וגם טיפשה

    מאת: דניאל |‏ 2 בספטמבר 2021 | 17:50
  • תאמת. בהתחלה חשבתי מי זאת הילדה העשירה המעצבנת הזו ופשוט התאהבתי.
    מעטות הנשים בגילך הצעיר שיודעות לבטא את עצמן כמוך, את יודעת מי את ומה את רוצה – מברוק.
    אה. ובא לי תיק. מיד!

    מאת: הכלב מבגדד |‏ 2 בספטמבר 2021 | 16:36